Szarżując na maszynę przysługuje Ci tylko jeden wheel ten do 90 stopni. Szarża jest udana kiedy jakiś franek z jednostki dotknie "ciała" maszyny. Dlatego też ciężko mówić tu o taktycznej szarży, stoisz tak jak doleciałeś do maszyny (nie ma ruchu dostawiającego) jedyne co to możesz sobie pomanewrować tym jednym wheelem w ramach określonej strefy, w której się znajdujesz. Maszyna nie ma flanki oraz tyłu na potrzeby rezultatów walkizembol pisze:katerek pisze:A ja mam takie pytanie: Czy można szarżować taktycznie na maszynę bez podstawki?
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Maszyna nadal ma strefy czyli stojąc z przodu musisz dostawić się od frontu maszyny no może troszkę z boku ale nie z jej flanki (no chyba że większa część Ciebie jest w strefie bocznej maszyny).
Z podstawką po prostu jest łatwiej określić gdzie się kończy gdzie zaczyna maszyna i można precyzyjniej wyznaczyć jej strefy.
Flanka i tył nie dają tylko bonusa przy liczeniu rezultatów czy z podstawką czy bez.
Z podstawką po prostu jest łatwiej określić gdzie się kończy gdzie zaczyna maszyna i można precyzyjniej wyznaczyć jej strefy.
Flanka i tył nie dają tylko bonusa przy liczeniu rezultatów czy z podstawką czy bez.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
szarza jest mozliwa, jak najbardziej.katerek pisze:SCIANA TEKSTU O BOHATERZE SZARZUJACYM NA ORLA
s.22 - unusual situations.
jesli jednostka szarzujaca nie moze zamknac swojej szarzy wheelem w tym momencie wheeluje jednostka szarzowana.
w czasie swojej szarzy mozesz zrobic wheela do 90 stopni. jak nie masz miejsca to nie lecisz na prost na przeciwnika. lecisz pod katem by zetknac sie rogiem. poniewaz twoj oddzial blokuje ci zakonczenie wheela to orzel wheeluje do ciebie.
co wiecej, mozesz zaszarzowac tego orla tworzac z nim kat prosty. i tak on bedzie musial "zamknac drzwi". doprowadza do wprawdzie do sytuacji, gdzie orzel nagle ustawia sie flanka do oddzialu ale wszystko jest zgodne z RB.
jesli zas orzel nie bedzie mogl sie obrocic, z powodu jakiegos kamienia. wtedy szarza jest spalona.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
To ustaw sobie regiment kawalerii wstaw do niego bohatera przed nim cal podstawkę orła i spróbuj wykonać jakikolwiek manewr poza ruchem do przodu o 2", bo w innym przypadku Twój bohater nadal jest pomiędzy zwykłymi ludkami i co wtedy? Żaden wheel orła czy Twojego hero nic nie da. Tu nie chodzi o domykanie szarży (bo nie ma takiej potrzeby)tylko o to że zetkniesz się z wrogiem będąc jeszcze w swojej jednostce.
Gdyby to była piechota to nie ma najmniejszego problemu.
Edit: całe to gderanie of kors dotyczy sytuacji gdy bohater jest w środku szeregu i ma przed sobą orła.
Gdyby to była piechota to nie ma najmniejszego problemu.
Edit: całe to gderanie of kors dotyczy sytuacji gdy bohater jest w środku szeregu i ma przed sobą orła.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
tak po prawdzie, to swoja odpowiedz opieram na zdjeciach z RB, gdzie w czasie szarzy (s.23) czy poscigu (s.61), wheelujac jednostki nachodza na siebie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Poczekam na odpowiedź kogoś z np LS bo jak się przekonałem ostatnio nie jest to takie oczywiste Sherlocku.katerek pisze: Dokładnie
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
w skaveńskim faku napisane jest, że przy testach na tafnesa z furmanki gdy testuje się jakiś łączony model np smoka i jeźdźca, to bierze się tafnes smoka, testuje i jak nie wyjdzie to tak jak przy strzelaniu sprawdza się kto oberwał,
czy to się odnosi do innych testów charakterystyk?
czy to się odnosi do innych testów charakterystyk?
Nie bardzo kumam skoro w RB akurat to jest jasno określone, ale z drugiej strony zadawaj pytania w takim razie bezpośrednio komuś z LS skoro zwykli zjadacze chleba mało przekonujących odpowiedzi udzielają Watsonie.bigpasiak pisze:Poczekam na odpowiedź kogoś z np LS bo jak się przekonałem ostatnio nie jest to takie oczywiste Sherlocku.katerek pisze: Dokładnie
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Parry save nie działa dla kawalerii w ogóle.Drwal pisze:Czy mam parry save'a na knightach, które mają lancę? Chodzi mi nie w szarży
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Uznaliśmy z Butanem, że zapis ten jest tylko porządkowy i chodzi o to, by na koniec ruchu żadna jednostka nie była bliżej niż cal od swojej jednostki czy impassable. Pasiak natomiast stał na stanowisku, że wszystkie oddziały i impassable wytwarzają pole siłowe nie pozwalające nikomu zbliżyć się na bliżej niż cal do swojej jednostki w trakcie ruchu. I jeżeli przypadkiem chariot stanie naprzeciw obelisku czy swojego oddziału, to niestety nie może się ruszyć.Nie bardzo kumam skoro w RB akurat to jest jasno określone, ale z drugiej strony zadawaj pytania w takim razie bezpośrednio komuś z LS skoro zwykli zjadacze chleba mało przekonujących odpowiedzi udzielają Watsonie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Słuszne podejscie do tematu.Jankiel pisze:Uznaliśmy z Butanem, że zapis ten jest tylko porządkowy i chodzi o to, by na koniec ruchu żadna jednostka nie była bliżej niż cal od swojej jednostki czy impassable. Pasiak natomiast stał na stanowisku, że wszystkie oddziały i impassable wytwarzają pole siłowe nie pozwalające nikomu zbliżyć się na bliżej niż cal do swojej jednostki w trakcie ruchu. I jeżeli przypadkiem chariot stanie naprzeciw obelisku czy swojego oddziału, to niestety nie może się ruszyć.Nie bardzo kumam skoro w RB akurat to jest jasno określone, ale z drugiej strony zadawaj pytania w takim razie bezpośrednio komuś z LS skoro zwykli zjadacze chleba mało przekonujących odpowiedzi udzielają Watsonie.
Pasiak chce lasem czołgi blokować.
Wolne żarty Jankiel.
W RB jest zapis że podczas ruchu nie możesz się zbliżyć na 1" do jednostek i impasabli.
Nie ma tam słowa o tym że na koniec ruchu ma się tak stać.
Tam jest :
Wyraźnie napisali że podczas gdy się poruszasz a nie kończysz ruch.
Pole siłowe 1" dookoła każdego unitu i imassabla to fakt i lepiej do tego przywyknąć.
Nawet dalej opisali dlaczego tak jest.
W RB jest zapis że podczas ruchu nie możesz się zbliżyć na 1" do jednostek i impasabli.
Nie ma tam słowa o tym że na koniec ruchu ma się tak stać.
Tam jest :
Gdzie tam jest na koniec ruchu?Whilst moving, a unit is not allowed to approach closer than 1" to another unit, friend or foe, or impassable terrain.
Wyraźnie napisali że podczas gdy się poruszasz a nie kończysz ruch.
Pole siłowe 1" dookoła każdego unitu i imassabla to fakt i lepiej do tego przywyknąć.
Nawet dalej opisali dlaczego tak jest.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Dlatego też napisałem, że RB jasno to określa.bigpasiak pisze:Wolne żarty Jankiel.
W RB jest zapis że podczas ruchu nie możesz się zbliżyć na 1" do jednostek i impasabli.
Nie ma tam słowa o tym że na koniec ruchu ma się tak stać.
Tam jest :
Gdzie tam jest na koniec ruchu?Whilst moving, a unit is not allowed to approach closer than 1" to another unit, friend or foe, or impassable terrain.
Wyraźnie napisali że podczas gdy się poruszasz a nie kończysz ruch.
Pole siłowe 1" dookoła każdego unitu i imassabla to fakt i lepiej do tego przywyknąć.
Nawet dalej opisali dlaczego tak jest.
Jankiel tłumaczenie mówi, że w trakcie ruchu nie możesz się zbliżyć (z naciskiem na zbliżyć), czyli przemieszczając jednostkę nie szarżującą nie może ona "przespacerować" sobie poniżej 1" od innej, nie może się do niej zbliżyć. Tym samym zarówno na koniec ruchu jak i w jego trakcie nie powinna zejść poniżej tego 1" (o ile nie szarżuje).
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Może masz rację, a może nie.
Sędziowaliśmy w ten sposób, żeby wszystkie spory rozstrzygać zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i nie było szans, żebyśmy Ci przyznali rację
Sędziowaliśmy w ten sposób, żeby wszystkie spory rozstrzygać zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i nie było szans, żebyśmy Ci przyznali rację
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Poza tym ta kwesta dotyczyła Doomwheela, a nie "zwykłej" jednostki.
-
- Oszukista
- Posty: 837
zastanawia mnie jedna rzecz: oddziały mają obowiązek brania liderki od generała, dopóki jest w zasięgu. Mag-generał po zamianie w małą, słodką żabkę ma Ld 1. Czy mi się wydaje, czy w takiej sytuacji WL z magiem-żabą w oddziale stoją na stubbornie na 1? Keeper/wrona dzieli są swoją niesamowitą liderką w 18''? I jak w takiej sytuacji rozpatrywać sypanie demonów/wampirów, jeżeli liderka oddziału wynosi nagle i niespodziewanie -8 na przykład?