8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Oszukista
- Posty: 837
Re: 8 edycja- pytania
W zasadach disruption jest napisane że należy mieć dodatkowy szereg składający się z 5+ modeli. Oznacza to tyle, że bretońskie lance, mostrous infrantry itp. Nie zdejmują szeregów mając samemu rank bonus. Wydaje mi się to po prostu kolejną niezręcznością autorów. Jest szansa żeby to uściślić do brzmienia: A unit with at least +1 or more rank bonus?
1.nieRabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?
2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB
Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
W RB masz napisane, że monstrous infantry/cavalry/beast traktują odniesienia do pełnego ranku (5+ modeli), jako wymaganie posiadania co najmniej 3+ modeli.emiel_regis pisze:W zasadach disruption jest napisane że należy mieć dodatkowy szereg składający się z 5+ modeli. Oznacza to tyle, że bretońskie lance, mostrous infrantry itp. Nie zdejmują szeregów mając samemu rank bonus. Wydaje mi się to po prostu kolejną niezręcznością autorów. Jest szansa żeby to uściślić do brzmienia: A unit with at least +1 or more rank bonus?
Nie wiem czy to co powiedziałeś ma jakiś cel. Bo nijak odnosi się to do mojego pytania i zupełnie nie pomogło.quas pisze:Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
-
- Oszukista
- Posty: 837
dzięki, nie doczytałem... A co do RiPu: logicznie byłoby rozpraszać na 25+, bo taka była minimalna casting value dla tego czaru. Co nie zmienia faktu, że interpretacja 15+ jest nielogiczna. Przyjąłbym, że chodzi o ten konkretny czar (którego casting value można też podbić np. drain magic) i wsio
Na 15.Mac pisze:Pytanko:Mamy czar - The Purple Sun of Xereus - który pewien mag postanowił rzucić w większej wersji, 25+. Udało mu się gdyż wyrzucił 27 lub też dzięki IFce - nie ma to znaczenia. Czy według powyższego zapisu, w kolejnych turach rozpraszamy słoneczko na rzucie 25+, czy też na rzucie 15+ (który, patrząc na opis czaru jest "minimum casting value listed")?Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
Czar masz jeden a to że ma upgrejda nic nie zmienia w zapisie o dispelowaniu.
Cytat dość jasno stwierdza co i jak się robi.
Ja mam inne pytania:
Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Z tego cytatu wynika, ze rozprasza sie na 25. Minimalna wartosc rzucenia tego czaru to 25. 15 to minimalna wartosc rzucenia mniejszej wersji czaru. A rzucasz wieksza, ktora ma inna wartosc minimalna.bigpasiak pisze:Na 15.Mac pisze:Pytanko:Mamy czar - The Purple Sun of Xereus - który pewien mag postanowił rzucić w większej wersji, 25+. Udało mu się gdyż wyrzucił 27 lub też dzięki IFce - nie ma to znaczenia. Czy według powyższego zapisu, w kolejnych turach rozpraszamy słoneczko na rzucie 25+, czy też na rzucie 15+ (który, patrząc na opis czaru jest "minimum casting value listed")?Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
Czar masz jeden a to że ma upgrejda nic nie zmienia w zapisie o dispelowaniu.
Cytat dość jasno stwierdza co i jak się robi.
Ja mam inne pytania:
Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?
Chodzi o "Move or Shot" (prawidłowo Move or Fire)? Jeśli tak, to ruch vanguard nie jest ruchem wykonywanym w grze, tylko przed nią. Pomyśl o nim jak o specyficznym rozstawieniu jednostek z zasadą Scout. Tak, więc fast z zasadą Move or Fire będzie mógł strzelić po wykonaniu ruch vanguard.bigpasiak pisze:Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
bigpasiak pisze:Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?
Możesz go gonić, ale nie musisz. Jako, że jednostka, która nie zdała terroru, automatycznie wybiera Flee! jako reakcję na szarżę, to dzięki temu Twoja jednostka może wybrać by użyć zasady "Redirecting the Charge" (str.18) - musisz tylko zdać test LD, żeby przekierować szarżę na inną jednostkę. Oczywiście, jeśli nie zdasz testu LD musisz gonić pierwszą jednostkę, przeciwko której deklarowałeś szarżę.
