Speed Freeks w wydaniu WHFB - 2,5k O&G

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Speed Freeks w wydaniu WHFB - 2,5k O&G

Post autor: Reksio »

Z chęcią usłyszę Wasze komentarze nt. poniższej rozpiski. I teraz tak - wolę, jeśli to możliwe, przeczytać porady co zmienić, żeby było lepiej niż co jest zupełnie z tyłka.

Ogólnie podoba mi się koncepcja armii na chariotach - nie chcę z niej rezygnować.

Imo plusy tej armii to:
+ relatywna odporność na animozję
+ dużo jednakowo groźnych unitów
+ niezła odporność na magię
+ pare sztuczek na stopowanie groźnych przeciwników (np. złapanie czegoś mocno bijącego z flamingów na bohatera gobbosów z dragonbane gem)
+ relatywnie duża szybkość

Minusy:
- mała siła przebicia po pierwszym uderzeniu
- bardzo boli strata gienka
- trudne manewrowanie
- praktycznie zero walki na dystans



LORDS:

[325] 1x Black Orc Warboss
- boar chariot
- glittering scales
- crown of command
- effigy of mork
- warrior bane

[155] 1x Goblin Great Shaman
- feedback scroll

HEROES:


[160] 1x Goblin Shaman
- dispel scroll
- wolf chariot

[189] 1x Orc Big Boss
- battle standard bearer
- heavy armour
- banner of eternal flame
- boar chariot

[61] 1x Goblin Big Boss
- wolf mount
- shield
- light armour
- tormentor sword
- dragonbane gem

[64] 1x Goblin Big Boss
- wolf mount
- lucky's dirk
- charmed shield
- light armour
- the collar of zorga

[64] 1x Goblin Big Boss
- wolf mount
- sneaky skewerer
- light armour
- enchanted shield

CORE:

[165] 25x Orcs
- shields
- standard
- musician

[165] 25x Orcs
- shields
- standard
- musician

[315] 25x Orc Big 'Uns
- shields
- mork's spirit totem
- standard
- musician


SPECIAL:

[60] 1x Goblin Chariot

[60] 1x Goblin Chariot

[80] 1x Boar Chariot

[80] 1x Boar Chariot

[80] 1x Boar Chariot

[75] 1x Rock Lobber
- orc bully

RARE:

[80] 1x Doom Diver

[80] 1x Doom Diver

[240] 6x Trolls

Awatar użytkownika
Mortyr
Wałkarz
Posty: 75
Lokalizacja: England obecnie

Post autor: Mortyr »

Ostatnio grałem przeciw orkom (jako WoCh) i daję ci większe szanse jeśli zlepisz te dwa kloce orków w jeden większy (ofc 50 to przesada) i powiększysz oddział Big`Uns za resztę punktów.
No i zawsze grając przeciw O&G bałem się fanoli, jak dla mnie oddział albo dwa goblinów z fanatykami to must have, szczególnie że kosztują małe pkt.
Aha, i nie graj tym przeciw WoCh :mrgreen: CC relatywnie masz mocny, ale... co byś nie zrobił - dla mnie taki przeciwnik idący do zwarcia to prezent. U orków zawsze bałem się tylko fanatyków oraz parku maszynowego (3 rockloby, 2 doomki i arsenał boltów).
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Dzięki za komentarz.

Wiesz, miałem zamiar grać na fanatykach, ale z drugiej strony bez dużego waagh to już nie to. A duże waagh nie mieści się za bardzo w tej rozpisce :(

Z resztą, jak dla mnie fanatycy w małych ilościach są zbyt losowi, żeby płacić dodatkowe 60+ punktów za oddział-matkę tylko po to, żeby mieli skąd wyskoczyć :)

Miałem plan pograć na fanolach na 2,5k, ale opierał się on na 12 oddziałach NG z 3x fanatycy w każdym.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

