Pytania początkujących i niepewnych 2
Moderator: Yudokuno
Re: Pytania początkujących i niepewnych 2
T jak już zauważyłeś jest używana dla strzelania, reszta jest w w erracie. Nie chodzi mi o sytuację, w której atakują witchki, lecz o tą w której są atakowane. Wtedy można wszystkie ataki skierować w witchki i zabić DH, waląc w modele z niższym WS.
Lidder pisze:To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.-There's something large & nurgle-y coming first
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
IMHO powinno być tak, że np. 4 kawalerzystów w to. Góra atakuje pierwsza. Trafia dajmy na to 6 i przebija 4 i 4 niezdane wardy, więc IMO powinny zejść same małe hagi. Dlaczego? Bo nie mamy możliwości zadeklarowania ataku w DH.
pozdro
pozdro
ale wtedy trafiaja wg naszego WS 4 od hagow czy WS 6 od DH?;p logiczne byloby ze skoro moga zabic tylko Hagi a nie DH, ktora jest czlonkiem obslugi to z WS 4 ale w faq napisane jest ze zchodza po kolei czyli jak wklepie wiecej niz 2 woundy w hagi to DH tez dostaje i nie wazne ze ma wiekszego WS i moze bysmy nie trafili wtedy..nielogiczne są te zasady jak dla mnie..
Czyli mam deklarować, że atakuję w DH? Przeczy zasadom ściągania modeli w CoB. A jeżeli zdjąłbym DH (zadając dwie rany), a nie zranił witchek, to które modele zdejmuję?Młody Pajak pisze:IMHO powinno być tak, że np. 4 kawalerzystów w to. Góra atakuje pierwsza. Trafia dajmy na to 6 i przebija 4 i 4 niezdane wardy, więc IMO powinny zejść same małe hagi. Dlaczego? Bo nie mamy możliwości zadeklarowania ataku w DH.
pozdro
Lidder pisze:To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.-There's something large & nurgle-y coming first
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Napisałem, że nie mamy możliwości deklaracji ataków w DH. IMO by zabić DH trzeba zabić te mały a nadwyżka woundów nie przechodzi na DH.
Ja zaproponowałbym tak: te modele które stykają się tylko z małymi wiczkami biją przeciwko WS4, te które stykają się z Hagą (i mają możliwość wyboru) wybrać nie mogą i muszą bić przeciwko WS6 Hagi. A potem nie ma znaczenia komu zadane zostały rany - za pierwsze dwie spadają wiczki, za czwartą Haga. Co o tym sądzicie?
Ale jedna kwestia nie podlega wątpliwości, Haga w Kociołku nie może brać udziału challeng'u i nie można w nią celować żadnego rodzaju snajperkami - tak napisali w Pytaniach i Odpowiedziach. W faku DE napisane jest że Haga ginie po zginięciu wiczek, kiedy kociołek dostanie 4 ranę.
Ale jedna kwestia nie podlega wątpliwości, Haga w Kociołku nie może brać udziału challeng'u i nie można w nią celować żadnego rodzaju snajperkami - tak napisali w Pytaniach i Odpowiedziach. W faku DE napisane jest że Haga ginie po zginięciu wiczek, kiedy kociołek dostanie 4 ranę.
Bohater (żaden!) nie może już dołączyć się do maszyny. Nawet inżynier imperialny, lub krasnoludzki. Za to jeśli stoi w odległości 3" od dowolnej maszyny to ta maszyna daje mu "Look out!Sir". Stojąc w odległości 3" działa swoimi zasadami typu Master of Balistic - dając maszynie np. przerzuty. Jest to o tyle fajne, (dla inżyniera) że nie dołącza się do jednej maszyny, ale oddziaływuje na tą w zasięgu na którą mu trzeba. W takich można snajperkami. I nawet zwykłym strzelaniem w takiego inżyniera można, bo jest osobną jednostką.
Tylko ze wg Rulebooka przeciwnik się styka z kociołkiem, a nie z hagami albo DH, to są tylko counterki:P Nawet jest obrazek w rb cannona który został zaszarżowany, więc teraz już się nie wystawia załogi przed maszynę. Więc chyba najrozsądniejsze będzie używanie najwyższego WS modelu, czyli WS DHMarek15 pisze:Ja zaproponowałbym tak: te modele które stykają się tylko z małymi wiczkami biją przeciwko WS4, te które stykają się z Hagą (i mają możliwość wyboru) wybrać nie mogą i muszą bić przeciwko WS6 Hagi. A potem nie ma znaczenia komu zadane zostały rany - za pierwsze dwie spadają wiczki, za czwartą Haga. Co o tym sądzicie?
Ale jedna kwestia nie podlega wątpliwości, Haga w Kociołku nie może brać udziału challeng'u i nie można w nią celować żadnego rodzaju snajperkami - tak napisali w Pytaniach i Odpowiedziach. W faku DE napisane jest że Haga ginie po zginięciu wiczek, kiedy kociołek dostanie 4 ranę.
no tak ale w tym momencie oprocz WS DH ma sile 4 a hagi 3 oraz Inicjatywe 8 a hagi 6 to czy mamy uzywac w cc WS6, S4, I8 i w sumie wyplacac 10 ataków? czy rozpatrywac 6 atakow ze statami hagow, 4 ataki ze statami DH a jak nas bija to uwzgledniac tylko statsy DH??
