na turniej armia bez lordów tak jak kohortex. CO o tym sądzić?
warrior priest
koń,barding,dwurak
Dragonhelm
luckstone
Captain BSB
dawnstone, armour of met iron
mag 2lv metal
staff of sorcery
11 knightly orders fcg
banner of ethernal flame
34 halbeders fcg
+15 militia
+15 militia
10 crossbowmen
mus,std
mortar
great cannon
Steam tank
1600 pkt Empire
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
może chodziło o zupgradowanego steam tanka poprzez dokupienie mu steam anti grav engina...
na pistolierów nie ma niestety miejsca. Gdybym mógł to bym więcej kuszoli dał.
na pistolierów nie ma niestety miejsca. Gdybym mógł to bym więcej kuszoli dał.
-
- Oszukista
- Posty: 837
koncepcja spoko, ale nie bałbym się tej rozpy. Banner of eternal flame oznacza, że 1 klocek mogę wyłączyć kowbojem (da się uniknąć działa). Wydaje mi się, że jest zbędny - nie wejdą 2 hydry, abomki itd, jedyne na co się naprawdę przyda to grave guardzi, ale z regenką będą tak drodzy, że wampiry praktycznie nie będą miały magii, więc powinieneś sobie poradzić. A takiego czy innego kowboja z wardem na flamingi może mieć prawie każdy...
A wogóle to przełam niechęć wobec parówek i wpadaj na falkon - aktualne zasady sojuszy są naprawdę fajne
A wogóle to przełam niechęć wobec parówek i wpadaj na falkon - aktualne zasady sojuszy są naprawdę fajne
wiele lat grałem imperium - niestety nie znam dokładnie zmian które zaszły w ostatniej edycji, ale wiem jedno ta rozpiska jest - jak dla mnie - "for fun"
co do bohaterów:
- koncepcja z warrior priestem jest całkiem fajna. Jednak w praktyce sprowadza się to do jednego - mag sobie nie poczaruje, priest się nie pomodli. Jeżeli coś sie uda to jedynie przypadkiem. Zamiast priesta dałbym dodatkowego kapitana albo w bloku konnicy albo w piechocie albo na lataczu, maga wyposażyłbym w dwa scrolle (standard w rozpisce na jednym magu i księdzu)
- moim zdaniem kapitan z bsb w konnicy to idealne rozwiązanie, jest wręcz do tego stworzony. warto pomyśleć nad dodaniem regimentu konnicy nawet 5 zwykłych sie przydaje. ja zawsze grałem dwoma klockami kawalerii jedna miała 8 konnych (w rozpisce na 2000pkt), druga była wewnętrznego kręgu i miała 9 konnych z bohaterem - ta ilość konnych przez lata sprawdzała się w większości rozgrywek), wiem że obecnie się to troche pozmieniało (chyba teraz w specjalach lub w rarkach jest wewnętrzny krąg, szkoda)
- kolejną pomyłką jest zbyt wielki klocek halabardników - 24 moim zdaniem by starczyło (i chyba lepsi swordsmeni), jeden detachment złożony z milicji w liczbie 10 chłopa w zupełności wystarczy (atak z flanki 10 chłopa i tak zdejmuje plusy za rzędy przeciwnikowi), drugi detachment w ilości 10 ludzi uzbroiłbym w handguny bo nie ma minusów przy ostrzale szarżującego wroga na główny regiment (a siła handguna jest wówczas w pełni wykorzystywana) w dodatku fajny bannerek magiczny i jest super klocek całkiem uniwersalny w grze. przy takim klocku warrior priest by się przydał, ale już niekoniecznie.
- innym wyjściem jest zlikwidowanie detachmentów i wstawienie kolejnego klocka piechoty - oczywiście swordsmenów
- pistolierzy powinni być, lecz nie każdy potrafi grać lekką kawalerią, stąd moje zrozumienie dla jej braku.
- z mojego doświadczenia wynika, że moździeż jest trochę mniej użyteczny niż działo, dlatego proponuję grać na dwóch działach - stanowią one dobrą osłonę dla kawalerii (która niestety jest podatna na ostrzał z machin wojennych przeciwnika) no i zdejmujesz szybciej potworki. No chyba że robisz armię typowo pod jakiegoś przeciwnika (np skaveny lub zombie).
