Ponieważ sporo osób prosiło mnie o zapodanie rozpy z Silesiana, wrzucam (z pamięci):
Lord: Fencer's baldes, hełm, ward 3+ od zasięgowych, charmed shield, +2 kości, Forbidden lore (death), summon ghouls, poziom 3.
2x nekrosi z vanhalsami, periapt i scroll
King z dwurakiem i drakenhoffem
2 x 30 ghuli
13 szkieletów, FCG, MR(1)
Warghulf
2 x 3 wraithy, jedne z banshee
30 gwardii z dwurakami i +1 do trafienia
3 fell baty
Jakoś tak to wyglądało.
Rozpiska nie jest jakaś mega-optymalna, bo IMO teraz nie ma czegoś takiego - za dużo różnych matchupów. Jest również podobna do tego, co wystawiają np. Assur czy Robson. Z odstępstw - Lore of Death na lordzie jakoś tam się sprawdzał, chociaż równie dobrze mogłem wziąć lore of shadow lub nekromancję. Rzucenie vanhalsa do combatu jest porównywalne z rzuceniem -1S/-1T (a rewelacyjnie działa na pojedynek np. abomka versus ghule czy wraithy versus ghule), -3 do Ld pozwala brejkować rózne badziewia stubbornowe. Na snajperkach miałem generalnie obsysowe rzuty (np. salka dostała z dwóch, wpierw z liderki - dorzut 1 vs 6, potem z siły - rzut 5) więc zabiłem niedużo, ale też matchupy do snajperek miałem raczej słabe. Słonka ani razu nie próbowałem rzucić, bo w żadnej bitwie nie byłem aż tak zdesperowany.
Ward na zasięgowe nie przydał mi się ani razu, ale nigdy nie wiadomo, kiedy się trafi na gunline albo death, więc to takie zabezpiecznie.
Co tam jeszcze... 2x3 wraithy uważam za super opcję, ew. bez banszety (wziąłem jedną tylko na kombo z -3 do Ld, ale się nie przydało) i na pewno będę toto brał jako support.
Fell baty IMO 1-2 trójeczki trzeba mieć.
Warghulfa straciłem w większości bitew, jest to najłatwiej schodząca część armii po batach - ale za to potrafi zrobić niezłe kuku piechocie, wyjąć charactera z klocka, jest szybki i daje maszerowanie w promieniu 6" - IMO jeden jest raczej potrzebny, jeśli w armii jest tylko jeden wampir.
Generalnie nie uważam rozpy za jakąś super mocną, różnie się sprawdza w zależności od matchupów i rzutów na czary, death potrafi wygrać bitwę albo possać. Wydaje mi się też, że większość oddziałów (lord supportujący, 2x30 ghuli, 1x30 GG, warghulf, odrobina wraithów i batów) to podstawa w tej edycji i ciężko uciec od tego schematu (może ew. deathstar bloodknightowy) - choć cośtam próbuję wymyślić oryginalniejszego na blessowy tur.
Rozpa Barba z Silesiana
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W szkieletach, chyba, że czułem jakieś wielkie zagrożenie (np bliskość szczura z 13tką). Lord jest generalnie bardzo odporny na ostrzał, a nekrosów można odżałować.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Errata:
Page 54 – Steadfast
Change the first paragraph to “If a defeated unit has more
ranks than its enemy, it takes a Break test without applying the
difference in the combat result scores.” Change the fourth
paragraph to “Steadfast units don’t apply the difference in
combat result scores to Break tests.”
Page 54 – Steadfast
Change the first paragraph to “If a defeated unit has more
ranks than its enemy, it takes a Break test without applying the
difference in the combat result scores.” Change the fourth
paragraph to “Steadfast units don’t apply the difference in
combat result scores to Break tests.”
który odpowiednio zmodyfikuje sie o -3Varden pisze:Jest jeszcze problem generała. Jak dasz -3 na unit to może skorzystać z generalskiego prawda?
w zasadach do General LD nie ma nic opisanego ze jest to niemodyfikowalny LD
Bo wszystkie testy Break byłyby mega

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Znów - FAQ konkretnie mówi, co się wtedy dzieje. Czytać, nie lenić się 
