armie 3 edycji

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

armie 3 edycji

Post autor: sarlok »

od jakiegos czasu szukam w necie informacji o 3 edycyjnym podreczniku i udalo mi sie dowiedziec ze dostepnych armii bylo wlasciwie tyle co teraz nie liczac ogrow i podzielonych armii

Dark Elves
Wood Elves
High Elves
Empire
Bretonnia
Chaos
Skaven
Orcs
Dwarfs
Slann
Undead

plus 21 sojuszniczych kontyngentow

Czy ktos wie moze jakie to byly kontyngenty bo z tego co sie orientuje bylo tam sporo armii ktore nigdy nie doczekaly sie wlasnego booka, na przyklad kislev, estalia czy fimiry

Z gory dzieki za informacje

Awatar użytkownika
aiuto
Bóg Rekonstrukcji
Posty: 1306
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: aiuto »

elo!
co do 3 edycji,to Estalia i kislew mialy tylko po kilka jednostek w opcji najemnicy, pozatym pojawily sie jako sujsznicze/najemne kotyngenty min -Zoaty ( do Wood elfow) pigmeje ( do slannow)hobgobliny,nippon , ( bodajze do dark elfow)gnomy( do krasnali) halflingowie,wspomniane juz fimiry,niektore oddzialy ( n.p w Chaosie) mozna bylo tylko z najemnego kontyngentu wystawiac .
Oprucz tego w obu ksiazkach Realm of chaos byly listy armii do poszczegolnych bostw chaosu z nowymi jednostkami.

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

dzieki, z tego wynika ze obecny warhammer w porownaniu do starych edycji jest bardzo ubogi. szkoda

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Szczerze? Im więcej armii tym trudniej zachować balans, a GW w balansie nie jest zbyt dobry.

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

ale ile mozna ogladac na stolach to samo, a tak by sie pojawil kislev z bialo-czerwonymi flagami, samurajowie, ninja...

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Kiedyś Warhammer to był przede wszystkim klimat a nie ciśnienie turniejowe :twisted: .
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

dokladnie, wlasnie napisalem o tym nowy temat :)

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

No to były czasy , GW powinni wypuścić jakiś AB dla klimaciarzy z jednostkami dodatkowymi , Kislev , Albion , Nipon , Mniejsze kulty Chaosu ,może za dużo myślę ale to by coś urozmaiciło rozgrywkę dodało kolorytu grze.
Zmniejszyło by liczbę homogenicznych rozpisek , dało by więcej możliwości.
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Deliberitus886 pisze:Zmniejszyło by liczbę homogenicznych rozpisek , dało by więcej możliwości.
LOL...

aż dziw, że na tym świecie nadal ludzie wierzą w to, że jak będzie większy wybór wśród jednostek to na stołach będzie bardziej różnorodnie...
Obrazek

Gobur
Warzywo
Posty: 14

Post autor: Gobur »

po pierwsze wtedy WFB był skirmiszem, miałeś na stole po kilkanaście modeli, dużo opcji szczegolnie w chaosie było bardzo losowych (może niektórzy jeszcze pamietają tabelki D666 z realm of chaos), było jedno combo rozbijające grę (pierścionek i czar ruchome piaski) i ogólnie gra byla bardziej podobna do Mordcheima niż dzisiejszego batla.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Asassello pisze:LOL...

aż dziw, że na tym świecie nadal ludzie wierzą w to, że jak będzie większy wybór wśród jednostek to na stołach będzie bardziej różnorodnie...

Ja nie wierzę ja tak myślę , bo miło od czasu do czasu zobaczyć coś innego .
A i fajnie czasem kogoś zadziwić swoimi figurkami .
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Im więcej armii tym trudniej zachować balans, a GW w balansie nie jest zbyt dobry.
Wtedy były inne "kodeksy". Praktycznie żadnych zasad specjalnych, we wszystkch armiach były prawie te same jednostki, a oddziały w obrębie każdej z nich różniły się jednym punkcikiem WS czy S.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Na naszym forum są linki do Army bookow chaos dvarfow, Estalii, Arabi, Niponu i wielu innych. Gorąco polecam.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

