THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regulamin!
Re: THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regula
Lista zgłoszeń uzpełniona.
Na turnieju bedziemy mieli 40 graczy, w tym:
Armia/Graczy
DE 9
DF 7
VC 6
WoC 4
EMP 3
HE 3
Liz 3
O&G 3
Skav 3
DoC 1
Nice! Zapowiada sie niezła impreza.
Tylko tych mroczniaków trochę sporo.... :/
Na turnieju bedziemy mieli 40 graczy, w tym:
Armia/Graczy
DE 9
DF 7
VC 6
WoC 4
EMP 3
HE 3
Liz 3
O&G 3
Skav 3
DoC 1
Nice! Zapowiada sie niezła impreza.
Tylko tych mroczniaków trochę sporo.... :/
ale jakoś VC-ty wciąż sporą siłę stanowią, dobrze że mam testera przez ścianę o której na blatowanie się ustawiacie nic nie obiecuję ale mogę być wcześniej
Do blatowania mam już 6 JH. Poniewaz tym razem do przetachania jest 20 blatów, wiec o pomoc poprosze jeszcze tylko braci z nazwiskiem sławnego polskiego poety Dawa i Heliona. Wiecej osob nie trzeba, ale dziekuje za propozycję.
Blatowanie zaczynamy od 8:15. Prosze o punktualność.
O ile dobrze pamiętam, z akcji specjalnych to:
- Slanesh uprzedzal, ze moze sie lekko spoznic. Jesli to aktualne, to jak rozmawialismy - grasz ze mną. Pls o potwierdzenie.
- Niko i jakiś kolega beda musieli wyjsc po drugiej bitwie i liczymy ich, jakby dali sobie remis. Jesli to aktualne, pls o potwierdzenie.
Z figsów które mam wziąć:
- cos na podstawce rydwanowej dla Dawa
- Vargulfa dla Gąsiora
Jeżeli o czyms waznym powinienem jeszcze pamiętać, to dawajcie znać.
Blatowanie zaczynamy od 8:15. Prosze o punktualność.
O ile dobrze pamiętam, z akcji specjalnych to:
- Slanesh uprzedzal, ze moze sie lekko spoznic. Jesli to aktualne, to jak rozmawialismy - grasz ze mną. Pls o potwierdzenie.
- Niko i jakiś kolega beda musieli wyjsc po drugiej bitwie i liczymy ich, jakby dali sobie remis. Jesli to aktualne, pls o potwierdzenie.
Z figsów które mam wziąć:
- cos na podstawce rydwanowej dla Dawa
- Vargulfa dla Gąsiora
Jeżeli o czyms waznym powinienem jeszcze pamiętać, to dawajcie znać.
Aktualne... a kolega to Dzooomabless pisze:- Niko i jakiś kolega beda musieli wyjsc po drugiej bitwie i liczymy ich, jakby dali sobie remis. Jesli to aktualne, pls o potwierdzenie.
Poniewaz na turnieju pojawia sie nowy scenariusz pt. "Breakthrough" pragnę podzielić się z Wami kilkoma moimi spostrzezeniami na temat tego scenariusza. Mam nadzieje, ze dzięki temu nie będzie sytuacji, że ocknięcie się w 6 turze stwierdzając, że ze względu na brak doświadczenia z tym specyficznym scenariuszem jesteście w głebokiej d..., bo cała Wasza armia jest przy Waszej krawędzi. Na pewno wielu z Was niczym nie zaskoczę, ale mimo to podziele sie kilkoma spostrzezeniami (bo w pierwszej bitwie, mimo ze sam opracowalem ten scenariusz i wiedzialem czego sie spodziewac, to miałem własnie to "przebudzenie w 6 turze".... ). Nie chcialbym po prostu, zeby ewentualna krytyka tego scenariusza po turnieju wynikała tylko i wyłacznie z przegranej spowodowanej nieograniem/niezrozumieniem zasad rozgrywki.
Zagrałem 3 bitwy testowe na ten scenariusz i przyznam, ze jest on bardzo fajny, ale wymaga pewnej zmiany myslenia. O czym warto pamiętac?
- w praktyce zaczynacie bitwe mając 0 pkt a nie 2800pkt. Dopiero ruszajac naprzód zaczynacie zdobywać punkty.
- dopoki Wasz oddział pozostaje na Waszej połowie stolu, jest punktami zdobytymi przez przeciwnika.
- jeżeli bedziecie stać w miejscu (na swojej połowie) i stąd będziecie niszczyć przeciwnika, to w najlepszym wypadku uzyskacie remis. Przeciwnik bedzie mial 0pkt, bo powiedzmy ze wszystkie jego jednostki, ktore przeszly na Waszą polowe, zostały rozstrzelane. Wy rowniez bedziecie mieć 0pkt. bo Wasze oddzialy nie przekroczyly polowy stołu, wiec nie zyskały punktów.
