„Falkonowe granie” Lublin parówka po 2000pkt 13-14.11.2010
Re: „Falkonowe granie” Lublin parówka po 2000pkt 13-14.11.20
Graliśmy kiedyś sobie taką naszą klubową małą ligę, i liczyliśmy właśnie 3pkt za zwycięstwo, 1pkt za remis - kompletnie się to nie sprawdza, doszło do takiej sytuacji że ktoś z 5 bitew miał 0pkt mimo, że każdą z nich przegrał minimalnie, przeliczając normalnie co 10% progi miał porażki około 12,13 w każdej bitwie. Te 15 pkt jako max w bitwie to i tak fajne ograniczenie.
Pytałem o scenariusze, bo ciekawy jestem jak będziecie podchodzić np do watchtowera? Czy tak jak na Silesianie 5 DP za domek? (wydaje się że przy ograniczeniu 15pkt max na bitwę to trochę za dużo). No i faktycznie Blood & Glory w wersji Silesiana to klasyczna trampolina, biorąc pod uwagę, że w jednym momencie każdy będzie grał inny scenariusz, mogą się mocno wypaczyć wyniki. A tak w ogóle skąd taki pomysł żeby przypisać scenariusz do stołu? Rozwiązanie ciekawe lecz trochę ryzykowne moim zdaniem. Jeśli można wysunąć własną sugestię, to uważam że blood & glory powinien być przypisany do jakiegoś niskiego stołu żeby stworzyć szansę dla par które będą na dole klasyfikacji.
Ogólnie fajny pomysł z tymi magicznymi terenami, żeby je na stałe przypisać do stołów, no i dobra motywacja w postaci tego testu żeby każdy opanował ich zasady.
Pytałem o scenariusze, bo ciekawy jestem jak będziecie podchodzić np do watchtowera? Czy tak jak na Silesianie 5 DP za domek? (wydaje się że przy ograniczeniu 15pkt max na bitwę to trochę za dużo). No i faktycznie Blood & Glory w wersji Silesiana to klasyczna trampolina, biorąc pod uwagę, że w jednym momencie każdy będzie grał inny scenariusz, mogą się mocno wypaczyć wyniki. A tak w ogóle skąd taki pomysł żeby przypisać scenariusz do stołu? Rozwiązanie ciekawe lecz trochę ryzykowne moim zdaniem. Jeśli można wysunąć własną sugestię, to uważam że blood & glory powinien być przypisany do jakiegoś niskiego stołu żeby stworzyć szansę dla par które będą na dole klasyfikacji.
Ogólnie fajny pomysł z tymi magicznymi terenami, żeby je na stałe przypisać do stołów, no i dobra motywacja w postaci tego testu żeby każdy opanował ich zasady.
-
- Oszukista
- Posty: 837
ok, ale jak na razie to standardowa punktacja lekko jakby kuleje... Przy takim ustawieniu z góry wiesz, że grasz o wszystko - tzn o wykonanie scenariusza. Nie ma opcji pt. ratowanie punktów, a gra na remis przestaje się opłacać - lepiej mieć 2 zwycięstwa i 2 porażki niż 4 remisy - dzięki czemu gra robi się ciekawsza...
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
Malowanie- razem 5 pktSzaitis pisze:To mam kolejne 2 pytania:
- malowanie każdej armii w sojuszu będzie oddzielnie oceniane czy te 5 pkt to jest do zdobycia razem na sojusz?
- co do scenariuszy, będziemy korzystać ze wszystkich scenariuszy podręcznikowych?
- właściwie to nie jest pytanie bo byłaby to głupota, ale ten test wiedzy wypełniamy parami, tak? W innym wypadku mogłoby to solidnie wypaczyć wynik całego turnieju biorąc pod uwagę że z tych 4 bitew max pkt do zdobycia to 60, a jakby test rozwiązywany był osobno to można by było z niego zdobyć całe 20 pkt. Więc to tylko tak dla upewnienia
Test wiedzy- na pare
Scenarjusze podrcznikowe
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
emiel_regis i Szaitis- co do liczenia punktów bede sie trzymał mojego systemu (max 15 dpkt).
Nad losowymi czy stałymi stołamy ze scenariuszami sie zastanowie i dam opowiedź jutro rano
Co do magicznych terenów to sie zastanawiam czy nie przypisac ich do stołu, ale żeby była opcja aby sobie gracze sami je ustawili np 5 terenów zestaw nr1 i 2 zestaw tez 5 terenów. Żucacie koscia który gracz ma który zestaw i potem na przemian se ustawiają oczywiście 7 cali odstpu od siebie.
