8 edycyjne rozpiski
Re: 8 edycyjne rozpiski
co do wampirów to myślę że będzie duży klocek grave guardów i banshee, zapomniałem, gramy na 1000 pkt. czyli razem 2000 na team
-
- Oszukista
- Posty: 837
6 pegazów - jak najbardziej godne rozważenia. Oni są monstrous cavalry więc mają supporting attacks - max 3, jeśli pamiętam uściślenia.
Wogóle to nasze pegazy zrobiły się koszmarne, jeśli idzie o ilość zasad:
niby są tylko flying cavalry:
-ale przez to sa skirmishem, a więc -1 do trafienia, darmowy reform;
-sa fast cavalry - mają vanguard, i ruch po zebraniu
-są monstrous cavalry mają supporting attacks, i stomp
-jako bonus dodatkowo można dołączać do nich bohaterów, I i mogą dawać look`out
fakt, że już się nie przegryzają przez piechotę z nawiązką wyrównuje fakt, że stały się morderczo skutecznym i koszmarnie wytrzymałym fastem... Bo poprawcie mnie, ale chyba żadna armia nie ma fasta mającego latanie, 2 wd, 4 t, 3+As, warda, i ładne jebnięcie w szarży?
Wogóle to nasze pegazy zrobiły się koszmarne, jeśli idzie o ilość zasad:
niby są tylko flying cavalry:
-ale przez to sa skirmishem, a więc -1 do trafienia, darmowy reform;
-sa fast cavalry - mają vanguard, i ruch po zebraniu
-są monstrous cavalry mają supporting attacks, i stomp
-jako bonus dodatkowo można dołączać do nich bohaterów, I i mogą dawać look`out
fakt, że już się nie przegryzają przez piechotę z nawiązką wyrównuje fakt, że stały się morderczo skutecznym i koszmarnie wytrzymałym fastem... Bo poprawcie mnie, ale chyba żadna armia nie ma fasta mającego latanie, 2 wd, 4 t, 3+As, warda, i ładne jebnięcie w szarży?
wg. FAQ_Bretonnia_2010_v11 :
Ale wydaje mi się iż pomimo że charakter nie może dołączyć to będąc w 3" od jednostki pegazów to dostaje look out'a na 4+ (od bliskości do tego samego typu MC do MC)
Niestety ten ostatni plus odpada ale ogólnie to calkiem niezly Fast pozatym że nie może zrobić disruption ani mieć rank bonusów no ale zawsze może uderzyć i dostać +1 za szarżę i +1/+2 za flankę/tyłQ. Can a character riding a Royal Pegasus join a unit of Pegasus
Knights? (p55)
A. No.
Ale wydaje mi się iż pomimo że charakter nie może dołączyć to będąc w 3" od jednostki pegazów to dostaje look out'a na 4+ (od bliskości do tego samego typu MC do MC)
Niech pogańskie duchy strzegą ziemi naszych przodków po wsze czasy!
To na 100% sie zgadza (jesli unit jest wystarczajaco duzy).slawowid pisze:Ale wydaje mi się iż pomimo że charakter nie może dołączyć to będąc w 3" od jednostki pegazów to dostaje look out'a na 4+ (od bliskości do tego samego typu MC do MC)
Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."
Mam wydac 360 pkt na 6 pegazow zeby miec niepewnego look out sira na 4+? W życiu!
IMO marnowanie pkt i marnowanie potencjału pegazów. Wydaje mi sie, że na 8mą edycję najlepsze będą 3ki z muzykami. To się jeszcze potestuje i zobaczy, ale taka jest moja prognoza.