Jeśli chodziło Ci o zupełne zatrzymanie jednostki, która wcześniej deklarowała szarżę, tylko po to by skorzystać z zasady "Run for your lives!", to tak nie możesz zrobić. W dziale "Redirecting the Charge" dają Ci jedyne dwa wyjścia, które możesz wybrać w sytuacji gdy przeciwnik deklarował Flee!
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Nie.bless pisze: Z tego cytatu wynika, ze rozprasza sie na 25. Minimalna wartosc rzucenia tego czaru to 25. 15 to minimalna wartosc rzucenia mniejszej wersji czaru. A rzucasz wieksza, ktora ma inna wartosc minimalna.
Minimum casting value dla tego czaru to 15. Tak samo jak wskrzeszenia wcześniej były z różnymi poziomami [ choć to nie były RIP-y ] to nimimalny byś brał ten najniższy prawda? Nie jest napisane minimalny rzucony a minimalny opisany w czarze.bless pisze:but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description
Też tak myślałem.Mac pisze:...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
super, ale jesli nie zdam tego terroru, to zwiewam z combatu czy poprostu mam ws1?quas pisze:1.nieRabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?
2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB
Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
1. zdajesz oba testy bo sa one wykonywane w zupelnie innych fazach. terror zdajesz przy szarzy a fear przed CC.Rabsp pisze:super, ale jesli nie zdam tego terroru, to zwiewam z combatu czy poprostu mam ws1?quas pisze:1.nieRabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?
2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB
Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
2. jak jestes w CC i terrorysta na ciebie szarzuje tworzac multicombat to nie zdajesz terroru. natomiast musisz zdawac fear. z samego combata uciekasz tylko po przegraniu walki i nie zdaniu break'a
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Miałbym ze dwa pytanka:
Monsters & handlers, p. 73:
I rzecz druga:
Shooting with war machines, p. 109:
Monsters & handlers, p. 73:
Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?When the monster suffers an unsaved wound, roll a D6. On a roll of 1-4 the monster suffers the wound as normal, but on a roll of 5-6 a handler model is removed instead
I rzecz druga:
Shooting with war machines, p. 109:
Bestiary na końcu rulebooka mówi zaś, że Hellcannon to Monster, a nie War Machine. W AB WoChu też nie znalazłem nic, co by mówiło o Move of Fire czy o Slow to Fire. Czy to znaczy że Hellcannon może strzelać po ruchu i w reakcji na szarżę? Czy "Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę?Unless specified otherwise, all war machines weapons have the Move or Fire and Slow to Fire special rules.
Tak - wyjątkiem jest Hellcannon, który zasadę rozlosowywanie obrażeń ma inną (najpierw trafiasz, potem rozlosowujesz, potem ranisz i bierzesz ewentualne save'y). Opisuje to mniej więcej to, że handlerzy biorą większą ochronę z tego, że mogą się skryć za cielskiem monstra jakie prowadzą do walki.Cibi pisze:Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?
"Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę.Cibi pisze:Bestiary na końcu rulebooka mówi zaś, że Hellcannon to Monster, a nie War Machine. W AB WoChu też nie znalazłem nic, co by mówiło o Move of Fire czy o Slow to Fire. Czy to znaczy że Hellcannon może strzelać po ruchu i w reakcji na szarżę? Czy "Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Errata. Zgodnie z tym nie losujemy między Hydrą a beastmastersami.Mac pisze:Tak - wyjątkiem jest Hellcannon, który zasadę rozlosowywanie obrażeń ma inną (najpierw trafiasz, potem rozlosowujesz, potem ranisz i bierzesz ewentualne save'y). Opisuje to mniej więcej to, że handlerzy biorą większą ochronę z tego, że mogą się skryć za cielskiem monstra jakie prowadzą do walki.Cibi pisze:Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?
Niestety tak nie jest:
War Hydra, Special Rules
Change the Beastmasters special rule to “Beastmasters: The
bulk of the War Hydra makes a great shield for the
Beastmasters that drive it, protecting them from missile fire
and close combat attacks. Wounds that would normally be
randomised between the War Hydra and its handlers are
instead all applied against the War Hydra.”
Ja mam natomiast inne pytanie: Czy jak zginie hydra to czy automatycznie giną poganiacze? Jeśli nie giną, to czy przeciwnik musi ich zabić by miał punkty?
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
jak ginie monster, handlersi też ginąPedros pisze:
Ja mam natomiast inne pytanie: Czy jak zginie hydra to czy automatycznie giną poganiacze? Jeśli nie giną, to czy przeciwnik musi ich zabić by miał punkty?