
ma zaszczyt zaprosić na czwarty bydgoski turniej klasy master :

----------------------------------------------
I. SPRAWY OGÓLNE
----------------------------------------------
- wstęp 40zł , klubowicze XIII Kohorty 30 zł ( w wejściówce wliczony jest dobry posiłek w sobotę)
- turniej odbędzie się w weekend 23-24 październik 2010 roku
- ograniczona liczba miejsc 80 osób ( jeśli zgłosi się więcej będziemy myśleli nad zwiększeniem limitu , spokojnie przyjąć możemy 100 osób)
- turniej odbywać się będzie w restauracji Dworek nad Brdą - ul. Fordońska 116 ( wejście od ulicy Oksywskiej) http://www.dworeknadbrda.pl/ na miejscu będzie można kupić coś do zjedzenia lub picia ( także z procentami) - NIE MA ZAKAZU SPOŻYWANIU ALKOHOLU NA TERENIE TURNIEJU , ACZKOLWIEK PROSZĘ NIE WNOSIĆ SWOJEGO ALKOHOLU NA TEREN RESTAURACJI
Sędziowie
- Ziemowit "Ziemko" Żywiołowski
- Michał Salamon
- Michał "Shino" Rusinek
- Tomasz "Gokish" Repczyński [techniczny]
----------------------------------------------
II. ZGŁOSZENIA
----------------------------------------------
Zgłoszenia wysyłamy na adres kohortex2010@gmail.com. Termin wysyłania zgłoszeń mija 22.10.2010r . Osoby które przyślą zgłoszenie w terminie otrzymają 5 VP do klasyfikacji generalnej.
Zgłoszenie powinno zawierać Imię , Nazwisko , Nick , Armia , ID , klub oraz rozpiskę.
Nauczeni latami poprzednimi - NIE MA ZGŁASZANIA SIĘ PRZEZ FORUM. Akceptowane będą tylko pełne zgłoszenia mailowe i żadne inne.
----------------------------------------------
III. DOJAZD
----------------------------------------------
Dojazd samochodami
http://www.13kohorta.com/mapy/1.htm
Dojazd z dworca PKP
Wysiadamy na Dworcu Głównym , wychodzimy z dworca i na przeciwko niego jest pętla autobusowa. Wsiadamy w autobus 67 , jedziemy ok 20-25 minut , wysiadamy przy przystanku obok Obi i Galerii Pomorskiej. Cofamy się z 20 m w ulice Oksywska i schodzimy na dół. Po przekroczeniu bramy będzie salon motorów i transparent z kierunkiem do Dworku stajni na prawo

Będzie możliwość odbioru osób z Dworca PKP/PKS oraz zawiezienia po turnieju przez naszych klubowiczów.
----------------------------------------------
IV. SPONSORZY
----------------------------------------------

http://www.warfaber.pl

http://www.microartstudio.com

http://www.rebis.com.pl

http://www.sklep-imperium.pl

http://www.replikator.pl
----------------------------------------------
V. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- gramy 6 bitew ( 6 tur lub 2h)
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- dopuszczony Chaos Dwarfs z INDY GT z wszelkimi erratami nowo edycyjnymi
- dopuszczony Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309
- dopuszczony Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 [tylko jako samodzielna armia ] + ROR , ale bez MMM , Dark Emissary i Truthsayera
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Rozpoczęcie takie jak opisano w scenariuszu
- VLOS by LS
- gramy na stołach 48'’ na 48’’
MAPKI
----------------------------------------------
VI. KOMPOZYCJA ARMII
----------------------------------------------
- Każdy z graczy wystawia armię na 1600 pkt.
- Nie wystawiamy lordów
- Nie wystawiamy specjalnych bohaterów
- Maksymalnie 1 mag w armii może znać cały Lore
- Zakaz dublowania Rare'ów (HE maksymalnie 2 takie same Rare'y)
- Zakaz triplowania Special'i (HE także)
- Max 1 LT na slot special, rare, hero (czyli mozna max wystawic 3 LT, ale kazdy z innego slotu)
- Maksymalnie 3 sloty mogą być przeznaczone na maszyny
- Pink Horrors of Tzeentch mogą osiągnąć maksymalnie 2 poziom magiczny nie zależnie od wielkości oddziału.
- Zakaz wykupienia Power Scrolla
----------------------------------------------
VII. NOCLEG I KWESTIE SANITARNE
----------------------------------------------
Nocujemy na sali. Dlatego prosimy zabrać śpiwory i karimaty.
Prysznice będą.
Jeżeli ktoś przyjeżdża prędzej lub nie chciałby nocować na podłodze adresy hoteli/internatów/schronisk młodzieżowych (nie wszystkie są blisko miejsca turnieju).
Z powodu szerzącego się chamstwa i złodziejstwa na noc zostanie uruchomione pomieszczenie w którym będzie można zostawić walizki z modelami . Walizki które mają być przechowane MUSZĄ BYĆ PODPISANE. Inne bagaże będą w którejś z szatni .
Namiary na noclegownie:
Link/numer - czas dojazdu na turniej - jakość w gwiazdkach - cena
http://www.internat.zse.bydgoszcz.pl - (około 5 minut ) - * - od 25 do 35 zł + VAT
http://www.hotelbydgoszcz.pl/ - (pod Bydgoszczą około 15 minut) - */** - 30-70zł
http://www.zlotehotele.pl/chemik/pl/ (około 10 minut) - ** - 50-70 zł
http://www.hotelhawana.pl/ (blisko turnieju) - ** - 70-100zł
http://hotel-pzn.prv.pl/ (około 10 minut) - * - 40zł
Internat garnizonowy - 52 323 46 00 (około 15 minut)
http://www.hotel-logan.com.pl/ (około 15 minut) - ** - 35-50 zł
http://www.hotelik-orbi.info/ (około 10 minut) - ** - 35-60 zł
http://www.hotelsylwana.pl/ (pod Bydgoszczą 15 minut na turniej) ???
http://www.zlotakarczma.pl (pod Bydgoszczą 15 minut na turniej) - ** - 30 zł - 50 zł
http://www.ssm.bydgoszcz.pl/ (10 minut) - * - 20-60 zł
----------------------------------------------
IX. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
Bitwa 1 - Battleline
Bitwa 2 - Dawn Attack
Bitwa 3 - Blood and Glory
Bitwa 4 - Meeting Engagment
Bitwa 5 - Blood and Glory
Bitwa 6 - Battleline
----------------------------------------------
X. PUNKTACJA
----------------------------------------------
- Generał oraz BSB 100 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt
- Liczymy punkty za połówki oddziałów oraz za oddziały uciekające na koniec gry
- Liczymy punkty osobno za bohaterów i mounty
Progi punktowe

