Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
fakt wałek ale niezamierzony i przeoczony ale teraz będę wiedział ze detki nie wliczam.
nieeeeeeee!!!!!!!! było już powiedziane że detki nie liczą się ani do core ani do special ani do czegokolwiek innego niezależnie od tego jaki slot zajmuje jednostka macierzysta. czyli krotko mowiac trzeba wystawic regon corowej kawy albo duuuuuuuzo piechoty zeby zapchac te 25% i wtedy nie ma miejsca dla grejtów.
a ja dopiero zacznę w tym tygodniu zabawy z tą edycją, nie za bardzo sztampowy jestem, poza tym z braku różnych modeli (halabardy, mortary) nie będę rzeźbił w kupie i wystawiał dziadowskich zamienników, bo mnie to drżaźni
oto moja koncepcja na 2900 pkt. , zobaczymy po testach co wyjdzie
Reiksmarshall @ 240.0 Pts
General; Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Sword of Anti-Heroes, Crown of Command,Talisman of Endurance
Wizard Lord of the Amethyst Order @ 305.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death,Seal of Destruction,Van Horstman's Speculum,Gambler's Armour
Battle Wizard of the Jade Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life, Dispel Scroll
Captain @ 122.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse,Sword of Might,Dragonhelm
Warrior Priest of Sigmar @ 129.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon; Warhorse
Armour of Meteoric Iron
14 Knightly Orders @ 387.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; FCG; War Banner
20 Handgunners @ 165.0 Pts
Musician
39 Swordsmen @ 339.0 Pts
FCG, Detachment - 10 Crossbowmen
5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse
5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Steam Tank @ 300.0 Pts
oto moja koncepcja na 2900 pkt. , zobaczymy po testach co wyjdzie
Reiksmarshall @ 240.0 Pts
General; Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Sword of Anti-Heroes, Crown of Command,Talisman of Endurance
Wizard Lord of the Amethyst Order @ 305.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death,Seal of Destruction,Van Horstman's Speculum,Gambler's Armour
Battle Wizard of the Jade Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life, Dispel Scroll
Captain @ 122.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse,Sword of Might,Dragonhelm
Warrior Priest of Sigmar @ 129.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon; Warhorse
Armour of Meteoric Iron
14 Knightly Orders @ 387.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; FCG; War Banner
20 Handgunners @ 165.0 Pts
Musician
39 Swordsmen @ 339.0 Pts
FCG, Detachment - 10 Crossbowmen
5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse
5 Outriders @ 129.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Champion, Warhorse
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Steam Tank @ 300.0 Pts
nawet nie musisz mati rozbijać tych 20 handgunów (wolę kusze) ale warto zainwestować dla nich w command (no może poza championem), sztandar da ci jeden punkt więcej odporności przy scenariuszu blood & glory, do tego jest to zawsze te +1CR; dziwi mnie dlaczego BSB nie dałeś tego talizmanu dawnstone, idealnie wchodzi ze SoM i dragon helmem
ostatnie ale to jakiś screen dla tego dużego klocka swordsmanów, może dodatkowa detka archerów kosztem cannona ewentualnie zamiast outriderów jeszcze mortar bym wcisnął, może mniejsza siła, ale za to bardziej przewidywalny i no asv w środku, no chyba że nie masz (niedługo w galerii zamieszczę przeróbkę z dział...ktoś na turze zasunął mi lufę od moździerza a nie miałem zapasu, stąd prowizorka trochę)
@von Kopf, inżynier nie może wspierać helstorma, zasada master of ballistics
P.S. Mati, czyżbyś wybierał się na New Hope 11.09, czalendżyk
ostatnie ale to jakiś screen dla tego dużego klocka swordsmanów, może dodatkowa detka archerów kosztem cannona ewentualnie zamiast outriderów jeszcze mortar bym wcisnął, może mniejsza siła, ale za to bardziej przewidywalny i no asv w środku, no chyba że nie masz (niedługo w galerii zamieszczę przeróbkę z dział...ktoś na turze zasunął mi lufę od moździerza a nie miałem zapasu, stąd prowizorka trochę)
@von Kopf, inżynier nie może wspierać helstorma, zasada master of ballistics
P.S. Mati, czyżbyś wybierał się na New Hope 11.09, czalendżyk
A mógłbyś powiedzieć czemu? Bo według tego co jest w erracie, to jak najbardziej może. No chyba, że o polhammerze mowa, to wtedy sorki za pytanie.#helion# pisze:@von Kopf, inżynier nie może wspierać helstorma, zasada master of ballistics
