Jak jest Casketem i Cauldronem? Są to maszyny brane przez bohaterów i liczą się do punktów bohaterów. Proste. Opis Casketu mówi tak (opis Cauldrona tak samo):
"The Casket receives two attack for every Casket Guard crew, instead of one attack as would normally be the case for a war machine. Note that the Casket Guards' attacks are made with magical great weapon, and benefit from the Killing Blow special rule. Use the best armour and ward saving throw available to any surviving member of the crew against all wound that are suffered by the Casket. Remove one Casket Guard model when the first wound is inflicted on the Casket of Souls, the second Casket Guard when the second wound is inflicted, but only remove a Liche Priest when the fourth wound is inflicted, or a Liche High Priest when the fifth wound is inflicted"
Czyli nie można zdjąć Licza dokąd nie zdejmie się gwardzistów.
I teraz pytanie: czy Licz i Deat Hag mogą brać udział w Challeng'u?
Jak miałby wyglądać taki challeng?
1) Przybiega samotny bohater, licz krzyczy challange, ten nie może odmówić, walczą. Gwardziści nie walczą bo w challengu walczy dwóch herosów. Załóżmy że bohater zadaje liczowi jedną ranę - spada jeden gwardzista.
Trochę to bez sensu.
2) Gwardziści też walczą w challegnu.
Bez sensu.
3) Licz w Caskecie nie może brać udziału w challengu.
Bez sensu.
Oraz drugie pytanie: czy na Casket i Cauldron działa HE Foe Bane. Oraz czy ogólnie Foe Bane działa na maszyny.
Oraz trzecie pytanie: czy można ataki lokować bezpośrednio w licza (np. jest licz i jeden gwardzista, styka się z nimi 5 modeli pieszych - to będzie wśród nich taki który styka się tylko z liczem) i podobnie - po zranieniu licza zdejmować gwardzistę?
Jak to w ogóle działa?
Dziwne maszyny - Casket i Cauldron
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
opcja 2
jest jednym modelem z puli herosów,
tak jak smoki i inne monstery biorą udział
opcja 2Marek15 pisze:Jak miałby wyglądać taki challeng?
1) Przybiega samotny bohater, licz krzyczy challange, ten nie może odmówić, walczą. Gwardziści nie walczą bo w challengu walczy dwóch herosów. Załóżmy że bohater zadaje liczowi jedną ranę - spada jeden gwardzista.
Trochę to bez sensu.
2) Gwardziści też walczą w challegnu.
Bez sensu.
3) Licz w Caskecie nie może brać udziału w challengu.
Bez sensu.
jest jednym modelem z puli herosów,
tak jak smoki i inne monstery biorą udział
edit: graj wg opisu tych maszyn, nie mozesz alokowac atakow w herosow/championow.Q: Can a character or champion that is part of the crew of a war
machine issue or accept a challenge? (p102)
A: No.
Obrażenia na specjalnych maszynach - Casket, Cauldron i Anvil - są alokowane w konkretny i podany sposób (dziala to przy atakach zasięgowych i w cc). Ataki nie mogą być alokowane w konkretne części modelu. Bohaterów w tych jednostkach nie można ani bezpośrednio zaatakować, ani wysnajpować ani wyzwać do pojedynku.Marek15 pisze:Oraz trzecie pytanie: czy można ataki lokować bezpośrednio w licza (np. jest licz i jeden gwardzista, styka się z nimi 5 modeli pieszych - to będzie wśród nich taki który styka się tylko z liczem) i podobnie - po zranieniu licza zdejmować gwardzistę?
Oraz drugie pytanie: czy na Casket i Cauldron działa HE Foe Bane. Oraz czy ogólnie Foe Bane działa na maszyny.
Tym samym suma woundów na samej maszynie jest tylko pedantyczny dopiskiem. W walce wręcz walczysz przeciwko załodze, która nie jest wielowoundowa.A war machine's Wounds
are always considered to be equal to the number
of remaining crew models (which is stated in the
war macine's entry) - the Wounds value on its
profile is included only out of completness.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."