Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: war2bone »

jest jedna ważna rzecz którą przeoczyłeś, w tej edycji jak wylosujesz ten sam spell 2 razy to nie przerzucasz tylko wybierasz sam jaki chcesz czar :) to samo jak ktoś już ma ten czar, czyli jak masz dużego szamana i posiada on 3 spelle + sygnaturkę to mała szansa że twój mały mag nie będzie miał 6, a jak już masz 4 czary poza ostatnim to 6 na 100 %

ale ten smok to nic w porównaniu do tego co można zrobić 2 lvlowym magiem w 1szej turze :) magia jest przegięta i ten smoczek to nic strasznego bo wejdzie ci w twojej turze, fajnie coś może zterrozyzujesz albo poziejesz sobie ale w swojej turze przeciwnik ci zdispelluje smoka i nawet tym szamanem nie będzie się przejmował dalej :)

solkan
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: solkan »

Jeżeli go puszcze z IF-ki to mam jedną ture "luzu",jedna szarże moge wykonać,a ta może być niszczycielska i złamać każdy klocek,(np:taki Andrzejowy).
1k6 trafień ze stompa+2k4 trafień zionięcie,i od 5 do 25 ataków...(w przypadku chimery)
a żeby to rozproszyć przeciwnik będzie musiał rzucić z 4 kości

Ryzykowne to,ale chyba warto...

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

chimera możne mieć max 10A niestety :mrgreen:

więc jednak najlepszym jest smok... a te deathstars nie złamiesz tylko pokiereszujesz... na takie opcje to już lepiej masę rydwanów zrobić do takich akcji :wink:

saman 4 lvl jest potrzebny choć by do dispelowania...

bestigorów powinno być o 7 więcej

a ta akcja którą chcesz zrobić to już lepiej z małym to zrobić a nie bez sensu tracisz generała

solkan
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: solkan »

Wywalam 1 gory,i mam około 215 pkt do wydania na lorda,więc sprawa z generałem załatwiona.niedługo go złoże.
Ja bardzo chciałbym aby to zostało wykorzystane na małym magu,ale przecież nie wiem czy on wylosuje ten czar...
Myślałem że zasada "Random attacks" żądzi sie swoimi prawami,no bo jeśli nie to kompletnie bez sensu jest jej branie,nie stanowi dosłownie żadnej konkurencji dla smoka....jaki byłby zamysł twórców? wyciągnięcie 10 A z 4k6 jest bardzo łatwo.
co do złamaniem to nikła ale szansa jest...;)

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

jak chcesz zaszarżować w 1szej turze magiem o 5 M nie mówiąc już o zakazie szarżowania w 1szej turze?

drugiej tury taki mag może już nie dożyć, jak odpalisz się w 1szej turze żeby w 2giej zaszarżować to przeciwnik w swojej pierwszej cię zdispelluje,

tłumaczyłem już jak działa wybieranie spellów ale chyba dalej nie zrozumiałeś, no nic przeczytaj sobie jeszcze raz i raz i raz i raz do skutku, przy ustawieniu 4 mag z beastem i 2 z beastem jest bardzo duża szansa na dostanie 6 dla mniejszego jeżeli pierwszy losuje czary mag 4 poziomu

1 Great Bray-Shaman @ 260.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]

1 Bray Shaman @ 160.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2
Power Scroll [35.0]
Skin of Man [15.0]

1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2
Chalice of Dark Rain [40.0]

1 Gorebull @ 247.0 Pts
Frenzy; Shield; Battle Standard
Golden Sigil Sword [15.0]
Ram Horn Helm [15.0]
Gnarled Hide [15.0]
Luckstone [5.0]

