8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: MeanGreen »

katerek pisze:
Lidder pisze:
Shino pisze:Swoja droga skoro heroi killing blopw sciaga caly model to zdejmuje tez jezdzcow z monster mountami?
Nie, w RB masz "działa dokładnie jak KB, ale na większe modele też, wyłączając swarmy". Skoro nasz poczciwy KB działa na części modelu, a nie na całość(inaczej jeździec na smoku byłby bezpieczny) to HKB niestety(na szczęście) tak samo :)
Shino pisze:czyli na maszyny nie dziala zwykly kb? :shock:
KB działa na Infantry/Cavalery/War Beasts na wszystko inne działa tylko Heroic Killing Blow RB str.72
Co do bohaterów na monsterach to pomimo iż w większości przypadków traktowani są jako Monster unit type to w sytuacji CC już nie, RB. str104 także można zdekapitować gienka nie tykając smoka.
Ja rozumiem, że character na monsterze jest odporny na killing blow. Jedynie heroic killng blow może go ściągnąć. Nie mogę sie doczytać, gdzie jest napisane, że w CC ma inny typ niż monster. Jest natomiast: "If a character has ridden monster, the whole model is treated as having the troop type monster" a na monstera kb nie działa. Dalej natomiast prawi "follows all rules for characters and monster models" - ale to oznacza tylko, że ma zasady charactera i monstera ale troop type ma monster. Rulebook str.105.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Serio, odinstalujcie tą grę.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jurak pisze:
bigpasiak pisze:Jednak flee jest zawsze po glebie bez podskakiwania i podlatywania...
no i?
jezeli zyro nie moze uzyc zasady fly to nie moze sie ruszyc. (taka luzna interpretacja)
a zasady fly daje opcje flee ze po ziemi i 3d6<2d6, fluffowo jak to ma przebiegac mnie nie interesuje :)
nie wiem po co uwalac zyrka, przymknac oko i grac.
No i tu się zapędzamy w ślepy róg...
Podczas ucieczki nie korzystasz z zasady fly...
Na moje to zdecydowanie powinniśmy żyrosowi pozwolić uciekać normalnie ale, no właśnie ale. Niestety wg zasad ma mocno pod górkę tak jak mocno zyskiwała hydra na monster and handlers i ich zasadzie skirmish.
Wg zasad ginie jak napisał shino gdy tylko poczuje że jednak nie kce walczyć ;)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Catafractus
Mudżahedin
Posty: 231

Post autor: Catafractus »

@MeanGreen: zgadzam się z interpretacją. Z przytoczonego zapisu wyniku, że bohater na monsterze lub rydwanie ma troop type monster lub rydwan. Też nie mogę znaleźć zasady, która pozwalałaby na inną interprtację, tzn. że w CC jest np piechotą. Nie zmienia tu nic zapisek z listy armii, gdzie określone są typy jednostek - tam charaktery są zazwyczaj piechotą, ale gdy wsadzimy ich na konia - to przecież już są kawalerią a przytoczony passus mówi, że na monsterze są monsterem - to samo dot. rydwanu. Stąd wniosek, że nie działa na nich KB, a odmienną interpretacją wynika chyba z zaszłości VII ed.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To nie kwestia interpretacji, a używania zdrowego rozsądku.
Heroic Killing Blow zabija kreatury (dokładnie, kreatury, nie modele) większe niż piechota czy kawaleria, Killing Blow starcza na takie kreatury. Podczas CC możesz alokować ataki w jeźdźca, czy on siedząc na smoku nagle staje się większy od konia?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Halo, halo, slaan, rumination, mystery...
1PD? 7PD?
Nikt już nie gra lizakami?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

zembol pisze:Halo, halo, slaan, rumination, mystery...
1PD? 7PD?
Nikt już nie gra lizakami?
Ale o co pytasz?
Zżera tyle ile użyjesz.

Nie ma już żadnego limitu ala BP.
Te 12 PD, które pojawiają się na turniejach to nie limit liczony na poziomie rozpiski, ale po prostu użytych w fazie kości.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

Byro pisze:To nie kwestia interpretacji, a używania zdrowego rozsądku.
Heroic Killing Blow zabija kreatury (dokładnie, kreatury, nie modele) większe niż piechota czy kawaleria, Killing Blow starcza na takie kreatury. Podczas CC możesz alokować ataki w jeźdźca, czy on siedząc na smoku nagle staje się większy od konia?
To, że możesz wybrać w którą część modelu alokujesz ataki to nie oznacza, że zmienia się jego troop type. Ten wątek wydawało mi się jest o zasadach 8 edycji. Dla mnie sprawa jest prosta:
1.Jezeli character siedzi na potworze to cały model ma typ monster.
2.Killing blow działa tylko na infantry/cavalary/beasts.