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
a popatrz jak jest z chariotem, nie możesz celować w załogę/mounty ale wypłaca ataki każdy ze swoją inicjatywą myślę że tak samo jest przy maszynach
Do ataku używasz WS i S poszczególnych części modelu - tym samym będziesz wyprowadzał (licząc razem z frenzy):
- 6A z WS4, S3 i I6, poisoned
- 4A z WS6, S4 i I8, poisoned
Do obrony używasz T maszyny (na zasięg) lub T załogi (w walce) i najlepszych osłon (AS od Death Hagi i 4+ Ward Save). Problemem jest używanie Weapon Skill w ramach ochrony. Nie może być to wartość najwyższa modelu, jako że jest to zasada dotycząca testów charaktersytyk i testów LD. Osobiście podciągnąłbym to pod FAQ:
Oczywiście, to jest tylko personalna opinia.
- 6A z WS4, S3 i I6, poisoned
- 4A z WS6, S4 i I8, poisoned
Do obrony używasz T maszyny (na zasięg) lub T załogi (w walce) i najlepszych osłon (AS od Death Hagi i 4+ Ward Save). Problemem jest używanie Weapon Skill w ramach ochrony. Nie może być to wartość najwyższa modelu, jako że jest to zasada dotycząca testów charaktersytyk i testów LD. Osobiście podciągnąłbym to pod FAQ:
Nie ma tu wspomnianego Weapon Skilla, gdyż pełni on rolę zarówno w ataku jak i w obronie, a tu ewidentnie skupili się wyłącznie na aspekcie obrony (gdyby wspomnieli tu również WS mogłyby wyjść dziwne problemy w ramach używania Waepon Skilla przy ataku). Jednakże, skoro w tym przypadku statystyki obrony są ujednolicane, podciągnąłbym to pod wszystkie statystyki używane w ramach obrony.Q: When a unit has multiple toughness values or armour saves do
you use the value of the majority or in the case of a tie, the best
(p42, 43)?
A: Yes, unless specified otherwise.
Oczywiście, to jest tylko personalna opinia.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2010, o 14:21 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
ale przy chariocie masz normalnego T od chariota czyli 5 a obsluga i coldy go nie maja wiec sila rzeczy nie mozesz zadeklarowac na nie ataków.Poza tym do CC jezeli jestes atakowany uzywasz WS zalogi a nie mountow tak jak przy normalnej jezdzie a w wypadku gdzie masz bohatera i obstawe machiny ktora jest kocial nie wiadomo ktorego ws uzywac :p (logiczne byloby ze tego wyzszego jak dla mnie no ale nie ja wymyslam zasady)
Opinia kolegi wyzej jest jak najbardziej uzasadniona ale glownym problemem jest to czy przeciwnik zgodzi sie na takie interpretowanie zasad
Opinia kolegi wyzej jest jak najbardziej uzasadniona ale glownym problemem jest to czy przeciwnik zgodzi sie na takie interpretowanie zasad
Porównanie do rydwanu nie jest tu właściwe. Są to dwie zupełnie oddzielne jednostki, już w szczególności, że CoB ma jeszcze swoje własne zasady.
Jak już było wspomniane - gdy walczysz z CoB, to nie walczysz jako tako z Hagami, ale z jednostką jako całość, używając ujednoliconych statystyk - np. gdyby Death Haga miała 4T, jak sądzisz której wartości byś używał (nie znając FAQ). Pierwsza odpowiedź byłaby - "największej". Jednakże według FAQ używałbyś 3T, bo wartość ta stanowi większość w jednostce (tak jest np. w przypadku Casket of Souls). Dlatego też złożyłem propozycje, podług własnej opinii, w której proponuje w ramach obrony również ujednolicać WS.
Jak już było wspomniane - gdy walczysz z CoB, to nie walczysz jako tako z Hagami, ale z jednostką jako całość, używając ujednoliconych statystyk - np. gdyby Death Haga miała 4T, jak sądzisz której wartości byś używał (nie znając FAQ). Pierwsza odpowiedź byłaby - "największej". Jednakże według FAQ używałbyś 3T, bo wartość ta stanowi większość w jednostce (tak jest np. w przypadku Casket of Souls). Dlatego też złożyłem propozycje, podług własnej opinii, w której proponuje w ramach obrony również ujednolicać WS.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
W sumie masz rację, to chyba będzie najlepsze wyjście podciągnąć ten przypadek pod tą odpowiedz, ma to najwięcej sensuMac pisze:Q: When a unit has multiple toughness values or armour saves do
you use the value of the majority or in the case of a tie, the best
(p42, 43)?
A: Yes, unless specified otherwise.
- Krechafety
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 108
Tyle tylko, że 6+4/2=8 a nie 5.LajoN31 pisze:to może ujednolicic ws o srednia arytmetyczna czyli 6+4/2=5
Herbalist high grade specialist
Export green stash, import green cash
Buy nuff pum pum so di money get wash
Yo unfeel exit no more call us no rush yeah
Export green stash, import green cash
Buy nuff pum pum so di money get wash
Yo unfeel exit no more call us no rush yeah
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Przecież wiadomo o co chodzi. Nie trzeba się takich błahych rzeczy czepiać : P