Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Barbarossa »

Nic nie wiem o czymkolwiek, co by pozwalało nie przydzielać PD krasiom w takim sojuszu.

Innymi słowy, kolega chyba fantazjował.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

1.M&H:
-handlersi dają tylko LD, są częścią jednostki (strona 10), nie dają innych statystyk bo nie są jednym modelem (strona 10),
2.kostki:
-natural dice score, to wszystko co zostało kulnięte, to co nie zostało jest bonusem do rzutu, jedyne co moim zdaniem jest dyskusyjne to lore atribute z fire, aczkolwiek tu bym się bardziej skłaniał w stronę bonusu
3.herosi ze specjalnymi zasadami:
-w momencie kiedy oddział się rozsypał to heros ucieka, oblał LD a oddział który dawał mu odporność przestał istnieć (sytuacja herosa w klocku demonów),
-unstable character ucieka razem z oddziałem, w GW byli już uciekający undeadzi patrz zasady harry the hammer,

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

1. M&H:
Przedstawiałem już wcześniej swój pogląd na ten temat. Uważam, iż handlersi są w dużym stopniu analogią do załogantów machin (model jednostki, której część jest ignorowana i działa jedynie na potrzeby profilu statystyk) i powinni być traktowani podobnie. Zarówno testy LD, jak i innych statystyk są brane z najwyższej wartości całej jednostki.

2. Kostki:
- Kostki dorzucane nie liczą się jako bonus do casta, lecz jako osobne, dodatkowe kostki - tym samym przy ewentualnych rzutach liczą się w kwestii zasady "not enough power". Oczka wyrzucone z tych kostek są "natural dice roll".
- Kindleflame itp. kostki są bonusami do casta i nie liczą się do zasady "not enough power". Oczka wyrzucone z z tych kostek nie są "natural dice roll", lecz jego modyfikatorem.

3. Herosi z zasadami "Daemonic Instability" i "Unstable", a zasady Trusted Alliance:
- W zasadach tych opisane jest, iż odnoszą się one tylko do jednostek, które je posiadają. Ważne słowo - jednostek. Tym samym, bohater z jedną z tych zasad dołączający się do oddziału bez tych zasad, staje się częścią swojego oddziału. Zasady odnoszące się do testów złamania wynikające z tych zasad, przestają na ten czas działać - bohater jest częścią swego oddziału i zasady oddziału są tymi, którym podlega. Oczywiście działa to w drugą stronę - bohater bez tych zasad, dołączający do oddziału z tymi zasadami, zyskuje na tych zasadach (w kwestii testów złamania).
- Uważam jednak również, że obrażenia wynikające z powyższych zasad nie przenoszą się na modele, które tych zasad nie posiadają, co wynikałoby z zapisu:
However, if a rule only
affects a specific race, it will not affect friendly
units of another race.
Uważam, że takie podejście do sprawy jest najbardziej zgodne co do samych zapisanych zasad z AB i RB (mimo, iż w cytacie odnieśli się do "units", a nie "models") i jest najprostszym rozwiązaniem tej wątpliwej kwestii.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Czy są jakieś plany do przychylenia się nad tabelą miscasta w armii OnG chodzi o wynik 12? Trochę to trąci bublem w tej edycji...
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

katerek pisze:Czy są jakieś plany do przychylenia się nad tabelą miscasta w armii OnG chodzi o wynik 12? Trochę to trąci bublem w tej edycji...
No a jakie są propozycje? Wszystko co by się w tym przypadku czyniło, podchodziłoby pod BP a nie wyjaśnianie wątpliwości. Jeśli FAQ lub errata tego nie wyjaśni/zmieni, to trudno cokolwiek z tym zrobić w ramach uściśleń. Na razie wychodzi na to, że:
- czar jest rzucany z IF i takoż rozpatrywany
- rzut na miscast wychodzi 12
- czar już został rzucony z IF, a więc nie ma co rzucać - przechodzimy do następnego punktu
- rzuć na tabelkę jeszcze raz
Czyli aktualnie rzut 12 to jest po prostu przerzut lub rzuć jeszcze raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Skoro tu, to przenoszę tutaj...
Barbarossa pisze: No i potem taka "połączona" jednostka musi zdawać brejka. Moim zdaniem (i ściśle według zasad) - jednostka zdaje brejka zgodnie ze swoimi zasadami, tak więc slejwy z wampirem mogą zostać złamane w CC i cały oddział będzie uciekać. Jedyna niewygodna kwestia to np. co się dzieje, jak stoi sobie lord mortali chaosu w oddziale horrorów 3 i horrory dostają 10 ran od brejka. Czy lord dostaje rany z CR, czy musi zdać osobny break test jeszcze w tej turze, czy też zdejmujemy 3 horrory i nic dalej się nie dzieje)
Z wampem to raczej sprawa prosta. Znika.
Slaves nie uciekają tylko wybuchają po przegranej a co za tym idzie odpowiedni paragraf w AB skavenów mówi że znika wraz z postaciami w środku znika i tyle.

