Moim skromnym zdaniem skoro trzymamy się bardzo dokładnie tego co jest napisane w podręczniku i żyro jest kompletnie uwalony przez takie czytanie to longi są odporni na terror i dają przerzut. W podręczniku jest napisane że jednostka wykonuje test paniki.Mac pisze:To wiem, ale ta zasada daje przerzut jednostkom wokół. Chodzi przede wszystkim o potwierdzenie, że teraz test Terroru jest testem Paniki.kauczuk pisze:ale oni sa odporni na panike
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Ja tu tylko sprzątam.
Pewnie jakbyśmy byli angolami nie było by dla nas problemu z tym że "panic test" z Terroru i "Panic test" z paniki to nie są ta same rzeczy. A wynika to stąd, że wystarczy przeczytać zasady od immune psychology gdzie Panika, Strach i Terror to są różne zasady i testy (btw. powinno być poprawione w Terrorze na test Terroru). Poza tym wygląda na to ,że Panic i panic to dwie różne rzeczy pisane przez P dotyczy konkretnej zasady psychologii a pisane przez p określa tylko sposób testowania.Gremli pisze:Moim skromnym zdaniem skoro trzymamy się bardzo dokładnie tego co jest napisane w podręczniku i żyro jest kompletnie uwalony przez takie czytanie to longi są odporni na terror i dają przerzut. W podręczniku jest napisane że jednostka wykonuje test paniki.Mac pisze:To wiem, ale ta zasada daje przerzut jednostkom wokół. Chodzi przede wszystkim o potwierdzenie, że teraz test Terroru jest testem Paniki.kauczuk pisze:ale oni sa odporni na panike
Ogólnie wszystko co dotyczy paniki jako zasady psychologicznej czyli odporność, wzbudzanie itp jest nazwą własną zasady i pisane jest przez duże P. Nawet w podręczniku od krasnoludów pomimo iż jest to w środku zdania jest "(...)Panic tests"
Ale oczywiście jest to cienki kłótniogenny lód.
EDIT: Może LS zajęłaby w tej kwestii stanowisko? Przynajmniej na naszym podwórku było by to pozamiatane...
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2010, o 09:35 przez katerek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Pytanko, czy jak trafiam Helkę (lub cokolwiek z zasadą monster and handlers) ze stone throwera lub armaty to czy dostają wg. podręcznika wszyscy pod templatem czyli monster i handlerzy czy rzucam co dostało tak jak w zasadzie monster and handlers?
Niech pogańskie duchy strzegą ziemi naszych przodków po wsze czasy!
1. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?
2. Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa? Np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
3. Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
2. Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa? Np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
3. Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Augumentów i hexów nie można rozproszyć RiP'y można masz przy dispelowaniu napisane o dispelowaniu RiP'ów a nigdzie nie ma o dispelowaniu hexów czy augumantów więc odpowiedź jest oczywista (no oczywiście biorąc pod uwagę że ich nie zdispelują przy rzucaniu )
Ponawiam moje pytanie z przed 2 postów, jest dla mnie dość istotne.
Ponawiam moje pytanie z przed 2 postów, jest dla mnie dość istotne.
Niech pogańskie duchy strzegą ziemi naszych przodków po wsze czasy!
W przypadku Hellcannona, trafiając model nie liczy się to co jest pod templatem. Masz tylko jedno trafienie i jest ono rozlosowywane (1-4 HC, 5-6 CD) przed rzutem na ranienie i ewentualne rzut na pancerz i ochronę magiczną.
W przypadku innych jednostek Monster&Handlers również jest tylko jedno trafienie i nie liczy się to co jest pod templatem. Jednakże, najpierw rzucamy na ranienie potwora i jego ewentualne rzuty na pancerz i ochronę magiczną/regenrację, a dopiero później rozlosowujemy: na 1-4 obrywa monster, a na 5-6 obrywa Handler.
W przypadku innych jednostek Monster&Handlers również jest tylko jedno trafienie i nie liczy się to co jest pod templatem. Jednakże, najpierw rzucamy na ranienie potwora i jego ewentualne rzuty na pancerz i ochronę magiczną/regenrację, a dopiero później rozlosowujemy: na 1-4 obrywa monster, a na 5-6 obrywa Handler.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Dziękuję za odpowiedź ale skąd wynika to rozróżnienie?
I w sumie drugie ważniejsze jak dla mnie pytanie:
characters and units
strona 97 position in the unit:
natomiast:
fielding command groups
strona 92 position within the unit:
Bo jeśli ta moja druga interpretacja to Iron king jest nielegalny!!!
Ale pewnie ta pierwsza... :/
I w sumie drugie ważniejsze jak dla mnie pytanie:
characters and units
strona 97 position in the unit:
Z tego jasno wynika że iron king jest nielegalny ponieważ CG musi być w pierwszym szeregu a jeśli nie ma miejsca to charaktery idą do drugiego ranku (a CG i nawet champion nie są charakterami)Rank-and-file models, except for the command group that must remain in the front rank, are moved to back ranks to make room for the characters. If there is no more room in the front rank, some characters will have to go in the second rank.
natomiast:
fielding command groups
strona 92 position within the unit:
I czy w związku z powyższym to anuluje poprzedni cytat czy wręcz przeciwnie tylko stwierdza że jeśli są dwa ranki to wtedy w 1 jest powiedzmy sztandar i muzyk a w drugim champion charakter itd. ???Any model that make up a unit's command group must be placed in the front rank of the unit, unless there is not enough room for them to fit. Where this happens, as many command group models as possible must be placed in the front rank and any remaining models are placed in the rank behind.
Bo jeśli ta moja druga interpretacja to Iron king jest nielegalny!!!
Ale pewnie ta pierwsza... :/
Niech pogańskie duchy strzegą ziemi naszych przodków po wsze czasy!
Wynika to z różnicy zapisanych zasad dla Hellcannona w AB WoCHu i dla Monsters&Handlers w Rulebooku.slawowid pisze:Dziękuję za odpowiedź ale skąd wynika to rozróżnienie?
Co do drugiego pytania - FCG musi zawsze być na przodzie, wypychając do tyłu wszystkich bohaterów, jeśli nie ma dla nich miejsca. Jeśli nie ma już miejsca dla pełnego FCG (bo np. Twoja jednostka ma po dwa modele w szeregu) to wtedy w pierwszym rzędzie mieścisz tyle modeli FCG ile możesz, a resztę rzucasz do drugiego szeregu.
Ogólnie przy ustawianiu z przodu najpierw najważniejszy jest FCG, potem bohaterowie a na końcu modele rank&file.
Ponawiam pytania:
Mac pisze:1. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?
2. Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa? Np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
3. Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Szymon pisze:RB polski będzie w listopadzie(tak słyszałem)
Pytanie Jeśli mam ASF i 4I a przeciwnik też ma 4 I to mam przeżuty ?
I czy z BS można rzucić IF'ke ?
Nie będzie żadnego polskiego dużego booka. Jedynie mały RB w starterze.
Co do pierwszego pytania, tak masz...
Zatrzymuje się 1'' przed.Aro pisze:Pytanie o jeden czar z Hevena.
2. Wind Blast – Magic missile, 24”. Odpycha wroga jednostką z dala o rzucającego.
Czy można wypchnąć jednostkę poza stół ?? czy zatrzymuję się 1" przed krawędzią.
Dziękuję właśnie oto mi chodziło tylko że teraz nie da się tego przetłumaczyć krasnoludowi z którym gram Powołuje się na jakiś topic krasnlodzki w którym podobno wychodzi że tak można... eh... :/
Niech pogańskie duchy strzegą ziemi naszych przodków po wsze czasy!
Młody Pajak pisze:Szymon pisze:RB polski będzie w listopadzie(tak słyszałem)
Pytanie Jeśli mam ASF i 4I a przeciwnik też ma 4 I to mam przeżuty ?
I czy z BS można rzucić IF'ke ?
Myślałem o starterze .
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2010, o 17:35 przez Szymon, łącznie zmieniany 1 raz.
zapodaj prosze, strone gdzie jest to napisane.M.T. pisze:Nie można go rozproszyć.solkan pisze:RIP rzucony z IF.przeciwnik może w swojej turze magi (tej samej co został rzucony RIP) próbować go rozproszyć? (używając PD).czy jednak nie można go rozpraszać bo jest rzucony z IF przez jedną ture.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
sorka M.T. ale tam nie ma nic na ten temat.
jest tylko o tym, ze po rzuceniu czaru na IF'ce nie mozna go dispellowac i przechodzi sie od razu do rozpatrywania dzialania czaru.
nie ma zas ani slowa o tym, ze w swojej turze nie moge dispellowac RIP'a przeciwnika. uzywajac do tego PD.
jest tylko o tym, ze po rzuceniu czaru na IF'ce nie mozna go dispellowac i przechodzi sie od razu do rozpatrywania dzialania czaru.
nie ma zas ani slowa o tym, ze w swojej turze nie moge dispellowac RIP'a przeciwnika. uzywajac do tego PD.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
wogole to pytanie tak z formułowane ze eghhh ;/M.T. pisze:Nie można go rozproszyć.solkan pisze:RIP rzucony z IF.przeciwnik może w swojej turze magi (tej samej co został rzucony RIP) próbować go rozproszyć? (używając PD).czy jednak nie można go rozpraszać bo jest rzucony z IF przez jedną ture.
przeciwnik rzuca rip'a wchodzi, czy przez if czy poprostu wpuszczasz,
jest twoja tura mozesz wykorzystac pdeki do dispela
jest przeciwnika tura mozesz zdispelowac z dd'kow
s36
Tura magii - jest rzucany RiP na IFce bądź został wpuszczony (niezdispellowany). W tej samej turze magii nie możesz go próbować rozproszyć - możesz to dopiero zacząć robić od kolejnych tur magii: swojej (wtedy używasz PD do dispela) lub przeciwnika (wtedy używasz DD do dispela).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ja znalazłem fajną fotkę Chaos SorcereraMorsereg pisze:sorka M.T. ale tam nie ma nic na ten temat.