Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Murmandamus »

fakt wałek ale niezamierzony i przeoczony ale teraz będę wiedział ze detki nie wliczam.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

no dobra. Ale jesli detka wspomaga jednostke cor to jest wliczana do punktow cor.

von Kopf
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: von Kopf »

nieeeeeeee!!!!!!!! było już powiedziane że detki nie liczą się ani do core ani do special ani do czegokolwiek innego niezależnie od tego jaki slot zajmuje jednostka macierzysta. czyli krotko mowiac trzeba wystawic regon corowej kawy albo duuuuuuuzo piechoty zeby zapchac te 25% i wtedy nie ma miejsca dla grejtów.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

a ja dopiero zacznę w tym tygodniu zabawy z tą edycją, nie za bardzo sztampowy jestem, poza tym z braku różnych modeli (halabardy, mortary) nie będę rzeźbił w kupie i wystawiał dziadowskich zamienników, bo mnie to drżaźni ;)

oto moja koncepcja na 2900 pkt. , zobaczymy po testach co wyjdzie 8)

Reiksmarshall @ 240.0 Pts
General; Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Sword of Anti-Heroes, Crown of Command,Talisman of Endurance

Wizard Lord of the Amethyst Order @ 305.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death,Seal of Destruction,Van Horstman's Speculum,Gambler's Armour

Battle Wizard of the Jade Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life, Dispel Scroll

Captain @ 122.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse,Sword of Might,Dragonhelm

Warrior Priest of Sigmar @ 129.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon; Warhorse
Armour of Meteoric Iron

14 Knightly Orders @ 387.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; FCG; War Banner

20 Handgunners @ 165.0 Pts
Musician

39 Swordsmen @ 339.0 Pts
FCG, Detachment - 10 Crossbowmen

5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse

5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse

Great Cannon @ 100.0 Pts

Great Cannon @ 100.0 Pts

Great Cannon @ 100.0 Pts

Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts

Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts

Steam Tank @ 300.0 Pts
Obrazek

von Kopf
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: von Kopf »

nie wiem jaki jest sens wystawiania 20 x handgunners rozbij ich na 2 x10 poza tym sporo maszyn - przydalby ci sie inzynier do tych hellstormow. a w dodatku strasznie duze punkty i tylko jeden czołg. ja to popieram ale kiedys na 2250 wystawialo sie dwa...

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

nawet nie musisz mati rozbijać tych 20 handgunów (wolę kusze) ale warto zainwestować dla nich w command (no może poza championem), sztandar da ci jeden punkt więcej odporności przy scenariuszu blood & glory, do tego jest to zawsze te +1CR; dziwi mnie dlaczego BSB nie dałeś tego talizmanu dawnstone, idealnie wchodzi ze SoM i dragon helmem
ostatnie ale to jakiś screen dla tego dużego klocka swordsmanów, może dodatkowa detka archerów kosztem cannona :?: ewentualnie zamiast outriderów jeszcze mortar bym wcisnął, może mniejsza siła, ale za to bardziej przewidywalny i no asv w środku, no chyba że nie masz (niedługo w galerii zamieszczę przeróbkę z dział...ktoś na turze zasunął mi lufę od moździerza a nie miałem zapasu, stąd prowizorka trochę) :mrgreen:

@von Kopf, inżynier nie może wspierać helstorma, zasada master of ballistics

P.S. Mati, czyżbyś wybierał się na New Hope 11.09, czalendżyk :?: :twisted:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

#helion# pisze:@von Kopf, inżynier nie może wspierać helstorma, zasada master of ballistics
A mógłbyś powiedzieć czemu? Bo według tego co jest w erracie, to jak najbardziej może. No chyba, że o polhammerze mowa, to wtedy sorki za pytanie.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

helion, tak się właśnie wybieram, dlatego te pkt :)
mortara, jak pisałem nie mam :) a kusz tyle jeszcze nie, zobaczę po testach się pozmienia może ;)
a co do inzyniera w rakietach, to proponuję AB do imperium poczytać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

mati.pl pisze:a co do inzyniera w rakietach, to proponuję AB do imperium poczytać :)
Twierdzisz, że errata jest nieważna?

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

nie wiem, bo w zasadzie ma być tak, że zasady z AB armii w przypadkach konfliktowych itepe są najważniejsze. poza tym i tak nie dam inżyniera, bo mi na niego szkoda pkt ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

A gdzie według ciebie jest sytuacja konfliktowa? Podaj konkretnie.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Errata, jest dość dziwnie skonstruowana; w pierwszym zdaniu zasady Master of Balistics z kodeksu jest wyraźnie napisane, że inżynier nie może przerzucać kości artylerki i scaterki w helstormie i helblasterze. sama errata dotyczy tego co jest dopiero od drugiego zdania w kodeksie, czy poprawki mają zastąpić całość czy tylko część zasady MoB, tego nie byłbym pewien; w każdym bądź razie jeśli wsadzisz go do helstorma a errata ma zastąpić cały tekst zasady MoB, wtedy możesz przerzucić pierwszą kość na dorzut, natomiast pozostałych na rozrzut już nie, analogicznie jak w dziale
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i poda lepszą/dokładniejsza interpretacja