- bez steam tanka imperium nie wyjeżdża z koszar - genialna jednostka. Uniwersalna wobec większości jednostek przeciwnika.(nawet po zmianach)
-ostatnia moja uwaga do tej rozpiski - do jednostek strzelających nie dawaj sztandaru (muzyka a i owszem ale sztandar olej strata punktów)
Poza tym rozpiska jest zarąbista
Pozdrawiam
co do bohaterów:
- koncepcja z warrior priestem jest całkiem fajna. Jednak w praktyce sprowadza się to do jednego - mag sobie nie poczaruje, priest się nie pomodli. Jeżeli coś sie uda to jedynie przypadkiem. Zamiast priesta dałbym dodatkowego kapitana albo w bloku konnicy albo w piechocie albo na lataczu, maga wyposażyłbym w dwa scrolle (standard w rozpisce na jednym magu i księdzu)
- moim zdaniem kapitan z bsb w konnicy to idealne rozwiązanie, jest wręcz do tego stworzony. warto pomyśleć nad dodaniem regimentu konnicy nawet 5 zwykłych sie przydaje. ja zawsze grałem dwoma klockami kawalerii jedna miała 8 konnych (w rozpisce na 2000pkt), druga była wewnętrznego kręgu i miała 9 konnych z bohaterem - ta ilość konnych przez lata sprawdzała się w większości rozgrywek), wiem że obecnie się to troche pozmieniało (chyba teraz w specjalach lub w rarkach jest wewnętrzny krąg, szkoda)
- kolejną pomyłką jest zbyt wielki klocek halabardników - 24 moim zdaniem by starczyło (i chyba lepsi swordsmeni), jeden detachment złożony z milicji w liczbie 10 chłopa w zupełności wystarczy (atak z flanki 10 chłopa i tak zdejmuje plusy za rzędy przeciwnikowi), drugi detachment w ilości 10 ludzi uzbroiłbym w handguny bo nie ma minusów przy ostrzale szarżującego wroga na główny regiment (a siła handguna jest wówczas w pełni wykorzystywana) w dodatku fajny bannerek magiczny i jest super klocek całkiem uniwersalny w grze. przy takim klocku warrior priest by się przydał, ale już niekoniecznie.
- innym wyjściem jest zlikwidowanie detachmentów i wstawienie kolejnego klocka piechoty - oczywiście swordsmenów
- pistolierzy powinni być, lecz nie każdy potrafi grać lekką kawalerią, stąd moje zrozumienie dla jej braku.
- z mojego doświadczenia wynika, że moździeż jest trochę mniej użyteczny niż działo, dlatego proponuję grać na dwóch działach - stanowią one dobrą osłonę dla kawalerii (która niestety jest podatna na ostrzał z machin wojennych przeciwnika) no i zdejmujesz szybciej potworki. No chyba że robisz armię typowo pod jakiegoś przeciwnika (np skaveny lub zombie).
- bez steam tanka imperium nie wyjeżdża z koszar - genialna jednostka. Uniwersalna wobec większości jednostek przeciwnika.(nawet po zmianach)
-ostatnia moja uwaga do tej rozpiski - do jednostek strzelających nie dawaj sztandaru (muzyka a i owszem ale sztandar olej strata punktów)
Poza tym rozpiska jest zarąbista
Pozdrawiam
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Moja zmiana dotychczasowej rozpy
warrior priest
koń,b
arding,dwurak
ruby ring of ruin
dałem priestowi bound spella poniważ fireball może się przydać a z dwoma atakami nawet gdybym dał mu hammer of judgment to dużo nie ponabija a ja się masakrycznie obawiam wraithów. Co więcej metalowy czarodziej raczej wraitom nic sygnaturką nie zrobi bo one nie mają sava(chce miec metal na magu)
Captain BSB
dawnstone, armour of met iron
mag 2lv metal
staff of sorcery
11 knightly orders fcg
banner of ten co daje +1ld
zmiana poprawi jakość dowodzenia bo generał tu idzie.