20 Gor Herd @ 175.0 Pts
Shield; Standard; Musician

20 Ungor Herd @ 129.0 Pts
Spear; Shield; Standard; Musician

20 Ungor Herd @ 129.0 Pts
Spear; Shield; Standard; Musician

6 Ungor Raiders @ 39.0 Pts
Short Bow; Musician

6 Ungor Raiders @ 36.0 Pts

4x5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts

5 Minotaurs @ 325.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician

3x5 Harpies @ 55.0 Pts

2x1 Razorgor Chariot @ 145.0 Pts

1 Ghorgon @ 275.0 Pts
Frenzy

Casting Pool: 2

Dispel Pool: 2

Models in Army: 120


Total Army Cost: 2500.0

mały mag dostaje słonko i odpala je z flanki w 1szej turze, generał do wyciągania herosów, mag z shadow do obniżania statystyk np -I na elfy co by ich słonko bardziej bolało, ungory do wypłacana dużej ilości ataków, gory do trzymania, ghorgona nie wiem trzeba wytestować ale może się do czegoś przydać, rydwany bo to armia bestii ale zastanawiam się nad ich wywaleniem i zrobieniem sobie 2 hord z ungorów, atakują wtedy z 4 szeregów z hatem i np magiem bestii do +1 str może być miodzio, ewentualnie tylko wywalenie rydwanów zrobienia z 30 ungorów i maga bestii dla sygnaturki :) no i minoski jako główni i niezwyciężeni na papierze :P

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

magia magia magia .... blleee... :roll:

jak czytam ostatnie rozpiski na forum to aż niedobrze się robi :twisted:

no cóż z komentuję to co mamy ;)

pomysł zacny i bardziej uniwersalny niż z smokiem... teraz przynajmniej mamy ghorgone ( polecam zawsze i wszędzie ) minoski ( choć przydała by się 2x 5 ) może za chrioty?

do ungorów jestem przekonany w wersji skirmish, ale kto co lubi ( jak z magią ), gory to lubię

i harpie doskonały wybór 8)

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

przemyślałem sprawę ungorów i za 2 ptk więcej mam gora który ma lepsze staty a z AHW tyle samo ataków wypłaca przy 10 modelach co ungory przy 15

dodałem dużego maga z shadowem coby polepszyć klątwy a małemu dałem beasta dla argumentów, w sumie podoba mi się ta nowa edycja jest dużo kombinowania z armią :) razorgory z I2 nie wiem czy się nadadzą ale T5 ratuje trochę no i 7M + swiftstride, może lepiej dokupić za nie 1 minoska i kolejny oddział harpii, z tym że 4 A z 6s i stompem w szarży są dość kuszące + możliwość polepszenia statów, lub odjęcia inicjatywy przeciwnikowi łącznie z WS

1 Great Bray-Shaman @ 260.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]

1 Great Bray-Shaman @ 250.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 4
Sceptre of Stability [15.0]

1 Bray Shaman @ 160.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2
Power Scroll [35.0]
Skin of Man [15.0]

1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 2
Chalice of Dark Rain [40.0]

1 Gorebull @ 247.0 Pts
Frenzy; Shield; Battle Standard
Golden Sigil Sword [15.0]
Ram Horn Helm [15.0]
Gnarled Hide [15.0]
Luckstone [5.0]

20 Gor Herd @ 175.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

20 Gor Herd @ 175.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

2x6 Ungor Raiders @ 36.0 Pts

7x5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts

5 Minotaurs @ 305.0 Pts
Standard; Musician

2x5 Harpies @ 55.0 Pts

2 Razorgors @ 110.0 Pts

1 Ghorgon @ 275.0 Pts

Models in Army: 108

Total Army Cost: 2499.0

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

już lepiej... próbowałem coś spkeść na magii i fajnym ofensie ale magia za dużo zżera pkt.

razory są dobre tylko 5LD to mało... teraz wszysko panikuje nawet jak 1 ungora zabije

więc trzeba blisko gienka i BSB... razory mają przewagę nad minoskami bo wystarczy sygnaturę z besti i mają 6s 6T.. no fakt nie nakręcają się jak minoski ale nie można mieć wszystkiego... rydwan razorów jest o tyle lepszy że hate też działa na razora, bo PF jest napisany na działanie całej jednostki.. zastanawiam się czy sygnatura działa na S impaktów to jak tak można zrobić ziomka z 7S w szarży :D

co do 2x duży shami i 2x mały... podoba się koncepcja na ten temat Andrzeja który używa małych jako spell familiarów by duzi mieli co chcieli, a jak nie to mały dopomoże, więc uważam ze death i beast, dla beasta wszędzie chapionów nawet w ungorach ( riders )... ungor wpadający z 6S 4A robi spustoszenie :wink:

myślę ze jak już grać na magii to kamyk stada to mus, są to od 2 do 4 kostek na turę więcej... co przy tak huj..owych rzutach na wiatry magi 2 - 3 - 4 -5 ładnie ratuję dupkę szczegulnie w pierwszych turach, i możne wszystkie kluczowe czary rzucić czyli 2

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

nie jestem pewien czy ten spell z bestii można rzucać na chempionów, jest zapis że charakter musi być celem a chempion nie jest charakterem :( przynajmniej tak było i z tego co na szybko sprawdziłem nic się nie zmieniło

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

co do rozpy...
- masz 4 magów (a w zasadzie 3) - i nie dajesz herdstona, który jest w dodatku super zasłoną.
- wystawiając maga kamikaze w strefie rozstawiania (bo po to masz chyba scouta) - możesz przegrać rzut na zaczynanie- a to oznacza, że na łeb temu magowi spadną czary + strzelanie. jak nie masz harpii w scoucie, które go zescreenują lub rydwanu na nim - to masz raczej małe szanse na przeżycie. no chyba, ze akceptujesz 50% szansę na stratę 160 pkt w pierwszej turze.
- 2 lordów magów- to tracenie punktów. nie warto bo bestie nie mają takich profitów ze zdolności czy itemów jak HE czy lizaki. za jednego twojego lorda maga mozna kupić 3 małych 1 poziomu z Herdstonem -co daje już większy potencjał magiczny.

imo: mag lord + dobrze złożony beastlord/doombull - jest bardziej efektywne. pytanie tylko jak najlepiej złożyć takiego gienka.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

wszystko fajnie ale herosów można wepchać tam więcej ze 60 ptk więc raczej nawet mały bez niczego nie wejdzie, heardstone faktycznie powinien się znajdować, a jak nie zaczynam 1szy gry to nie wystawie przecież maga na pustym polu, tylko dojdzie sobie spokojnie w 2 tury, podobają mi się 2 magów, jeden wyciąga herosów z armii przeciwnika a drugi sypie hexami,

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

widzę, że nadal jesteś myślami w VII edycji...
skąd wiesz czy po fazie wystawienia będziesz zaczynał? najpierw przecież wystawiasz armie, w tym scoutów, a potem rzucasz na zaczynanie, dodając +1 do rzutu dla gracza, który się pierwszy wystawił. wiec zapewne twój przeciwnik będzie miał ten + 1 do rzutu na zaczynanie...
nadal uważam, że pomysł z dwoma lordami w tej armii na zasadach 8 edycji jest słabiutki...rzucasz na Winds of Magic mało - i jestes turę w plecy. na channeling nie ma co liczyć. trafisza na krasnale i tez nie poczarujesz...więc lepej nie marnować slotu lorda na drugiego maga.
dobrze złożony beastlord/ doombull są jak dodatkowy unit do walki.
np. beastolordowi możesz dać stubborn, +2 AS z przerzutem i dwuraka...i możesz samodzielnie klepać/trzymać każdy klocek.
doombull - fencers blades 35 pkt (10 WS, +1 A), glittering scales 25 pkt (-1 dla przeciwnka to hit in CC, light armour), armour piercing i potion of strenght/toughness - i masz gościa. który zwykle trafia na 3 + , 7A z siłą 6 armour piercing, sam jest trafiany w CC przez większość rzeczy na 6+. a jak trafi na coś lepszego - to dajesz mu siłę 9 bądź 8 toughnesa...w zależności od preferencji.
zresztą możliwości fajnego złożenia lorda klepacza w tej edycji jest mnóstwo...na pewno sam masz jakiś dobry patent.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Teraz rozpa a potem dywagacje :