IMO marnowanie pkt i marnowanie potencjału pegazów. Wydaje mi sie, że na 8mą edycję najlepsze będą 3ki z muzykami. To się jeszcze potestuje i zobaczy, ale taka jest moja prognoza.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
-
- Oszukista
- Posty: 837
kurde, Faq nie doczytałem... a szkoda, bo podręcznik w sumie nie zabrania
nooo, 3ki pegazów z muzykami są świetne, problem jest taki, że ostatnio szkoda mi pkt na lorda na pegazie
i żeby wnieść trochę ozywienia do tematu, ostatnio w modzie są tanie kombosy. Taka mała propozycja na 2999 pkt:
1 Prophetess of the Lady @ 265.0 Pts
Magic Level 4
The Silver Mirror [40.0]
1 * Bretonnian Lord @ 196.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Questing Vow; Warhorse
Insignia of the Quest [30.0]
Beserker Sword [20.0]
1 Bretonnian Lord @ 190.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Warhorse
Virtue of Knightly Temper (1st) [40.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Damsel of the Lady @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Power Scroll [35.0]
1 Damsel of the Lady @ 140.0 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 109.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow; Warhorse
Virtue of the Impetuous Knight (1st) [35.0]
4 Paladin @ 80.0 Pts*4=320
Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Warhorse
8 Knights of the Realm @ 231.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Standard of Disciple [15.0]
9 Knights of the Realm @ 255.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Banner of Swiftness [15.0]
8 Knights of the Realm @ 216.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
15 Peasant Bowmen @ 100.0 Pts
Longbow; Musician; Braizers
3 Pegasus Knights @ 175.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
3 Grail Knights @ 144.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2896.0
plan opiera się na złośliwej kombinacji następujących elementów:
-tajne rozpiski
-power scroll na małej czarce
-5ka z beasta na małej czarce (+3s & +3 A dla wszystkich bohaterów w 12 calach)
modus operandi wygląda następująco:
-losujemy czary na dużej czarce, usilnie starając się trafic transformację - sprawiamy wrażenie że jest na niej Power scroll, jest szansa, że sciągnie wtedy na siebie ostrzał z dział, a że stoi w łucznikach, ma przed sobą obstacles
-dzięki unikaniu 5ki, (jeśli trafi się na dużej suce - zmieniamy), na małej czarce bierzemy 5kę z beasta
-fastami osłaniamy vanguardem co się da przed działami
-LT/maszyny staramy się wyłączyć Trebkami/łukami/fastami
-wbijamy w przeciwnika 2 lancami, w których przód stanowią bohaterowie, (lance z +1 Ld i +1 mv)
-środkową lancą (w której jest tylko mała czarka z power scrollem) tylko marszujemy tak, żeby wszystkich bohaterów mieć w zasięgu 12 cali
po czym można poświęcić pół lancy i odpalić power scrolla, mamy 2 fazy bicia z nieprawdopodobną (minimum 50) liczbą ataków i siłą minimum 7...
gralle służą do odciągania ognia, większość KOTRów do statica i look`outa, 1 lord ma knightly temper, bo na 100% każę mu bić po oddziale, a wtedy będzie miał 7 ataków trafiających na 3+, raniących na 2+ - wypłaci prawie tyle, co kolejny lord. Będę jeszcze kminił zamianę go na 2 gołych - ale chyba sobie daruję. Jedno, przez co się nie przebiję to choseni z wardem na 3+ - tutaj trzeba by weliminować przynajmniej 1 shrine
i jak się podoba?
nooo, 3ki pegazów z muzykami są świetne, problem jest taki, że ostatnio szkoda mi pkt na lorda na pegazie
i żeby wnieść trochę ozywienia do tematu, ostatnio w modzie są tanie kombosy. Taka mała propozycja na 2999 pkt:
1 Prophetess of the Lady @ 265.0 Pts
Magic Level 4
The Silver Mirror [40.0]
1 * Bretonnian Lord @ 196.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Questing Vow; Warhorse
Insignia of the Quest [30.0]
Beserker Sword [20.0]
1 Bretonnian Lord @ 190.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Warhorse
Virtue of Knightly Temper (1st) [40.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Damsel of the Lady @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Power Scroll [35.0]
1 Damsel of the Lady @ 140.0 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 109.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow; Warhorse
Virtue of the Impetuous Knight (1st) [35.0]
4 Paladin @ 80.0 Pts*4=320
Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Warhorse
8 Knights of the Realm @ 231.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Standard of Disciple [15.0]
9 Knights of the Realm @ 255.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Banner of Swiftness [15.0]
8 Knights of the Realm @ 216.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
15 Peasant Bowmen @ 100.0 Pts
Longbow; Musician; Braizers
3 Pegasus Knights @ 175.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 75.0 Pts
Spear; Bow; Fast Cavalry
1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
3 Grail Knights @ 144.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2896.0
plan opiera się na złośliwej kombinacji następujących elementów:
-tajne rozpiski
-power scroll na małej czarce
-5ka z beasta na małej czarce (+3s & +3 A dla wszystkich bohaterów w 12 calach)
modus operandi wygląda następująco:
-losujemy czary na dużej czarce, usilnie starając się trafic transformację - sprawiamy wrażenie że jest na niej Power scroll, jest szansa, że sciągnie wtedy na siebie ostrzał z dział, a że stoi w łucznikach, ma przed sobą obstacles
-dzięki unikaniu 5ki, (jeśli trafi się na dużej suce - zmieniamy), na małej czarce bierzemy 5kę z beasta
-fastami osłaniamy vanguardem co się da przed działami
-LT/maszyny staramy się wyłączyć Trebkami/łukami/fastami
-wbijamy w przeciwnika 2 lancami, w których przód stanowią bohaterowie, (lance z +1 Ld i +1 mv)
-środkową lancą (w której jest tylko mała czarka z power scrollem) tylko marszujemy tak, żeby wszystkich bohaterów mieć w zasięgu 12 cali
po czym można poświęcić pół lancy i odpalić power scrolla, mamy 2 fazy bicia z nieprawdopodobną (minimum 50) liczbą ataków i siłą minimum 7...
gralle służą do odciągania ognia, większość KOTRów do statica i look`outa, 1 lord ma knightly temper, bo na 100% każę mu bić po oddziale, a wtedy będzie miał 7 ataków trafiających na 3+, raniących na 2+ - wypłaci prawie tyle, co kolejny lord. Będę jeszcze kminił zamianę go na 2 gołych - ale chyba sobie daruję. Jedno, przez co się nie przebiję to choseni z wardem na 3+ - tutaj trzeba by weliminować przynajmniej 1 shrine
i jak się podoba?
-
- Oszukista
- Posty: 837
1) nie może nie wylądować - jeśli czarce 4 poziomu wejdzie 5ka - zmieniamy na 0. Jeśli wejdą 2 lub więcej 5 - za wszystkie pozostałe wybieramy inne czary, szczególnie 6 (co jest jasną sugestią dla przeciwnika na co się nastawiam), a ostatnią - zmienię na 0. Potem losuję czary na małej. Jeśli trafi cokolwiek z tego co ma profetka - jesteśmy w domu. Prawdopodobieństwo nie trafienia 5ki wynosi: jeśli duża czarodziejka nie ma czaru 0: 0, jeśli ma zerówkę - 1/36. Jakie są szanse na 0 nie chce mi się liczyć, tak czy inaczej - nie uda się raz na około 50 bitew. Druga damselka będzie mieć life - jest głównie dla antymagii, ew. będzie próbować rzucać 1/2 jeśli któryś z tych czarów wylosuje - darmowe leczenie dla któregoś palucha/lorda zawsze się przyda
2) kmin jest pod duże twarde kloce, które albo mają odporność na psychę, albo conajmniej będą liczyć na steadfast. Zwracam uwagę że wildform wejdzie dopiero gdy obie lance będą już w walce - w optymistycznej wersji w 2giej turze, jak nie to w następnej. Najpierw szarżujemy, potem idzie power scroll...
Pomysł jest odpowiedzią na wielkie klocki gnojów z dwurakami i monstrous infrantry, które lance przyjmują na klatę z uśmiechem na twarzy, a potem w kilka tur je składają. Normalnie bretka radzi sobie nieźle w tej edycji z LT (płonące ataki, falcon horn+łatwo dostępny HKB), samotni magowie nie są bezpieczni dopóki na polu walki są pegazy.
Z moich dotychczasowych doświadczeń z krasiami wynika że przetrzebione snajperskimi działami lance mogą poskładać najwyżej 1 twardy klocek, tymczasem na te pkty krasie mają conajmniej 2. W tej wersji mogę spokojnie zdjąć takim longbeardom steadfast w pierwszej turze... I równolegle - warriorom.
2 duże corowe klocki krasiów to ok 700-750 pkt+2 sztandary (50)+bohaterowie, minimum to runesmith i bsb. To są pkty prawie nie do wyrwania, mając 2 corowe lance+grali. W najlepszym razie - połowa tego. Tutaj jestem wstanie zjeść oba te oddziały. Podobnie na spokojnie poskładam jakieś treekiny, kroxy, i całą resztę tych jednostek z którymi breta ma problem - a więc które się na bretę wystawia
Ale chętnie wysłucham dalszych uwag - to tylko koncepcja, jeszcze nie testowana, więc na razie to tylko paskudny teoryhammer. Mam nadzieję coś jeszcze usprawnić przed pierwszymi testami
2) kmin jest pod duże twarde kloce, które albo mają odporność na psychę, albo conajmniej będą liczyć na steadfast. Zwracam uwagę że wildform wejdzie dopiero gdy obie lance będą już w walce - w optymistycznej wersji w 2giej turze, jak nie to w następnej. Najpierw szarżujemy, potem idzie power scroll...
Pomysł jest odpowiedzią na wielkie klocki gnojów z dwurakami i monstrous infrantry, które lance przyjmują na klatę z uśmiechem na twarzy, a potem w kilka tur je składają. Normalnie bretka radzi sobie nieźle w tej edycji z LT (płonące ataki, falcon horn+łatwo dostępny HKB), samotni magowie nie są bezpieczni dopóki na polu walki są pegazy.
Z moich dotychczasowych doświadczeń z krasiami wynika że przetrzebione snajperskimi działami lance mogą poskładać najwyżej 1 twardy klocek, tymczasem na te pkty krasie mają conajmniej 2. W tej wersji mogę spokojnie zdjąć takim longbeardom steadfast w pierwszej turze... I równolegle - warriorom.
2 duże corowe klocki krasiów to ok 700-750 pkt+2 sztandary (50)+bohaterowie, minimum to runesmith i bsb. To są pkty prawie nie do wyrwania, mając 2 corowe lance+grali. W najlepszym razie - połowa tego. Tutaj jestem wstanie zjeść oba te oddziały. Podobnie na spokojnie poskładam jakieś treekiny, kroxy, i całą resztę tych jednostek z którymi breta ma problem - a więc które się na bretę wystawia
Ale chętnie wysłucham dalszych uwag - to tylko koncepcja, jeszcze nie testowana, więc na razie to tylko paskudny teoryhammer. Mam nadzieję coś jeszcze usprawnić przed pierwszymi testami
tyle ze sama 8 ed jest systemem 0-1. zwyciestwo-remis-porazka.
wiec wtedy polowki za oddzialy nie sa niezbednikiem /takie pierwsze wrazenia/
myk jest calkiem ok. sklada sie przy jawnych rozpach a te na turniejach sa marginesem.
co do duzych klocach- trzeba sie skupic co rozjezdzamy. zmiekczyc ile wlezie po czym rozjechac w HtH. /w kazdej edycji byly oddzialy "nie do zdjecia" dla bretki/
wiec wtedy polowki za oddzialy nie sa niezbednikiem /takie pierwsze wrazenia/
myk jest calkiem ok. sklada sie przy jawnych rozpach a te na turniejach sa marginesem.