I to by było tyle, jeżeli chodzi o zasady. Na koniec powiem, że naprawdę zdrowo rozsądkowo jest chyba założyć, że ktoś kto siedzi na koniu jest łatwiejszy do zabicia w CC niż ktoś kto siedzi na smoku.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czytasz wyrywkowo. Przeczytaj całość opisu KB i HKB i wyjaśnij dlaczego akurat KB działa tylko na pewne typy jednostek.
Następnie, zastanów się, czy bohater siedzący na czymś, ciągle podpada pod taką kategoryzację.
Chodzi o rozmiar i mnogość (swarmy).
Bohater, który normalnie jest infantry size (rozmiar), siedząc na smoku, ciągle ma ten sam rozmiar, a to rozmiar celu jest wyznacznikiem, czy KB w niego wchodzi, czy nie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

JaceK pisze:
zembol pisze:Halo, halo, slaan, rumination, mystery...
1PD? 7PD?
Nikt już nie gra lizakami?
Ale o co pytasz?
Zżera tyle ile użyjesz.

Nie ma już żadnego limitu ala BP.
Te 12 PD, które pojawiają się na turniejach to nie limit liczony na poziomie rozpiski, ale po prostu użytych w fazie kości.
Jacku, ależ jest rulebookowy zapis o maksymalnej ilości kości w dowolnym momencie fazy magii.
Dodatkowo w faq'u do lizaków jest zapis, że rumination liczy się do limitu.
Slaan z loremasterem może w fazie magii rzucić 7 czarów, więc ma możliwość użycia 7 darmowych kości z rumiantion.
Moje pytanie to: czy mając na początku fazy magii taką możliwość od maksymalnej liczby kości (12) należy odjąć darmową kość za pierwszy rzucany czar, czy za wszystkie, do których potencjalnie można darmowe kości wygenerować.

Czyli przechodząc do praktyki: Slaan ma wiatry i rzuca 12. Ile kości faktycznie trafia do poola? 11 czy 5?

I żeby uprzedzić złośliwe komentarze - ja wiem, że wykładnia z 7 zjedzonymi przez rumianation PD to bzdura, ale w USCPL nie raz zdarzało się wyginanie zasad w sposób jawnie sprzeczny z ideą twórców lub podręcznikiem.

Więc jak, jest ktoś, kto odpowie, czy mam lizaki wyrzucić?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

Byro pisze:Czytasz wyrywkowo. Przeczytaj całość opisu KB i HKB i wyjaśnij dlaczego akurat KB działa tylko na pewne typy jednostek.
Następnie, zastanów się, czy bohater siedzący na czymś, ciągle podpada pod taką kategoryzację.
Chodzi o rozmiar i mnogość (swarmy).
Bohater, który normalnie jest infantry size (rozmiar), siedząc na smoku, ciągle ma ten sam rozmiar, a to rozmiar celu jest wyznacznikiem, czy KB w niego wchodzi, czy nie.
Killing blow działa na pewne typy jednostek bo tak jest napisane w jego opisie! Wydaje mi się, że obowiązek dowodu spoczywa na tobie, ja przytoczyłem cytaty z RB, podałem strony, ty nie. Co jeszcze mam zrobić? Ale spoko patrz na to jeszcze raz:

1. Nie ma czegoś takiego jak size (infantry size etc.), to nigdzie nie jest zdefiniowane, są troop types, które są dokładnie zdefiniowane.
2. "Killing blow affects only infantry/cavalry/beasts" - opis killing blowa, drugi akapit.
3. Bohater siedzący na monsterze ma typ monster - str 105.

W poprzedniej edycji KB opierał sie na US. W tej na troop type. I jaki troop type ma character jest wyraźnie napisane oraz jak się z nim walczy:
1.Na piechotę - ma typ infantry.
2.Na zwykłym mount - ma typ cavalery, można atakować tylko i wyłącznie jeźdźca, statyski mounta używa sie tylko do wyprowadzania ataków i movement.
3.Na monstrous beast - ma typ monstrous cavalry, można atakować tylko i wyłącznie jeźdźca ale używa się lepszej wartości woundów jeżeli bestia taką posiada.
4.Na monsterze - ma typ monster, można atakować dowolną część modelu. (wyraźnie napisane strona 105!)

Bo podążając twoją logiką kapitan siedzący na koniu nie ma typu cavalry tylko też infantry bo atakujemy w jeźdzca a to przecież człowiek jest...

Jest to wszystko super jasno w tej edycji zdefiniowane.

