Kila pytan poczatkujacego :P
Moderator: Gremlin
Re: Kila pytan poczatkujacego :P
Tak się zastanawiam, czy przedmiot Glamourweave chroni też przed maszynkami?
1. Asyendi`s Bane - czy ten łuk ma przerzuty na nietrafienia i potem jak za drugim razemnie trafi to trafia nobla ? (właściiela łuku 
Tak to mam rozumieć ? czy jest jakieś łatwiejsze/prostsze wytłumaczenie ?
2. Co dają Flaming Attacks w GG przy Banner of Eternal Flame ???
3. Przy Wandof Wych Elm mam przerzuty u czarodziejki na wszystkie nieudane rozporoszenia ??
Z góry dzięki za odpowiedzi

Tak to mam rozumieć ? czy jest jakieś łatwiejsze/prostsze wytłumaczenie ?
2. Co dają Flaming Attacks w GG przy Banner of Eternal Flame ???
3. Przy Wandof Wych Elm mam przerzuty u czarodziejki na wszystkie nieudane rozporoszenia ??
Z góry dzięki za odpowiedzi



ad.1 jest tak jak napisałeś przy 2gim nietrafieniu noble dostaje hita, od siebie dodam ze nie łacz sie to z przerzutem strzał z Hody).
ad2. Daje flamming attacks i wsztsko co z tym zwiazane... flammable unitom kazda zadana rana sie podwaja + sciaga regenki~~
ad.3 Masz przerz nieudanych rozporszen sie zgadza. 2gi wnik musi zostac, nie podlega dalszym przerzutom.
ad2. Daje flamming attacks i wsztsko co z tym zwiazane... flammable unitom kazda zadana rana sie podwaja + sciaga regenki~~
ad.3 Masz przerz nieudanych rozporszen sie zgadza. 2gi wnik musi zostac, nie podlega dalszym przerzutom.
Ok. Następna partia pytań:
1. Jak dam Glamourweave czarodziejce 4 lvl to mam z tego przedmiotu WS na 4+ od wszystkich strzałów i pocisków magicznych ? I o co chodzi z tym trafieniem 6s lub zdawaniem testu Ld ?
2. BSB może dołączać do Glade Guardów ?
3. Na jakich podstawkach wystawiamy Tree Kiny ?
1. Jak dam Glamourweave czarodziejce 4 lvl to mam z tego przedmiotu WS na 4+ od wszystkich strzałów i pocisków magicznych ? I o co chodzi z tym trafieniem 6s lub zdawaniem testu Ld ?
2. BSB może dołączać do Glade Guardów ?
3. Na jakich podstawkach wystawiamy Tree Kiny ?


1. Dokładnie-masz warda przeciwko wszystkim strzałom w tym maszynom i magicznym pociskom.Dodatkowo jeśli w combacie jakikolwiek model chce zaatakowac posiadacza tego talizmanu musi zdać najpierw Ld test albo bedzie trafiać na 6stkach w tej fazie combatu.
2. Pewnie ze moze
3. 40mm
2. Pewnie ze moze
3. 40mm
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
ad.3 uścisle że 40x40 mm
Dobra znowu seria pytań:
1. W Lore of Life jest tzw. Lore Attribute i jak dobrze zrozumiałem to daje mi możliwość leczenia siebie (znaczy się rzucającego czar) i modelu w zasięgu 12" z jednej rany po udanym rzuceniu czaru ???
Czyli mogę np.: swoją czarodziejkę czy nobla uzdrawiać ? Czy model to też jednostka np.: Tree Kiny ?
2. BSB nie może używać łuku ? Możę używać innej broni do CC ?? Jak tutaj w ogóle można go wyposażać ? W jednej ręce ma sztandar więc do drugiej może wziąć jakąś broń ???
3. Czy ktoś mi może pokrótce powiedzieć (najprościej) jak jest z zasadą Stubborn ? Na ile to się przerzuca i jakie testy ?
To tyle -acha i czytam RB oraz AB lecz zawsze lepiej się upewnić
1. W Lore of Life jest tzw. Lore Attribute i jak dobrze zrozumiałem to daje mi możliwość leczenia siebie (znaczy się rzucającego czar) i modelu w zasięgu 12" z jednej rany po udanym rzuceniu czaru ???
Czyli mogę np.: swoją czarodziejkę czy nobla uzdrawiać ? Czy model to też jednostka np.: Tree Kiny ?
2. BSB nie może używać łuku ? Możę używać innej broni do CC ?? Jak tutaj w ogóle można go wyposażać ? W jednej ręce ma sztandar więc do drugiej może wziąć jakąś broń ???
3. Czy ktoś mi może pokrótce powiedzieć (najprościej) jak jest z zasadą Stubborn ? Na ile to się przerzuca i jakie testy ?
To tyle -acha i czytam RB oraz AB lecz zawsze lepiej się upewnić



- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
1.
"when a spell from the Lore of Life is successfully cast, the Wizard (or another friendly model within 12") instantly recovers a single Wound lost earier in the battle"
Skoro model to model, każdy jeden. Tylko że odzyskuje 1 wounda a nie do fulla życia jak się już spotkałem z takim zdaniem...
2.
BSB nie może używać łuku, tarczy, dodatkowej broni niemagicznej = dodatkowa broń ręczna, włócznia, dwuręczna broń wana wielką.
Można mu dać dowolna broń magiczną, dlatego też udaje się coś wysprycić z łukiem magicznym etc...
Jeśli nie ma magicznego sprzętu do walki to walczy tak jakby miał broń ręczną.
3.
Stubborn to po polskiemu determinacja (odsyłam do podręcznika 7 ed w wersji pl tam poznasz podstawowe pojęcia i zasady, potem łatwiej przejść na wersję ang)
Stubborn to zasada mówiąca o tym że w rozpatrywaniu wyniku walki wręcz (CC) przeciwnik który przegrał walkę a posiada tę zdolność lub czasowo ją uzyskał (stedfast) to niezależnie od tego czy przegrał walkę o 1 czy o 100 pktów to zawsze używa niezmienionej wartości LD (ZP -pl) do zdania testu paniki - break test (to tak najprościej)
"when a spell from the Lore of Life is successfully cast, the Wizard (or another friendly model within 12") instantly recovers a single Wound lost earier in the battle"
Skoro model to model, każdy jeden. Tylko że odzyskuje 1 wounda a nie do fulla życia jak się już spotkałem z takim zdaniem...

2.
BSB nie może używać łuku, tarczy, dodatkowej broni niemagicznej = dodatkowa broń ręczna, włócznia, dwuręczna broń wana wielką.
Można mu dać dowolna broń magiczną, dlatego też udaje się coś wysprycić z łukiem magicznym etc...
Jeśli nie ma magicznego sprzętu do walki to walczy tak jakby miał broń ręczną.
3.
Stubborn to po polskiemu determinacja (odsyłam do podręcznika 7 ed w wersji pl tam poznasz podstawowe pojęcia i zasady, potem łatwiej przejść na wersję ang)
Stubborn to zasada mówiąca o tym że w rozpatrywaniu wyniku walki wręcz (CC) przeciwnik który przegrał walkę a posiada tę zdolność lub czasowo ją uzyskał (stedfast) to niezależnie od tego czy przegrał walkę o 1 czy o 100 pktów to zawsze używa niezmienionej wartości LD (ZP -pl) do zdania testu paniki - break test (to tak najprościej)
Dzięki za odpowiedzi.
I kolejna porcja pytań:
1. Bohaterowie, czarodziejki i BSB - do jakich oddziałów opłaca/można ich dołączać ??? Macie jakieś patenty ? Propozycje ?
Ja zawsze mam z tym problem
2. Suwanie lasu w 8 edycji zostało bez zmian - ale jak jest z jednostkami całkowicie schowanymi w lesie ? Kiedyś było to 2" w głąb lasu, ale teraz jak przez las widać ??? Jak to będzie ?
3. Czy WE mogą po marszu strzelać ?
4. Czy Ward Save kasuje się przy atakach magicznych ?
5. Czy BSB po przegranej CC i niezdanym teście na panikę jak ucieka to automatycznie ginie ???
6. Mam dwa szeregi Dryad po 4 i atakuje wręcz to czy drugi szereg wypłaca tylko 4 ataki z tzw. support attacks ???
7. Great Eagla to wystawiam na jakiej podstawce ???
I kolejna porcja pytań:
1. Bohaterowie, czarodziejki i BSB - do jakich oddziałów opłaca/można ich dołączać ??? Macie jakieś patenty ? Propozycje ?
Ja zawsze mam z tym problem

2. Suwanie lasu w 8 edycji zostało bez zmian - ale jak jest z jednostkami całkowicie schowanymi w lesie ? Kiedyś było to 2" w głąb lasu, ale teraz jak przez las widać ??? Jak to będzie ?
3. Czy WE mogą po marszu strzelać ?
4. Czy Ward Save kasuje się przy atakach magicznych ?
5. Czy BSB po przegranej CC i niezdanym teście na panikę jak ucieka to automatycznie ginie ???
6. Mam dwa szeregi Dryad po 4 i atakuje wręcz to czy drugi szereg wypłaca tylko 4 ataki z tzw. support attacks ???
7. Great Eagla to wystawiam na jakiej podstawce ???


- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
1.
To wszytko zależy od tego w jakim kindredzie jest bohater. Niektóre jednostki mają narzucone pewne ograniczenia na to jakie postacie mogą się do nich przyłączyć, np. wild raider hero nie może przyłączyć się do jednostki która nie jest fores spirytem. Ale tłumaczenia tu za dużo... Odsyłam do army booka.
Patenty są w temacie rozpiski, tam odsyłam, miła lektura
2.
Nie można się ukryć w lesie tak żeby cię nie było widać. Można tylko uzyskac oft cover od lasu.
3.
Żadna jednostka nie może strzelać po marszu chyba że jest to Fast cavalery lub skirmisher, w naszej armii są to: scouts-zwiadowcy, glade riders-jeźdźcy polany, warhawk riders-jastrzębi jeźdźcy, waywathers-strażnicy ścieżek, dodatkowo bohaterowie konno na koniach. Czyli praktycznie większość armii.
4.
Mówisz o wardzie forest spiritów, który jest kasowany przez magiczne ataki. Zwykły ward save nie jest kasowany przez magiczne ataki.
5.
Tak jak zwykły sztandar strona 107 podręcznika 8 ed.
6.
Tak
7.
40x40mm
No ale przede wszystkim odsyłam do lektury rulebooka.
Pozdrawiam.
To wszytko zależy od tego w jakim kindredzie jest bohater. Niektóre jednostki mają narzucone pewne ograniczenia na to jakie postacie mogą się do nich przyłączyć, np. wild raider hero nie może przyłączyć się do jednostki która nie jest fores spirytem. Ale tłumaczenia tu za dużo... Odsyłam do army booka.
Patenty są w temacie rozpiski, tam odsyłam, miła lektura

2.
Nie można się ukryć w lesie tak żeby cię nie było widać. Można tylko uzyskac oft cover od lasu.
3.
Żadna jednostka nie może strzelać po marszu chyba że jest to Fast cavalery lub skirmisher, w naszej armii są to: scouts-zwiadowcy, glade riders-jeźdźcy polany, warhawk riders-jastrzębi jeźdźcy, waywathers-strażnicy ścieżek, dodatkowo bohaterowie konno na koniach. Czyli praktycznie większość armii.
4.
Mówisz o wardzie forest spiritów, który jest kasowany przez magiczne ataki. Zwykły ward save nie jest kasowany przez magiczne ataki.
5.
Tak jak zwykły sztandar strona 107 podręcznika 8 ed.
6.
Tak
7.
40x40mm
No ale przede wszystkim odsyłam do lektury rulebooka.
Pozdrawiam.
Okej.Dzięki za odpowiedzi. Jednak jakto będzie teraz z przesuwaniem lasu w, którym są nasze jednostki? Nie mogą się schować to znaczy, że wystaczy że są w lesie???Michał Archanioł pisze:
2.
Nie można się ukryć w lesie tak żeby cię nie było widać. Można tylko uzyskac oft cover od lasu.


- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
Dla potrzeb tego czaru jednostka cała, podkreślam cała, musi być w lesie. I nie zależy to od tego czy ich widać czy nie. Jeśli cała jednostka jest na terenie, makiecie, czym co imituje las, i jest w ramach jej obrysu, to ta jednostka jest w lesie i może skorzystać z autobusu. 

Mam pytanko na jakiej podstawce wystawia się great eagla w tej edycji. Na takiej jak pegazy czy może na większej? Znalazłem gdzieś w śmieciach właśnie orzełka lecz jest na okrągłej podstawce, a ta raczej nie przejdzie. Szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi. Z góry dzieki za odpowiedź.
Kupię:
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins
Przy armor piercing jest napisane ze broń musi miec ta zasade zeby jej używać a luk jej nie ma wiec chyba nie mozesz miec bonusu z Razor standard przy strzelaniu.Przy falmingach jest napisane że masz ta zasade zarówno przy strzelaniu jak i w combacie wiec działa przy Hodzie.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"