Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii
Moderator: Dibo
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii
ilość W powinna być na teekiny..
ale nie walczysz przeciw treekinom tylko też inne rzeczy będą... po drugie minoski + gorebull to 10 treekinów, mają warda i ITP, więc teekinny są jednak bardziej opłacalne
ale nie walczysz przeciw treekinom tylko też inne rzeczy będą... po drugie minoski + gorebull to 10 treekinów, mają warda i ITP, więc teekinny są jednak bardziej opłacalne
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
ghule robią sieczkę z minosków taką że pożal się boże... dobrze chwali śmierć także swoich bo innaczej było by głupio umierać w obliczu w wiary boga honoru i chwały
30 ghuli = 40 A z Ap
na 4+ = 20 ( w minoski i treekiny )
20 A = 4AP ( zaokrągliłem w górę ) chyli zostaje 16A
16 na 5+ = 4W + 4AP - 1 SV na 6 = 7 ran
16 na 6+ = 3 ( w górę ) + 4AP = 7ran - 3 Sv ( w dół ) - 1 ward = 4 rany
i jak lepiej?
nie zdecydowanie treekiny wygrywają z minoskami
30 ghuli = 40 A z Ap
na 4+ = 20 ( w minoski i treekiny )
20 A = 4AP ( zaokrągliłem w górę ) chyli zostaje 16A
16 na 5+ = 4W + 4AP - 1 SV na 6 = 7 ran
16 na 6+ = 3 ( w górę ) + 4AP = 7ran - 3 Sv ( w dół ) - 1 ward = 4 rany
i jak lepiej?
nie zdecydowanie treekiny wygrywają z minoskami
na ghoule polecam to złożenie Beastlorda które podałem wczesniej jak i na wszystko zresztą co ma siłe >5 i t >4.
Treekiny również uważam za lepsze właśnie ze względu na T, sv i Wsv więc Gorebull moze sie odbić. I ostatnia moja uwaga
nie wiem czy jest sens dawac gorom AHW jeżeli robimy klocek np 30+ jak i tak tylko przód walnie kilka ataków więcej chyba że linia np 8-8-8 (24 gory) to już prędzej. Na treekiny - razorgory
Treekiny również uważam za lepsze właśnie ze względu na T, sv i Wsv więc Gorebull moze sie odbić. I ostatnia moja uwaga
nie wiem czy jest sens dawac gorom AHW jeżeli robimy klocek np 30+ jak i tak tylko przód walnie kilka ataków więcej chyba że linia np 8-8-8 (24 gory) to już prędzej. Na treekiny - razorgory
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
nie do końca bo w trafiają na 3+ więc więcej szans na ranienie i tak dalej... choć faktycznie można je bardziej, z beasta dopakować albo deathem osłabić by nie robiły większych skód, szczegulnie przy takiej rozpiscearcheolog pisze:Na treekiny - razorgory
choć jednak wolę razorgory do odginania + zabijania magów, po prostu idealni
Wczoraj podobny wystawiłem, tylko akurat Gore miał Chalice w przedmiotach. Potrzebne im coś do inicjatywy i będą tanim i świetnym rzezaczem.Klops pisze:Muszę wyprubować także 14 bądź 20 ungorków z FCG i spearami bo z gorbulem to się robi całkiem sensowny oddział uderzeniowy, a taka 14 to tylko 100 punktów wypłacająca 17 ataków a to już sporo.
nie wiem skąd z gore bullem masz 17 ataków i czy to ma większy sens (ungory + bull) przykładowo wystawiasz jak pisałes 14/15 , gorebull z przodu (zajmuje 2 miejsca ungora) więc bonus z frenza odczuwają tylko 3 pozostałe z przodu ungory (tylni szereg i tak ma tylko 1 atak) czyli reasumując poświęcasz primal fury dla 3 dodatkowych ataków, wiadomo że szał to immune ale mimo wszystko. Chyba że w domyśle jakas hardkorowa linia po 7 ungorów ale to niema sensu w tak małym oddziale.
14 ungorów z FCG i spearami za 99 punktów
w formacji
UUUUGG 9 ataków bo masz czempiona
UUUUGG 4 ataki
UUUUUU 6 ataki
to jak widać nawet 19 ataków + gorbull a 17 mi wyszło bo nie policzyłem 2 z 3 szeregu
nie mówię że jest to jakiś rzeźnicki oddział ale powinien dawać radę w CC ćwiartkę zajmie a ma tą przewaę że gorbull może stać w dowolnym miejscu.
w formacji
UUUUGG 9 ataków bo masz czempiona
UUUUGG 4 ataki
UUUUUU 6 ataki
to jak widać nawet 19 ataków + gorbull a 17 mi wyszło bo nie policzyłem 2 z 3 szeregu
nie mówię że jest to jakiś rzeźnicki oddział ale powinien dawać radę w CC ćwiartkę zajmie a ma tą przewaę że gorbull może stać w dowolnym miejscu.
my bad , my bad zapomniałem że w gre wchodzą przecież speary
co nie zmienia faktu że bez gore bulla taka ekipa traci tylko pare ataków
a ich marny WS wg mnie bardziej potrzebuje tego primala, wsadzasz do nich za grosze jakiegos wargora
wyposażonego i miód
co nie zmienia faktu że bez gore bulla taka ekipa traci tylko pare ataków
a ich marny WS wg mnie bardziej potrzebuje tego primala, wsadzasz do nich za grosze jakiegos wargora
wyposażonego i miód
Bestie 2500 8ed-na razie zarys
szaman 4 poziom 285 pkt (Beast)
-człowiecz skóra (zdolność zwiadowcy)
-power scroll (każdy dublet=IF)
szaman 2 poziom 150 pkt (Beast)
-kielich mrocznego deszczu
szaman 1poz 110 pkt
-Forbidden Rod (D6 PD)
Wódz gorów 159 pkt
-BSB
-Crown of Command (Stubborn)
-mieczyk z AP
30 gorów 240pkt
-dod. broń
30 gorów 240 pkt (ambush)
-dod. broń
4x10 Ungorów 200 pkt (dwie dziesiątki w ambuszu)
2x3 Razorgory 230 pkt
28 Bestigorów (5 w szeregu) 391 pkt
-FCG
-War baner
3x c.rydwan 435 pkt
2x rydwan 160 pkt
Zamysł grania:
-duży Szaman rozstawiony jest w strefie przeciwnika,jeśli ja zaczynam to bezczelnie ustawiam sie 12 od przeciwnika w polu jego widzenia,w fazie magi zamienia sie w smoka lub chimere,jeśli rzuce mało na kości mocy wspomagam sie małym szamanem (duża szansa że na 3 kościch wypadnie więcej niż 6),i używam Power scrolla,na 90% jak nie więcej czar wejdzie,tylko gorzej z jego efektami (Miscast) i modle sie żeby nie wypadło 2-4 a potem 1-3 w fazie strzelania przeciwnika uruchamiam kielich
-Bestigory z BSB będą bazowały na CR (na starcie mają + 6-7CR)
-Razorgory moim zdaniem są lepsze niż minoski... przedewszystkim mobilniejsze
-5 rydwanów = dużo celów dla przeciwnika,lecz niestety dużo losowości z nimi.