@ Remo, niestety, jest też inna dopuszczalna interpretacja: smoka spod gościa można "wystrzelić" - model może być on foot = działa na niego KB, hero siedzi na juggerze, orle, pegazie - nie może już być "on foot". I udowodnij, że może. Nawiasem mówiąc, idąc Twoją interpretacją - paladyn bretoński nie może być wystawiony na piechotę (chyba że się spełni specjalne wymagania), ergo jego bazowy profil to cavalry. Sprowadzając tą erratę do absurdu: skoro bazowy troop type to nie infrantry, to bretończyk po umieszczeniu na pegazie jest odporny na KB :P I chętnie wysłucham argumentacji, która obali to (przyznaję z dupy wzięte) podejście. Niestety, ale jeśli dobrze rozumiem, to tam jest tryb przypuszczający, niech ktoś bardziej ogarniający angielski wytłumaczy, czy to jest ta wersja możliwa, czy niemożliwa do spełnienia :wink: Bo obawiam się, że tylko w ten sposób da się jednoznacznie uściślić tą zasadę.

Właściwie oba rozwiązania są bez sensu: bohaterowie standardowo są podatni na KB, czemu na pegazie nie mieliby być podatni?

A z drugiej strony: wszystkie monstrous cavalry, monstrous beasts i monstrous infrantry są odporne na KB, czemu bohaterowie typu monstrous cavalry mielby być podatni?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Regis chyba pomyliłeś wątki ;) 8edycja-pytania piętro wyżej :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Jestem za różnorodnością, świat(w tym żołnierze) warhammra jest bardzo bogaty. Gdy zebrać wszystkie rasy to powinno być jeszcze 12 booków oraz opasły gruby tom poświęcony potworom, najmniekom i rasom które na osobną armie nie zasługują.

PS>
Zawsze podobali mi się fimirowie
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

a wracajac do tematu:czy ktos ma moze booka z 3 edycji albo pdf i moglby wrzucic tu liste tych kontyngentow?

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

likaon pisze:Zawsze podobali mi się fimirowie
Zawsze lubiłem tę rasę. A gdzieniegdzie chodzą plotki jako mają być nową armią w battlu.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

wru pisze:
likaon pisze:Zawsze podobali mi się fimirowie
Zawsze lubiłem tę rasę. A gdzieniegdzie chodzą plotki jako mają być nową armią w battlu.
W życiu. Mrzonki kolegów z Warseer i tym podobnych. Nie ma Dwarfs of Chaos, Dogs of War, Kislevu, więc po co kolejna skavenopodobna armia?
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

5 lat temu próbowałem napisać nowe zasady dla Fimmów for fun :)

Jeśli komuś chce się rzucić okiem ;)
Fimirowie



-Zasady specjalne armii:
Mistyczna mgła -
wszystkie jednostki strzelające do unitów Fimirów czerpią modyfikatow -1 to hit.
W odległości 12" od unitu nie można używać broni strzeleckich, jeżeli wcześniej nie wyrzuci się 4+.
Mimo to nadal pozostaje modyfikatow -1 to hit.

W momencie wkroczenia do hth z unitem Fimirów, należy wykonać test T., inaczej czerpie się -1 to hit, oraz na kożyść fimirów +1 do I.

-Wszystkie fimmy wzbudzają fear

-Każdy unit będący fimmem oprócz Shearl. Posiada magiczną aurę 6+ ( nie działa w kontakcie z magiczną bronią )

-Wszystkie jednostki, oprócz hero. Czerpią na zasadzie stupidy, jednakże mogą braćod każdego herosa w odległości 6", oraz 12" od generała LD

-Wszystkie fimmy, oprócz Shearl. Używają w hth ogonów i dostają premię +1A z bazową siłą


Unity:

Core:



Shearl:
Niewolnicy wyróżniają się trochę mniejszym ciałem i gładkimi ogonami.

Mv-4 WS-3 BS-1 S-4 T-3 Wo-1In-2 A-1 LD-3

Cost- 7
Unit.size-10+
US.-1

Zbroja- Mogą używać lekkiej zbroji +1pt.
Bronie- hand weapon
Mogą dokupić Championa za 15pts. ( +1Ld,+1A)
Muzyk- 5pts.





Fimm Wojownik:
Wojownicy mają ogony z rzędem kostnych guzów, zakończone guzowatą naroślą, wyglądającą, jak ciężka maczuga.