Nad losowymi czy stałymi stołamy ze scenariuszami sie zastanowie i dam opowiedź jutro rano

Co do magicznych terenów to sie zastanawiam czy nie przypisac ich do stołu, ale żeby była opcja aby sobie gracze sami je ustawili np 5 terenów zestaw nr1 i 2 zestaw tez 5 terenów. Żucacie koscia który gracz ma który zestaw i potem na przemian se ustawiają oczywiście 7 cali odstpu od siebie.
Ogólnie fajnie by było zagrać na czysto podręcznikowe zasady razem z ustawianiem terenów, ale pamiętaj o tym że gramy na 4k a mamy 4,5h na bitwę, samo wystawienie sporo czasu kosztuje. Ostatnio na lokalu graliśmy na 2650, na 3 bitwy było przewidziane 7h, skończyło się tak że co bitwę to była frustracja bo gra kończyła się czasem w 2-3 turze - i tak u każdego było, zawsze są jakieś obsuwy. Mi się wydaje że lepiej byłoby stworzyć sztywne mapki, a gracze niech sobie tylko pokulają jakie efekty mają poszczególne tereny - ale to tylko moje zdanie. Ogólnie fajny turniej się zapowiada:)
A mam pytanie co do konwentu - tzn turniej WFB jest poza głównym budynkiem konwentu, tak? Mamy zamiar przyjechać ze Śląska, a jednak nie wszyscy będą grali, stąd pytanie czy na samą imprezę konwentową jest jakoś daleko?
A mam pytanie co do konwentu - tzn turniej WFB jest poza głównym budynkiem konwentu, tak? Mamy zamiar przyjechać ze Śląska, a jednak nie wszyscy będą grali, stąd pytanie czy na samą imprezę konwentową jest jakoś daleko?
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
A z resztą będzie dodatkowy specjalny autobus kursował, który będzie woził ludzi od konwenty do konwentu więc spox. Zajebiście, że ludzie ze Śląska przyjadą:D!!!
Co do tych terenów napiszę dokładnie jutro:)
Co do tych terenów napiszę dokładnie jutro:)
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
emiel_regis- "Jak jest z powtarzaniem czarów w sojuszu? Mogę mieć 2 magów z różnych armii z tym samym czarem czy nie? Obie wersje tworzą mi ciekawe pole do manewru"- Moja odpowiedź brzmi nie trochę by było przewalone jak by latały dwa słoneczka itd. Odpisuje tu bo to ważne i ciekawe pytanie.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
To jest jak mówiłem wersja skrótowa terenów i scenariuszy. Jest to wersja testowa wiec piszcie co poprawić.
I tez z tego właśnie będzie test np co to Anvil of Vaul? wasza odp- Hill, AoA, 6’’ FA i MA.
Hill
Anvil of Vaul- AoA, 6’’ FA i MA
Scre Slope- SS, charging itd DT
Temple of skulls- ToS, 1 hero D6 1- dead 2-6 +D3 do 1 los staty
Forest
Abysal Wood- AW, Fear
Blood forest- BF, Spell D6 s4 and 2d6 move f
Fungus- FF, Stupidy, Goblin Stubborn
Wenom Thicket- WT, Poison, DT
WildWood-WW, 4+ d6 s4
River, Lake
Boiling Flood- BF, !hit s4 no armor save, no imuntu flaming
Nekrotic ooze- NO, Poison, DT
Raing Torrent- RT DT, +3I
River of blood- RoB, Fear
Rivel of Light- RoL, light magic spell
Marshland
Eartblood Mere- EM, 6+ regeneration
Khemrian Quicksand- KQ, m, mi, mc- DT- removed!
Mist-Wreathed Swamp- MWS, Hc, pass I test or dead?
Obstacles
Blazing Barricade- BB, SC, hit s4
Blessed Bulwark- BBu, HC, -1 Hit
Ghost Fence- GF, sc, Fear
Wall- W, HC, -1 to hit
Fence- F, SC, -1 hit
Mystical Monuments
Altar of Khaine- AoK, 6’’ Frenzy
Arkane Ruins- AR, 6’’ 4 Chaneling if triplet6- miscast table
Bane ston- BS, +1 to wond
Chanel Pit- CP, 6’’ -1 LD, Undead units 6’’ regeneration 6+
Elven Waystone- EW 6’’ +1 to Chaneling (5+ no 6+)
Idol of Gork- IoG, 6’’ re-roll charge distans
Magic Circle- MC, 6’’ MR2
Sinster Statue- SS, 6’’ D6 1-3 D6 s4
Sorcerous Portal- SP, 2d6 2-4 (1D) 5-6 (1B) 7 (1m) 8-9 (1L) 10-12(1F) najbliższy
Wyrding Well- WW, no combat, end M, 3’’ D6 1- no shoting no spell, 2-4- 2D6 wounds (life)
5-6- Stupidy and Unbreakable
Buldings.