- mała siła przebicia po pierwszym uderzeniu
- trudne manewrowanie
- praktycznie zero walki na dystans
imo z tego wynika, że musisz iść do CC, bo inaczej nie wyszarpiesz nic poza remisem, a z wbiciem sie w combat wiąże się ryzyko utkniecia w oddziałach wroga na wiecej niz 1 ture, co dalej pociąga za sobą fakt, że w nastepnych turach CC nie masz praktycznie zadnej wartosci bojowej.
Czyli... albo sie przebijesz w pierwszej turze przez wszystko i wygrasz...
albo gryziesz glebe i maska w plecy.
dla mnie rydwany w wfb są za bardzo losowe z tymi swoimi impaktami(a co w wfb nie jest losowe... #-o ?), ale warto sprobowac ^^
z WE moze wygrasz, ale np. z dwarfami/emp? dojedziesz wogole :D?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Mortyr pisze:Ostatnio grałem przeciw orkom (jako WoCh) i daję ci większe szanse jeśli zlepisz te dwa kloce orków w jeden większy (ofc 50 to przesada) i powiększysz oddział Big`Uns za resztę punktów.
No i zawsze grając przeciw O&G bałem się fanoli, jak dla mnie oddział albo dwa goblinów z fanatykami to must have, szczególnie że kosztują małe pkt.
Aha, i nie graj tym przeciw WoCh :mrgreen: CC relatywnie masz mocny, ale... co byś nie zrobił - dla mnie taki przeciwnik idący do zwarcia to prezent. U orków zawsze bałem się tylko fanatyków oraz parku maszynowego (3 rockloby, 2 doomki i arsenał boltów).
Bać się to za dużo powiedziane, ale patrząc z tej samej perspektywy co Mortyr muszę potwierdzić jego słowa.
I jeszcze teraz dochodzą trolle, itp i odporność na panikę znacznie je polepszyła, tak samo jak Supporting ataki.
Ale teraz bez bannera z flamingami nie wychodzi się imo z domu :p

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Bannery z flamingiem są takim samym plusem jak i minusem. Wystarczy, że w goblinach znajdzie się ~100 punktów na lorda na wilku z crown of command + dragonbane gem i można tym jednym kolesiem cały klocek zatrzymać ^^

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

no nie do końca, bo przez gobliny elitarna piechota przechodzi jak przez wodę, wcale nie koniecznie musząc bić po kolesiu z dragonbanem a stubborn na ld goblińskiej to tak jak mało przegrany combat u innych ras, więc na jedno wyjdzie

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

gerald_tarrant pisze:no nie do końca, bo przez gobliny elitarna piechota przechodzi jak przez wodę
Mnie tam gobosy z siatkami i ,,wiecznym" stid fastem sciągają sen z powiek. Fanole są wporządku ale teraz pełno śmieci, które mogą je b. szybko wyciągnąć i może być problem ;).
Co do rozpiski - tak, żeby nie zmieniać zamysłu- ja bym zwiększył klocki orków bo 25 wsiąka bardzo szybko. Rydwany są niezłym wsparciem a na HE rewelacyjne bo zdążą ,,natłuc" zanim elfy się zorientują, że mają ASF ;) i na inne badziewia z t3.

P.S Dostałeś paczke ? :D

P.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

1. Przeciwko Imp/Dwarf nie masz szans wysiepie Ci rydwany z maszyn zanim dojadą.
2. Bohaterowie kompletnie bez lookauta to CI nawet z łuków ich zastrzelą
3. Masz nielegalnie złożonego BSB, ork nie może mieć HA [-X
4. Bez fanatyków teraz nie wychodzi się z domu zawsze coś utłuką i są niezłym straszakiem.

Nie masz żadnych ward save czyli praktycznie boli Cię każda większa siła nooo i kto będzie niańczył trolle?

IMHO rozspiska raczej bardziej funowa niż grywalna.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
alberiw
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: alberiw »

Goblin chariot to lipa.
Troche male te orki jak na te punkty.
I te gobliny na wilkach to cos robi czy tylko kosztuje Pts?
Ja bym BSB dal do big unsow i dodal jakies big bossy w boar chariot albo na misiach.
Gabinet Zniewoleń Sado Maso --> GZSM RULZ!

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Grałem przeciwko czemuś podobnemu. Moje spostrzeżenia:
- Wpadiesz rydwaem w jakiś klocek, zadasz góra 5-6 woundów i dostaniesz w zamian 9 ataków. Nawet jak Ci się uda wygrać to kloc ustoi na steadfaście i później masz choko.
- Boli Cię nawet stand and shoot a co dopiero jakieś maszyny wycelowane w gienka.
Obrazek

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

alberiw pisze:Goblin chariot to lipa.
Troche male te orki jak na te punkty.
I te gobliny na wilkach to cos robi czy tylko kosztuje Pts?
Ja bym BSB dal do big unsow i dodal jakies big bossy w boar chariot albo na misiach.
Gobliny na wilkach mają biegać za maszynami i gostkami eterycznymi.

ODPOWIEDZ