Z horrorami to sprawa gorsza jednak. Wg mnie horrory wyparowują a lord zostaje zdając panikę za wybity unit. Dlaczego? Rany z unitu nie przechodzą na herosów jednak to się nie tyczy demonów i ich bohaterów. Lord nie ma zasady Instability więc wg mnie nie wyparowuje ani nie testuje breja osobno bo taki test jest jeden..
Barbarossa pisze: 1. Monsters and Handlers. Pewnie wszyscy wiecie - wg Rulebooka "the handlers aren't really a combat unit per se, so we ignore them for most gaming purposes". Następnie wymienione jest, kiedy zasadniczo na pewno handlersów NIE ignorujemy (losowanie ran od strzelania, walka wręcz).

Rodzi to pytanie - czy Handlersi mogą dawać monsterowi leadership (lub inne statsy, co wydaje mi się totalnie naciągane, ale taki pogląd był przedstawiany).
Most nie znaczy wszystkie. Gdyby mieli dawać tylko ataki to by to napisali i połączyli jak załogę maszyn.
Wg mnie LD dają ale tylko tę charakterystykę. Da się ich osobno zabić więc inicjatywy nie przekazują do słonka i takie jest moje zdanie.
tylko LD inaczej ataków też by nie dawali [ bo idąc hardcorowo to most może i tego dotyczyć ... ]
Barbarossa pisze: 2. Na poprzedniej LS byłą też dyskusja, ale chyba bez ostatecznego głosowania, w dalece ważnej kwestii pt: czy bonusowe dorzucone kostki (takie jak kostka ze slanna, kostka ze sztylecika DE itp.) to część naturalnego rzutu jeśli chodzi o zasadę "not enough power". Przytoczę:

"No matter how powerful a wizard may be, he cannot cast a spell where the total of the natural dice scores is less than 3. A dice total of 1 or 2 is always considered a failure, despite the level of the wizard"

Kostki te na pewno mogą powodować IF/miscast, bo tam zasada NIE mówi o naturalnym rzucie ("If two or more 6's are rolled when casting a spell")

Pytanie, czy "naturalny" wynik na kościach obejmuje kości dorzucone. Także np. z kindleflame lore of fire, czy też z wand of jet.
Wszystko co nie jest normalnie generowaną kostką jest bonusem. [ nie mówię o BoS, MotBA, PoD i inne dorabianie kości do puli ]
I kość dragon maga, kostka slanna, +x do casta jest bonusem do zagrania czaru.
Jak wypadnie mniej niż 3 na "naturalnych" innych niż przedstawiłem to jesteś disrupted i nie czarujesz.



A ja mam lepszego knyfa.
Scenariusz B&G.
Mam 5 unitów i oddział Wayów [ scouts ] przeciwnik ma oddziałów 8 bez scouts.
Kto dostaje +1 do zaczynania i dlaczego?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:A ja mam lepszego knyfa.
Scenariusz B&G.
Mam 5 unitów i oddział Wayów [ scouts ] przeciwnik ma oddziałów 8 bez scouts.
Kto dostaje +1 do zaczynania i dlaczego?
Wszystko na podstawie RB:
zasada scout, 1st turn z B&G, alternatig metod of deployment.
Wystawiacie się na przemian. W zasadzie scouts stoi "kiedy skonczysz wystawiac armie, wystawiasz scouts". Więc kończysz wystawiać armię pierwszy, potem wystawiacie scouts. W zasadzie 1st turn z B&G masz "ten kto skonczyl wystawiac armie pierwszy ma +1 do zaczynania". RB jest oczywiście mało precyzyjny. Bo jak niby można wystawić armię, a potem znów wystawiać swoje jednostki, przyjąłem więc "wystawiona armia" jako tą, która jest wystawiana na normalnych zasadach. TADA :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Kiedy turlasz kosteczką?
Po wystawieniu całej armii.
Jeśli ja wystawiam wayów po Twoich jednostkach to kto pierwszy skończył wystawiać całą armię?
[ chyba że chcesz zasugerować, że scouts to nie część armii a to niebezpieczny grunt...]
Nigdzie w RB nie zasugerowali że nie wliczają się do restrykcji scenariuszowych a zaznaczyć trzeba że mają swój osobny dział "Deployment Special Rule".
Zobacz zasadę Vanguard.
Stoi tam "
"After both sides have deployed all thier other forces [ including Scouts]..."
Czyli skauci wliczają się do "całej armii".
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

