
Witamy
Sklep "Wilczek"; zaprasza na turniej WHFB
http://www.wilczek.poznan.pl
Dom Kultury "JUBILAT"; os. Tysiąclecia 30
Data: 26.09.2010. NIEDZIELA
Start: 10.00
Koszt turnieju : 8 zł (osoba)
PLAN IMPREZY:
Początek turnieju 10.30
Bitwa 1 10.30 - 12.45
Bitwa 2 12.50 - 15.05
Bitwa 3 15.10 - 17.25
Bitwa 3 17.30 - 19.45
Podanie wyników turnieju 19.50
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
PROSIMY SIĘ NIE SPÓŹNIĆ.
REGULAMIN:
1. Turniej klasy - lokalny (turniej aspiruje do rangi Złoty w Lidze Wielkopolskiej)
2. Rozpiski (w formacie txt, doc, xls lub html) + dane kontaktowe WRAZ Z PODANIEM ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php proszę nadsyłać na adres sebowilczek@wp.pl lub dostarczyć do Wilczka do dnia 24 września (piątek) 2010 roku (jest to PREMIOWANE 2 dużymi punktami)(Uwaga: jeśli ktoś nie ma numeru ID, proszę się nie martwić, numer taki otrzyma na turnieju. Uwaga: jeśli w tabeli Ligi wielkopolskiej są błędy dotyczące np. granej armii itp. zostanie to poprawione - nie mieliśmy pełnych danych wszystkich graczy i armii jakimi grali; Uwaga: jeśli ktoś z graczy chciałby wpisać w rubryce klub - patronat : "Wilczek" , to istnieje taka możliwość - prosimy wtedy o kontakt).
Uwaga: dostarczenie rozpiski w terminie daje pierwszeństwo zapisu na turniej w przypadku dużej ilości uczestników.
3. Dopuszczone armie:
REGULAMIN (v.2.16):
× armie limited
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× zabronieni bohaterowie specjalni
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× ZABRONIONE Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://oz.games-workshop.com/games/warhammer/dogsofwar/ <Wyjatek nie dotyczy armii DoW> (zakaz wystawiania proxów - tylko oryginalne figurki)
× ZABRONIONE jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje http://oz.games-workshop.com/games/warhammer/dogsofwar/ (zakaz wystawiania proxów - tylko figurki odzwierciedlające dany oddział np. halfingi to figurki halfingów )
× dozwolone jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× armie ze Storm of Chaos są dozwolone, poza armiami z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) które są zabronione http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Chaos Dwarfs Indy GT dozwolone http://www.filedropper.com/fdwarfsofchaos_1
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Ogre Ironskin army dozwolona http://thegoldend6.com/files/RhinoxCavalry.pdf
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× zabronione są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady! Brak zasad to niekorzystne decyzje sędziowskie i punkty karne!
JEŚLI JAKAŚ ZASADA Z POWYŻSZYCH NA 8 EDYCJĘ OKAŻE SIĘ BEZ SENSU - ZMIENIMY TO - PROSIMY O WYROZUMIAŁOŚĆ
4. Obowiązują następujące zasady specjalne:
- wolno używać figurek zastępczych należących do danej armii, ale pod warunkiem, że zostały umieszczone na właściwych rozmiarowo podstawkach ;
- nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii ;
- przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział - np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.
- rozpiski są TAJNE !!!!
- przeciwnikowi należy przedstawić skład oddziałów przed rozstawieniem armii na stole oraz używane w bitwie magiczne przedmioty (w momencie ich użycia);
- przeciwnikowi należy przedstawić zasady specjalne armii, co do których mogą istnieć wątpliwości, że nie są to zasady ogólnie znane; za niedopełnienie tego obowiązku, zatajenie lub przekręcenie zasad swojej armii oraz wyposażenia (w momencie ujawnienia szczegółów) sędziowie mogę przyznać punkty ujemne włącznie z anulowaniem wyniku bitwy i przyznaniem przeciwnikowi 20 punktów, jeżeli w wyniku oszustwa bitwę przegrywał.
5. Rozpiski są TAJNE w czasie bitwy; rozpiski muszą zawierać dokładnie opisane wszystkie oddziały, bohaterów i maszyny. Na podstawie rozpiski można beż żadnych problemów rozpoznać wystawione regimenty; podane są charakterystyki i wyposażenie oddziałów; rozpiski zawierają imię i nazwisko oraz rodzaj armii gracza; W przypadku błędów mogą zostać odjęte punkty turniejowe (od 100 małych do przegranego meczu); prosimy uważać; Rozpiski powinny być zrobione w programie ARMY BUILDER!!! (pytać sędziego w razie problemów);
6. Obowiązują zasady 8 edycji i ich ewentualne uściślenia oraz ogólnie przyjęte interpretacje, chyba że są one niezgodne z oficjalnymi publikacjami GW (np. Faq GW). Jeżeli zasada z podręcznika głównego jest późniejsza, niż zasada z FAQ-u lub innego źródła wydanego wcześniej, to obowiązuje zasada z podręcznika. Istnieje domniemanie, że najnowsze zasady są nadrzędne. Sędziowie mają głos rozstrzygający - swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej.
7. Nie ma wymogu pomalowanych armii i nie obowiązuje zasada WYSIWYG.
8. Wszelkie spory przy stołach rozstrzyga sędzia!!!. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6.
9. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
- Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana;
- kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
- miarkę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miary pod groźbą przyznania punktów ujemnych);
10. Gramy na stołach o wymiarach 6'x4'. (w przypadku dużej ilości uczestników aby zmieścić wszystkich graczy wielkość powierzchni stołów może ulec zmianie)
11. Wszystkie bitwy trwają 6 tur, lecz nie dłużej niż 2 godziny i 15 minut.
12. Wszystkie bitwy (obliczane jako różnica małych punktów) są rozstrzygane wg następującego schematu :
0 – 140 – 10 : 10
141 – 280 – 11 : 9
281 – 420 – 12 : 8
421 – 560 – 13 : 7
561 – 700 – 14 : 6
701 – 840 – 15 : 5
841 – 980 – 16 : 4
981 – 1120 – 17 : 3
1121 – 1260 – 18 : 2
1261 – 1400 – 19 : 1
1401+ – 20 : 0
Rozliczanie punktów za generałów, sztandary itp. zgodnie z podręcznikiem;
JEŚLI JAKAŚ ZASADA Z POWYŻSZYCH NA 8 EDYCJĘ OKAŻE SIĘ BEZ SENSU - ZMIENIMY TO - PROSIMY O WYROZUMIAŁOŚĆ
"4 BITWY":
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ZASADY ARMII:
- standardowe zasady wystawiania armii na 1400 pkt;
- ZAKAZ !!!! wystawiania LORDÓW;
- NIE DUBLUJEMY jednostek RARE (wyjątek HE, które mogą zdublować raz High elfickiego rara);
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
SCENARIUSZE:
BITWA I scenariusz BATTLELINE;
BITWA II scenariusz DAWN ATTACK;
BITWA III scenariusz BATTLE FOR THE PASS;
BITWA IV scenariusz BATTLELINE;
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
OGRANICZENIA:
- obowiązują najnowsze UŚCIŚLENIA SĘDZIOWSKIE: http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html
- wszystkie tereny są ZWYKŁYMI terenami (las to las) - nie losujemy ich;
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
NAGRODY:
Nagroda rzeczowa do wartości uzbieranej kaski;
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
13. Ocena malowania.
Sędzia ocenia malowanie w poszczególnych kategoriach.
A) wyposażenie gracza:
+1p: czytelna i estetyczna rozpiska zawierającej wyposażanie, statystyki i umiejętności jednostek.
+1p: Army Book lub inna publikacja, wg której armia jest wystawiana;
+1p: miarka calowa oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę, oraz inne niezbędne znaczniki i wzorniki konieczne do gry daną armią;
(-): brak powyższego wyposażenia - punkty ujemne przyznawane wg. woli sędziów;
B) WOW pierwsze wrażenie:
+1p: pomalowana armia na stole na pierwszy rzut oka zwróciła uwagę sędziego, ogólne pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne;
C) wygląd armii:
0p: armia nie robi żadnego wrażenia: po stole biegają tylko plastykowe szare lub czarne figurki (czasem nawet nie zawsze kompletne), pomalowany jeden regiment można gdzieś spotkać, nic poza tym;
1p: armia wygląda prawie ładnie - jednak nie wszystko jest wykończone - wyraźnie widać braki;
2p: armia ładna - nie jest może doskonale wykończona, ale wygląda ładnie i schludnie, braki nie niszczą ogólnego wrażenia;
3p: armia bardzo dobrze zrobiona - robi wrażenie, jest po prostu śliczna
D) jakość malowania
1p: figurki po prostu pomalowane
2p: figurki ładnie pomalowane
3p: figurki pomalowane pięknie, zaawansowane techniki malarskie etc.
E) ilość pomalowanych:
1p: 50% modeli pomalowanych
2p: 75% modeli pomalowanych
3p: 100% modeli pomalowanych
F) spójność armii
0p: zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1p: armia raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3p: armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
G) WYSIWYG:
-4p: armia posiada wyraźne proxy,
-2p: armia posiada proxowany oddział wyraźnie niezgodny z konwencją danej armii oraz zasadami gry np. za kawalerię robią wilki, balista to armata, na polu jest oddział latających elfów-harpii itp. (ocenia sędzia);
0p: modele w armii mają uzbrojenie niezgodne z rozpiską, lub tez nie są tym na co wyglądają.
1p: występują większe lub mniejsze braki w uzbrojeniu i wyglądzie figurek (ocenia sędzia);
2p: każdy model jest tym na co wygląda i jest adekwatnie uzbrojony.
H) Podstawki i traye
+1p: każdy oddział w armii poza skirmiszerami posiada moving traye
+1p: moving traye są pomalowane i modelowane
+1p: podstawki są malowane i modelowane
14. Kultura gry.
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -5 PKT itd. (sędzia ocenia));
16. Turniej wymaga przygotowania jak i posprzątania, dlatego też prosimy graczy o pomoc w noszeniu przed i po turnieju stołów do gry. Wszystkich chętnych i pracowitych wynagradzamy 2 dużymi punktami do wyniku ogólnego (przyjezdni zza Poznania MUSZĄ pomóc ALBO rozkładać stoły przed ALBO posprzątać po turnieju aby otrzymać dodatkowe pkt)
STOŁY NOSIMY WCZEŚNIEJ !!! Godzina 9.15 w JUBILACIE;
Razem do zdobycia 80 punktów za bitwy i 21 za malowanie i 2 pkt za noszenie stołów i 2 za wysłanie rozpiski.
Zapraszamy