Errata, jest dość dziwnie skonstruowana; w pierwszym zdaniu zasady Master of Balistics z kodeksu jest wyraźnie napisane, że inżynier nie może przerzucać kości artylerki i scaterki w helstormie i helblasterze. sama errata dotyczy tego co jest dopiero od drugiego zdania w kodeksie, czy poprawki mają zastąpić całość czy tylko część zasady MoB, tego nie byłbym pewien; w każdym bądź razie jeśli wsadzisz go do helstorma a errata ma zastąpić cały tekst zasady MoB, wtedy możesz przerzucić pierwszą kość na dorzut, natomiast pozostałych na rozrzut już nie, analogicznie jak w dziale
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i poda lepszą/dokładniejsza interpretacja
@mati:
jak będziesz chciał to mortara mogę pożyczyć jednego, ja jadę na ten tur tylko z jednym i jedną katiuszą, reszta to fast atack praktycznie na razie mi się spisuje taki styl gry
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i poda lepszą/dokładniejsza interpretacja
@mati:
jak będziesz chciał to mortara mogę pożyczyć jednego, ja jadę na ten tur tylko z jednym i jedną katiuszą, reszta to fast atack praktycznie na razie mi się spisuje taki styl gry
Errata zastępuje całą zasadę. Zatem nagle możemy uratować helstorm i helblastera przed samozagładą.#helion# pisze:Errata, jest dość dziwnie skonstruowana; w pierwszym zdaniu zasady Master of Balistics z kodeksu jest wyraźnie napisane, że inżynier nie może przerzucać kości artylerki i scaterki w helstormie i helblasterze. sama errata dotyczy tego co jest dopiero od drugiego zdania w kodeksie, czy poprawki mają zastąpić całość czy tylko część zasady MoB, tego nie byłbym pewien; w każdym bądź razie jeśli wsadzisz go do helstorma a errata ma zastąpić cały tekst zasady MoB, wtedy możesz przerzucić pierwszą kość na dorzut, natomiast pozostałych na rozrzut już nie, analogicznie jak w dziale
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i poda lepszą/dokładniejsza interpretacja
Jedna sprawa Helion, inżyniera nie wsadzisz do helstorma, ani do żadnej innej machiny. Stoi sobie 3 cale od machiny i daje swoje boosty.
W przypadku 3 maszyn skupionych w jednym obszarze, zapłacenie 65 pkt za potencjalny re-roll mający uratować chociaż jedną z nich nie jest wygórowaną ceną.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Nie pozwalaj sobie na poufałość "mateuszku pl". Co do faktu, że nie czytasz errat, świadczy to jedynie o tym, że nie powinieneś się udzielać w tematach o których nie masz pojęcia.mati.pl pisze:chmurka, ja piszę ogólnie o konfliktach, nie w konkretnym przykładzie, bo nie zgłębiałem zawiłych tekstów erraw by GW
Byro zgadzam się z Tobą, "wsadzenie do helstorma" to jedynie metafora, wiem że chodzi o te magiczne 3"; niemniej jednak najbardziej zadziwiającą mnie sytuacją jest potencjalny strzał z działa w takiego inżyniera. jeśli wobec tego ma look out sira, tzn. że strzał z działa jest przekierowywany na maszynę, jeśli dobrze rozumuję, jako że maszyny w tej edycji są niejako "scalone" z załoga, to wychodzi na to, że możesz ściągnąć dzięki D6 woundom (działo) maszynę; czy dobrze rozumuję miałem taki przypadek w grze na ostatnim turze z krasnalami, gość zdecydował się nie rzucać na Look outa, i tu moje kolejne pytanie, czy zawsze musi rzucać ten test, czy może zdecydować, że rezygnuje, tak, aby oszczędzić maszynę;
czy moja interpretacja działania tandemu helstorm/inżynier z poprzedniego postu jest prawidłowa
@ Chmura: bez ciśnienia, wakacje są, człowiek po urlopie wraca a tu musi uczyć się zasad od nowa
@ mati: sparing bardzo chętnie, ale dopiero przyszły tydzień, teraz ja się urlopuję w Gdańsku przez weekend
czy moja interpretacja działania tandemu helstorm/inżynier z poprzedniego postu jest prawidłowa
@ Chmura: bez ciśnienia, wakacje są, człowiek po urlopie wraca a tu musi uczyć się zasad od nowa
@ mati: sparing bardzo chętnie, ale dopiero przyszły tydzień, teraz ja się urlopuję w Gdańsku przez weekend
helion z erraty wynika, że look out sir zda raczej załogant, nie maszyna więc nie ma szans na zdjęcie maszyny, niestety nie jest to ładnie i czytelnie opisane.
do tego rakieta jako klopa jest teraz traktowana, wykreślając całość z jej abowego opisu, więc luzik można w inżyniera wrzucać, z tym że misfire nadal śmieszny więc kolega poważny ma swój wielki dzień
poza tym mam pytanie, bo na koniec opisu rakiety jest :
"[...]Then roll for scatter, re-rolling any misfire results[...]" a nie ma nic o artillery dice, jednak z tym rerolem zmieszane, ale rozumiem, że obie kostki się turla ?
thx.
do tego rakieta jako klopa jest teraz traktowana, wykreślając całość z jej abowego opisu, więc luzik można w inżyniera wrzucać, z tym że misfire nadal śmieszny więc kolega poważny ma swój wielki dzień
poza tym mam pytanie, bo na koniec opisu rakiety jest :
"[...]Then roll for scatter, re-rolling any misfire results[...]" a nie ma nic o artillery dice, jednak z tym rerolem zmieszane, ale rozumiem, że obie kostki się turla ?
thx.