Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
Rules As Written. Wygranego można wyłonić było m.in w 7 edycji , w której zazwyczaj wygrywał lepszy , czy poprzez błędy przeciwnika , złe ustawienie , brak ogrania , złe decyzje itp. Aktualnie to jak jakiś dzieciak rzuci ifke na super czar to jest po grze , większość gier może się rozwiązać w 1 turze , tak samo nie potrzebne są żadne umiejętności do strzelania z dział np. klop , mortarów , miarka w oku również nie jest potrzebna... ee Nic nie jest potrzebne , w 7 edycji mogłeś wygrać mając pecha , tutaj nie ma szans.
Pabis, a tak serio, zagrałeś już jakąś bitwę na 8 edycję? Ja mam za sobą 4, jak dotąd uważam za rewelacyjne, rozgrywka znacznie przyjemniejsza niż w poprzedniej edycji i ch..a mnie obchodzi, że nie wyłania prawdziwego zwycięzcy, grunt, że podczas wszystkich 4 bitew obie strony się dobrze bawiły.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Eee? grałem z 10 bitew , różnymi armiami , najwięcej imperium , grałem oczywiście turniejowo , bo do zabawy w domu każda edycja jest dobra , poziomu zabawy i klimatu się nie ocenia , bo brakuje kryteriów(rzecz względna)... ja nie widzę "funu" w czarach z 6 kości np. słoneczko w 1 turze wali w czołg i nara , bądź mój badziewny mag rzuca z 6 na slana , zdaj test siły albo umierasz , totalne kulanie kosteczkami , ja wiem że to uwielbiają klimaciarze , w sumie to możecie również zacząć grać w chińczyka.... losowe szarże , super fun! , O to moje pegazy jak ich nie zabijesz w tej turze to nie masz maszyn , będę miał szanse wylecieć lordem na pegazie i jakąś tam lancą zza lasu(a nie czekaj , przecież przez las widać ee)
. Dobrze nie zabiłeś ich teraz , ee no ale słabo rzuciłem i masz turę więcej na strzelanie , nie ma pegazów....
. Dobrze nie zabiłeś ich teraz , ee no ale słabo rzuciłem i masz turę więcej na strzelanie , nie ma pegazów....
pabis- nie przesadzaj, nie jest aż tak źle. dla mnie (patrząc z perspektywy gracza imperium) - największym minusem są:
-czary (zdecydowanie za mocne, zwłaszcza w połączeniu z power scrollem).
-szarże na maszyny przez lataczy z możliwym 90' stopniowym wheelem. to jest chore. być szarżowanym od przodu a dostać szarże w efekcie od boku. jak by maszyn nie układać- to szarżujący wleci ci w kolejną na autorunie.
reszta jest po prostu inna i da się do tego przywyczaić. gra się szybciej. losowość szarż to akurat ani - ani + . da się statystycznie wyliczyć ile średnio szarżuje kawa a ile piechota. można ustawić się bezpieczniej lub mniej bezpiecznie aby zaszarżować.
a coż, że pegazy w tej edycji są zajebiste to tylko duży plus dla brety, którą w VII edycji rzadko widywano na turniejach.
przy ograniczeniach magii na turniejach da się w to przyjemnie pograć. a dobrzy gracze (przy ograniczeniu magii) nic na tej edycji nie stracą. ci mniej ograni (tak jak ja) trochę za to zyskali (odmierzanie wszystkiego). dzięki czemu wszyscy powinni być zadowoleni.
-czary (zdecydowanie za mocne, zwłaszcza w połączeniu z power scrollem).
-szarże na maszyny przez lataczy z możliwym 90' stopniowym wheelem. to jest chore. być szarżowanym od przodu a dostać szarże w efekcie od boku. jak by maszyn nie układać- to szarżujący wleci ci w kolejną na autorunie.
reszta jest po prostu inna i da się do tego przywyczaić. gra się szybciej. losowość szarż to akurat ani - ani + . da się statystycznie wyliczyć ile średnio szarżuje kawa a ile piechota. można ustawić się bezpieczniej lub mniej bezpiecznie aby zaszarżować.
a coż, że pegazy w tej edycji są zajebiste to tylko duży plus dla brety, którą w VII edycji rzadko widywano na turniejach.
przy ograniczeniach magii na turniejach da się w to przyjemnie pograć. a dobrzy gracze (przy ograniczeniu magii) nic na tej edycji nie stracą. ci mniej ograni (tak jak ja) trochę za to zyskali (odmierzanie wszystkiego). dzięki czemu wszyscy powinni być zadowoleni.