I żeby dobić temat to parę linków z podobnych rozważań z innych stron:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=74583 (strona od ETC)
http://www.asrai.org/viewtopic.php?f=16&p=257288
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?p=4913902
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, o 10:59 przez MeanGreen, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Moje pytanie to: czy mając na początku fazy magii taką możliwość od maksymalnej liczby kości (12) należy odjąć darmową kość za pierwszy rzucany czar, czy za wszystkie, do których potencjalnie można darmowe kości wygenerować.
Jak rozmawiałem o tym z Jankielem, to uznaliśmy że się liczy. Czyli jak rzucisz 12, to nie masz dodatkowych kości. Jak rzucisz 10, to masz dwie dodatkowe.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

MeanGreen pisze:...
Wszystko ładnie pięknie, niemniej wchodzisz w ciężki RAW, czyli wyłączanie mózgu.
RB to nie instrukcja do pilota.
Zacytowałeś bardzo ładnie fragment KB, pomijając jego ciąg dalszy.
Killing Blow is only effective against infantry, cavalry and war beasts - all other creatures are considered either too large to be felled by a single blow (monsters, monstrous infantry/cavalry/beasts, chariots and so on) or too numerous for a well-placed strike to slay them all (Swarms).
Moje pytanie brzmi, jak zwykły człowiek/elf/skaven ujeżdżający potwora/rydwan nagle staje się 'too large' na potrzeby ataku w CC alokowanego konkretnie w niego?
Mała podpowiedź, że jednak rozmiar też może się troszkę liczyć (a nie tylko troop type) jest opis HKB, w którym jasno pada stwierdzenie
it works on any creature, regardless of size and troop type, except for swarms.
Jeśli stosować się Twojej interpretacji, czyli dosłownej, to nagle okazuje się, że ziutek na rydwanie jest nie do zabicia przez KB, ale w momencie gdy rydwan zostanie zniszczony, to nagle gość staje się zupełnie podatny....niech chociaż odrobinka logiki pozostanie w tej grze.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Deathall
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Deathall »

Byro pisze: Jeśli stosować się Twojej interpretacji, czyli dosłownej, to nagle okazuje się, że ziutek na rydwanie jest nie do zabicia przez KB, ale w momencie gdy rydwan zostanie zniszczony, to nagle gość staje się zupełnie podatny....niech chociaż odrobinka logiki pozostanie w tej grze.
Patrząc na to z takiej strony to killing blow to uderzenie w slaby punkt które zabija, więc ziutek na rydwanie, przez to że na nim jest może być niemożliwe trafienie w jego słaby punkt który jest osłonięty przez to że jest na rydwanie. W momencie gdy rydwan zostaje zniszczony, już nie osłania jego słabego punktu. Proszę w jaki sposób łatwo to logicznie wytłumaczyć :P

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Heh, można i tak.
Bynajmniej, nie zamierzam się o to wykłócać. I tak w armii KB nie mam, więc mnie to nie rani, a wręcz ratuje bo mam postacie na potworkach i rydwanach.
Dziwne to dla mnie i tyle.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Od kiedy świat fantastyczny ma cokolwiek wspólnego z logiką?
Paskudny uśmiech power gamera

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

Dokładnie tak jest, jak zabijesz mu rydwan albo potwora to już zaczyna działać.

Ja nie rozumiem tego poruszenia z jednego powodu tak naprawdę:
Wszyscy akceptują stan rzeczy w którym killing blow nie działa na monstrous cavalry (np demony na juggerach) bo modele są duże, mimo ze jeźdźiec jest human sized. Natomiast jak na juggera wskoczy już dużo potęzniejszy przecież heros wojowników chaosu to killing blow powinien nagle zacząć działać (???).

Po prostu są dwa rodzaje killing blowa, jeden tnie tylko to co jest małym modelem a drugi tnie wszystko (heroic). Facet na smoku jest dużym modelem więc potrzeba dużego killing blowa, tylko dlatego, że walisz po jeźdźcu, nie znaczy wcale, że nie ma znaczenia na czym on siedzi. To wszystko to jest tylko przecież abstrakcyjny model mający na celu przeniesienie mocy danych jednostek. Fluffowo to ci wojownicy walczą z tym smokiem, wspinają sie po jego skrzydłach, odpadają od niego, aby w końcu któryś na przykład miał szanse uderzyć jeźdźca :).

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

MeanGreen pisze: Ja nie rozumiem tego poruszenia
Czepiactwo i niechęć do zmian ;)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

Już kiedyś pytałem o to, czy losując 12PD i zużywając 3 np. to czy można je potem dorobić z power of darkness, albo z death lore atribute? Cały czas słyszę coś innego, po prostu chos. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Wg FAQ'a można. Bo kości zużyte już nie liczą się do puli.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany