8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
ale nie powinismy poprostu spojrzec na troop type i tyle. ludzik na smoku jest rozpatrywany razem ze smokiem jako jedna jednostka, tyle ze ma alokacje trafiania czesciowa. to jak gosciu na stegadonie chociazby. tak wiec patrzac i kierujac sie troop typem to kb nie dziala a wlasnie hkb zabija caly model. ala super ciecie zabijajace obu to sie logiczne wydaje zasadowo
czyli Twoim zdaniem Lord na smoku staje się monsterem (troop type) i mamy do czynienia z nowm typem jednostki
Monster ridding monster? wtedy działa na nich tylko HKB ale na każdego osobno!
Monster ridding monster? wtedy działa na nich tylko HKB ale na każdego osobno!
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Stomp i thunderstomp nie działają na bohaterów na monsterach, bo czy w pojedynku dwóch lordów na smokach każdy powinien wypłacić w jeżdzca thunderstompa? taki autokill
co do KB nie działa na pegazy, bohater na monstrous beast staje się monstrous cavalery czyli jeden profil, i na niego KB nie działa, tylko HKB.
bohaterowie na monsterach mają dwa profile i można alokować ataki z osobna, także KB działa na tylko jeżdżca, HKB na obu, ale zdejmujemy ten który atakawaliśmy
ward z jeżdzca (inwersja) nie przenosi się na mounta chyba że zasada przedmiotu mówi inaczej np: bretoński bleesing
co do KB nie działa na pegazy, bohater na monstrous beast staje się monstrous cavalery czyli jeden profil, i na niego KB nie działa, tylko HKB.
bohaterowie na monsterach mają dwa profile i można alokować ataki z osobna, także KB działa na tylko jeżdżca, HKB na obu, ale zdejmujemy ten który atakawaliśmy
ward z jeżdzca (inwersja) nie przenosi się na mounta chyba że zasada przedmiotu mówi inaczej np: bretoński bleesing
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 35
czy terror zmienil sie teraz na to ze dziala tylko przy szarzy? w senie ze nie robi sie testu szarzujac na causing terror jednostke? i czy jest to jako terror test czy panic, np w stosunku do will of chaos?
Do tematu z początku strony:
O ile KB celuje w bezpośrednie części modelu i można się zastanawiać czy działa przeciwko bohaterowi na potworze, o tyle przecież Stomp i Thunderstomp leci w model jako całość, bo są to obrażenia rozlosowywane jak shooting. W takim przypadku model jako całość jest traktowany jako potwór, a ten rodzaj jednostki nie może być poddany Stompom i Thunderstompom.
O ile KB celuje w bezpośrednie części modelu i można się zastanawiać czy działa przeciwko bohaterowi na potworze, o tyle przecież Stomp i Thunderstomp leci w model jako całość, bo są to obrażenia rozlosowywane jak shooting. W takim przypadku model jako całość jest traktowany jako potwór, a ten rodzaj jednostki nie może być poddany Stompom i Thunderstompom.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
To błędne koło, bo teraz mogę odwołać się do tego co napisałeś i do uściśleniaMac pisze:Do tematu z początku strony:
O ile KB celuje w bezpośrednie części modelu i można się zastanawiać czy działa przeciwko bohaterowi na potworze, o tyle przecież Stomp i Thunderstomp leci w model jako całość, bo są to obrażenia rozlosowywane jak shooting. W takim przypadku model jako całość jest traktowany jako potwór, a ten rodzaj jednostki nie może być poddany Stompom i Thunderstompom.
i przekierować wszystkie ataki ze stomp w herosa. I 2. sprawa. "model w całości taktowany jest monster" i "część modelu" - to też nie argument bo już nie ma US, a modele mają tylko jeden typ jednostki. Więc jak atakuje "część modelu" to to wciąż jest monster.c) W wypadku jednostek mieszanych (takich jak np. konny bohater + 2 piechurów stanowiących jeden oddział) wszystkie trafienia z ataków stomp/thunderstomp wchodzą w te modele, które są na nie podatne
Trzeba wymyślić coś innego
Tyle, że temu uściśleniu podlegają różne modele, a nie różne części modelu.Lidder pisze:i przekierować wszystkie ataki ze stomp w herosa.c) W wypadku jednostek mieszanych (takich jak np. konny bohater + 2 piechurów stanowiących jeden oddział) wszystkie trafienia z ataków stomp/thunderstomp wchodzą w te modele, które są na nie podatne
Nie wiem co do tego ma Unit Strenght - w przypadku gdy ataki wyprowadzane są w jednostkę jako całość - a tak jest właśnie w atakach rozlosowywanych jako shooting (w których nie możemy wybierać w co uderzamy) - jednostkę traktujemy jako całość, względem typu jednostki. W tym przypadku jednostka jako całość ma typ jednostki monster.I 2. sprawa. "model w całości taktowany jest monster" i "część modelu" - to też nie argument bo już nie ma US, a modele mają tylko jeden typ jednostki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
jeżeli nie wiesz co miał współnego z tym US to może nie szukaj odwołań do 7ed.
Umiesz czytać prawda? jak jestes na monsterze jestes monsterem - ergo KB nie działa! choc to głupie, mozesz czuc się moralnym zwycięzcą - niestety tylko moralnym
Umiesz czytać prawda? jak jestes na monsterze jestes monsterem - ergo KB nie działa! choc to głupie, mozesz czuc się moralnym zwycięzcą - niestety tylko moralnym
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Chyba w ferworze walki ktoś zapomniał doczytać strony które podałem...
Dębek, Jankiel - mam dokładnie takie samo zdanie co do tych kwestii.
Tam naprawdę jest parę ciekawych zdań.bigpasiak pisze:Strona 105 "Ridden monsters and special rules" daje sporą furtkę do potwierdzenia moich słów. Naprawdę nie widzę problemu. Akapit jasny i czytelny.
Dębek, Jankiel - mam dokładnie takie samo zdanie co do tych kwestii.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
To reasumując
-killing bow działa na jeźdźca na smoku (choć ma on troop type "monster")?
- robiąc test dangerous terrain gościem na smoka rzucam raz za smoka? Bo przecież gość na smoku mimo że troop type "monster" jest traktowany jako infrantry?
- stompa mogę wkierować w gościa na mantikorze (dajmy już spokój temu smokowi) gdyż te uderzenia idą zawsze w modele które mogą je dostać (a więc w jeźdźca, który mimo, że jest "monster" to jest "infrantry")?
-killing bow działa na jeźdźca na smoku (choć ma on troop type "monster")?
- robiąc test dangerous terrain gościem na smoka rzucam raz za smoka? Bo przecież gość na smoku mimo że troop type "monster" jest traktowany jako infrantry?
- stompa mogę wkierować w gościa na mantikorze (dajmy już spokój temu smokowi) gdyż te uderzenia idą zawsze w modele które mogą je dostać (a więc w jeźdźca, który mimo, że jest "monster" to jest "infrantry")?
Panowie a nie można tego potraktować na logikę?
Heros na smoku jest jednym oddziałem. Więc wszystko co dotyczy oddziału, czyli Dangerous Terrain, Stopm itp. powinno być traktowane jak dla monstera.
Natomiast wszytkie ataki bezpośrednio wybierające cel, np. walka wręcz, atakują albo smoka (monstera) albo jeźdźca (infantry).
Dla mnie to jest bardzo jasne i klarowne, bo mają osobne profile ale stanowią jeden oddział. A pomysł że HKB zdejmuje smoka razem z jeźdźcem to już przekracza wszelkie granice absurdu. Nie wiem jak ktoś mógł na to wpaść. To może zacznijmy rozpatrywać czy jak ktoś zada 9 ran smokowi to zdychają obaj no bo w końcu są jednym modelem nie? Zalecam wszystkim więcej myślenia a mniej czytania bez zrozumienia.
Heros na smoku jest jednym oddziałem. Więc wszystko co dotyczy oddziału, czyli Dangerous Terrain, Stopm itp. powinno być traktowane jak dla monstera.
Natomiast wszytkie ataki bezpośrednio wybierające cel, np. walka wręcz, atakują albo smoka (monstera) albo jeźdźca (infantry).
Dla mnie to jest bardzo jasne i klarowne, bo mają osobne profile ale stanowią jeden oddział. A pomysł że HKB zdejmuje smoka razem z jeźdźcem to już przekracza wszelkie granice absurdu. Nie wiem jak ktoś mógł na to wpaść. To może zacznijmy rozpatrywać czy jak ktoś zada 9 ran smokowi to zdychają obaj no bo w końcu są jednym modelem nie? Zalecam wszystkim więcej myślenia a mniej czytania bez zrozumienia.
-
- Oszukista
- Posty: 837
owsze, to jest gruby absurd, ale zasady są napisane tak, że się plakac chce. BTW: skoro jezdziec staje się monsterem to tez powinien przy poruszaniu się rzucac na dangerous terrain
jak dla mnie, to niech to LS uscisli 'na chlopski rozum' i bedzie dobrze, tzn: KB działa na jezdzca, stompy nie, HKB zdejmuje albo jezdzca albo potwora, I ŻADNE WARDY NIGDZIE NIE PRZECHODZĄ
jak dla mnie, to niech to LS uscisli 'na chlopski rozum' i bedzie dobrze, tzn: KB działa na jezdzca, stompy nie, HKB zdejmuje albo jezdzca albo potwora, I ŻADNE WARDY NIGDZIE NIE PRZECHODZĄ
+1emiel_regis pisze:owsze, to jest gruby absurd, ale zasady są napisane tak, że się plakac chce. BTW: skoro jezdziec staje się monsterem to tez powinien przy poruszaniu się rzucac na dangerous terrain
jak dla mnie, to niech to LS uscisli 'na chlopski rozum' i bedzie dobrze, tzn: KB działa na jezdzca, stompy nie, HKB zdejmuje albo jezdzca albo potwora, I ŻADNE WARDY NIGDZIE NIE PRZECHODZĄ
1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?
2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
Pytanko:
Mamy czar - The Purple Sun of Xereus - który pewien mag postanowił rzucić w większej wersji, 25+. Udało mu się gdyż wyrzucił 27 lub też dzięki IFce - nie ma to znaczenia. Czy według powyższego zapisu, w kolejnych turach rozpraszamy słoneczko na rzucie 25+, czy też na rzucie 15+ (który, patrząc na opis czaru jest "minimum casting value listed")?Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."