co do duzych klocach- trzeba sie skupic co rozjezdzamy. zmiekczyc ile wlezie po czym rozjechac w HtH. /w kazdej edycji byly oddzialy "nie do zdjecia" dla bretki/
Dzisiaj grałem z HE koleś miał 19 WL z magiem w środku. Mi się pofarciło i to bardzo bo wylosowałem na jednej czarce 3 i 6 z life i zdjąłem mu trochę WL i jego jedynego maga z 6. Jak się pozmiękcza takie klocki to można na nie szarżować chociaż i tak mocno rezają z s6 ASF przerzuty. Ja biłem się w nich 7 realmów z BSB i Damselką I w ostatniej ich zniszczyłem. Leczyłem się się potem bo druga czarka miała 5 z life'a a przeciwnik nie miał juz scrolla i maga żeby mieć te +2 do dispella. Mocni są teraz samotni bohaterowie bo wbił mi się taki w 5 gralli z damselą od boku i miał + 1 za bok BSB szarża i zabił jednego ja miałem sztandar i dzida. Więc trzeba uważać ale z treby nie chciał spaść. Grałem na 1600 kohortex. Wygrałem 12:8 w efekcie co jest niezłym wynikiem. Bretka nie może jechać na pałę a musi poczarować i pokruszyć
przeciwników zanim ich rozjedzie
przeciwników zanim ich rozjedzie
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
-
- Oszukista
- Posty: 837
aktualna rozpa na 2400, pierwsze 6 stron Bastard Sword:
Lord na pegazie:
heroism
treska
dragonhelm
berserker sword (frenzy ktorego się nie traci)
Duża czarodziejka 4lev
kon
feedback scroll
life
Bsb
GGH
SoM
paladyn na pegazie
wyrmlance
damselka 2 lev
lusterko
kon
life
3*10 łuczników z braziersami, w tym 1 ze sztandarem
11 KOTR
fcg, banner of swiftness
11 KOTR
fcg, banner of disciple
2*3 pegazy, muzyk
1 trebka
5 gralli
fcg
Rozpiska hulała aż miło - na wczorajszym lokalu wyniki 13-7 w wyrzynce (krasie), 13-7 pitka (krasie) i 16-4 defend the fatherland! - HE
Wnioski są następujące:
-Life się przebija prędzej czy później, czary mają niską casing value, więc zazwyczaj można wepchnąć 3/turę,a składanie przy jego pomocy rannych pegazistów to bajka
-bohaterowie na pegazach gniotą jajca
-2 duże lance mają nawet szansę przebić się przez jakąś pancerną piechotę
-HE są do ogrania, 1 wymóg - trzeba grać defensywnie, korzystać ze scenariusza
-niefart zmienia znacznie więcej niż w poprzedniej edycji
nadal nie mam zaufania do łuczników, chociaż stakes zatrzymały dzisiaj 1 armatę, na razie zostają bo zawsze to 3 wystawienia więcej, i rzadko przeciwnikowi opłaca się ich atakować
Lord na pegazie:
heroism
treska
dragonhelm
berserker sword (frenzy ktorego się nie traci)
Duża czarodziejka 4lev
kon
feedback scroll
life
Bsb
GGH
SoM
paladyn na pegazie
wyrmlance
damselka 2 lev
lusterko
kon
life
3*10 łuczników z braziersami, w tym 1 ze sztandarem
11 KOTR
fcg, banner of swiftness
11 KOTR
fcg, banner of disciple
2*3 pegazy, muzyk
1 trebka
5 gralli
fcg
Rozpiska hulała aż miło - na wczorajszym lokalu wyniki 13-7 w wyrzynce (krasie), 13-7 pitka (krasie) i 16-4 defend the fatherland! - HE
Wnioski są następujące:
-Life się przebija prędzej czy później, czary mają niską casing value, więc zazwyczaj można wepchnąć 3/turę,a składanie przy jego pomocy rannych pegazistów to bajka
-bohaterowie na pegazach gniotą jajca
-2 duże lance mają nawet szansę przebić się przez jakąś pancerną piechotę
-HE są do ogrania, 1 wymóg - trzeba grać defensywnie, korzystać ze scenariusza
-niefart zmienia znacznie więcej niż w poprzedniej edycji
nadal nie mam zaufania do łuczników, chociaż stakes zatrzymały dzisiaj 1 armatę, na razie zostają bo zawsze to 3 wystawienia więcej, i rzadko przeciwnikowi opłaca się ich atakować
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Moja armia na 2900.
