Tump Kingsy na 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Tump Kingsy na 2500

Post autor: dagome »

Czołem.
Takie cos na 2500pkt

Tomb King`
Armour of Destiny
Spear of Antharak
Chariot 300pkt

High Liche Priest
Hieratic Jar
Golden Ankrha 315 pkt.

Icon Bearer 65 pkt.

Liche Priest
Talisman of preservation 160

Liche Priest
Collar of Shapesh
Dispel Scroll 165

Tomb Swarm 5szt 225pkt

Skeleton warriors 15szt. Bow Standard Mu
Banner of eternal flame

Skeleton warriors 15 szt. Bow Mu

Skeleton warriors 15szt Bow Standard

Ushabti 10 szt. 650pkt

Bone Giant 1 szt. 220



Generala wsadzam w te 10 Ushatek 2x5 i ide sobie jak gdyby nigdyt nic do przodu w co sie da. Jak cos padnie to sprobuje spearem dolozyc nowych, 2 x my will be done etc, z tylu magow niech trzymaja to przy zyciu. Z boku idzie wierny gigant i straszy albo supportuje te ushatki.Sam regiment za szybko nie padnie bo jest 30 ran do wbicia - to co sie uda wskrzesic. Tomb King musi byc na rydwanie bo spowalnialby uszaty, ew. w razie potrzeby sam wyskoczy ale to sredni pomysl. Po szarzy zawsze moge kingiem jezeli nie bylo czaru zrobic reforma ale to zalezne od sytuacji

regimenty lucznikow po 15 poniewaz strzela ich 13(najlepszy przelicznik ilosci do strzelajacych) i siedza w nich magowie, na wszelki podozbrajani wszyscy w Ward Save'y, stad wiecej niz normalne 10 gosci w regimencie, zeby regimenty nie padly za szybko i zeby byla szansa je przywrocic.Jeden regiment ma banner z Flaming Attackami poniewaz musialem zapelnic core a dwa przy ich trafianiu zawsze na 5+ bardzo fajny oddzial ktory odda 13 strzałow w gosci w budynku z przerzutem na Zranienie.
Ikonoklasta jest od tak se bo zostalo akurat 65 punktow ale jakby znalazly sie punkty wsadzilbym mu Undying Legion i wrzucil w pierwszy szereg uszatych zeby zanim padnie troche ozywil uszatek po pierwszych fazach strzalu i magii bo zakladam ze przeciwnik sie na tym mocno skupi.

Nie zdecydowalem jeszcze kto bedzie hierofantem ale prawdopodobnie maly liche bez scrolla, po co mam kusic przeciwnika zeby mial wieksze cisnienie zabija HLP albo skupiac uwage na gosciu z jednym Dispelem w armii. (tak wiem ze strasznie slaba antymagia ale nie mozna miec wszystkiego)

Generalnie trudno cos na TK zlozyc sensownego.
To cos wysmaża 30 atakow z sila 6 + stompy, 10 atakow w fazie magii co jest latwiejsze jezeli siedzi w tym Tomb King, jest w miare mobilne M=5(jak na khemri), miejmy nadzieje ze priesci to wylecza i sami przezyja(po to maja wszyscy warda) a zabic to nie jest tak łatwo bo to jest 30 woundow do wybicia ktore sie lecza w miare potrzeby. Do czarowania jest 12 kosci co ture wiec cosik tam powinno wejsc, priesci jezeli nie beda zajeci przez pierwsze tury ozywianiem to moge pare D6ek wypuscic coby gawiedź wrażą podirytować.. regiment taki zerzre co chce ale wszyscy beda albo o niego uciekac, albo powoli skubac albo skupia na nim wszystko co jest. w zasazie to jedyna rzecz na stole z calej armii i jej sila dzialania opiera sie na tym co nie jest nia, bo uszaty maja tylko bic a pokierowac w dobra strone ma juz reszta wiec jezeli popadaja charakterzy to z 5ka ruchu bez marszu to moge tylko zrobic fajna defilade przez srodek stolu.

