THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regulamin!
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Re: THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regula
Dwellersi jeszcze.
Fajnie, ze zasady Ci się podobają. Mam nadzieje, ze wpadniesz na turniej.Barbarossa pisze:Spoko zasady, choć wolałbym nieco mniej losowości.
Losowość w zasadach jest właściwie tylko w związku z doborem krain, ale tak ma być. Trzeba sie liczyć z tym, ze niektore "asy w rękawie" moga zostac w niektorych bitwach zredukowane do wartości blotek... Zasadniczo niczego nie banujemy, nie zabraniemy, nie oslabiamy. Mozna wziać dowolne kombo. Ale jesli ktos zlozy rozpe, ktora bedzie się opierała np. tylko i wylacznie na Power Scrollu albo ksiązeczce, a bedzie mial pecha i 3 razy wylosuje pustynie Khemrii, gdzie ifek nie ma, to ma problem. Lepiej wiec może jednak nie opierac armii na tym kombosie....? Niech gracz się nad tym zastanowi. Choc oczywiscie PS czy ksiazeczka nie staja sie przy tych zasadach bezuzyteczne, bo w innych bitwach moga sie przydac. Ale biorąc je do rozpy podejmuje sie pewne ryzyko, ze beda to punkty wyrzucone w błoto. Kto sie na to ryzyko zdecyduje, jego sprawa, ale nie moze miec potem do nas pretensji.
Przeciez nie zabraniemy PS...Czy na tym turze widzisz jakiekolwiek ingerencje w zasady poza power scrollem, który imo jest niepotrzebny i połówkami z unitów?
Dwellersi... co?Barbarossa pisze:Dwellersi jeszcze.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Zbyszek nie ma dostepu do dwelersow, wiec teraz w kazdym temacie placze, ze sa przegiete. Wiec chodze za nim po wszystkich tematach i narzekam, ze najmocniejszy jest Vanhels na recascie polaczony z gwardia trafiajaca 30 atakow na 2 na 2.
Ach zgadza się. Wszędzie o tym piszą, że jest ban na PS więc z przyzwyczajenia mi się omsknęłobless pisze:Przeciez nie zabraniemy PS...Czy na tym turze widzisz jakiekolwiek ingerencje w zasady poza power scrollem, który imo jest niepotrzebny i połówkami z unitów?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Przed rozstawieniem. Przed czymkolwiek. Jest to pierwszy rzut w grze.Daw pisze:Znaczy po rozstawieniu czy przed?bless pisze: Miejsce bitwy
Przed rozpoczęciem gry sprawdźcie, na jakich ziemiach rozegra się wasza bitwa. Wykonajcie rzut 2K6:
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
@Bless - jasne, że wpadnę.
Przez losowe mam na myśli to, że można jednak wziąć power scroll a potem grać 3 razy scenariusze inne, niż piaski Khemri. a opiera się to na rzucie kostką. Wolę bardziej jednoznaczne ograniczenia niż groźbę, że jak rzucisz słabo, jakiś tam aspekt Twojej armii nie zadziała.
@ Kacper - tyle już podobnych tekstów zniosłem w temacie balancing patcha, włącznie z teoriami spiskowymi, że znerfiłem wampiry po to, by mi się łatwiej grało Dark Elfami, iż Twój niewielki wrzut nie robi na mnie wielkiego wrażenia.
Przez losowe mam na myśli to, że można jednak wziąć power scroll a potem grać 3 razy scenariusze inne, niż piaski Khemri. a opiera się to na rzucie kostką. Wolę bardziej jednoznaczne ograniczenia niż groźbę, że jak rzucisz słabo, jakiś tam aspekt Twojej armii nie zadziała.
@ Kacper - tyle już podobnych tekstów zniosłem w temacie balancing patcha, włącznie z teoriami spiskowymi, że znerfiłem wampiry po to, by mi się łatwiej grało Dark Elfami, iż Twój niewielki wrzut nie robi na mnie wielkiego wrażenia.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No Zbyszku, po co ja mialbym Ci jechac, ja to mowie w najlepszym tych slow znaczeniu wszystko. Przeciez bylismy w jednym skladzie :]
Ten pomysł na ograniczenia IMO jest słaby... to tylko zasłona dymna, bo tak na prawdę prawie niczego nie ogranicza.
PS zamiast być zbanowanym całkowicie, nie będzie działał tylko w około 1/6 bitew (czyli statystycznie na tym turnieju co druga osoba ani razu na to nie trafi, a jak już trafi to nie będzie tragedii - przeciwnik też swojego nie użyje), więc i tak większość go weźmie...
Tylko po co to wszytko komplikować tym losowaniem miejsca bitwy?
Te normalne ograniczenia, które proponowaliście w innych tematach wyglądały sensowniej.
pozdrawiam
PS zamiast być zbanowanym całkowicie, nie będzie działał tylko w około 1/6 bitew (czyli statystycznie na tym turnieju co druga osoba ani razu na to nie trafi, a jak już trafi to nie będzie tragedii - przeciwnik też swojego nie użyje), więc i tak większość go weźmie...
Tylko po co to wszytko komplikować tym losowaniem miejsca bitwy?