-Nowe zasady ambuszu są świetne...chodz dopiero od 2 tury,ale wybieramy se strone z której wychodzą
-mam 12 wystawień
szaman 4 poziom 285 pkt (Beast)
-człowiecz skóra (zdolność zwiadowcy)
-power scroll (każdy dublet=IF)
szaman 2 poziom 150 pkt (Beast)
-kielich mrocznego deszczu
szaman 1poz 110 pkt
-Forbidden Rod (D6 PD)
Wódz gorów 159 pkt
-BSB
-Crown of Command (Stubborn)
-mieczyk z AP
30 gorów 240pkt
-dod. broń
30 gorów 240 pkt (ambush)
-dod. broń
4x10 Ungorów 200 pkt (dwie dziesiątki w ambuszu)
2x3 Razorgory 230 pkt
28 Bestigorów (5 w szeregu) 391 pkt
-FCG
-War baner
3x c.rydwan 435 pkt
2x rydwan 160 pkt
Zamysł grania:
-duży Szaman rozstawiony jest w strefie przeciwnika,jeśli ja zaczynam to bezczelnie ustawiam sie 12 od przeciwnika w polu jego widzenia,w fazie magi zamienia sie w smoka lub chimere,jeśli rzuce mało na kości mocy wspomagam sie małym szamanem (duża szansa że na 3 kościch wypadnie więcej niż 6),i używam Power scrolla,na 90% jak nie więcej czar wejdzie,tylko gorzej z jego efektami (Miscast) i modle sie żeby nie wypadło 2-4 a potem 1-3 w fazie strzelania przeciwnika uruchamiam kielich
-Bestigory z BSB będą bazowały na CR (na starcie mają + 6-7CR)
-Razorgory moim zdaniem są lepsze niż minoski... przedewszystkim mobilniejsze
-5 rydwanów = dużo celów dla przeciwnika,lecz niestety dużo losowości z nimi.
-Nowe zasady ambuszu są świetne...chodz dopiero od 2 tury,ale wybieramy se strone z której wychodzą
-mam 12 wystawień
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2010, o 22:49 przez solkan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilka obiekcji / sprostowań
A co jak duży szaman nie wylosuje 6 z beasta? (nie lepiej dac mu death i liczyc na słoneczko? i czy nie lepiej poświęcić małego szamana? tracisz tylko +2 do rzutu i tak ciśniesz to 6 kośćmi pewnie)
Na nowych zasadach musisz zniszczyć oddział do nogi zeby były punkty - czy rydwany nie są przez to zbyt łatwym celem do punktowania Cie?
Masz troche nieaktualny ambush, w nowym AB wychodzimy od 1 TURY (o Ku#a KOSA ROTFL nie?) ale strony nie wybierasz tylko jest losowa (1 przeciwnik wybiera, 2-3 czekasz, 4 strona lewa, 5 strona prawa, 6 Wherever you wanna bebe) więc zamuła w pyte.
Co do razorgorów sa fajne prawda i sam sie waham, natomiast minosy maja ws4 i frenzy i banner moga miec, no kto co woli
A co jak duży szaman nie wylosuje 6 z beasta? (nie lepiej dac mu death i liczyc na słoneczko? i czy nie lepiej poświęcić małego szamana? tracisz tylko +2 do rzutu i tak ciśniesz to 6 kośćmi pewnie)
Na nowych zasadach musisz zniszczyć oddział do nogi zeby były punkty - czy rydwany nie są przez to zbyt łatwym celem do punktowania Cie?
Masz troche nieaktualny ambush, w nowym AB wychodzimy od 1 TURY (o Ku#a KOSA ROTFL nie?) ale strony nie wybierasz tylko jest losowa (1 przeciwnik wybiera, 2-3 czekasz, 4 strona lewa, 5 strona prawa, 6 Wherever you wanna bebe) więc zamuła w pyte.
Co do razorgorów sa fajne prawda i sam sie waham, natomiast minosy maja ws4 i frenzy i banner moga miec, no kto co woli
jak losuje czary to zaczne od małego maga,jeśli wylosuje 6 to zmieniam na 1,gorzej jak wylosuje 2x6...
chyba że jest jakiś przymus zaczynania losowania czarów od lorda
Co to ambusza to już nie wiem.Mam sie trzymać AB,czy nowego RB (zmienione zasady tej zdolnośći)
jeżeli AB no to już nie będzie wesoło...
zauważ że zrezygnowałem z beastlorda czy też doombulla...na tą edycje wydaje mi sie że po prostu sensownie nie da sie ich złożyć,łatwe punkty dla wroga a wole więcej oddziałów do walki.
Może te rydwany były by i łatwym celem,ale widok 5 rydwnów+ 2oddziały razorgorów+ smok w bezpośredniej bliskośći jego armi jest troche deprymującym widokiem
chyba że jest jakiś przymus zaczynania losowania czarów od lorda
Co to ambusza to już nie wiem.Mam sie trzymać AB,czy nowego RB (zmienione zasady tej zdolnośći)
jeżeli AB no to już nie będzie wesoło...
zauważ że zrezygnowałem z beastlorda czy też doombulla...na tą edycje wydaje mi sie że po prostu sensownie nie da sie ich złożyć,łatwe punkty dla wroga a wole więcej oddziałów do walki.