Zasłonka Smoka piechotą. Ja nie widzę problemu - piechota idzie wolno i smok jest daleko, daleko. Co przy losowej szarży jeszcze dłużej zatrzyma go z dala od Imperialistów. Zasłona Smoka fastem - a grasz na samych działach? Kusznicy albo inni strzelcy, albo helblaster, ostatecznie fartowny moździeż w fasta i już smoka widać i zdziała w smoka. Jaki problem?
No dobra, to wracamy do rozpisek.
Zrobiłem sobie wstępną rozpę na Kohortex. Co prawda ograniczenia nie są jeszcze jasne, ale coś takiego powinno być spokojnie legalne. Zauważycie brak kawalerii, wynika to ze zgubienia mojej całej konnej armii podczas drogi na tegoroczne DMP....
1 Captain @ 114.0 Pts
General; Pistol; Full Plate Armor
Sword of Sigismund [45.0] (ASF, +1 S)
Charmed Shield [5.0] (tarcza, ignoruje pierwsze trafienie na 2+)
1 Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0] (1+ sejw)
Dawn Stone [25.0] (re-roll sejwa)
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Dispel Scroll [25.0]
The Terrifying Mask of EEE! [25.0] (terror)
42 Halberdiers @ 352.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; FCG
10 Detachment - Archer @ [80.0] Pts
Normal Bow
12 Handgunners @ 134.0 Pts
Empire Handgun; Musician
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
22 Greatswords @ 250.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; FCG
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Models in Army: 99
Total Army Cost: 1600.0
Ta rozpiska jest mocno podyktowana figurkami, jakie mam.
Halabardy jeszcze mogą zostać zmienione na włócznie lub miecze (zależy od Piotra od nas z Kohorty i jego dostępnością pomalowanych figurek), podobnie handguny na kusze, zobaczymy.
Jak dotąd zagrałem tym 2 bitewki, skaveny i VC, obie do przodu, ze szczurami dość mocno.
T10 spowodował, że abomka się odbija (w końcu nie strach czołgiem w nią szarżować), ale za to hordy slave'ów powodują, że łatwo nim ugrzęznąć na kilka tur (co miało miejsce).
Zastanawiam się jeszcze nad zmianą sprzętu na generale na tego warda 6+ przeciw machinom dla niego i unitu.
Zrobiłem sobie wstępną rozpę na Kohortex. Co prawda ograniczenia nie są jeszcze jasne, ale coś takiego powinno być spokojnie legalne. Zauważycie brak kawalerii, wynika to ze zgubienia mojej całej konnej armii podczas drogi na tegoroczne DMP....
1 Captain @ 114.0 Pts
General; Pistol; Full Plate Armor
Sword of Sigismund [45.0] (ASF, +1 S)
Charmed Shield [5.0] (tarcza, ignoruje pierwsze trafienie na 2+)
1 Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0] (1+ sejw)
Dawn Stone [25.0] (re-roll sejwa)
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Dispel Scroll [25.0]
The Terrifying Mask of EEE! [25.0] (terror)
42 Halberdiers @ 352.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; FCG
10 Detachment - Archer @ [80.0] Pts
Normal Bow
12 Handgunners @ 134.0 Pts
Empire Handgun; Musician
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
22 Greatswords @ 250.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; FCG
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Models in Army: 99
Total Army Cost: 1600.0
Ta rozpiska jest mocno podyktowana figurkami, jakie mam.
Halabardy jeszcze mogą zostać zmienione na włócznie lub miecze (zależy od Piotra od nas z Kohorty i jego dostępnością pomalowanych figurek), podobnie handguny na kusze, zobaczymy.
Jak dotąd zagrałem tym 2 bitewki, skaveny i VC, obie do przodu, ze szczurami dość mocno.
T10 spowodował, że abomka się odbija (w końcu nie strach czołgiem w nią szarżować), ale za to hordy slave'ów powodują, że łatwo nim ugrzęznąć na kilka tur (co miało miejsce).