u angoli według terminologii kostkowej "natural dice" czy jest to wfb czy jakiś tam rpg oznacza rzut niczym nie zmodyfikowany czyli jeśli masz -2 do casta i rzuciłeś na kości 5 to naturala masz 5 a nie 3 (5-2). i uważam że tak się to powinno interpretować nie ma to znacznia czy wykorzystałeś kość z puli czy z laski czy innego badziewia jak wyrzucisz w sumie 3 lub mniej to wtopa.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie mówię, że scouty nie wliczają się do armii. Chodzi mi teraz tylko o pojęcia z RB.
Wystawiasz "całą armię" (to co pisałem wcześniej - wszystko oprócz scouts), masz +1 co rzutu na zaczynanie. Wystawiacie scouts. W zasadzie Vang masz "all their other forces" a nie jak w scouts "all units from both armies". Ruszasz Vang (FAQ). Wykonujesz rzut na zaczynanie.
bigpasiak pisze:Czyli skauci wliczają się do "całej armii".
Wg tego cytatu wliczają się do "wszystkich jednostek" a nie do "armii".

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

No kwestia scoutow byla na maksa problematyczna. Zarowno ja, Michal jak i Shino nie wiedzielismy za bardzo co z tym zrobic. Uzgodnilismy, ze ten kto ma scoutow jest poniekad udupiony, aczkolwiek jest to glupie, ze majac scoutow z gory tracisz +1.

Chcialbym, zeby LS to szybko ustalila.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Alternating Units
Where a battle calls upon you to alternate
deployment of units, roll off to see who sets up
the first unit, and then take it in turns to deploy
a single unit in your deployment area. All an
army's war machines are set up at the same time
(taking just one of the player's 'turns') but can
be placed at separate locations in their
deployment zone. All characters must be
deployed last
, again taking up just one turn, but
may be set up in separate locations or units in
their deployment zone. When using this method
the player roll off to see who gets the first turn
but the player that finished deploying his army
first
is allowed to add +1 to his dice roll.
Jest to zapis ze str. 142
Wynika z niego, co ewidentnie widać, iż bohaterowie są rozstawiani ostatni. Według kontekstu tego fragmentu to właśnie moment wystawienia wszystkich bohaterów liczy się do bonus +1 przy ewentualnym zaczynaniu.
W tym przypadku, mimo iż jednostki "scout" należą do armii czy też jednostek armii, są wystawiani po wszystkich innych jednostkach, również bohaterach (jak to jest opisane w zasadach "scouts"). Tym samym jednostki "scout" znajdują się poza formą wystawiania jednostek w kontekście bonusu +1 do rzutu na zaczynanie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Mac przekonales mnie.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Mac pisze:
katerek pisze:Czy są jakieś plany do przychylenia się nad tabelą miscasta w armii OnG chodzi o wynik 12? Trochę to trąci bublem w tej edycji...
No a jakie są propozycje? Wszystko co by się w tym przypadku czyniło, podchodziłoby pod BP a nie wyjaśnianie wątpliwości. Jeśli FAQ lub errata tego nie wyjaśni/zmieni, to trudno cokolwiek z tym zrobić w ramach uściśleń. Na razie wychodzi na to, że:
- czar jest rzucany z IF i takoż rozpatrywany
- rzut na miscast wychodzi 12
- czar już został rzucony z IF, a więc nie ma co rzucać - przechodzimy do następnego punktu
- rzuć na tabelkę jeszcze raz
Czyli aktualnie rzut 12 to jest po prostu przerzut lub rzuć jeszcze raz.
Nie koniecznie jak np. dostaniesz miscasta z black tongue'a czy ring of hotec to jednak czar się uda wtedy, aczkolwiek są to mega rzadkie przypadki.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:
Alternating Units
Where a battle calls upon you to alternate
deployment of units, roll off to see who sets up
the first unit, and then take it in turns to deploy
a single unit in your deployment area. All an
army's war machines are set up at the same time
(taking just one of the player's 'turns') but can
be placed at separate locations in their
deployment zone. All characters must be
deployed last
, again taking up just one turn, but
may be set up in separate locations or units in
their deployment zone. When using this method
the player roll off to see who gets the first turn
but the player that finished deploying his army
first
is allowed to add +1 to his dice roll.
Jest to zapis ze str. 142


