Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: M.T. »

40 gratów i 10 packmasterów... :shock:

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Klocek za 200 pkt wypłacający 40 ataków, 60 ataków z Death frenzy :)
Strach pomyśleć jakby rzezał ze Skweelem!
Ale się do corów nie wlicza :(
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

A taki dodatek do pytania - 6-tka z Ruin - czołg jest chariotem czy zwykłym modelem? (czyt. znika na 5+ czy po prostu znika) No i czy Cracka można rzucać z combatu do comabtu? (albo w ogóle z combatu?)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Na pewno czołg jest teraz rydwanem.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Wracam właśnie z turnieju i mam stos pytań. Okazuje się że teoretycznie wszystko pasuje a w praniu wyłażą baboki. na razie najbardzej frustrujące.

pyt 1) bell wali efekt 9-10. W nowej edycji bound spelle nie wychodzą z automatu, tylko trzeba na nie rzucać. W booku wyraźnie jest napisane że rzuca dzwon a nie seer, ale co z tego wynika? Czy trzeba cś dorzucać, czy czar wchodzi z automatu i trzeba go zdispellować na 5? Potrzebuję precyzyjnej odpowiedzi, bo oczywiście wielka kłótnia z ciśnieniowcami, że trzeba sobie ten czar jeszcze wykulać z kostek powera. Absurd.

pyt 2) dość podobne. Biorę elektryka, nie kupuję mu levela magii, jest goły za 15pkt. Z common enchanted itemów biorę mu przedmiot z boundspellem fireball. Jak rzucam na ten bound spell? Czy koleś nie będący magiem ma rzucać kośćmi powera?

pyt 3) czy trzynasty spell skaveński (CoTHR) można puścić na oddział w walce.

pyt 4) czy efekt "13" na dzwonie działa na oddziały wroga będące w walce

pyt 5) czy na efekcie 11-12 (rozwalanie maszyn) przeciwnik mam prawo użyć armour save'a!!! W tym debilnym faqu nie ani słowa o tym. Według opisu "all models of T7 or more suffer instntly d3 wounds). Oczywiste jest że rozpada się maszyna a nie obsługa, ale według nowych zasad przy dystansowych atakach na maszyny bierze się AS obsługi! Jeżeli to jest prawda to parki maszynowe nas składają jak kartkę papieru.

pyt 6) czy na 8ed. można walić scorchem po oddziale związanym walką.

pyt 7) czy na 8ed. można walić cracs callem po oddziałach w walce.

To chyba na tyle. Wdzięczny będę za odpowiedzi poparte rulebookiem albo faqiem, bo mi dzisiaj nerwyprawie puściły i muszę ciśnieniowcom wykazać się zasadami nie do podważenia. Pozdrawiam

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

1) Wszystkie bound spells zużywają kości, te z dzwonu też (tak samo jak z imperialnego war altara- chyba że jestem w błędzie to mnie poprawcie) (rulebook, bound spells, s.37).
2) J/w, używać kości żeby aktywować przedmiot.
3) Cholera wie, żeby chociaż GW przypisało czarom z armybooków odpowiednie słówka-klucze (czy to hex, czy direct damage). W każdym razie na tą chwilę grałbym tak, że nie można, oszczędza to problemów (strzelam że to direct damage spell).
4) Wszystkie to wszystkie, czyli 13 działa na to, co w walce.
5) Save'y są dozwolone przeciwko temu efektowi dzwonu. Nie wiem czym się przejmujesz, bo ewentualnie kowadło ma dobrego save'a (chyba że ktoś zna jakiś inny przypadek?). Tu nie ma żdanego zapisku konkretnego, po prostu wyraźnie musi być napisane coś a'la "model takes D3 W with no armour saves allowed", inaczej save'y są dopuszczone.
6) Scorch ewidentnie nie, tu akurat nie ma problemu z klasyfikacją jako direct damage spell. (rulebook, s.31)
7) Też nie, domyślnie czarów nie można tak rzucać a to też jest raczej direct damage spell, więc...
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Myth! jesteś szybszy niż speedy gonzales! wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi
Myth pisze: 5) Save'y są dozwolone przeciwko temu efektowi dzwonu. Nie wiem czym się przejmujesz, bo ewentualnie kowadło ma dobrego save'a (chyba że ktoś zna jakiś inny przypadek?). Tu nie ma żdanego zapisku konkretnego, po prostu wyraźnie musi być napisane coś a'la "model takes D3 W with no armour saves allowed", inaczej save'y są dopuszczone.
Moja jedyna wątpliwość była taka, że ten efekt to nie jest strzelanie, ani magic missile (direct damage etc) z efektu czaru. W zasadzie to faktycznie oprócz kowadła wszystkie obsługi mają maks light armour. Głównie smutno mi z powodu czołgu. Dwa dobre dzwonięcia i czołg się warzywi, a z AS to już nie tak fajnie ;)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie ma sprawy ;-)