1 Doombull @ 330 Pts
General; Frenzy
Axes of Khorngor [40]
Armour of Destiny [50]
Potion of Speed [5]

1 Great Bray-Shaman @ 295 Pts
Lore of the Wild; Magic Level 4
Skull of Rarkos [60]

1 Gorebull @ 239 Pts
Frenzy; Heavy Armour; Battle Standard
Gnarled Hide [15]
Ramhorn Helm [15]
Sword of Might [20]

1 Bray-Shaman @ 137 Pts
Lore of the Wild; Magic Level 2; 2ndWeapon
Dispel Scroll [25]

1 Wargor @ 145 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield
Horn of the Great Hunt [50]

8 Minotaurs @ 534 Pts
GreatWeapon; Light Armour; Standard; Musician

24 Gor Herd @ 225 Pts
Shield; FCG

5 Ungor Raiders @ 33 Pts
Musician

7 x 1 Tuskgor Chariot @ 7 x 80 Pts


Models in Army: 32

Total Army Cost: 2498


Duży klocek minosów - i jest wesoło, Gory trzymają Herosów (mają shiledy dla warda), rydwany do nabijania ran (na starcie myślałem o 10).
Plan jest taki, popychaczka, popychaczka i jeszcze raz popychaczka ! Dlatego wargor z Boundem i na wszystkich Lore of Wild. A jak sie wylosuje pocisk to jeszcze lepiej.

Co można zmienić ... obcinamy rydwan, ungory i coś jeszcze i wsadzamy kolejnego Shamana z Herdstonem albo Staff of Darkoth. Tyle że herdstone nie będzie użyteczny jeżeli mamy iść do przodu - no nie ?

Można też, usunąc ungory, nie dodawać shamana, zredukować liczbe gorów i dopchać rydwany.

Co jeszcze ... zmieniamy lora na death, dajemy jednak tego herdstona, usówamy wargora i przechodzimy troszke do defensywy.
Nie nie dam Ghorgony bo nie mam figurki :evil:

Co wy na takie coś ?
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

ciekawa rozpa. mi sie podoba- chociaz dobrałbym inną kadrę herosów i itemów.
Lore of death - to lore czarami, o krótkim zasięgu. z tego co pamiętam - popychaczka też ma krótki zasięg - 6' od rzucającego. nie dasz rady - zrobic masowego popchniecia tych rydwanów. nikt nie nakazuje Ci kłaść herdstone'a w swojej strefie rozstawiania i trzymac sie kurczowo tego miejsca. grasz ofensywnie - kladziesz tak abyś mógł za pomocą jego rzucac czary na unity we wrogiej strefie rozstawiania. np. bliżej środka stołu.
jakikolwiek boundspell na zwyklym herosie (a nie na magu lordzie) imo to strata punktów - jesteś na dobrą sprawę kostkę w plecy (bo przeciwnk bedzie dispelował z lorda - czyli + 4 do rzutu). w więc wargor zapewne nigdy nie rzuci skutecznie tego czaru z bounda.z uwagi na małą liczbę kości - tylko z wind of magic+channeling - brak Lore of Death i herdstona.
to tyle w teorii.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Co do popychaczki to racja coś mi sie wkręciło 12' (i nie sprawdziłem), ale mam ich 3-4 w zależności od wersji z czego ta z Wargora dział w 36 calach, a z skul of raksos mam wszędzie +1 do casta więc popychaczki będą często siadały z max 2 kostek (kolejny mój błąd myślałem ze bound też bedzie miał +1). Herdstone musi być wystawiony w strefie rozstawienia a nie na naszej połowie, tu niestety nie jest jak z lasem elfów :(
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

masz rację z tym herdstonem... #-o ...szkoda. trochę to komplikuje sprawę.