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

tomb king nie ma lokouta w uszatkach, nie po jeździ nim zbyt długo
Tomb swarmy w takiej ilości są bezsęsu, niedość że mogą się nie wykopać, to mają tylko 1 suporting atack, na nowe zasady skirmisha to myślę o wystawianiu 2 baz,
jak brakuje ci corów to wystw rydwany ja wystawiam po 3 z sztandarem i przeciwnik w pierwszej turze jest tak nimi przerażony (bo są w połowie stołu brzed bitwą) że strzela do nich ze wszystkiego, a jest to jedyna fast cavalery z 4T
Wardy na kingu i na LHP są obwiązkowe ale na mniejszym liczu lepiej mieć np staf of ravenig,
na LHP colar zmniejsza ci jego cenę o 25 i można wrzucić pierścionek z fire balem
no i jeszcze brak katapult oraz skorpionów,
katapulta może i ma mało siły ale pruje jak szalona dwa razy na turę dobra do zwalczania hydr abominacji oraz panikowania odziałów.
skorpiony świetne do niszczenia maszyn lub wsparcia (nie zawsze opłaca sie je zakopywać)

Ale zastanawiam sie jak poradziły by sobie uszatki w liczbie 10, narazie mam kolekcje 5

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

No niestety nie jest tak kolorowo. Jak masz 10 uszatek to nie masz nic innego,Uszatki 650, lordzi 600, herosi 600 cory 600. a magowie sa bardzo potrzebni zeby ten regiment wogole sie ruszal dlatego zawardowani i zostaje Ci 100 pnuktow na scorpa albo cos takiego. Faktycznie jezeli chodzi o HLP. PIerdziel i collar tylko trzeba gdzies DS wrazic:/i strasznie mi szkoda tej jednej inkantacji ktora moze okazac sie kluczowa. Pomysle bo to drugie to tez fajne rozwiazanie.
Zapomn ialem ze na rydwanie Lord straci look out sira:/ a na buta troche ich zwolni:/ no trudno. beda punkty na baner albo ward do icony.
W katapulty z savem nie wierze, poza tym nie byloby ich czym bronic bo lucznicy to mieso a jakby byly rydwany to musialy by sobie stamtad pojsc. Zdejme rydwan dorzuce scorpiona i przemysle rydwany zamiast lucznikow.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Zauważyłeś że chyba króla na rydwanie nie dołączysz do uszatek?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Ostatecznie zrezygnowalem z rydwanu. posadzilem go na piechote i w miare sie sprawdzil. 10 uszatek z kingiem zebralo na twarz dwa ancient stegadony i regiment skinkow z croxami. w dwie tury zezarly dwa stegadony i polowe skinkow zostalo ich przy tym 6 sztuk ale niestety zdazyl dobiec carnosaur i podziekowaly za rozgrywke. Minus taki ze mialy jeden ruchu mniej za generala. Na magicznej szarzy rzucily dwie jedynki wiec mogly tylko stac i czekac na 3D6 impactow:/ niestety w Tomb kingach oprocz uszatek nie bylo nic twardego bo nie starczylo punktow:/ Sam kombat byl ciekawy bo wynik ran byl 18 do 17tu z samych ran(dobilem sobie na skinkach i uszczerbilem stegi). Nie wiem czy nie lepiej by to dzialalo z rydwanami ale nie ma gdzie trzymac liczy. Pech chial ze wylosowalismy scenariusz z break pointami wiec u kazdego wystarczylo zabic generala albo zdjac dwa banery zeby wygrac a niestety on mial skinka z wieksza inicjatywa wiec jego bsb dziabnal mojego pierwszy i na tym sie skonczyla bitwa. smieszne w tym wszystkim jest to ze gdybym nie wsadzil bannerow do szkieletow zeby zapelnic cory to nawet by sie nie zaczela wedlug tego scenariusza:D
Coz ... Trzeba bedzie wstawic rydwany i zobaczyc jak to bedzie zarlo. 15ki lucznikow to jednak za malo zeby wciskac tam licze bo padaja tak samo jak 10 lucznikow wiec albo rydwany zeby "bardziej" to bilo albo skielety z HW i shieldem zeby dluzej stalo. Magia na 3 liczach i kingu wymiata. Strasznie wkurzajaca i wchodizly conajmniej dwa czary na ture.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Rozpa może i Ciekawa, ale nie dokońca wgięta jak na 8ed.

Teraz jest tyle bostów że na 2500 pkt to można zrobić całkiem przyjemne combosy na MT jak i DS.

Jest tylko jedna wada - tk w 8ed. jest stateczne. Czeka na przeciwnika powoli go skubiąc, a później przypier....

ODPOWIEDZ