Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Pocisk »

Ja osobiście nie widzę podstaw do takiego rozwiązania. Jest dość jasno napisane, że maszyny mogą się ruszać, po Waaagh!!! rusza się cała armia, więc jak dla mnie sprawa jasna. Niestety.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

@Pocisk
widzisz, bo czar mowi, ze rusza sie sama zaloga. Co jest teraz niemozliwe. Wiec sugerujesz, ze maszyna podjedza? Cala Chukka, czy tam Lobba? Moze byc.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

maszyna jedzie wiec nici ze strzelania. ale za to zaloganci nie traca tur na powrot do maszynki

kemot
Wodzirej
Posty: 737

Post autor: kemot »

Jak sie bije w HHT maszyne z bullim ??

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

nie przekonuje mnie kwestia waaagh, a maszyn.
gdyby mieli biec z machinami, to by biegli juz w 7ed. takze tej opcji stanowczo nie ma.
teraz obsluga nie moze wybiec bez maszyny, bo cos takiego jak obsluga faktycznie nie istnieje - to sa tokeny ran machiny tylko, intuicyjnie i zgodnie z duchem gry po prostu maszyna stoi w miejscu i czar jej nie tyka. zreszta jak komus zalezy, to moge te tokeny ran poruszyc o 2d6, ba, moge je nawet trzymac poza stolem, albo zamiast figurek obslugi trzymac kostke z zaznaczaniem ran, co za roznica?
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Załoga nie odbiega. Bo to tylko znaczki. Koniec i kropka. Maszyny nie biegaja nam z Waagh.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

naciagana teoria.
fajnie byloby jakis FAQ zobaczyc bo obie wersje maja swoje haki w zasadach (alternatywnie klarownie w uscisleniach dodac)

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

(AB str. 41)
Waagh pisze:...war machine crem will abandon their machines.
Pierwszy cytat mówi, że załogańci opuszczaja maszynę i biegną na łeb na szyję. (z reszty opisu spella wiemy, że nie wyparowują) Co więcej moga nawet wykonać przypadkowo szarżę, ale tu ratuje nas RB który wyraźnie im tego zabrania. (RB str 109)
War Machines pisze:War machine can never charge or march.
Ale nie zawsze to musi być szarża więc czy maszyna sie poruszy? Nie. Ponieważ załogańci opuszczają swoja maszynę, której to nie moga opuścić ponieważ (RB str. 108 ramka)
THE CREW pisze:The crew cannot be charged attacked or otherwise affected separately from their war machine...
Moją tezę popiera jeszcze cytat mówiący, że (RB str. 108 ramka)
THE CREW pisze:The crew are used only to indicate the remaining number of Wounds and the number of attacks the war machine can make in close combat,
Wynika z tego, że sa własciwie tylko ozdobą, która pozwala łatwo oznaczyc 2 parametry dotyczące maszyny.

PS: NIe wiem czy przewidziałem wszystkie kruczki.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ale:
-maszyna moze sie poruszac a de facto rzucasz "ruch" a nie "szarze" (vide czar z 6 i z 7ed)
-jako ze zaloganci sa "przyklejeni do maszyny" to po prostu ja ze soba wezma (zapisek czaru odnosil sie do 7ed zasad)
-nie moga szarzowac, zgoda...wiec nic nie szkodzi by zatrzymali sie 1" od przeciwnika. (nic nowego)

dlatego mimo FAQ do pierdyliona gownianych spraw zapomniano o tych wazniejszych.

ps.wolalbym zeby padlo rozstrzygniecie na twoja korzysc bo to wydaje sie logiczniejsze i szybsze na stole. natomiast sa kontrargumenty ktorych do konca zbic sie nie da.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Dałem sobie trochę czasu na przemyślenie i doszedłem do wniosku, że tutaj potrzeba głównie dobrej woli, bo inaczej pozostaje gnębienie paragrafu, że wg czaru (który tak wogóle dotyczy teraz 8. ed więc o 7. trzeba teraz zapomnieć) załogańci opuszczają machinę, a nie mogą tego zrobić, więc czar na nich nie działa i w druga stronę. Niby jest to logiczne, ale na pewno wałkowanie tego w koło nie jest rozsądne i na odległość śmierdzi RAW'em i czepialstwem.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Waaagh nie przesuwa maszyn. Kropka.