A tak na marginesie to czołg nie jest war machine, lecz chariot, więc z zasady dzwonienie może go najwyżej mile połechtać w jakiś tłok czy inny kocioł ;-) Na niego są inne sposoby, a na tą chwilę brass orb wydaje się być najskuteczniejsze ;-) Oprócz tego polecam globki (jeśli starczy punktów w rozpisce) i ewentualnie slaves, tak ze dwa oddziały po 50 szczurków, utknie w nich do końca gry szarżując w 3 turze (a przynajmniej powinien).

EDIT: oczywiście Motya ma rację, mój błąd, należy zignorować pierwsze zdanie mojej wypowiedzi w tym poście.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, o 21:01 przez Myth, łącznie zmieniany 1 raz.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

a nieprawda nieprawda :wink:

Cytat z rulebooka "all MODELS with a T 7 or more..." Warto o tym pamiętać na przykład kiedy ktoś sobie walnie potion of T, albo z jakiegos 'eye of god' lub innego czaru (lore of beast np.) podbije sobie T do siedmiu lub wyżej, a tu BAM i dzwon go wysyła w kosmos.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Zazwyczaj taki ktoś ma dobrego save (armour/ward). Albo oba.

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

to jest mega dobre, zbroja broni przed dzwiękiem

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Sprawa giant rats: według rulebooka są warbeasts, ale mają też zasadę mixed unit. Czy jednostka z racji bycia takim a nie innym troop type ma zasadę swiftstride? ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Giant Rats mają Swiftstride.
Packmasterzy nie.
Gdy Packmasterzy zostaną zabici, Giant Rats będą mogły wykorzystać Swiftstride.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Mamy parę ciekawych zestawów chodzi mi o złożenia:

1. Opal amulet (4+ na pierwszego wounda) + scrying stone (3+ na pierwszego wounda)

2 World Edge Armour (hit niwelujący armour save niwelowany) + Opal amulet

i dwa pytania:

1. Czy jeżeli mam takie przedmioty, to najpierw jeden działa na jeden wound, a potem drugi na następny czy oba zużywają się jednocześnie?

2. Czy mounty też czerpią korzyści z wardów jeźdźca (to chyba się zmieniło w 8 edycji ale nie wiem to pytam ;D)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Jest tylko jeden pierwszy wound. Następny to już drugi wound, więc te itemy działają przy pierwszym woundzie i wybierasz ten z lepszym savem.
2. Nie, chyba że jest wyraźnie napisane, że mają warda.

Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Perturabo »

Jak Skaveni wydostają swoje dzwonki i furmanki z podziemii ? Bo dla zwykłych clanratów przejście przez jakiś otwór ściekowy to żaden problem, ale jak wypychają dzwonki ? Pytam się bo składam regiment Clanratów i chciałbym je zrobić na ściekowych podstawkach (taki brudny cobblestone) a gdybym chciał kiedyś złożyć dzwonek to powinienem zachować jednolitość armii to i dzwonki powinny być na takich podstawkach. Dlatego się pytam, jak oni przeciskają te dzwonki przez te kanały ściekowe ?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Wykopują/wysadzają wystarczająco duże przejście lub składają całą konstrukcje na powierzchni, tuż przed bitwą :D
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Konstrukcja to raczej scratch build i tylko jakieś elementy biorą spod ziemii a reszte scavengują na powierzchni. Z rzeczy które na pewno wynoszą to dzwon i ten łuk bo fluffowo to kawałek miasta Scaveblight
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Zasadniczo z tego co się orientuję ze Skavenblight jest po prostu większe wyjście xD Taka grota o wielkości dwóch smoków, ale informacje nie są potwierdzone (pamiętajcie, że wszystkich badaczy zabił klan Eshin ; ) )

Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Perturabo »

Czy wystarczy aby jedyną różnicą między Clanratami i Slavami był sposób malowania ? Czy konieczne są jakieś konwersje ?

ODPOWIEDZ