Shield za 5pkt a Sword za 15.mallaki pisze:hm.. nie mam akurtak podrecznika przy sobie, jakie sa cent e.shielda i sword of striking?
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Zacznijmy od tego, że nie może wejść do oddziału z furmanką.krusk pisze:Pytanie o fragile aliance:
BSB chadecki w chodzi do unita z furmanką.
Potem stosunki ulegają pogorszeniu.
Co dzieje się z BSB - zostaje, wylatuje czy coś jeszcze innego?
Tylko jeżeli tych itemów nie ma w twoim army booku, jeżeli są obowiązują ceny z niego.Soulferin pisze:Shield za 5pkt a Sword za 15.mallaki pisze:hm.. nie mam akurtak podrecznika przy sobie, jakie sa cent e.shielda i sword of striking?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- BoB miniatures
- Chuck Norris
- Posty: 625
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Co to jest w sumie limit euro i jaki jest w 8 ed?
jeśli chodzi o ograniczenia Euro itp, to zadawaj takie pytania bezpośrednio do organizatora turnieju.belaras pisze:Co to jest w sumie limit euro i jaki jest w 8 ed?
Oryginalne zasady GW nic o tym nie wspominają, a jest to jedynie pewien turniejowy zestaw ograniczeń i modyfikacji zasad (stworzony przez samych graczy)

Pytanie o pojedynek.
szarżujący na klocek heros rzuca wyzwanie, w klocku jest champion i heros którzy odmawiają pojedynku, wyzywający wybiera jednego który jest przesuwany do tylniego szeregu żeby nie uczestniczył w walce.
- Co się dzieje jeżeli po atakach herosa nie ma już miejsca w oddziale gdzie nie stykał by się wskazany bohater z walczącymi(na skutek usunięcia zabitych musi wejść w kontakt z walczącymi?) ?
- Czy może wykonywać ataki?
- Gdzie go ustawić?
szarżujący na klocek heros rzuca wyzwanie, w klocku jest champion i heros którzy odmawiają pojedynku, wyzywający wybiera jednego który jest przesuwany do tylniego szeregu żeby nie uczestniczył w walce.
- Co się dzieje jeżeli po atakach herosa nie ma już miejsca w oddziale gdzie nie stykał by się wskazany bohater z walczącymi(na skutek usunięcia zabitych musi wejść w kontakt z walczącymi?) ?
- Czy może wykonywać ataki?
- Gdzie go ustawić?
Bohater/champion cofa się tylko na jedną turę walki, w kolejnych znów może wrócić. A w tym przypadku wydaje mi się, że wraca w miejsce gdzie styka się z przeciwnikiem i może normalnie bić/challengować się od następnej tury.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Pytanie odnośnie tego co może robić w turze w której odmawia pojedynku? czy w tej turze możne atakować jeżeli na skutek usuwania "martwych" modeli znalazł się kontakcie z wrogiem lub w miejscu skąd może przeprowadzić support atak?
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
Po pierwsze - przeciwnik nie może wybrać do przesunięcia do tylnych szeregów championa oddziału - może to być tylko bohater. (str. 102, "Refusing a challenge").
Po drugie - bohater, który odmówił pojedynku i został usunięty do tylnych szeregów nie może w tej turze już atakować, a jego LD nie może być używane to jakichkolwiek testów. (str. 102, "Refusing a challenge")
Po drugie - bohater, który odmówił pojedynku i został usunięty do tylnych szeregów nie może w tej turze już atakować, a jego LD nie może być używane to jakichkolwiek testów. (str. 102, "Refusing a challenge")
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
A czy w skutek usunięcia innych modeli, jeśli by doszedł do btb z wrogiem, można po nim bić? 

Nie, gdyż zasady mówią, że musi być usunięty w miejsce gdzie nie jest btb z wrogimi modelami - jeśli nie może się tak ustawić, to nie może odmówić wyzwania. Tym samym, skoro zmienia według zasad swoją pozycję w jednostce, taką pozycję przyjmuje niezależnie od następujących w czasie walki zmian, aż do momentu zakończenia danej fazy walki wręcz.gerald_tarrant pisze:A czy w skutek usunięcia innych modeli, jeśli by doszedł do btb z wrogiem, można po nim bić?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
to jak z tymi pegazami panowie? musze byc na 100 pewny.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
z 2 szeregu masz tylko support ataki jeźdźców
przypominam sięWaldi pisze: I jeszcze kilka wątpliwości:
- bohater zarówno na rydwanie jak i na monsterze dostaje bonus +1AS?
- wyzwania nie może odmówić np skink kapłan na endżinie? (bo nie ma go tak wycofać by nie był w kontakcie z wrogiem)?
- czempion może odmówić wyzwania o ile jest możliwość przesunięcia go na bok oddziału tak by się nie stykał z modelem wroga (bo do tyłu go cofnąć się nie da)?
Gość rzuca fireballa na mój model, lore attributes mówi, że dodaje k3 do castingu na każdy kolejny czar na ten właśnie model i pytanie:
- czy ten bonus się kumuluje? np rzuci kolejnego fireballa i dostaje już 2k3?
- czy rzucając Flame Storm i określając że celem będzie ten model dostaje się ten bonus? (jeszcze przed określeniem scatterowania)
TakWaldi pisze:- bohater zarówno na rydwanie jak i na monsterze dostaje bonus +1AS?
Nie może odmówić.Waldi pisze:- wyzwania nie może odmówić np skink kapłan na endżinie? (bo nie ma go tak wycofać by nie był w kontakcie z wrogiem)?
Czemu ma nie dać się go cofnąć?Waldi pisze:- czempion może odmówić wyzwania o ile jest możliwość przesunięcia go na bok oddziału tak by się nie stykał z modelem wroga (bo do tyłu go cofnąć się nie da)?
Nie kumuluje się.Waldi pisze:- czy ten bonus się kumuluje? np rzuci kolejnego fireballa i dostaje już 2k3?
Z opisu DD z str 31 według mnie wynika, że tak, ponieważ wyznaczasz cel przed rzuceniem czaru.Waldi pisze:- czy rzucając Flame Storm i określając że celem będzie ten model dostaje się ten bonus? (jeszcze przed określeniem scatterowania)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Dlatego:Andrzej pisze:Czemu ma nie dać się go cofnąć?
If no enemy character steps forward to meet the
challenge, one of them must retire in ignominy.
This character is nominated by the challenger -
though he may not nominate a character that
could not have accepted the challenge, or a unit
champion - champions can accept challenges,
they do not have to.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Page 83 – Monstrous Cavalryloko pisze:to jak z tymi pegazami panowie? musze byc na 100 pewny.
Add “MONSTROUS SUPPORT
Furthermore, the rider of a monstrous cavalry model can make
as many supporting attacks as are on its profile, up to a
maximum of three.” to the end of the paragraph.
Chyba jeździec może do maksymalnie 3 a pegaz dostaje 1 support attack
Dzięki za odpowiedzi

Nic nie dostaje... Jeśli jest w drugim szeregu, żaden wierzchowiec czy to wielkie bydle, czy wilk z lasu nie ma prawa do wykonania "supporting attack".Waldi pisze:a pegaz dostaje 1 support attack
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Czyli z tego wynika, że champion nie ma obowiązku przyjmowania challanga, i w przypadku posiadania maga i championa w pierwszej linii odmowa pojedynku musi spowodować wycofaniem maga?Mac pisze:Dlatego:Andrzej pisze:Czemu ma nie dać się go cofnąć?If no enemy character steps forward to meet the
challenge, one of them must retire in ignominy.
This character is nominated by the challenger -
though he may not nominate a character that
could not have accepted the challenge, or a unit
champion - champions can accept challenges,
they do not have to.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
A co w takim razie z czempionami chaosu?
oni muszą przyjmować i rzucać challenge.
oni muszą przyjmować i rzucać challenge.