dowództwo
Bretonian Lord(lance,shield)
Virtue of Audacity
Dawnstone
sword of lady's champion
Prophetess of the Lady 4lv(koń) - LIFE
Crown of Command
SIlver Mirror
Damsel of the Lady(piechota) -BEAST
Icon of Quellnes
Paladin BSB
Gromril Great Helm
Sword of might
panowie herbowi
11 Knights of the Realm fcg standard of discipline [tu generał]
11 Knights of the Realm fcg war banner [tu bsb]
4 Pegasus Knights mus
11 Grail Knights, fcg Wailing banner [tu profetka]
chłopi:
10 Bowmen std,mus braizers
10 Bowmen std,mus braizers
10 Bowmen std,mus braizers
36 Man-at-arms fcg [tu damselka]
5 Mounted yeoman mus,shield
Field Trebutchet
Field Trebutchet
Mała czarusia daje blessing chłopom i próbuje uskuteczniać beasta, może nawet w smoka jej sie uda zamienić czy inną mantikorę. Duża robi lifa i ogólnie staramy się napierać trzema lancami.
dowództwo
Bretonian Lord(lance,shield)
Virtue of Audacity
Dawnstone
sword of lady's champion
Prophetess of the Lady 4lv(koń) - LIFE
Crown of Command
SIlver Mirror
Damsel of the Lady(piechota) -BEAST
Icon of Quellnes
Paladin BSB
Gromril Great Helm
Sword of might
panowie herbowi
11 Knights of the Realm fcg standard of discipline [tu generał]
11 Knights of the Realm fcg war banner [tu bsb]
4 Pegasus Knights mus
11 Grail Knights, fcg Wailing banner [tu profetka]
chłopi:
10 Bowmen std,mus braizers
10 Bowmen std,mus braizers
10 Bowmen std,mus braizers
36 Man-at-arms fcg [tu damselka]
5 Mounted yeoman mus,shield
Field Trebutchet
Field Trebutchet
Mała czarusia daje blessing chłopom i próbuje uskuteczniać beasta, może nawet w smoka jej sie uda zamienić czy inną mantikorę. Duża robi lifa i ogólnie staramy się napierać trzema lancami.
a tutaj moja pierwsza rozpa na 2400pkt., wszelkie komentarze, poprawki miło widziane, będę ją testował na wampirach
Lordowie
Bretonnian Lord 110p
lanca 6p
grail vow 28p
koń 21p
gromrir great helm 30p
token of damsel 35p
virtue of heroism 40p
RAZEM 260p
Prophetess of lady 190p
lev 4
koń, kropierz 21p
the silver mirror 40p
potion scare 10p
RAZEM 296p
BOHATEROWIE
Paladyn 60p
koń 14p
Virtue of joust 25p
the lance of artois 25p
Razem 124p
Paladyn 60p
koń 14p
virtue of confidence 25p
sword of battle 25p
razem 124p
Paladyn 60p
koń 14p
gromril helm 30p
mantle of damsel elena 20p
razem 124p
damsel 70p
lev.2 35p
koń, kropierz 14p
razem 129p
damsel 70p
koń kropierz14p
razem 94p
rzadkie jednostki
trebusz 90p
grail knights
muzyk
sztandar
razem 258p
podstawowe
7 KOTR
muzyk sztandar
razem 192
7KOTR
muzyk sztandar
razem 192
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
man at arms 38
muzyk 5p
sztandar10p
yeoman warden 12p
razem 217p
LORDS 556p
HEROES 595
RAR 348
Core 901
razem 2400p
Lordowie
Bretonnian Lord 110p
lanca 6p
grail vow 28p
koń 21p
gromrir great helm 30p
token of damsel 35p
virtue of heroism 40p
RAZEM 260p
Prophetess of lady 190p
lev 4
koń, kropierz 21p
the silver mirror 40p
potion scare 10p
RAZEM 296p
BOHATEROWIE
Paladyn 60p
koń 14p
Virtue of joust 25p
the lance of artois 25p
