Jakim sposobem? Jeżeli jednostka mająca ASF bije w jednostkę nie posiadająca ASF i do tego ma wyższą inicjatywę to bije pierwsza i ma re-rolle hitów...Marys pisze:Nie mają przerzutów.Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll
Pytania co do Vc
Moderator: misha
Re: Pytania co do Vc
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
jak masz ASL to nie masz ASF więc mają przerzuty niestety
Takie dwa pytania mam do was koledzy wampiry
1.Jak mam w rospie nekromantę, który zna Vansel's Danse Macabre i chcę dać wampirowi Forbidden Lore żeby znał wszystkie zaklęcia z domeny wampirów to może on rzucać ten czar? Bo niby nie można powtarzać czarów w armii, ale można mieć dwóch nekrosów z popychaczkami bo to są czary wykupione i tak było by chyba też w przypadku Forbidden Lore.
2.Czy mogę mieć dwa wampiry z Forbidden Lore tak żeby obaj znali czary w wampirzego lora?
1.Jak mam w rospie nekromantę, który zna Vansel's Danse Macabre i chcę dać wampirowi Forbidden Lore żeby znał wszystkie zaklęcia z domeny wampirów to może on rzucać ten czar? Bo niby nie można powtarzać czarów w armii, ale można mieć dwóch nekrosów z popychaczkami bo to są czary wykupione i tak było by chyba też w przypadku Forbidden Lore.
2.Czy mogę mieć dwa wampiry z Forbidden Lore tak żeby obaj znali czary w wampirzego lora?
Come crawling faster, obey your Master...
Uściślenia sędziowskie, strona 5.4) Wykupione czary a losowanie
Jeśli jeden mag w armii ma "wykupione" czary (np. nekromanta znający vanhal’s Dance macabre, albo Herald tzeentcha znajacy cały lore of metal), to w trakcie losowania czarów inny mag nie może wylosować drugiej kopii tychże czarów.
Logicznie rzecz ujmując, możesz mieć Necromancer'a z Vanhel's Danse Macabre i Vampire'a z Forbidden Lore, bo oni nie losują czarów, więc nie mają żadnych ograniczeń.
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
Hejka:
W itemkach od vampirów jest sobie taki przedmiot za 65 pkt, który dodaje przy rzucie na cast lub dispell +1. Wyraźnie jest w opisie informacja podana, że te +1 dodaje się do rzutu kostką. Teraz moja teoria. Jezeli mamy Vampa z takim przedmiotem to właściwie nie przejmujemy się dwójkami na kostkach podczas rzucania wskrzeszeń itp?
fajnie by było tym bardziej, że w RB jest taki przedmiot o 5 pkt droższy to jeszcze jest wyraźnie napisane, że dostaje się bonus do casting i dispell value - a to już co inengo.
Ciekaw jestem jak sądzicie czy Skull Staff pozwala rzucać czary nawet jeżeli wypadnie 2 na kostce?
W itemkach od vampirów jest sobie taki przedmiot za 65 pkt, który dodaje przy rzucie na cast lub dispell +1. Wyraźnie jest w opisie informacja podana, że te +1 dodaje się do rzutu kostką. Teraz moja teoria. Jezeli mamy Vampa z takim przedmiotem to właściwie nie przejmujemy się dwójkami na kostkach podczas rzucania wskrzeszeń itp?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ciekaw jestem jak sądzicie czy Skull Staff pozwala rzucać czary nawet jeżeli wypadnie 2 na kostce?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarcząKuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?
Pozdro
Kuba
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy możesz podać, stronę lub paragraf - logika podpowiada że tak to działa ale de facto nie mogę znaleźć zasady gdzie jest to napisane jednoznacznie - paragrafy shield, extra attack, two/add attack, magic armour na pewno nie opisują tego wprost - a paired weapons nie ma zasady Requires two hands - a powinna.Malak pisze:w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarcząKuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?
Pozdro
Kuba
Pozdrawiam
Kuba
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Kuba pisze:Czy możesz podać, stronę lub paragraf - logika podpowiada że tak to działa ale de facto nie mogę znaleźć zasady gdzie jest to napisane jednoznacznie - paragrafy shield, extra attack, two/add attack, magic armour na pewno nie opisują tego wprost - a paired weapons nie ma zasady Requires two hands - a powinna.Malak pisze:w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarcząKuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?
Pozdro
Kuba
Pozdrawiam
Kuba
str. 501, 88-89. Poczytaj...
Dzięki za wysiłek, ale na tym etapie o którym piszesz właśnie utknąłem zanim napisałem posta na forum - jest jeszcze kilka miejsc gdzie ten temat jest poruszany w rulebooku, natomiast w żadnym z nich nie ma stwierdzenia wprost że "paired weapons or additional handweapon - Requires Two Hands" co jest zasadą specjalną opisującą dokładni taką sytuację - takie zapisy mają great weapon, flail i halabarda - natomiast dodatkowa broń nie.
Na szczęście otworzyłem erratę i tam jest sprostowane - two/add handweapons otrzymują zasadę Requires two hands.
Ergo Charmed shield nie może być użyty w kombacie przez wampira używającego Fencers Blades
Pozdrawiam
Kuba
Na szczęście otworzyłem erratę i tam jest sprostowane - two/add handweapons otrzymują zasadę Requires two hands.
Ergo Charmed shield nie może być użyty w kombacie przez wampira używającego Fencers Blades
Pozdrawiam
Kuba
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Szczerze Ci powiem, że dla mnie ten zapis był dosyć jasny, nawet bez czytania erraty...osobiście uważam, że jest to na ogół szukanie dziury w całym.Kuba pisze:Dzięki za wysiłek, ale na tym etapie o którym piszesz właśnie utknąłem zanim napisałem posta na forum - jest jeszcze kilka miejsc gdzie ten temat jest poruszany w rulebooku, natomiast w żadnym z nich nie ma stwierdzenia wprost że "paired weapons or additional handweapon - Requires Two Hands" co jest zasadą specjalną opisującą dokładni taką sytuację - takie zapisy mają great weapon, flail i halabarda - natomiast dodatkowa broń nie.
Na szczęście otworzyłem erratę i tam jest sprostowane - two/add handweapons otrzymują zasadę Requires two hands.
Ergo Charmed shield nie może być użyty w kombacie przez wampira używającego Fencers Blades
Pozdrawiam
Kuba
Pozdrawiam
Oczywiście zgadzam się z tobą, że zdrowy rozsądek i doświadczenia z poprzednich edycji a priori regulowały tę sprawę. Natomiast jest to bardzo typowe kombo dla vc generała - w sytuacji gdy charmed shield może uratować generała w cc oparcie się wyłącznie na rulebooku umożliwiało taki "lekki wałek" - charmed shield pewnie i tak będzie używany w VC ale jego przydatność w tym momencie jest ograniczona...
Szukanie dziury w całym to to nie jest - z mojego doświadczenia, wszelkie reguły umożliwiające zabicie/uratowanie generała vc muszą mieć "twardą" podstawę - ten model jest kluczowy zarówno dla ciebie jak i przeciwnika, więc w krytycznych sytuacjach opieranie się na zdrowym rozsądku może nie wystarczyć by znaleźć consensus.
Biorąc pod uwagę rewelacyjną stopę zwrotu z itemu za 5 pkt który w zasadzie jest dodatkowym woundem, myślę że paru graczy włącznie ze mną zastanowi się nad koniecznością brania fencers blades - ws7 nie jest tak dobry jak ws10, ale save 2+ od ataków zasięgowych a save 2+ od wszystkiego też robi różnicę.
Pozdrawiam
Kuba
Szukanie dziury w całym to to nie jest - z mojego doświadczenia, wszelkie reguły umożliwiające zabicie/uratowanie generała vc muszą mieć "twardą" podstawę - ten model jest kluczowy zarówno dla ciebie jak i przeciwnika, więc w krytycznych sytuacjach opieranie się na zdrowym rozsądku może nie wystarczyć by znaleźć consensus.
Biorąc pod uwagę rewelacyjną stopę zwrotu z itemu za 5 pkt który w zasadzie jest dodatkowym woundem, myślę że paru graczy włącznie ze mną zastanowi się nad koniecznością brania fencers blades - ws7 nie jest tak dobry jak ws10, ale save 2+ od ataków zasięgowych a save 2+ od wszystkiego też robi różnicę.
Pozdrawiam
Kuba
Gdzieś tam przeczytałem, że Vampire Counts mogą maszerować gdy oddział wroga jest w odległości 8 cali i nie muszą zdawać liderki, prawda to czy nie? Jeśli tak to proszę o podanie źródła gdzie jest to zapisane.
Come crawling faster, obey your Master...
Mysle ze ktos nadinterpretowal zapis ze trupki moga maszerowac kolo swojego generala albo wampirawru pisze:Gdzieś tam przeczytałem, że Vampire Counts mogą maszerować gdy oddział wroga jest w odległości 8 cali i nie muszą zdawać liderki, prawda to czy nie? Jeśli tak to proszę o podanie źródła gdzie jest to zapisane.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)