LoS, TLoS, VLoS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

LoS, TLoS, VLoS

Post autor: gerald_tarrant »

LoS, TLoS, VLoS - czy mógłby ktoś kompetentny wyjaśnić te pojęcia?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

LoS - Line of Sight (linia widzenia) - czyli po prostu obszar, który Twój model/jednostka "widzi" - odmierza się go od krawędzi przedniej strefy podstawki, bądź od krańcowych krawędzi przedniej strefy sumy podstawek w przypadku oddziału, pod kątem 45 stopni.

TLoS - True Line of Sight - czyli praktyczne założenie tego co Twoja jednostka widzi. Jeśli pochylając się na wysokość głowy modelu/modeli widzisz coś w LoSie modelu/modeli to znaczy, że te modele też to widzą.

VLOS - Virtual Line of Sight - czyli teoretyczne założenie tego co Twoja jednostka widzi. W tym przypadku zakładamy odgórnie co zasłania LoS, a przez co widać i względem tego przeprowadzamy rozgrywkę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