BLOOD&GLORY
Bitwa kończy się w momencie (natychmiast), kiedy odporność armii przeciwnika spada poniżej 3 (przez stratę generała lub sztandarów).
Wynik bitwy określa się następująco:

Zwycięzca poprzez scenariusz otrzymuje dolną ilość MP wg tabelki normalnej. Przegrany otrzymuje 0 mp.
W przypadku nie wypełnienia scenariusza, punkty zwycięstwa liczy się w zwykły sposób
----------------------------------------------
XI. HARMONOGRAM
----------------------------------------------
SOBOTA
9:00-10:00 - zapisy
10:00 - 12:00 - I Bitwa
12:10 - 14:10 - II Bitwa
14:20 - 16:20 - III Bitwa
16:20 - 17:10 - przerwa obiadowa - w tym czasie uczestniczy dostana darmowy posilek
17:10 - 19:10 - IV Bitwa
NIEDZIELA
9:30 - 11:30 - V Bitwa
11:40 - 13:40 - VI Bitwa
około 14:20 - Ogłoszenie wyników
----------------------------------------------
XII. PRZYZNAWANE NAGRODY:
----------------------------------------------
Nagrody zostaną przyznane w następujących kategoriach:
Miejsca od 1 do 5
Najlepszy generał
Najlepszy hobbysta [armie pomalowane przez właściciela , na tytuł składa się ocena hobbystyczna + test wiedzy]
----------------------------------------------
XIII. HOBBYSTYKA
----------------------------------------------
ISTNIEJE WYMÓG POMALOWANIA ARMII.
UWAGA W TYM ROKU BĘDZIE TO BARDZO BARDZO SUROWO OCENIANE - JEDEN MODEL NIEPOMALOWANY BĘDZIE RÓWNOZNACZNYM Z 0 PUNKTAMI Z CAŁEJ HOBBYSTYKI. TO SAMO PROXY NAWET TE MNIEJSZE. (np. enginy bez platformy)
Ocena malowania :
Jakość pomalowania 0-5
1 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
2 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
3 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
5 - bardzo ładna armia (cieniowanie kilkuwarstwowe, wysoka starannosc pomalowanych modeli , bardziej zaawansowany techniki malarskie)
Podstawki modeli i oddziałów 0-4
1 - modele mają modelowane podstawki
2 - modele mają ładnie wymodelowane i pomalowane podstawki
+1 - jeden schemat modelowania i malowania podstawek
+1 - oddziały mają traye , traye są modelowane
WYSYWIG 0-3
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach
2 - full wysywig na oddziałach
+1full wysywig na herosach (typ broni, tarcza, zbroje, łuki i kusze, magiczne przedmioty nie licza sie do wysiwygu)
Przygotowanie do gry 0-2
0 - brak jednego lub więcej z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiska
2 - pełne przygotowanie do gry
WOW 0-4
1- delikatne pojedyncze konwersje (konwulsje nie dostają punktów , zmienienie tarcz oddziałowi to nie konwersja)
2- kilka bardzo ładnych konwersji
+1 zachwyt sędziego (sędziowi opada koparka na widok tej armii , docelowo dostaje ten punkty tylko kilka armii na turnieju)
+1 spójność armii, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
TEST WIEDZY 0-10
Podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy. Na test wiedzy będzie się składało 10 pytań (6 pytań o zasady ogólne oraz 4 pytania dotyczące armii danego gracza) .
----------------------------------------------
XIV. PODSUMOWANIE
----------------------------------------------
- Maksymalnie można zdobyć 153 punkty (120 bitwy + 28 hobbystyka + 5 rozpiska)
- decyzje sędziego są niepodważalne ( to nie znaczy , że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję , chodzi tu o wykłócanie się , wymądrzanie się itd... ) , w przypadku gdy ktoś przegnie posypią się punkty karne
ZAPRASZAMY
