Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Pytania krótkobrodego - zasady
Ponieważ poprzedni temat był bardzo rozległy i łączył w sobie zarówno pytania o zasady, składanie armii, fluff itp postanowiłem stworzyć nowy, który poświęcony będzie tylko i wyłącznie pytaniom o zasady w świetle 8 ed, a na stary założyć kłódeczkę.
Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać sobie ponad 150 stron starego tematu jest on dostępny tutaj:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=3040
Errata do krasnoludów znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 10_v11.pdf
Errata do rulebooka znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 010_v1.pdf
Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać sobie ponad 150 stron starego tematu jest on dostępny tutaj:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=3040
Errata do krasnoludów znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 10_v11.pdf
Errata do rulebooka znajduje się tutaj:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 010_v1.pdf
na kazdym zebraniu jest tak, ze musi ktos zaczac pierwszy...
czy master inz bedacy w oddziale (moze byc wogole dolaczony?) daje bonusy dla machin bedac w zasiegu 3"?
czy master inz bedacy w oddziale (moze byc wogole dolaczony?) daje bonusy dla machin bedac w zasiegu 3"?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?
2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)
2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)
czytam wszystkie zasady i wolalem dopytac czy czegos nie przeoczylemGrazbird pisze:1. a czemu miałby nie byc dołączony do oddziału ?
dokladnie taki planGrazbird pisze:2. wynika z opisu w podręczniku, że daje bonusy będąc w oodziale. a to zonacza że miesci się bardzo fajnie w oddziale kuszoli pilnującym maszyn. z GW i np. handgunem. w sumie to tez o tym myslałem. n. stone throwery walące z indirecta (ukryte za klockami piechoty tak żeby nie mógł w nie wszarzować żaden latacz)
pytanie dodatkowe:
- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?
- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Jeśli masz Inżyniera i Mistrz Inżyniera w zasięgu to oba ich bonusy działają - w przypadku działa i katapulty. W przypadku balisty, działa zawsze ten lepszy.Smh pisze:- do machiny wkladam Inz, obok stoja kuszole z MI w zasiegu 'wsparcia' bonusy machina dostaje od MI a jak odejda dalej niz 3" to od swojego Inz?
Machina dostaje runy jako jednostka. Inżynier nie może brać żadnych run.Grazbird pisze:- czy machina moze dostac runa sama z siebie czy musi tam byc Inz? Jesli tak, to czy Inz bedacy w machinie, majacy runy moze je dawac machinie jesli w 3" stoi MI ?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Jak dokładnie wygląda trafienie w kowadło z armaty, jest to po prostu jeden 5 Woundowy model z wardem na 4+?
Jeśli tak to rozumiem że po oblanym Wsv przeciwnik mi na 5+ ściąga calość?
Jeśli tak to rozumiem że po oblanym Wsv przeciwnik mi na 5+ ściąga calość?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Na to wygląda. Z Kowadła zrobili maszynę a tak właśnie jest z maszynami teraz - obsługa to tylko znaczniki Woundów maszyny/Kowadła. Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut
EDIT:
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu
EDIT:
właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Trudno się w tej edycji nie wystawiać, nawet do lasu się go nie schowaRakso_The_Slayer pisze: Dlatego jak już Kowadełko przeciwko armatom się wystawia to się przydaje Ward 2+ i przerzut
swoją drogą myślę że aż tak źle nie jest, przeciwnik musi najpierw zranić na 4+ potem mamy Warda na 4. Na dodatek mamy wreszcie dostęp do bardzo fajnych cannonów które ładnie niwelują zagrożenie wrogiej artylerii
to jest mega słabe, ale powiedzmy sobie szczerze że te dwa czary są groźne dla całej naszej armii.Rakso_The_Slayer pisze:właśnie zrozumiałem, że pitka i słonko zjadają nam teraz Kowadło z automatu
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Nie bardzo skoro same te czary - Pit of Shades i The Purple Sun of Xereus - na używanie jakichkolwiek sejwów nie pozwalają.Grichalk pisze: Według mnie to ma jeszcze warda od tych czarów
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ja pisałem. Chodziło o fakt, że będąc królem na tarczy chciałem zejść poniżej 1+ save - co jest neidozwolone względem zasad shieldbearersów.
Ale oprócz tego taktyka przetestowana i jak najbardziej zdatna.
A to jest Ironking:
Runy pancerza: stone,reroll, imm to poison &killing blow...
Runy talizmanów: 4+ward, rerolek-lucky, odp na ogień.
Zostaje jakos 15 punktów... Możeż ładować ws i inicjatywe, albo pozostawic dwuraka i cosik potrafić.
Optymalną sprawą dla iron kinga jest ustawiony w kolumnę oddział hammków - przynajmniej 10 z bannerkiem 2*d6 i muzolem.
Ale oprócz tego taktyka przetestowana i jak najbardziej zdatna.
A to jest Ironking:
Runy pancerza: stone,reroll, imm to poison &killing blow...
Runy talizmanów: 4+ward, rerolek-lucky, odp na ogień.
Zostaje jakos 15 punktów... Możeż ładować ws i inicjatywe, albo pozostawic dwuraka i cosik potrafić.
Optymalną sprawą dla iron kinga jest ustawiony w kolumnę oddział hammków - przynajmniej 10 z bannerkiem 2*d6 i muzolem.
no tak mi sie wydawalo. ale wlasnie widzialem w pytaniach w topicu zasad str 78 ze mag argumentuje ze nie mozna robic irona bo niezgodny z zasadami
cytat:
Co do drugiego pytania - FCG musi zawsze być na przodzie, wypychając do tyłu wszystkich bohaterów, jeśli nie ma dla nich miejsca. Jeśli nie ma już miejsca dla pełnego FCG (bo np. Twoja jednostka ma po dwa modele w szeregu) to wtedy w pierwszym rzędzie mieścisz tyle modeli FCG ile możesz, a resztę rzucasz do drugiego szeregu.
Ogólnie przy ustawianiu z przodu najpierw najważniejszy jest FCG, potem bohaterowie a na końcu modele rank&file.
to jest na str 78 polowa - koniec
i co ty na to?
cytat:
Co do drugiego pytania - FCG musi zawsze być na przodzie, wypychając do tyłu wszystkich bohaterów, jeśli nie ma dla nich miejsca. Jeśli nie ma już miejsca dla pełnego FCG (bo np. Twoja jednostka ma po dwa modele w szeregu) to wtedy w pierwszym rzędzie mieścisz tyle modeli FCG ile możesz, a resztę rzucasz do drugiego szeregu.
Ogólnie przy ustawianiu z przodu najpierw najważniejszy jest FCG, potem bohaterowie a na końcu modele rank&file.
to jest na str 78 polowa - koniec
i co ty na to?
zgadza sie. FCG musi byc z przodu, tylko chyba zapomniales o zasadzie "make way". ktora wypycha tarczownika do pierwszego szeregu a CG idzie w tym momencie do tylu. sztandar i muzyk ciagle dzialaja.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie