Może na początek green knights(275pkt.):
Zalety:
- Nie łamie się, ale za to dostaje tyle woundów o ile przegrał combat
-Odporny na psychologię(trudno, żeby duch się czegoś przestraszył

-Sieje terror
-Jest eteryczny(mogą go zranić jedynie magiczne ataki inne eteryczne potwory lub deamony tylko nie może się przyłączać do innych oddziałów i nie ponosi kar do ruchu za chodzenie po trudnym/bardzo trudnym terenie, może chodzić po terenie niedostępnym, ale nie może tam skończyć ruchu. Tylko szkoda, że teraz tyle potworów ma magiczne ataki

-Ma blessinga bez modlenia i zawsze na 5+
-Może się "teleportować" w fazie ruchu na dowolny naturalny teren(ale musi stać na innym naturalnym terenie. No i małe pytanko co uważacie za naturalny teren

-Tak naprawdę nie ginie - możesz go "przyzwać" w fazie ruchu na dowolny naturalny teren tylko za każdym razem dodajesz +1 do wyniku jaki musisz rzucić, aby pojawił się z powrotem na stół
-całkiem niezłe statystyki
-bardzo dobry mieczyk
-AS 2+ ward 5+
-nie taki drogi
-aby przeciwnik uzyskał wszystkie punkty zwycięstwa za niego musi go nie być na stole pod koniec 6 tury
Wady:
-Nie pojawia się na początku gry tylko na początku każdej fazy ruchu rzucasz kostką 6 ścienną - na 3+ się pojawia i ustawiasz go na dowolnym terenie naturalnym(Niestety może się nie pojawić przez całą grę jak ktoś ma pecha i dlatego jest niepewny

-Mały ward
-Nie może być generałem armii
Zdecydowanie polecam. Może pojawić się na tyłach wroga i rozwalić wszystkie maszyny, a potem zaatakować od tyłu inne jednostki i nie jest taki drogi.
Teraz Fay Enchanteess(545pkt.):
Zalety:
-Przede wszystkim najlepsza czarodziejka w całej bretonni - mag czwartego poziomu, może wybierać ze wszystkich szkół magicznych, ma +2 do rzucania czarów z lore of life
-Magic resistance 3
-Super konik
-Sieje strach, a przeciwko skavenom, orkom i goblinom i całemu chaosowi terror
-Możesz mieć drugi oddział grali, ale ona musi w nim być(co ogranicza jej ruch[i tu pytanie - czy jak grasz na EW to możesz mieć grali a w nich Fay

-Cała armia dostaje automatycznie bllesing, a jej oddział dostaje dodatkowo bllesing na 5+

-Na początku bitwy wybierasz jeden model w armii i ma on +1 do rzutów na trafienie w walce, ale jak straci bllesing dostaje automatycznie wounda i Fay taż
-Modele przeciwnika stykające się z podstawką Fay na początku każdej fazy walki muszą zdać test inicjatywy jak go nie zdadzą otrzymują jedną ranę
-W każdej twojej fazie magi losujesz czar z magi nieba(od przedmiotu) i go automatycznie rzucasz, a jak wylosujesz kometę to do końca gry nie możesz z tego korzystać
-Ma z przedmiotu +1 do kostek dispela i powera
-Ward 2+(czy ward się kumuluje?, bo jak nie to ma 4+)
Wady:
-Brak armour save
-Dość droga
-Niestety w tej armii chyba się nie sprawdza, bo nie ma innych czarodziejek które mogłyby jej pomóc(jeszcze w 6 edycji jak można było przepuszczać wszystkie kostki przez jednego maga - to rozumiem, ale teraz...)
Polecam ją jak grasz na magii, ale w bretonii jest to dość trudne, ale tak też jest niezła z powodu możliwości wzięcia drugich grali i blessinga z automatu dla całej armii.
No i został nam jeszcze bretoński król(725pkt.):
Zalety:
-Przede wszystkim grale nie są 0-1, ale, żeby nie było tak miło wieśniacy są special(i takie samo pytanie czy jak grasz na EW to możesz mieć grale

-Grail vow
-Virtue of Purity
-Przeżuty trafienia i zranienia w pojedynkach
-Magic resistance ma tyle z ilu kostek został rzucony czar(może mieć więcej niż 3)
-Musi być generałem(wyobraźcie sobie idzie król na wojnę i słucha rozkazów jakiegoś tam duka

-Jednostki bretońskie w linii jego wzroku są odporne na panikę
-Jak ginie to wszystkie jednostki w armii dostają stubborna(widocznie widząc śmieć swojego króla stają się zdeterminowane i postanawiają pomścić króla za wszelką cenę

-Ma regeneracje
-Ma mieczyk który daje +1 siły i wszystkie wrogie jednostki muszą zdać test na Ld, a jak nie zdadzą nie mogą atakować w tej turze, a same zostają automatycznie trafiane
-jego wierzchowiec sieje terror
-Całkiem niezłe statystyki
Wady:
-Jak ginie cała armia bretońska musi zdać test na panikę(wyobrażcie sobie, że na bitwie ginie król naszej ojczyzny

-Jest drogi
-Ma kiepskiego armour save
-Tylko 3 życia
Polecam go na duże punkty - na małe jest za drogi i jego największa zaleta - brak 0-1 na gralach jest ograniczana do tego ile możesz mieć rarów
Jak by ktoś chciał znać statystyki tych bohaterów co podałem to mogę je napisać

Czy opłaca się brać tych bohaterów?
Jeszcze jedno pytanie: czy są jacyś inni bohaterowie specjalni do bretki?