Mv-4 WS-4 BS-1 S-4 T-3 Wo-1 In-3 A-1 LD-5

Cost-12
Unit.size-10+
US-1
Zbroja- Mogą używać lekkiej zbroji +1pt.
Mogą używać tarcz +1pt.
Bronie- extra hand weapon +2 pts.
Great Weapon +2 pts.
Mogą dokupić championa za 20 pkt. ( +1Ld,+1A)
Muzyk-6pts.
Sztandar-11pts.




Fimm Zabójca:
Zabójcy fimmów wyróżniają się ostro zakończonymi ogonami, niczym piki. Poruszają się bez zbroji, jednakże dużo zwinniej i szybciej od swych braci.

Mv-5 WS-4 BS-1 S-4 T-3 Wo-1 In-3 A-1 LD-6

Cost-18
Unit.size-5+
US-1
Zbroja-Płaszcz Brązu -daje im ochronę przeciw strzelaniu 5+
Bronie - Zabójcy posiadają dwie bronie

Zasady specjalne - skirmish, scout, poison




Amfisbena:
Amfisbena jest bardzo dużym wężem, z głowami na obu końcach. W czasie walki istota ta może gryźć w dowolnych dwóch kierunkach naraz, jest zdolna także do owijania się wokół ofiary i może przy tym ukąsić.

M-4 WS-3 BS-0 S-4 T-4 Wo-3 In-5 A-3 LD-6

Zasady specjalne- Fear, Poison, Unbreakable, Tunneling,
Cost- 36 pts.
Unit.size-1
US-4


Special:




Fimm Szlachcic:
Szlachta ma ogon najeżony kolcami, zaopatrzony na końcu w straszne, podobne do tasaka ostrze. Ilość kolców i rozmiary ogona-ostrza są powodem wielkiej dumy

M-4 WS-4 BS-1 S-4 T-4 Wo-1 In-3 A-1/2* Ld-6

Cost-20
Unit.size.10+
US-1
Zbroja-Płaszcz Brązu, Ciężka zbroja,
Bronie-great weapon
Mogą dokupić championa za 35 pkt. ( +1Ld,+1A)
Muzyk-6pts.
Sztandar-12pts. (może być magiczny)

Zasady specjalne - *frenzy





Czerw Słoneczny
Ta istota przypomina dużego tłustego robaka. Nie ma wogle oczu, a pozostałe zmysły są jedynie szczątkowe. Pożywienie materialne, jakiego potrzebuje, jest absorbowane bezpośrednio przez skórę. Czerwie słoneczne czerpią energię z promieni słonecznych. Dlatego też często spotykane są przed jaskiniami do wejść Fimirów, jako strażnicy.

M-6 WS-3 BS-0 S-4 T-4 Wo-4 In-5 A-3*+ Ld-10

Cost-50
Unit.size-0-1
US-5

Zasady specjalne- regeneracja, imune to psychology,

Ataki*- Czerwy słoneczne atakują wyładowaniami elektrycznymi, i za każde udane trafienie otrzymują dodatkowy atak do maksymalnie 10.
W przypadku walki z istotami posiadającymi heavy armour, bądź inną zbroję ciężką ( sv3+ i mniej ) ataki czerwów traktowane są, jako no armour save.





Strażnicy Fimm
Kiedy osiągnie się pewien wiek w społeczeństwie Fimirów przychodzi czas na poddanie się ostatniej próbie. Kiedy wojownicy zbliżają się do 200 lat tworzą tzw "ostatnią gwardię królowej". Są to najbardziej doświadczeni wojownicy, jednakże już słabsi i mniej fanatyczni w walce, jednak dzięki swemu oddaniu Meargh otrzymują wiele łask w czasie boju.

M-4 WS-3 BS-1 S-4 T-3 Wo-1 In-3 A-1 Ld-7

Cost-18
Unit size-10+
US-1
Zbroja- Aura zostaje zwiększona do 5+ i działa przeciw magicznej broni
Bronie- Flail
Mogą dokupić championa za 32 pkt. ( +1Ld,+1A)
Muzyk-6pts.
Sztandar-12pts. (może być magiczny)

Zasady specjalne- MR1

ODPOWIEDZ