Wynika z niego, co ewidentnie widać, iż bohaterowie są rozstawiani ostatni. Według kontekstu tego fragmentu to właśnie moment wystawienia wszystkich bohaterów liczy się do bonus +1 przy ewentualnym zaczynaniu.
W tym przypadku, mimo iż jednostki "scout" należą do armii czy też jednostek armii, są wystawiani po wszystkich innych jednostkach, również bohaterach (jak to jest opisane w zasadach "scouts"). Tym samym jednostki "scout" znajdują się poza formą wystawiania jednostek w kontekście bonusu +1 do rzutu na zaczynanie.
Masz rację. Poniekąd.
Czyli ten fragment przekreśla zasadę "scouts" i ustawia bohaterów na pozycji zawsze wystawianych na końcu po wszystkich innych jednostkach.
Dlaczego wnosisz że jeden fragment jest ważniejszy od drugiego.
Pamiętaj że wyszczególnili i maszyny [ aby je wystawić razem ] i bohaterów aby byli ostatni.
Nie ma słowa tutaj o skautach czyli można by przyjąć iż w tych zasadach ich specjalne wystawienie jest ignorowane.
To można wywnioskować z Twojego wywodu i fragmentu zacytowanego.
To jest Alternatywny sposób wystawiania więc zastanów się jeszcze raz nad tym całym akapitem.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Pasiak zdarza Ci sie czasem, ze ktos Cie przekona do swojego zdania, czy nigdy nie odpuszczasz nawet jesli 1000 osob bedzie przeciwnym zdaniu Twojego?

Zaczynam od jakiegos czasu miec wrazenie, ze zawsze musi byc tak jak ty chcesz, a nei chce zebys stal sie drugim Barbarossa.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Nie widzę dowodu a w zasadach musi być nim poparta teza.
Pokazałem Tobie czym poparłem moją [ odpowiednimi opisami i prostym stwierdzeniem że NIGDZIE nie napisali iż skauci nie wliczają się do "wystawienia całej armii" na rzecz ustalania kto pierwszy się wyłożył ] a tę popierają tylko przypuszczenia Ziemo.
Przeczytaj te zasady jeszcze raz.
Wg mnie jeśli mieli by się nie wliczać było by to wyraźnie zaznaczone jak wtedy gdy piszą wprost że wystawiasz normalnie z innymi bądź coś innego się z nimi dzieje i tyle.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Tak się kiedyś grało. Zasady się nie zmieniły od 6 edycji, tylko +1 do rzutu na rozpoczęcie przez wiele lat było martwe.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jankiel pisze:Tak się kiedyś grało. Zasady się nie zmieniły od 6 edycji, tylko +1 do rzutu na rozpoczęcie przez wiele lat było martwe.
Oj chyba trochę się zmieniły...
Nawet w 7ed scenariuszach nie było tej zasady [ +1 na zaczynanie ] więc problemu nie było. Kiedyś niektóre zasady całkiem ciekawie interpretowaliśmy... sam wiesz jak było.
Logicznym jest że skauci są poza tym rzutem, ale doświadczenie uczy że logika i warhammer... no cóż lekko się mijają i jeśli nie ma czegoś jasno opisanego [łopatologicznie ] trzeba grać najbliżej prawdy jak się da.

Skoro nie wspomnieli że wystawienie skautów nie wpływa na to kto ma +1 to wg mnie wpływa.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Sorry, ale Pasiak ma rację wg mnie.

Aż zajrzałem do Rulebooka z 7 edycji. I co tam jest?

str.3

WHO GOES FIRST?
(...) the player who finished their deployment first (NOT INCLUDING SCOUTS) may add +1 to their dice roll(...)

dla mnie to wystarczający argument, różnica jest

Zablokowany