Zastanawiam się jeszcze nad zmianą sprzętu na generale na tego warda 6+ przeciw machinom dla niego i unitu.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Rozpa ok , nie wiem czy opłaca się akurat ta maska na magu , bo niestety fear i terror teraz plewne są. Hmm może na maga dać Ironcurse icon? Albo np. Magic resistance zamiast maski? jeszcze można kombinować z pierścionkiem z fireballem(z life'a prócz bodaj 1 , ale i tak to ma mały zasięg, nie ma pocisków). Handgunnersi standardowo jak będziesz miał figsy to zamień na kusze. A jak sprawdzają się Gs'y w takiej ilości?
Jak grałem z VC to ładnie sobie poczyniali, przemielili jakichś tam zombiech (niespodzianka ) po czym posypali klocek ghuli z BSB (wcześniej trochę naruszony, ale i tak GS byli w mniejszości).
Ze szczurami w zasadzie przyjmowali jedynie strzały z latarki i zdawali panikę, w pewnej chwili ich niedobitki z oboma kapitanami w środku (tak się akurat złożyło) przyjęli szarże ponad 40 slave'ów i tychże pogonili, ale to żadna miara.
Być może jutro uda mi się rozegrać bitewkę przeciw zielonym, zobaczymy jak tam im pójdzie.
Terror faktycznie się jak dotąd nie przydał i też zastanawiałem się nad zamianą go na coś innego.
Ze szczurami w zasadzie przyjmowali jedynie strzały z latarki i zdawali panikę, w pewnej chwili ich niedobitki z oboma kapitanami w środku (tak się akurat złożyło) przyjęli szarże ponad 40 slave'ów i tychże pogonili, ale to żadna miara.
Być może jutro uda mi się rozegrać bitewkę przeciw zielonym, zobaczymy jak tam im pójdzie.
Terror faktycznie się jak dotąd nie przydał i też zastanawiałem się nad zamianą go na coś innego.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
A co myslicie o kombinacji:
Arch Lector
SoM
AoMI
VHS
The Crimson Amulet ( niepotrzebny ward na 6 bo mamy na 4 ale zdajemy testy, nie boli nas sloneczko pitka itp ;d)
Arch Lector
SoM
AoMI
VHS
The Crimson Amulet ( niepotrzebny ward na 6 bo mamy na 4 ale zdajemy testy, nie boli nas sloneczko pitka itp ;d)
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Ten amulet uważam za rewelacyjny. Świetnie się sprawdza na szczury, na kapitanie na pegazie (ładnie petuje cenzorów).
EDIT: Odnośnie przydatności GS w takiej ilości. Dziś pokazali klasę (w cudzysłowie niejako), zginęli wszyscy.
Niemniej, przytrzymali 6tkę trolli oraz klocek big'unsów, na tyle długo by czołg wpakował się w trolle z boku i wyjaśnił sprawę.
Uwagi dotyczące mojej rozpy, GS zostają, mag faktycznie z tym pierścionkiem jest bardzo dobry.
Grałem na klocku swordsmenów (zamiast halabard). Podobnie jak halabardy jest głównie buforem i straszakiem, nie zrobił absolutnie nic, ale mając duży static i wiaderko kości do ataku w wypadku wystawienia w hordzie, przeciwnik się z tym liczy i prztyka magią/strzelaniem. Handguny ponownie pokazały klasę.
EDIT: Odnośnie przydatności GS w takiej ilości. Dziś pokazali klasę (w cudzysłowie niejako), zginęli wszyscy.
Niemniej, przytrzymali 6tkę trolli oraz klocek big'unsów, na tyle długo by czołg wpakował się w trolle z boku i wyjaśnił sprawę.
Uwagi dotyczące mojej rozpy, GS zostają, mag faktycznie z tym pierścionkiem jest bardzo dobry.
Grałem na klocku swordsmenów (zamiast halabard). Podobnie jak halabardy jest głównie buforem i straszakiem, nie zrobił absolutnie nic, ale mając duży static i wiaderko kości do ataku w wypadku wystawienia w hordzie, przeciwnik się z tym liczy i prztyka magią/strzelaniem. Handguny ponownie pokazały klasę.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Handguny tzn. nic nie zrobiły?:P Od swordsmanów lepiej halabardy , bo s4 gra dużą rolę , tzn. właściwie straszy bardziej , bo tak jak napisałeś raczej jest to i tak bufor i tak.. I pytanie , co zrobiła detka łuczników? bo może poprostu lepiej zamiast niej wziąść zwykłych kuszoli? Albo np. wysupłać 20 ptk i wziąść huntsmanów.