@mati:
jak będziesz chciał to mortara mogę pożyczyć jednego, ja jadę na ten tur tylko z jednym i jedną katiuszą, reszta to fast atack praktycznie :twisted: na razie mi się spisuje taki styl gry
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

chmurka, ja piszę ogólnie o konfliktach, nie w konkretnym przykładzie, bo nie zgłębiałem zawiłych tekstów erraw by GW ;)
helionie drogi się zobaczy, jak mi w praniu pójdzie ;) będę dzwonił, może jakieś treningi ? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

#helion# pisze:Errata, jest dość dziwnie skonstruowana; w pierwszym zdaniu zasady Master of Balistics z kodeksu jest wyraźnie napisane, że inżynier nie może przerzucać kości artylerki i scaterki w helstormie i helblasterze. sama errata dotyczy tego co jest dopiero od drugiego zdania w kodeksie, czy poprawki mają zastąpić całość czy tylko część zasady MoB, tego nie byłbym pewien; w każdym bądź razie jeśli wsadzisz go do helstorma a errata ma zastąpić cały tekst zasady MoB, wtedy możesz przerzucić pierwszą kość na dorzut, natomiast pozostałych na rozrzut już nie, analogicznie jak w dziale
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i poda lepszą/dokładniejsza interpretacja
Errata zastępuje całą zasadę. Zatem nagle możemy uratować helstorm i helblastera przed samozagładą.
Jedna sprawa Helion, inżyniera nie wsadzisz do helstorma, ani do żadnej innej machiny. Stoi sobie 3 cale od machiny i daje swoje boosty.
W przypadku 3 maszyn skupionych w jednym obszarze, zapłacenie 65 pkt za potencjalny re-roll mający uratować chociaż jedną z nich nie jest wygórowaną ceną.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

mati.pl pisze:chmurka, ja piszę ogólnie o konfliktach, nie w konkretnym przykładzie, bo nie zgłębiałem zawiłych tekstów erraw by GW ;)
Nie pozwalaj sobie na poufałość "mateuszku pl". Co do faktu, że nie czytasz errat, świadczy to jedynie o tym, że nie powinieneś się udzielać w tematach o których nie masz pojęcia.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

kolego, ale może coś zluzuj bo ci ciśnienie pójdzie gwizdkiem młody człowieku :)
bez odbioru i więcej luzu ....
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Byro zgadzam się z Tobą, "wsadzenie do helstorma" to jedynie metafora, wiem że chodzi o te magiczne 3"; niemniej jednak najbardziej zadziwiającą mnie sytuacją jest potencjalny strzał z działa w takiego inżyniera. jeśli wobec tego ma look out sira, tzn. że strzał z działa jest przekierowywany na maszynę, jeśli dobrze rozumuję, jako że maszyny w tej edycji są niejako "scalone" z załoga, to wychodzi na to, że możesz ściągnąć dzięki D6 woundom (działo) maszynę; czy dobrze rozumuję :?: miałem taki przypadek w grze na ostatnim turze z krasnalami, gość zdecydował się nie rzucać na Look outa, i tu moje kolejne pytanie, czy zawsze musi rzucać ten test, czy może zdecydować, że rezygnuje, tak, aby oszczędzić maszynę;
czy moja interpretacja działania tandemu helstorm/inżynier z poprzedniego postu jest prawidłowa :?:

@ Chmura: bez ciśnienia, wakacje są, człowiek po urlopie wraca a tu musi uczyć się zasad od nowa :wink:
@ mati: sparing bardzo chętnie, ale dopiero przyszły tydzień, teraz ja się urlopuję w Gdańsku przez weekend :mrgreen:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

helion z erraty wynika, że look out sir zda raczej załogant, nie maszyna więc nie ma szans na zdjęcie maszyny, niestety nie jest to ładnie i czytelnie opisane.
do tego rakieta jako klopa jest teraz traktowana, wykreślając całość z jej abowego opisu, więc luzik można w inżyniera wrzucać, z tym że misfire nadal śmieszny ;) więc kolega poważny ma swój wielki dzień 8)
poza tym mam pytanie, bo na koniec opisu rakiety jest :
"[...]Then roll for scatter, re-rolling any misfire results[...]" a nie ma nic o artillery dice, jednak z tym rerolem zmieszane, ale rozumiem, że obie kostki się turla ?
thx.
Obrazek

von Kopf
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: von Kopf »

no ale teraz to nie ma znaczenia czy dzialo czy obsluga bo to teraz jeden model. inzyniera zawsze mozna wsadzic do strzelcow tak zeby byl w 3 calach od maszyn i rerollowac misfire na hellstormach.
przerzucasz tylko kostke na ktorej wyrzuciles misfire

admolikkk
Wałkarz
Posty: 78
Lokalizacja: Tychy

Post autor: admolikkk »

pytanie mam z czym jedziecei na DMP? raczej standard 2 tanki altar i 4 cannony czy cos innego?
LEAVE NO MAN BEHIND!

ODPOWIEDZ