- z drugiej strony pokojowe przejście obu armii obok siebie też nie przyniesie żadnego pożytku, bo wtedy obie armie beda mialy po 2800pkt. wiec znow bedzie remis. To tak, jakbyscie przy Battleline stali przez 6 tur w miejscu i nic nie robili.
- trzeba dobrze oszacowac swoje mozliwosci i środki, by podjąc decyzję: na ile skupcie sie na przepychaniu swoich oddziałow za połowe stołu a na ile będziecie probowali przed tym powstrzymac oddziały przeciwnika. Ważne jest też jakie siły/oddziały bedziecie angażowali w obie te czynności (wykonywane prawie w tym samym czasie). Niektóre jednostki na pewno mozna wykorzystać do obu tych zadań (jednostki typu deathstar, ktorych nie da sie raczej niczym zatrzymac), ale inne mozna wykorzystac do jednego, lub do drugiego, np. ktos ma oddział 20 flagellantów - moze albo próbowac przesliznac sie tym oddzialem za polowe, by po prostu zdobyć punkty, ale mozna też tym oddzialem zablokowac droge na swoja polowe innej, drozszej jednostce wroga, dzieki czemu zyskacie wiecej. To warto przemyśleć.
Mam nadzieje, ze ten wskazówki pozwolą Wam bardziej świadomie podejść do scenariusza Breakthrough i dzięki temu bedziecie mieli z niego więcej przyjemności.
Zagrałem 3 bitwy testowe na ten scenariusz i przyznam, ze jest on bardzo fajny, ale wymaga pewnej zmiany myslenia. O czym warto pamiętac?
- w praktyce zaczynacie bitwe mając 0 pkt a nie 2800pkt. Dopiero ruszajac naprzód zaczynacie zdobywać punkty.
- dopoki Wasz oddział pozostaje na Waszej połowie stolu, jest punktami zdobytymi przez przeciwnika.
- jeżeli bedziecie stać w miejscu (na swojej połowie) i stąd będziecie niszczyć przeciwnika, to w najlepszym wypadku uzyskacie remis. Przeciwnik bedzie mial 0pkt, bo powiedzmy ze wszystkie jego jednostki, ktore przeszly na Waszą polowe, zostały rozstrzelane. Wy rowniez bedziecie mieć 0pkt. bo Wasze oddzialy nie przekroczyly polowy stołu, wiec nie zyskały punktów.
- z drugiej strony pokojowe przejście obu armii obok siebie też nie przyniesie żadnego pożytku, bo wtedy obie armie beda mialy po 2800pkt. wiec znow bedzie remis. To tak, jakbyscie przy Battleline stali przez 6 tur w miejscu i nic nie robili.
- trzeba dobrze oszacowac swoje mozliwosci i środki, by podjąc decyzję: na ile skupcie sie na przepychaniu swoich oddziałow za połowe stołu a na ile będziecie probowali przed tym powstrzymac oddziały przeciwnika. Ważne jest też jakie siły/oddziały bedziecie angażowali w obie te czynności (wykonywane prawie w tym samym czasie). Niektóre jednostki na pewno mozna wykorzystać do obu tych zadań (jednostki typu deathstar, ktorych nie da sie raczej niczym zatrzymac), ale inne mozna wykorzystac do jednego, lub do drugiego, np. ktos ma oddział 20 flagellantów - moze albo próbowac przesliznac sie tym oddzialem za polowe, by po prostu zdobyć punkty, ale mozna też tym oddzialem zablokowac droge na swoja polowe innej, drozszej jednostce wroga, dzieki czemu zyskacie wiecej. To warto przemyśleć.
Mam nadzieje, ze ten wskazówki pozwolą Wam bardziej świadomie podejść do scenariusza Breakthrough i dzięki temu bedziecie mieli z niego więcej przyjemności.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kubi przyjezdza orkami - hahahahahahaha!!! Swiat zadrzal w posadach!
W ogole festiwal niedorzecznosci, jutro graja u nas budda i karabiny. Bedzie kozacko.
W ogole festiwal niedorzecznosci, jutro graja u nas budda i karabiny. Bedzie kozacko.
Mi nie dziekuj. Podziekuj LS. Bo dzieki nim, jak w przyszlosci bedziemy grac ten scenariusz, to Twoje helenki pierwsze beda biegly zdobywac punkty....Grolshek pisze:Dziękujemy Tato. Przyjęliśmy do wiadomości.
Jeżeli moge uchylić rąbka tajemnicy, to przyjezdza raczej goblinami...swieta_barbara pisze:Kubi przyjezdza orkami
Matej pisze:Okazało się właśnie, że na 90% będę miał jednak wolny weekend.bless pisze: Tylko terminowe i poprawne zgłoszenie gwarantuje wzięcie udziału w turnieju i dodatkowe 5 punktów!
Da radę się jeszcze dopisać?
Da rade. Podeslij rozpe. Ale 5 pkt juz za wczesniejsze zgloszenie nie dostaniesz, przykro mi.