Może te rydwany były by i łatwym celem,ale widok 5 rydwnów+ 2oddziały razorgorów+ smok w bezpośredniej bliskośći jego armi jest troche deprymującym widokiem
bo w 8 edycji czary nie mogą się dublować, poza sygnaturkami, więc jak mały nie ma 6 to duży musi ją znać i ewentualnie zamienić na sygnaturkę.
Zaskakujące jak dla mnie jest tylko wrzucanie tego komba na generała, skoro mały mag może zrobić to samo a kosztuje tylko 160 punktów.
Zaskakujące jak dla mnie jest tylko wrzucanie tego komba na generała, skoro mały mag może zrobić to samo a kosztuje tylko 160 punktów.
wow no to przeoczyłem to automatycznie, ale sprawdze zeby nie było mimo wszystko jak pisałem wcześniej
własnie poświęcanie dużego maga jest kiepskie, poza tym IFka moze = death i btw lepszy niż smok jest ten pojebany hydrant co ma 4d6 ataków bodajże
własnie poświęcanie dużego maga jest kiepskie, poza tym IFka moze = death i btw lepszy niż smok jest ten pojebany hydrant co ma 4d6 ataków bodajże
Czy wogóle potrzebny jest duży szaman? Nie ma ograniczenia kostek ile może ich posiadać szami zależnie od levelu, dostajesz tylko +2 do rzutu, a widać że stawiasz na power scrolla; za koszt dużego szamana wystawisz prawie trzech zwykłych i na 100% masz swoją 6teczkę i więcej szans na dodatkowe power dice. Po zmianie w beasta i tak nie liczą się statsy szamana, a mniej punktów w razie czego tracisz.
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 33
- Lokalizacja: Wrocław/Opole
Ale z tego co sprawdzałem nasza umiejętność nazywa się Beastmen Ambush, a w RB jest po prostu Ambush. Więc to są dwie różne umiejętności. A FAQ też nie było nic na ten temat. Jeżeli się mylę poprawcie mnie.
Wszystko jest przemyślane.
-Duży szaman ma tego patenta ze względu aby zminimalizować ryzyko nie wylosowania 6.A 6 musi być tam gdzie jest Power scroll.
Pozatym jest tez taki myk,załóżmy:
szaman mały wylosował 2x6,ale pech,ale tak,wychodze z założenia że dwa te same czary nie mogą być w grze więc jedną 6 przeżucam,a drugą wymieniam albo na sygnaturke albo na jedynke,albo na cokolwiek innego(aby nie 6).Mam nadzieje że rozumiecie.Ciekawi mnie też czy jest zapis że moge wymieniać czary na sygnaturke i 1,czy sygnaturke albo 1.Jeżeli jest i to mam możliwość wymienienia na sygnaturke i 1.
Don Wollheim:Co do ambusza to racja,nasz ządzi sie własnymi zasadami,szkoda.
EDIT:głupoty gadam...można tylko na sygnaturke zamienić.
-Duży szaman ma tego patenta ze względu aby zminimalizować ryzyko nie wylosowania 6.A 6 musi być tam gdzie jest Power scroll.
Pozatym jest tez taki myk,załóżmy:
szaman mały wylosował 2x6,ale pech,ale tak,wychodze z założenia że dwa te same czary nie mogą być w grze więc jedną 6 przeżucam,a drugą wymieniam albo na sygnaturke albo na jedynke,albo na cokolwiek innego(aby nie 6).Mam nadzieje że rozumiecie.Ciekawi mnie też czy jest zapis że moge wymieniać czary na sygnaturke i 1,czy sygnaturke albo 1.Jeżeli jest i to mam możliwość wymienienia na sygnaturke i 1.
Don Wollheim:Co do ambusza to racja,nasz ządzi sie własnymi zasadami,szkoda.
EDIT:głupoty gadam...można tylko na sygnaturke zamienić.