PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Post autor: Mac »

Tomb Scorpion jest Monstrous Beastem, a więc ma zwykłego Stompa.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Smiechu pisze:
Bałagan pisze:To teraz inny pytanko
z inkatacji rzucam dodatkowy atak na scorpa lub uszatki
czy można wybrać jako atak stompa?
Wg mnie tak.
stop też jest atakiem cc. Analogicznie do 7ed. dając tą inkantacje Królowi z kosiarką mógł wykożystać specjalny atak.
skoro analogicznie to nie mozna bo nie da sie wykonac 2 autohitow z kosiarki przez inkantacje

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Mam pytanie, teraz dopiero zaczynam poważniej rozkminiać 8 edycję i mam parę niejasności.
Inkantacje dalej wyglądają tak samo? Tzn 2d6 i wynik to już jest wszystko? Czy może coś do wyniku dodaje? Widziałem dużo opinii rozpływających się nad niezatrzymaną magią Tomb Kingów, ale jeśli czarowanie jest takie same jest było, to bardzo łatwo jest te inkantacje zdispellować ( 4-lvlowy mag w sumie usuwa wszystko jak chce), około tych 5-6 dispella powinno się mieć, z modyfikatorem +4 jest dosyć biednie.
Wydaje mi się to dosyć dziwne, gdyż teraz ogólnie magia stała się bardzo potężna, nawet jeden czarodziej jest w stanie bardzo ładnie poczarować, a TK potencjał magii niesamowicie osłabł. Jedynym rozwiązaniem wydaje mi się wzięcie na któregoś z liszy albo Princa czapki czarodzieja, by nie marnować tak wielu kości mocy.

Poza tym zastanawiam się, czym tu w ogóle grać, w walce wręcz zawsze było nieciekawie, ale przy obecnym "klockowym" systemie Gwardia zupełnie kuleje i pewny potencjał wydaje się mieć jedynie 6 Ushabti. Do tego pewnie Casket i dwie klopy (które chyba jednak wolałem z S4 bez save, mimo że mniej hitów trafiało) a dalej co? Sami łucznicy :D? Pytam się głównie tych, co wypróbowali już 8 edycję w praktyce grając TK i mogą podzielić się swoimi przemyśleniami, czym by tu przywalić.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3360
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Co do magii.

TK ma najwiekszą przewage w kościach w czasie czarowanie - oczywiście dając czapke Królowi :)

Co do walki. Jeżeli masz taką przwage w czarowaniu to nie oszukujmy się. 6x Ushatki robią niezłą młucke z przeciwnika.
Zaletą klop nie jest rozwalić jak najwięcej przeciwników, a jedynie jak najwięcej ich spanikować.

To tyle ode mnie.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Bo ja wiem czy czapka jest taka dobra? To tylko dwa czary, a kosztuje 100 punktów i blokuje lorda...
A sama magia TK też nie powala, bo jedynie popychaczka ma potencjał.

Ale może się mylę. Mógłbyś Smiechu coś napisać na ten temat?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

To w końcu dwa czary czy cały lore ?!?

proszę o odpowiedź osoby kompetentne

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

LS aktualnie to uściśla, ale zapowiada się że uściślenie przyjmie formę, iż Wizarding Hat daje 2 czary.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Nawet jeśli, i tak uważam ją za bardzo przydatną. Combatowy TK nie uratuje tej armii jeśli dojdzie do walki wręcz, ustalmy, że naprawdę nie ma się czym bić. Jedyną możliwością jest wypakowanie strzału i magii właśnie, a ta zaczyna dopiero ładnie działać, jeśli mogę wykorzystać te 2d6 kostek. Średnio 7 kostek bonusowo, do tego czary, które normalnie są dla mnie niedostępne, czy nie jest to warte przerobienia Kinga na czarodzieja? I tak pewnie będą baty, ale walczący King i tak nic nie zdziała i tak, a z Czapką jak wychodzi mi około 21 kosteczek na magię... Dla samego tego fenomenu chciałbym powalczyć na rozpie z Kingiem w Czapce.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Ryzykowna ta czapka dla mnie. King staje się mięciutki w combacie, jakaś snajpera moze go dosc łatwo zdjąć lub osłabić, miscast wykończyć(blood and glory -auć) na high prieście to samo- mięciutki, byle co możne go zdjać, a na miscaście duże kuku
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ale przynajmniej jest jakiś potencjał. A tak, to nie bardzo jest czym wygrać ;). Poza tym, 5T i 4W, czy to tak tragicznie? Miscast może go wybić na 2-4 i wtedy 50% szans. Uważam, że i tak warto :)

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Mac pisze:LS aktualnie to uściśla, ale zapowiada się że uściślenie przyjmie formę, iż Wizarding Hat daje 2 czary.
gdzie to można znaleźć?
Domino pisze:Nawet jeśli, i tak uważam ją za bardzo przydatną. Combatowy TK nie uratuje tej armii jeśli dojdzie do walki wręcz, ustalmy, że naprawdę nie ma się czym bić. Jedyną możliwością jest wypakowanie strzału i magii właśnie, a ta zaczyna dopiero ładnie działać, jeśli mogę wykorzystać te 2d6 kostek. Średnio 7 kostek bonusowo, do tego czary, które normalnie są dla mnie niedostępne, czy nie jest to warte przerobienia Kinga na czarodzieja? I tak pewnie będą baty, ale walczący King i tak nic nie zdziała i tak, a z Czapką jak wychodzi mi około 21 kosteczek na magię... Dla samego tego fenomenu chciałbym powalczyć na rozpie z Kingiem w Czapce.
+1 dla Czapy :)
strzał, magia i uszaty to jedyne co jest teraz w TK

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

Ja to się pytam, czy to bolesna i zatrważajaca prawda, że szkieletów warrior'ów nie mozna złozyć z chopesz'ami bo ich po prostu w boxie sa 2?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Z czym :P?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

z czym?

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

z tym...skąd zdziwienie?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Chopesz

powtórzę pytanie dla posługujacych sie jedynie obcomowa: ;)

only two Khopeshes in box?

i jeszcze jedno:
KB może być transferowany przez działanie collar of shapesh?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Czegoś takiego nie ma, podobna brońjest taka, jaką mają tomb guardzi, w zwykłych szkieletach jest to broń dla championa z tego co wiem.

Tak, KB można przenieść, rozwali kogoś zamiast bohatera.

Nehek
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Nehek »

Witam
Mam pytanie odnośnie sztandaru Icon of sacred eye.

Czy odział wyposażony w ten sztandar może korzystać z bonusu +1 Hit w fazie magi ,w turze w której szarżował?
Zasadniczo jest to pierwsza tura "walki" jednak z definicji nie jest to jeszcze close combat.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Owszem, jest to już close combat, przecież stykasz się podstawkami i walczysz wręcz, czemu by więc nie mieć bonusu.

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

co do Khopeshe
w zapowiedziach nowego booka do TK w 7 edycji Kepesh miał w walce wręcz od przodzu,
dawać +2 do Sava razem z tarczą
to były jednak tylko zapowiedzi i takiej dodatkowej broni nie ma
może za 7 miesięcy jak wyjdzie nowy book do TK.
Zostaje nam tylko czekać

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

skąd wiadomo, że book wychodzi za 7 miesięcy?
GW się coś odgrażało?

ODPOWIEDZ