Razem 124p
Paladyn 60p
koń 14p
virtue of confidence 25p
sword of battle 25p
razem 124p
Paladyn 60p
koń 14p
gromril helm 30p
mantle of damsel elena 20p
razem 124p
damsel 70p
lev.2 35p
koń, kropierz 14p
razem 129p
damsel 70p
koń kropierz14p
razem 94p
rzadkie jednostki
trebusz 90p
grail knights
muzyk
sztandar
razem 258p
podstawowe
7 KOTR
muzyk sztandar
razem 192
7KOTR
muzyk sztandar
razem 192
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
10 łucznik
sztandar, muzyk
razem 75p
man at arms 38
muzyk 5p
sztandar10p
yeoman warden 12p
razem 217p
LORDS 556p
HEROES 595
RAR 348
Core 901
razem 2400p
Prophetess złożona nielegalnie (ma 2 przedmioty tego samego typu), do tego barding na koniu jest całkowicie zbędny. Siódemki rycerzy królestwa są za małe na tą edycję. Obecnie niemal standardem staje się kolumna 12 rycerzy. Szczerze polecam zabranie drugiego trebusza. Co do reszty niech wypowiedzą się inni panowie.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
jak patrze na tego przeebanego paladyna to az zal dupe sciska. 5WS,4S,4T,8Ld.
bsb albo AirForce.
no i zwykle sie okazuje ze wole kolejny oddzial niz palucha.
pegazy sa mega fajne. albo sie bawisz w lorda na kuniu i 6 albo duke na pegazie i wtedy w specialach mozna poszalec- 3 z muzykiem staje sie calkiem ok wersja. tylko trzebaby sie z tym ograc-nie maja juz 360* pola widzenia ale za to moga dosyc szybko zniwelowac fasty/maszyny wroga. od biedy nawet spoko screen (4T,skirmish,3+AS)
2x trebek-b.dobra opcja.
lanca 12 modelowa jest naprawde miodna.
1)duzo lekkiego strzelania wiec trzeba zalozyc ze ktos szczeznie przed HtH. jezeli dojezdzaja w pelnym skladzie to mam radosny komplet CR. a statyk przy 2+AS tez ma swoj urok (jak emocje ochlona to wroci chyba opcja z duty/WB itp)
2)wiecej atakow
3)trudniej spanikowac
4)KoTR w tej cenie jest ciekawa opcja. 4WS,8Ld. i odpadl problem braku szarzy z powodu oblanej psychologii. za to errant nie przeszedl "proby edycji"...podobnie jak questing
tylko 11 grali kosztuje w pyte punktow.
bsb albo AirForce.
no i zwykle sie okazuje ze wole kolejny oddzial niz palucha.
pegazy sa mega fajne. albo sie bawisz w lorda na kuniu i 6 albo duke na pegazie i wtedy w specialach mozna poszalec- 3 z muzykiem staje sie calkiem ok wersja. tylko trzebaby sie z tym ograc-nie maja juz 360* pola widzenia ale za to moga dosyc szybko zniwelowac fasty/maszyny wroga. od biedy nawet spoko screen (4T,skirmish,3+AS)
2x trebek-b.dobra opcja.
lanca 12 modelowa jest naprawde miodna.
1)duzo lekkiego strzelania wiec trzeba zalozyc ze ktos szczeznie przed HtH. jezeli dojezdzaja w pelnym skladzie to mam radosny komplet CR. a statyk przy 2+AS tez ma swoj urok (jak emocje ochlona to wroci chyba opcja z duty/WB itp)
2)wiecej atakow
3)trudniej spanikowac
4)KoTR w tej cenie jest ciekawa opcja. 4WS,8Ld. i odpadl problem braku szarzy z powodu oblanej psychologii. za to errant nie przeszedl "proby edycji"...podobnie jak questing
tylko 11 grali kosztuje w pyte punktow.