Zastanawiam się nad pewnym zastosowaniem herdów.
Weźmy pod uwagę klocek za 90pts (6 gobosów i 9 pomidorków). Jako że ataki muszą wejść w to, z czym styka się oddział to co jeśli postawimy w 1szym rzędzie 6 gobasów, a za nimi squigi? Wszystkie ataki muszą wejść w gobosy (te zapewne zginą), my oddajemy z supportu 6A S5, a później jeszcze (przy założeniu, że wszystkie NG zginęły ) d6 S5 z wilda. Podobnie klocuszek za 60pts (6 zębaczy, 3 NG) ustawiony z NG z przodu. Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Co sądzicie?
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Yahoo82 pisze: Zastanawiam się nad pewnym zastosowaniem herdów.
Weźmy pod uwagę klocek za 90pts (6 gobosów i 9 pomidorków). Jako że ataki muszą wejść w to, z czym styka się oddział to co jeśli postawimy w 1szym rzędzie 6 gobasów, a za nimi squigi? Wszystkie ataki muszą wejść w gobosy (te zapewne zginą), my oddajemy z supportu 6A S5, a później jeszcze (przy założeniu, że wszystkie NG zginęły ) d6 S5 z wilda. Podobnie klocuszek za 60pts (6 zębaczy, 3 NG) ustawiony z NG z przodu. Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Co sądzicie?
Oi,
mam wrazenie, ze w promieniu 2d6" wiecej bedzie twoich oddzialow niz oddzialow przeciwnika. Z drugiej strony jako ochrona machin to niezly pomysl. Fastom/orlom d6 S5 robi, natomiast maszynom juz nie tak zle.
Ja z kolei zamierzam przetestowac taki trick (stary, niby), mianowicie puszczanie fanatykow przez wlasne oddzialy, ale teraz jakby wiecej herosow, wiec znalazlem miejsce na Mad Cap Mashrooms. I jezeli nie czytam zle, to jesli wyjdzie, ze zadalem swoim orkom 6 hitow, to moge przerzucic kosc. Czyli poprawiam ilosc hitow na przeciwniku i zmniejszam na swoich oddzialach.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

hmmm
tylko nie wiem czy za te 60pkt nie wole fasta. na stole ma wieksze mozliwosci. no i z takim herdem sa 2 problemy:
1)animozja.
2)chlopaki moga zebrac ostrzal na dziendoberek. wtedy okoliczne oddzialki tez swoje inkasuja + panika; dla lucznikow wroga calkiem soczysty strzal.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Yahoo82 pisze:Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Podaj koszt razem z ochrona przed strzelaniem. :mrgreen:
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Czy 5'ką z Małej Whaaagh można pchnąć:
1. Fanatyka,
2. Uciekająca jednostkę?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

1.tak
2.nie

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Kto mi powie (i uzasadni to cytatem) co nam teraz daje bully w maszynach poza tym, ze dodatkową ranę na maszynie i odpornosc na panike od goblinow?

Mozna uzywac jego LD, albo innych charakterystyk? Maszyna ma sejwa na 6+ (light armour orka)? Jak bully traktowany jest w walce wrecz? Ma osobny atak z wlasnymi charakterystykami (S,T,WS, choppa)?

Z zasad maszyn to wszystko "troche" nie wynika a FAQ orkow tego nie obejmuje...
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

mozesz uzywac jego armour save'a bouzywasz najwyzszego save'a z zalogantow. Dokladnie tak samo jest z ld. MOze zgiac jako ostatni czyli masz save'a nma goblinach

w walce wrecz ci daje dodatkowy atak od orka on uzywa choppy ale goblinki juz nie

cytatow dokladnych nie podam ale to jest dosc objasnione w dwarfowym aqu i faqach do de i tk

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:mozesz uzywac jego armour save'a bouzywasz najwyzszego save'a z zalogantow. Dokladnie tak samo jest z ld. MOze zgiac jako ostatni czyli masz save'a nma goblinach

w walce wrecz ci daje dodatkowy atak od orka on uzywa choppy ale goblinki juz nie

cytatow dokladnych nie podam ale to jest dosc objasnione w dwarfowym aqu i faqach do de i tk
Dzieki, Shino!
Doprecyzowujac... Rozumiem, ze w walce przeciwnik wybiera, kogo atakuje: orka czy gobliny. I w zaleznosci od wyboru takiego uzywa sie Ws i T. Jezeli ork zostanie zraniony wiecej niz raz, to nadwyzka ran jest marnowana. Sejwa od jego zbroi maszyna ma tylko od ostrzalu? Bo w walce wrecz gobosy juz sa chyba gołe, prawda?
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Bless tak by na to wyglądało...poza tym jeśli chodzi o CC to IMO są traktowani jako jednostka mieszana czyli 167 ran w bullego jedna wchodzi a 166 w piach.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

ODPOWIEDZ