Witam.
Taka rozpiska <podobnie jak Byro borykam się z niedostateczną ilością figurek> i wtej rozpie wystawiam praktycznie wszystko co mam.
1600:
Priest - dwurak, aomi, incurse icon <ward na 6+ od strzelania> luckstone
BSB - może mieć tarcze? konik z bardingiem, fpa,sh, pzerzut sejwa
Mag - 2lvl - Lore of Life
Cory:
40 Halabardników/Włoczników - fcg
10 Kuszników
10 Handganersów - HLR
16 Flagelantsów
Special:
10 KO - fcg niestety bez żadnego magicznego banerku
Działo
Mortar
Outrajders
Rar
Helblaster
Myślałem o wywaleniu outrajdersuf i dorzuceniu razzor-a na KO i jeszcze dokupienia jakiś śmieci. Ogołem to mój powrót do Imperium <a raczej Kislevu> po wielllllllu latach więc wybaczcie ignorancje i być może błędy w rozpisce.
P.
Taka rozpiska <podobnie jak Byro borykam się z niedostateczną ilością figurek> i wtej rozpie wystawiam praktycznie wszystko co mam.
1600:
Priest - dwurak, aomi, incurse icon <ward na 6+ od strzelania> luckstone
BSB - może mieć tarcze? konik z bardingiem, fpa,sh, pzerzut sejwa
Mag - 2lvl - Lore of Life
Cory:
40 Halabardników/Włoczników - fcg
10 Kuszników
10 Handganersów - HLR
16 Flagelantsów
Special:
10 KO - fcg niestety bez żadnego magicznego banerku
Działo
Mortar
Outrajders
Rar
Helblaster
Myślałem o wywaleniu outrajdersuf i dorzuceniu razzor-a na KO i jeszcze dokupienia jakiś śmieci. Ogołem to mój powrót do Imperium <a raczej Kislevu> po wielllllllu latach więc wybaczcie ignorancje i być może błędy w rozpisce.
P.
bsb nie moze miec tarczy
troche malo flagusi. Nie wiem ale bym zwiększyl ich ilośc albo całkowicie wyrzucił.
5 outridersow - 113pkt ? jak chcesz to poświeć
daj razoor konnicy i zwiększ troche flagusi
magowi dalbym metal. Life lipa
To moja sugestia, która wcale nie musisz sie sugerowac
A Znasz ze świdnicy Eliasza? Ponoć był jeden na całą świdnice dlatego pytam
troche malo flagusi. Nie wiem ale bym zwiększyl ich ilośc albo całkowicie wyrzucił.
5 outridersow - 113pkt ? jak chcesz to poświeć
daj razoor konnicy i zwiększ troche flagusi
magowi dalbym metal. Life lipa
To moja sugestia, która wcale nie musisz sie sugerowac
A Znasz ze świdnicy Eliasza? Ponoć był jeden na całą świdnice dlatego pytam
To tak:
Musze i tak inaczej pokombinować bo bsb-kowi bede zmieniał equiptment ;].
Flaglenatsów faktycznie b. mało ale jak ich dobrze ustawie to moge przetrzymać dość długo przeciwnika w miejscu choc może i faktycznie 9 lepiej się spise
Lifa zostawiam bo może trafie na regenke albo na T albo na coś innego co może się przydać
Ale fakt razzor koniecznie
P.
Musze i tak inaczej pokombinować bo bsb-kowi bede zmieniał equiptment ;].
Flaglenatsów faktycznie b. mało ale jak ich dobrze ustawie to moge przetrzymać dość długo przeciwnika w miejscu choc może i faktycznie 9 lepiej się spise
Lifa zostawiam bo może trafie na regenke albo na T albo na coś innego co może się przydać
Ale fakt razzor koniecznie
P.
Life jest dobry. Nie jest ofensywny, ale ma dobre augmenty. Poza tym dwellers robi rozpierdal z klocków zwykłej piechoty (oddziałów z S 3).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.