Acropolis of Heroes- AoH, 6’’ stubborn, in +1 to hit in CK
Dwarf Brewhouse- BH, 6’’ IP and stubborn, Dwarwes unabrekable test -3 LD if out.
Grail Chapel- GC, 6’’good army regeneration 6+ bretonia stubborn
Haunted Mansion- HM, 6’’ D6 s1 no as, in fear
Nehekharan sphinx- NS, 1 charakter 6’’ I test if pas lose 1-2 devastenting charge, 3-4 Heroik kilingblow 5-6 lore mater D(but wizard only)if no pas 1 wonds
Sigmarite shrine- SS, Bad army re-roll bad wsv
Tower of Blood- ToB, 6’’ Hatred bad army frenzy
Wizard tower- WT, 1 wizard lore master
! scenario
1 normal first half after 1+ who first hero who first turn
2 Dawn attaca, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił
1 18’’ X 3-5 armyA X 18’’ 2
24’’ X 24'' X 24"
1 18 ‘’ X 3-5 army B X 18’’ 2
3.Battle for the pass- first half after 1+ who first hero who first turn
’
Army A 12’’ 12’’ armyB
4.Blood of glory
9’’ ArmyA 9’’
XXXX 24''XXXX
9’’ ArmyB 9’’
first half after 1+ who first hero who first turn
1turn 20-0 W momencie zakończenia liczymy normalnie wyniki I odejmujemy lub dodajemy
2t-19-1 do danego wyniku różnica ciągle co 400 pkt
3t-18-2
4t-17-3
5t-16-4
6t-15-5
5.Meeting Engament
Army A 6’’ 6’’
XXX 6’’ 6’’
6’’ 6’’ armyB
Gramy na ukos, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił. Dalej jakoś nie mogę zczaic
6. watchtower, scenariusz wygląda tak: rozstawienie jak pitched battle, ale osoba która wygrała rzut na zaczynanie może zająć jednym oddziałem piechoty core watchtower znajdujący się na srodku stołu. Nie licząc wystawienia w 1 turze, watchtower jest normalnym budynkiem (tzn. obrońca ma steadfast, w kolejnych turach może wejść dowolny oddział itd.) Wygrywa ten, kto utrzyma watchtower na koniec gry. Sprawdź sobie w wątku z silesianem, jak oni rozwiązali kwestię liczenia punktów. Ciekawe jest zakończenie - od końca 3 tury rzuca się k6. Jeżeli suma numeru tury i wyniku rzutu wynosi 9 lub więcej - gra się kończy, tzn. po trzeciej turze kończy się na 6+, po 4 na 5+, po 9ej (sic!) automatycznie. Ogólnie scenariusz ssie, ze względu na zasady undeadów i demonów - grave guard są nie do wyrzucenia z domku (10 gg bije tak samo, albo i lepiej, niż 10 dowolnych innych piechurów, szczególnie, jeśli mają regenkę, nawet jak przegrają, to stoją nadal w domku, tylko się lekko sypią). Dodatkowo aby było uczciwie jednostki w domku nie mogą być celem żadnego czaru.
Wygrywa 15-5 i potem liczenie punktów normalnie od tego :d
Wiec tak Na stołach bedą po 2 zestawy terenów już z magicznymi zdolnościami.
Wiec pierw D6 1-3-1 zestaw 4-6- 2 zestaw.
D6 kto wygra 1 wystawia (na przemian)
Każdy ma po 1 min aby wystawi dany wybrany przez siebie z zestawu teren, za każdą kolejną minute -1Dpkt.
Tereny muszą by wystawiane minimum 7'' od siebie i od krawędzi. Bliżej krawędzi może być jedynie górka(o'') i lasek i jeziorko(4'')
Potem losujemy czary.
potem walka o połowę
a potem walka o pierwszeństwo zgodnie ze scenariuszami.
Pytania ??
Dodatkowo przedłużam nadsyłanie rosterów do 8.11.2010 do 12.00 w nocy
aby po pre falkonie zrobic ewentualne poprawki. Oraz losowe scenariusze
mogą si powtórzyć 2 razy ale za trzecim przelosuj.
I tez z tego właśnie będzie test np co to Anvil of Vaul? wasza odp- Hill, AoA, 6’’ FA i MA.
Hill
Anvil of Vaul- AoA, 6’’ FA i MA
Scre Slope- SS, charging itd DT
Temple of skulls- ToS, 1 hero D6 1- dead 2-6 +D3 do 1 los staty
Forest
Abysal Wood- AW, Fear
Blood forest- BF, Spell D6 s4 and 2d6 move f
Fungus- FF, Stupidy, Goblin Stubborn
Wenom Thicket- WT, Poison, DT
WildWood-WW, 4+ d6 s4
River, Lake
Boiling Flood- BF, !hit s4 no armor save, no imuntu flaming
Nekrotic ooze- NO, Poison, DT
Raing Torrent- RT DT, +3I
River of blood- RoB, Fear
Rivel of Light- RoL, light magic spell
Marshland
Eartblood Mere- EM, 6+ regeneration
Khemrian Quicksand- KQ, m, mi, mc- DT- removed!
Mist-Wreathed Swamp- MWS, Hc, pass I test or dead?
Obstacles
Blazing Barricade- BB, SC, hit s4
Blessed Bulwark- BBu, HC, -1 Hit
Ghost Fence- GF, sc, Fear
Wall- W, HC, -1 to hit
Fence- F, SC, -1 hit
Mystical Monuments
Altar of Khaine- AoK, 6’’ Frenzy
Arkane Ruins- AR, 6’’ 4 Chaneling if triplet6- miscast table
Bane ston- BS, +1 to wond
Chanel Pit- CP, 6’’ -1 LD, Undead units 6’’ regeneration 6+
Elven Waystone- EW 6’’ +1 to Chaneling (5+ no 6+)
Idol of Gork- IoG, 6’’ re-roll charge distans
Magic Circle- MC, 6’’ MR2
Sinster Statue- SS, 6’’ D6 1-3 D6 s4
Sorcerous Portal- SP, 2d6 2-4 (1D) 5-6 (1B) 7 (1m) 8-9 (1L) 10-12(1F) najbliższy
Wyrding Well- WW, no combat, end M, 3’’ D6 1- no shoting no spell, 2-4- 2D6 wounds (life)
5-6- Stupidy and Unbreakable
Buldings.
Acropolis of Heroes- AoH, 6’’ stubborn, in +1 to hit in CK
Dwarf Brewhouse- BH, 6’’ IP and stubborn, Dwarwes unabrekable test -3 LD if out.
Grail Chapel- GC, 6’’good army regeneration 6+ bretonia stubborn
Haunted Mansion- HM, 6’’ D6 s1 no as, in fear
Nehekharan sphinx- NS, 1 charakter 6’’ I test if pas lose 1-2 devastenting charge, 3-4 Heroik kilingblow 5-6 lore mater D(but wizard only)if no pas 1 wonds
Sigmarite shrine- SS, Bad army re-roll bad wsv
Tower of Blood- ToB, 6’’ Hatred bad army frenzy
Wizard tower- WT, 1 wizard lore master
! scenario
1 normal first half after 1+ who first hero who first turn
2 Dawn attaca, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił
1 18’’ X 3-5 armyA X 18’’ 2
24’’ X 24'' X 24"
1 18 ‘’ X 3-5 army B X 18’’ 2
3.Battle for the pass- first half after 1+ who first hero who first turn
’
Army A 12’’ 12’’ armyB
4.Blood of glory
9’’ ArmyA 9’’
XXXX 24''XXXX
9’’ ArmyB 9’’
first half after 1+ who first hero who first turn
1turn 20-0 W momencie zakończenia liczymy normalnie wyniki I odejmujemy lub dodajemy
2t-19-1 do danego wyniku różnica ciągle co 400 pkt
3t-18-2
4t-17-3
5t-16-4
6t-15-5
5.Meeting Engament
Army A 6’’ 6’’
XXX 6’’ 6’’
6’’ 6’’ armyB
Gramy na ukos, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił. Dalej jakoś nie mogę zczaic
6. watchtower, scenariusz wygląda tak: rozstawienie jak pitched battle, ale osoba która wygrała rzut na zaczynanie może zająć jednym oddziałem piechoty core watchtower znajdujący się na srodku stołu. Nie licząc wystawienia w 1 turze, watchtower jest normalnym budynkiem (tzn. obrońca ma steadfast, w kolejnych turach może wejść dowolny oddział itd.) Wygrywa ten, kto utrzyma watchtower na koniec gry. Sprawdź sobie w wątku z silesianem, jak oni rozwiązali kwestię liczenia punktów. Ciekawe jest zakończenie - od końca 3 tury rzuca się k6. Jeżeli suma numeru tury i wyniku rzutu wynosi 9 lub więcej - gra się kończy, tzn. po trzeciej turze kończy się na 6+, po 4 na 5+, po 9ej (sic!) automatycznie. Ogólnie scenariusz ssie, ze względu na zasady undeadów i demonów - grave guard są nie do wyrzucenia z domku (10 gg bije tak samo, albo i lepiej, niż 10 dowolnych innych piechurów, szczególnie, jeśli mają regenkę, nawet jak przegrają, to stoją nadal w domku, tylko się lekko sypią). Dodatkowo aby było uczciwie jednostki w domku nie mogą być celem żadnego czaru.
Wygrywa 15-5 i potem liczenie punktów normalnie od tego :d
Wiec tak Na stołach bedą po 2 zestawy terenów już z magicznymi zdolnościami.
Wiec pierw D6 1-3-1 zestaw 4-6- 2 zestaw.
D6 kto wygra 1 wystawia (na przemian)
Każdy ma po 1 min aby wystawi dany wybrany przez siebie z zestawu teren, za każdą kolejną minute -1Dpkt.
Tereny muszą by wystawiane minimum 7'' od siebie i od krawędzi. Bliżej krawędzi może być jedynie górka(o'') i lasek i jeziorko(4'')
Potem losujemy czary.
potem walka o połowę
a potem walka o pierwszeństwo zgodnie ze scenariuszami.
Pytania ??

Dodatkowo przedłużam nadsyłanie rosterów do 8.11.2010 do 12.00 w nocy


-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
Edit W blood and glory punkt złamania jest od 6 pkt bo jest 2 generałów co dają po 2 pkt.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
nie rozumiem tego co tutaj napisałeś.
AoA? Oue?
no imuntu to fire?
TO NIE JEST PRZEJRZYSTE ;]
AoA? Oue?
no imuntu to fire?
TO NIE JEST PRZEJRZYSTE ;]
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
To jest tak na szybcika taka skrótowa wersja słowa klucze praktycznie- jak się pouczysz zasad tych terenów to takie coś nie przejrzystego Ci si przyda. Ale oczywiście jak walnąłem jakieś błędy to krzyczcie bo i angielskiego też dobrze nie znam. no imuntu to fire?- to chodziło że nie działa na odpornych na ogień.
-
- Oszukista
- Posty: 837
Piotrek, litości
1) immune to fire - odporność na ogień
2) błagam
, daj scenariusze z góry, meeting engagement ssie po kule, to samo z battle for the pass, pisałem Ci już w privie o tym... a scenariusz działa tak: 1 gracz wystawia całą armię, (od razu z bohaterami w środku oddziałów), za każdy oddział rzuca kostką. Na 1 oddział nie wchodzi na pole bitwy, tylko zostaje w rezerwach, i wchodzi na zasadach posiłków (strona 27). To Ty tu jesteś sędzią, i będę na turze grał tak czy inaczej, ale mimo wszystko - posyłam priva

1) immune to fire - odporność na ogień
2) błagam

-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
Dzięki za pomoc, ale sędzią będzie także X.Maciek
i zastanawiam się nad jeszcze jednym sędzią grającym ;].

-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
PRZYPOMINAM,ŻE DO 8 ROZPISKI BO JEST ZA NIE AŻ 10 PKT
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
Czopie domki zajebiste wiadomo, że chcemy a raczej potrzebujemy
.
Dodatkowo by było wszystko jasne trzeba uściślić kilka rzeczy:
Bretońska modlitwa- Aby mieć modlitwę trzeba oddać pierwszeństwo i ile się go ma.
Jak Vampierzy heros wchodzi do sojuszniczego zwykłego oddziału to ucieka razem z nim i jest w tedy możliwość zagonienia.
A jeśli zwykły heros do demonów to w momencie kiedy si zsypią demony heros ucieka np zostało 5 horrorów i heros przegrały demony o 5 i akurat 5 zsypało to w tym momencie heros też ucieka.
Jak jakieś uściślenie mi przyjdzie do głowy to dam znać.

Dodatkowo by było wszystko jasne trzeba uściślić kilka rzeczy:
Bretońska modlitwa- Aby mieć modlitwę trzeba oddać pierwszeństwo i ile się go ma.
Jak Vampierzy heros wchodzi do sojuszniczego zwykłego oddziału to ucieka razem z nim i jest w tedy możliwość zagonienia.
A jeśli zwykły heros do demonów to w momencie kiedy si zsypią demony heros ucieka np zostało 5 horrorów i heros przegrały demony o 5 i akurat 5 zsypało to w tym momencie heros też ucieka.
Jak jakieś uściślenie mi przyjdzie do głowy to dam znać.