Don Wollheim
Pseudoklimaciarz
Posty: 33
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Post autor: Don Wollheim »

Witam,
Mam dwa dość do siebie podobne pomysły na rozpiskę. Początkowo był jeszcze pomysł 3 czyli 3 magów ale w połowie doszedłem do wniosku że może mi się nie zmieścić ekipa do walki więc spasowałem.

Bestie 2500 ptk
A więc pomysł 1:

Beastlord 239ptk
Amulet of preservation
Brasscleaver
Uncany Seanses

Great Bray-Shaman 300ptk
Chalice of Dark Rain
DS
4lvl, Shadow

Bray-Shaman 130ptk
Power Stone
2lvl, Beast

Gorebull 247ptk
Ramhorn helm
Słomka
Gnarled hide
HA, shield, BSB

2x20 Gor Herd 185x2= 370 ptk
AHW,FCG

2x10 Gor Herd 95x2=190
czempion, muzyk

2x6 Ungor Raiders

30xBestigor Herd
Warbaner, FCG

2x5 Harpies 55x2=110 ptk

6x Minotaurs 409 ptk
AHW,FCG
czempion- ironcurse icon

I wersja 2:
Beastlord 219 ptk
Amulet of Preservation
Słomka
HA,shield

Great Bray-Shaman 265 ptk
Chalice of Dark rain
DS
3lvl,Beast

Gorebull 232ptk
Sword of Swift Slaying
Uncany Seanses
HA,shield, BSB

2x20 Gor herd
FCG, AHW

2x10 Gor Herd
czempion, muzyk, AHW

2x5 Ungor Raiders 33x2=66
muzyk

2x5 Harpies

6xMinotaurs 404 ptk
FCG,AHW

25xBestigor Herd 365
FCG, Warbaner

Gorgona 275

I co o tym sądzicie? Pomysł na grę jest podobny: Walczące bestie ze wsparciem magii. Rozpiski różnią się rozłożeniem akcentów. W pierwszej wersji nie ma gorgony za to jest więcej magii i bestigorów.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

zdecydowanie 2, ale me zdanie byłeś raczej pewny i na mą ocenę nie liczyłeś :mrgreen:

więc to jakiś wielki offtop jest :wink:

ps.: w 1 rozpie nie wiem czy małemu jest potrzebny PS, może zamień scrolami z dużym... bo będzie miał raczej bardziej kluczowe czary ( brzytwa ) a przynajmniej większe szanse że takie się pojawią przy ilości 4 znanych czarów ( możliwość wybrania jakiegoś czaru w razie dubletu )

Don Wollheim
Pseudoklimaciarz
Posty: 33
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Post autor: Don Wollheim »

Twoje zdanie poznałem przy okazji ostatniej bitwy:). Z tego co pamiętam mówiłeś że im większy minotaur tym lepiej. Co do PS i DS na szamanach to masz rację. Może jutro wieczorem przyjdę do Barda to potestuje co i jak.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

rozpa wygląda dobrze- ja bym wybrał chyba 1 wersję. te rary w ogóle sa jakieś plewne, jeśli patrzeć na ich koszt (no może poza cygorem). zmniejszyłbym tylko klocek minosków do 4 i wywaliłbym z nich championa - i za te punkty dołożył jakieś śmieci - razorgor/gorki/rydwany. jeśli masz tylko 2 magów- to lepiej dać im ten sam lore - co byś miał możliwość "wyboru" czarów na małym czy dużym szamanie. zastanawiam się tylko jak zamierzasz sobie radzić z latajacymi LT - a la smok, bo z magią w tej rozpie jest krucho a i katapek brak.

ODPOWIEDZ