-
- Oszukista
- Posty: 837
pegazy pegazy i jeszcze raz pegazy? Jaaaasne. A kto będzie przełamywał twarde kloce? Zdejmował steadfasta, którego piechota ma przeciw pegazom dopóki jest ich 5+? Czym chcesz zapychać core? 2*12 to na 2,4 k+ rozsądna opcja. I tak mogą się na niefarcie nie przebić przez 15 longbeardów. (oczywiście szarża obiema lancami). Pegazy są miodne, fakt. Będę wystawiał ich tyle, na ile będą pozwalały limity (2/3 na < 3000, na 3 k jeszcze nie wiem), ale same bitwy nie wygrają. Ich zadaniem jest oczyścić drogę lancom, likwidując śmieci przeciwnika i wiążąc/likwidując jego strzelanie. Dopiero łączone szarże kilku lanc i bohaterów mogą złamać klocki... A i tak najlepiej najpierw je solidnie zmiękczyć własnym strzelaniem.
Opcji 6 w jednym oddziale jeszcze nie testowałem ale niespecjalnie mi się widzi. Taki oddział to już (teoretycznie) jeden z zasadniczych oddziałów uderzeniowych, użycie go jako fasta to marnowanie potencjału, a:
-jak na monstrous ma niezbyt imponującą siłę przebicia
-niezbyt imponującą wytrzymałość
-nie ma rank
Żeby te pegazy miały szansę coś złamać trzeba by i tak łączyć ich szarżę z jakimiś KOTRami. Co gorsza rolę fasta muszą przejąć yeomeni. Bo gra bez jakichkolwiek fastów przeciw jakiemukolwiek przyzwoitemu strzelaniu zakrawa na samobójstwo. Pegazy dolecą skrwawione, a nawet gdyby miały dolecieć w całości - co zrobią 30 bloodletterom, 6 fiendów z herlakiem i syrenką, longbeardom z dwurakami, TG, dowolnej monstrous infrantry, że o piechocie HE tylko litościwie napomknę?
Pegazy SĄ najlepszym fastem w grze. Ale tylko fastem. Same fasty bitew nie wygrywają
także na razie to opcją must be pozostaje duke na pegazie i 2/3*3 pegazy z muzykiem
Opcji 6 w jednym oddziale jeszcze nie testowałem ale niespecjalnie mi się widzi. Taki oddział to już (teoretycznie) jeden z zasadniczych oddziałów uderzeniowych, użycie go jako fasta to marnowanie potencjału, a:
-jak na monstrous ma niezbyt imponującą siłę przebicia
-niezbyt imponującą wytrzymałość
-nie ma rank
Żeby te pegazy miały szansę coś złamać trzeba by i tak łączyć ich szarżę z jakimiś KOTRami. Co gorsza rolę fasta muszą przejąć yeomeni. Bo gra bez jakichkolwiek fastów przeciw jakiemukolwiek przyzwoitemu strzelaniu zakrawa na samobójstwo. Pegazy dolecą skrwawione, a nawet gdyby miały dolecieć w całości - co zrobią 30 bloodletterom, 6 fiendów z herlakiem i syrenką, longbeardom z dwurakami, TG, dowolnej monstrous infrantry, że o piechocie HE tylko litościwie napomknę?
Pegazy SĄ najlepszym fastem w grze. Ale tylko fastem. Same fasty bitew nie wygrywają
także na razie to opcją must be pozostaje duke na pegazie i 2/3*3 pegazy z muzykiem
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Myślę że queści nie są źli. Co prawda zmiana ogólnej psychy na przerzuty fear i terror ale ogólnie walczą dobrze. Teraz spowrotem z siłą 6 i supporting atakami. Sv 3+ w WW nie jest przecierz zły. Prawda nie to co 2+ czy nawet 1+ ale nadal są solidnym oddziałem.