rozpiski elfów VIII ed.

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: rozpiski elfów VIII ed.

Post autor: Andrzej »

Spoko, feedback też jest fajny.

A rany z tego scrola na pewno nie są magiczne. Ale powiedziałbym, że i tak działa. W opisie jest napisane "can only hit by magical attack", a to nie jest hit, tylko wound 8)
Ale głowy nie dam :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

1 Prince @ 258.0 Pts
General
Armour of Caledor [25.0]
Blade of Leaping Gold [60.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]

1 Archmage @ 384.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Book of Hoeth [100.0]
1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

1 Mage @ 196.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Silver Wand [10.0]
Crown of Command [35.0]
1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

1 Mage @ 185.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Dispel Scroll [20.0]
Sacred Incense [30.0]

1 Noble @ 198.0 Pts
Lance; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Banner of the World Dragon [60.0]
1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

9 Dragon Princes @ 400.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Ranger's Standard [50.0]
1 Drakemaster @ [20.0] Pts


9 Dragon Princes @ 400.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]
1 Drakemaster @ [20.0] Pts

19 Phoenix Guard @ 375.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Balance [45.0]
1 Keeper of the Flame @ [12.0] Pts

5 Ellyrian Reavers @ 112.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Musician

5 Ellyrian Reavers @ 112.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Musician

5 Ellyrian Reavers @ 112.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Musician

5 Ellyrian Reavers @ 112.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Musician

1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts

1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts

29 Lothern Seaguard @ 415.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

29 Lothern Seaguard @ 415.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

20 Archers @ 235.0 Pts
Longbow; Standard; Musician

20 Archers @ 235.0 Pts
Longbow; Standard; Musician

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 161


Total Army Cost: 4498.0

Prince i BSB wchodzą do unitu z Ranger standard, mały mag na koniu i Arcy wchodzą do unitu z BoS, mały mag pieszy wchodzi do Phoenixów.
Orły na maszyny, podobnie jak fasty, tiranoci osłaniają unity Dragonów po jednym na unit, LSG prą na przód i prują z łuków razem z łucznikami.
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

1 Prince @ 258.0 Pts
General
Armour of Caledor [25.0]
Blade of Leaping Gold [60.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Jeśli już chcesz mieć lorda klepacza, to daj mu miecz +3 do siły. Tak sama cena, a powinno się lepiej sprawdzić. AoC jest bez sensu. Enhantend shield daje takiego samego AS, a jest 15 pkt tańszy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Do Enchanted Shield trzeba jeszcze dokupic Dragon Armour, który na lordzie kosztuje 9 pkt czyli kombinacja tansza o 6 pkt, a AS jest gorszy o 1 więc moim zdaniem AoC nie jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

co za różnica jaką zbroje ma tek Prince i tak jest miękki jak kaczuszka...
dopiero 2+/3+ z przerzutem i 4+ warda daje mu jakąś ochronę.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Lord ma za smoka As 6+. Racja, zapomniałem a dragon armour, ale i tak oszczędzasz punkty na magiczne przedmioty, a As jest taki sam.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Ale w tej rozpie nie ma smoka :wink:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

#-o
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Prince @ 295.0 Pts
General; Great Weapon; Dragon Armour
Vambraces of Defence [55.0]
Enchanted Shield [10.0]
Crown of Command [35.0]

1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

Może coś takiego, Save 1+ z przerzutem i 4+ Ward, bije 4 ataki z siłą 6 z WS 7. :)
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

wertex pisze: 1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts
Do kosztu lorda, dodaj jeszcze koszt konia ;)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Jest. Policz punkty.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

wertex pisze:Prince @ 295.0 Pts
General; Great Weapon; Dragon Armour
Vambraces of Defence [55.0]
Enchanted Shield [10.0]
Crown of Command [35.0]

1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

Może coś takiego, Save 1+ z przerzutem i 4+ Ward, bije 4 ataki z siłą 6 z WS 7. :)
Nie możesz jednocześnie walić dwurakiem i używać tarczy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
sokół_old
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: sokół_old »

Unnamed2500 Pts - High Elves Army

1 Archmage @ 360.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Book of Hoeth [100.0]

1 Mage @ 185.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Seerstaff of Saphery [30.0]
Dispel Scroll [20.0]

1 Mage @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal
Sigil of Asuryan [40.0]

1 Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Caledor [25.0]
Guardian Phoenix [25.0]

10 Archers @ 115.0 Pts
Longbow; Musician

10 Archers @ 110.0 Pts
Longbow

27 First Lothern Seaguard @ 409.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard Bearer; Musician
War Banner [20.0]
1 Captain @ [10.0] Pts

1 Lion Chariot @ 140.0 Pts
2 Lion Crew @ [0.0] Pts

1 Lion Chariot @ 140.0 Pts
2 Lion Crew @ [0.0] Pts

5 Silver Helms @ 105.0 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour
5 Elf Steed @ [0.0] Pts

5 Silver Helms @ 105.0 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour
5 Elf Steed @ [0.0] Pts

4 Dragon Princes @ 200.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
1 Drakemaster @ [20.0] Pts
Heavy Armour; Shield
5 Elf Steed @ [0.0] Pts

5 White Lions @ 137.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard
Banner of Sorcery [50.0]

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 71


Total Army Cost: 2499.0



Plan jest taki:
Wrzucamy ligtowców do klocka lothernów i w 12 calach charioty, DP i może jednych SH.
W pierwszej turze wrzucamy 6 z light na IFce i jakieś pierdołowate czary-boosty, w drugiej turze szarżujemy w co nam się podoba :D
Metal jest do zmiany, chyba na death albo fire, zobaczę jak wyjdzie w gameplayach.
Orły wiadomo do czego :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Taa, tylko w turze przeciwnika dostaniesz w ten klocek smoka, ciężką kawę, kloc piechoty, cokolwiek i możesz się zdziwić, że nie masz bohaterów.

Poza tym, czym ty chcesz szarżować? Piątką SH albo rydwanem? LSG z magami? Nie masz w ogóle siły przebicia, ugrzęźniesz w każdym klocu piechoty 20+ których teraz będzie mnóstwo.
Co zrobisz, jak trafisz na imperium z dwoma tankami?

Rozpa mocno średnia. Penie fajnie się tym gra w domu z kumplem, ale na turniej bym się tym nie pchał.


Zmień lora na arcym na shadow (brzytwa i obniżanie statów), death (snajperki i słoneczko) albo life (boostowanie oddziałów i 6) Na małych daj shadow albo death, ewentualnie fire/light.

White lionów na PG, są o wiele lepsi do trzymania BoS.

Na LSG daj inny banner, są teraz dużo lepsze od warbannera. Za te LC zamień SH na DP i zrób siódemki żebyś miał jakąkolwiek siłę przebicia.


Ale jeżeli już chcesz mieć naporową armię, to nie bawiłbym się w magię i walnął smoka. Tylko wtedy musisz wszędzie na DP mieć czempionów, żeby nie tracić głupio smoka w challengu.

Taki smok + 4x7 DP może się sprawdzić (DP możesz sproxować SH)


Tak się pobawiłem w AB i wyszło mi coś takiego:


1 Prince @ 620.0 Pts
General
Foe Bane [25.0]
Enchanted Shield [10.0]
Vambraces of Defence [55.0]
Talisman of Loec [10.0]

1 Dragon: Star @ [370.0] Pts

1 Noble @ 178.0 Pts
Lance; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Helm of Fortune [25.0]
Amulet of Light [15]

1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

1 Mage @ 150.0 Pts
Magic Level 1
Feedback Scroll [50.0]

32 First Archers @ 398.0 Pts
Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Captain @ [10.0] Pts

18 Archers @ 234.0 Pts
Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

9 Dragon Princes @ 285.0 Pts
Standard; Musician
Razor Standard [45.0]

6 Dragon Princes @ 230.0 Pts
musican
1 Drakemaster @ [20.0] Pts

6 Dragon Princes @ 230.0 Pts
1 Drakemaster @ [20.0] Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts



Sądze, że moje złożenie smoka jest wciąż dobre na 8 edycje. Nawet jest lepiej, bo lord am As na 2+ :D

Generalnie pełen napór + niezłe strzelanie w corach. W dziewiątce bez czempiona siedzi BSB. Z sztandarem AP nawet w drugiej turze wciąż są groźni, a w pierwszej robią rzeźnie :)

Oczywiście, jest problem z imperium i innymi defensami, ale przecież to rozpa for fun (jak mi się znudzą deathstary w różnych wydaniach to zagram czymś takim :D )
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
sokół_old
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: sokół_old »

Faktycznie, zniechęciłeś mnie do tej rozpy :D gratuluję umiejętności konstruktywnej krytyki.
Zagrałem tym twoim i przeciwko słabo złożonym dwarfom wycisnąłem 16-4.
Rozpa całkiem ciekawa, ale pewnie słaba antymagicznie, przydał by się scroll-niszczarka do tego feedbacka.
Smok się sprawdził rozkręcając 10 kuszy, 10 warków i prawie 20 hamków z lordem (pod koniec pomogli mu DPrącia). Foe Bane niby ma sens, ale jednak nie sprawdził się w tej bitwie. Zdecydownie lepiej działał by normalny dwurak.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

sokół pisze:Faktycznie, zniechęciłeś mnie do tej rozpy :D gratuluję umiejętności konstruktywnej krytyki.
A dziękuje bardzo :mrgreen:

Masz rację, antymagia jest słaba. Ale żeby była mocniejsza, trzeba byłoby poświęcić jednych DP na drugiego maga. A wtedy wypadałoby dać im drugie levele, żeby się punkty nie marnowały. A jak już mają drugie levele, to aż się prosi o BoS. I nagle z armii naporowej zrobił się defens magiczny z kontrą w postaci smoka i jednych DP :D

A dwurak może by działał lepiej, ale wtedy trzeba by było dać AoC. Ale chyba faktycznie tak będzie lepiej.Jak składalem tą rozpę to nie zdawałem sobie sprawy, że teraz lord z GW na smoku ma siłę sześć.
Tak więc FB i ench. shield out. Za to AoC i 10 pkt na jakiś bajer.

A jak działali DP (zwłaszcza ci z AP)? Sprawdzili się?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
sokół_old
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: sokół_old »

hmm, DP rzucili 4 na 4 sejwy na 5+ z katapy :D
Ogólnie sprawdzali się, tylko chłopaki z AP sami nie podołali klockowi Longówz BSB, bo wsparcie w postaci drugich DP przypadkowo wpadło w organy a nie w klocek (mój błąd)
Wogle to bardzo słabo się walczy z siłą 3 na kraśki, aczkolwiek w szarży chłopaki dawali radę.
Krótko mówiąc, chłopaki robili co do nich należało :)

Awatar użytkownika
sokół_old
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: sokół_old »

To tak, wyrzuciłem jednych dragonów, i ustawiłem się mocniej antymagicznie.
Myślę, że działa podobnie ale jednak ma trochę większe walnięcie.
W miejsce dragonów wszedł oreł, heros i trochę śmiecia.

1 Prince @ 612.0 Pts
General; Great Weapon
Armour of Caledor [25.0]
Vambraces of Defence [55.0]
1 Dragon: Star @ [370.0] Pts

1 Mage @ 150.0 Pts
Magic Level 1
Feedback Scroll [50.0]

1 Noble @ 165.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour
Loremasters Cloak [40.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

1 Noble @ 180.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Helm of Fortune [25.0]
Amulet of Light [15.0]
1 Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts

31 First Archers @ 387.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Captain @ [10.0] Pts

19 Archers @ 245.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

6 Dragon Princes @ 300.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Lichebone Pennant [15.0]
1 Drakemaster @ [45.0] Pts
Heavy Armour; Shield
Skeinsliver [25.0]
7 Elf Steed @ [0.0] Pts

6 Dragon Princes @ 310.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]
1 Drakemaster @ [25.0] Pts
Heavy Armour
Charmed Shield [5.0] ( czyli w razie czego, możemy ustawić herosa z boku kawy i zignorować strzał z armaty/bolca na 2+ :D )
7 Elf Steed @ [0.0] Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

sokół pisze:Charmed Shield [5.0] ( czyli w razie czego, możemy ustawić herosa z boku kawy i zignorować strzał z armaty/bolca na 2+ :D )
To nie tak działa. Kula zatrzymuje się tylko na monsterze.

Po co Ci dragonhelm, jak masz DA? To już nie lepiej dać ten przedmiot za 10 pkt z HE?
Herosom daj tarcze, będą mieli lepszego As na ostrzał.

Jak dla mnie, to za bardzo podpakowałeś tych DP różnymi bajerami. 310 punktów za 7 modeli z T3 i As 3+ to zdecydowanie za drogo.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
sokół_old
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: sokół_old »

E tam, nie są źli, odporni na magię, dobrzy w combacie, a 3 orły i 50 łuczników jest do koszenia wrogiego ostrzału. Skinsilver może się przydać, ale faktycznie, champion z tarczą jest do wyrzucenia, a DH brałem coby mieć wyższego sejwa w combacie.

Zablokowany