Te normalne ograniczenia, które proponowaliście w innych tematach wyglądały sensowniej.
pozdrawiam
Asassello, Twoj wywód jest w pelni poprawny, ale rozne mamy z niego wnioski. Zauwaz, ze jedni uwazaja (szczegolnie po Silesianie), ze ograniczenia nie sa w ogole potrzebne (i tylko full open daje gwarancje balansu). Inni uwazaja, ze jednak pewne rzeczy sa za mocne i psuja gre.
Obu stron nie zadowolimy, ale nasze rozwiazanie nie odrzuca zupelnie oczekiwan zadnej ze stron. Dostajesz wybór: albo bierzesz rozpe bez super mocnej magii, kombosow i deathstarów, i masz pewnosc, ze w żadnej krainie nic strasznego Cie nie spotka, albo ryzykujesz i bierzesz kombosy na trzech ifkach na ture, niezabijalne oddzialy, itp. Ale masz wtedy swiadomosc, ze jesli bedziesz mial pecha i 3 razy trafisz na nieprzyjazną kraine, to masz powazny problem, bo te patenty nie zadzialaja. Moze tak nie bedzie... a moze bedzie.
Gracze sami decyduja, co im bardziej pasuje - bezpieczne umiarkowanie, czy ryzykowana przesada. Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
Nie twierdze, ze to lek na cale zlo. Ale daj temu pomyslowi szanse. Moze sie sprawdzi (taka mam nadzieje i tego sie spodziewam)...
Obu stron nie zadowolimy, ale nasze rozwiazanie nie odrzuca zupelnie oczekiwan zadnej ze stron. Dostajesz wybór: albo bierzesz rozpe bez super mocnej magii, kombosow i deathstarów, i masz pewnosc, ze w żadnej krainie nic strasznego Cie nie spotka, albo ryzykujesz i bierzesz kombosy na trzech ifkach na ture, niezabijalne oddzialy, itp. Ale masz wtedy swiadomosc, ze jesli bedziesz mial pecha i 3 razy trafisz na nieprzyjazną kraine, to masz powazny problem, bo te patenty nie zadzialaja. Moze tak nie bedzie... a moze bedzie.
Gracze sami decyduja, co im bardziej pasuje - bezpieczne umiarkowanie, czy ryzykowana przesada. Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
Nie twierdze, ze to lek na cale zlo. Ale daj temu pomyslowi szanse. Moze sie sprawdzi (taka mam nadzieje i tego sie spodziewam)...
A jak karci ostatnia kraina trupki i demony? Bo narazie widze, że najbardziej na tym ucierpią słabe oddziały piechoty, które marną liczbę ataków nadrabiają ilością modeli.bless pisze:Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie bylo naszym zamiarem karcenie demonow, sa troche za miekkie jak na te edycje. Ta kraina to taki maly bat na szczurki.
Nie chcemy karac demonów, bo sa teraz armia dla klimaciarzy, ale mimo to, brak stubborna na 50 horrorach z pewnoscia przyspieszy eliminacje tego klocuszka.
I solowych stubborniarzy...swieta_barbara pisze:. Ta kraina to taki maly bat na szczurki.
Moje obawy spowodowane są tym, że uważam że wszyscy gracze wybiorą "ryzykowną przesadę", czyli nic się nie zmieni w rozpiskach i patentach na grę - ale o tym przekonamy się dopiero na turnieju (ja tam mogę poczekać).bless pisze: Gracze sami decyduja, co im bardziej pasuje - bezpieczne umiarkowanie, czy ryzykowana przesada. Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
pozdrawiam
Moze (choc sadze, ze jednak pewne modyfikacje sie pojawią) nie zmienią sie rozpy, ale może zmienić się efektywność tych rozp. A to juz ma znaczenie.Asassello pisze: Moje obawy spowodowane są tym, że uważam że wszyscy gracze wybiorą "ryzykowną przesadę", czyli nic się nie zmieni w rozpiskach i patentach na grę - ale o tym przekonamy się dopiero na turnieju (ja tam mogę poczekać).
Ludzie moga wybrac "ryzykowna przesade" ale raczej nie dlatego, ze bedzie to optymalne rozwiazanie, ale dlatego, ze nie kazdemu chce sie zastanawiac nad rozpa przed kazdym turniejem. Latwiej wziac juz gotowe rozwiazanie. Pod tym wzgledem wiele sie moze nie zmienic na pierwszym turnieju na takie zasady. Ale jesli wiekszosc ludzi dostanie niekorzystna kraine (a prawie na pewno kazdy na jakas specjalna krainę trafi) z raz albo dwa, i odczuje na wlasnej skorze, ze moze niekoniecznie bylo to dobre rozwiazanie, to na nastepny turniej (niewykluczone, ze jesli patent sie sprawdzi, to bedzie przez nas wykorzystywany jeszcze na kolejnych turniejach) mocniej te kwestie przemysli.
Osobiscie mysle nad rozpa, ktora bedzie w miare odporna na krainy i grywalna pod scenariusze. To samo polecam innym.
Manfred, "VC", bo lubisz, czy "VC", bo myslisz, ze sa dobre na te zasady? Akurat ta armia jest dotknieta prawie kazda krainą (poza ostatnią), wiec trzeba tu bedzie sie naprawde dobrze zastanowic, czy standardowe wybory beda takie super, jak zazwyczaj...