34 swordsman fcg
+16 halberdiers
+12 crossbowmen
zmiana jako że metal maga może bardzo pomóc sworsmenom zwłaszcza czar co da im scaly skin.
mortar
great cannon
Steam tank
ba to prawda, po to go zabrałem i mam nadzieje że się sprawdzi.
warrior priest
koń,b
arding,dwurak
ruby ring of ruin
dałem priestowi bound spella poniważ fireball może się przydać a z dwoma atakami nawet gdybym dał mu hammer of judgment to dużo nie ponabija a ja się masakrycznie obawiam wraithów. Co więcej metalowy czarodziej raczej wraitom nic sygnaturką nie zrobi bo one nie mają sava(chce miec metal na magu)
Captain BSB
dawnstone, armour of met iron
mag 2lv metal
staff of sorcery
11 knightly orders fcg
banner of ten co daje +1ld
zmiana poprawi jakość dowodzenia bo generał tu idzie.
34 swordsman fcg
+16 halberdiers
+12 crossbowmen
zmiana jako że metal maga może bardzo pomóc sworsmenom zwłaszcza czar co da im scaly skin.
mortar
great cannon
Steam tank
Widzisz ja zawsze gram for fun. Co do postu twojego niestety muszę Cię zmartwić bo on raczej nadaję się na 7ed. W 8ed nie jest możliwe danie magowi dwóch scrolli. Do tego mag i priest w 8ed jak najbardziej mogą poczarować w końcu jak nam się zechce kulniemy z max 6 kości. A w tym turnieju lordów nie ma.wiele lat grałem imperium - niestety nie znam dokładnie zmian które zaszły w ostatniej edycji, ale wiem jedno ta rozpiska jest - jak dla mnie - "for fun"
co do bohaterów:
- koncepcja z warrior priestem jest całkiem fajna. Jednak w praktyce sprowadza się to do jednego - mag sobie nie poczaruje, priest się nie pomodli. Jeżeli coś sie uda to jedynie przypadkiem. Zamiast priesta dałbym dodatkowego kapitana albo w bloku konnicy albo w piechocie albo na lataczu, maga wyposażyłbym w dwa scrolle (standard w rozpisce na jednym magu i księdzu)
2 szeregi zdejmują ranki, oto dlaczego, ponadto bije drugi rank co z great weaponem da solidne uderzenie.BsB jest potrzebny w piechocie w kawie generał mam nadzieje wystarczy.- moim zdaniem kapitan z bsb w konnicy to idealne rozwiązanie, jest wręcz do tego stworzony. warto pomyśleć nad dodaniem regimentu konnicy nawet 5 zwykłych sie przydaje. ja zawsze grałem dwoma klockami kawalerii jedna miała 8 konnych (w rozpisce na 2000pkt), druga była wewnętrznego kręgu i miała 9 konnych z bohaterem - ta ilość konnych przez lata sprawdzała się w większości rozgrywek), wiem że obecnie się to troche pozmieniało (chyba teraz w specjalach lub w rarkach jest wewnętrzny krąg, szkoda)
niestety 24 niewystarczy na realia 8ed. W 7ed nie brałem innej ilości piechoty. Teraz min 30 lub 36 ze względu na dobro zasady steadfast. Ponadto detachment 16 bo jak bym miał 10 i jednego ludka stracił to nie zdejmą już rank wrogowi. Owszem zmieniłem halki na swordsmenów w głównym ale dałem detkę z halabard by skorzystać z lepszej siły. Niestety bez lorda generała imperium branie magicznego sztandaru nie jest możliwe na state troopsach. Co do handgunnów się zastanowie z drugiej strony planuję strzelców zostawić z tyłu bo z ruchem to nie postrzelam.- kolejną pomyłką jest zbyt wielki klocek halabardników - 24 moim zdaniem by starczyło (i chyba lepsi swordsmeni), jeden detachment złożony z milicji w liczbie 10 chłopa w zupełności wystarczy (atak z flanki 10 chłopa i tak zdejmuje plusy za rzędy przeciwnikowi), drugi detachment w ilości 10 ludzi uzbroiłbym w handguny bo nie ma minusów przy ostrzale szarżującego wroga na główny regiment (a siła handguna jest wówczas w pełni wykorzystywana) w dodatku fajny bannerek magiczny i jest super klocek całkiem uniwersalny w grze. przy takim klocku warrior priest by się przydał, ale już niekoniecznie.
wolę jednak pełnowartościowy jeden duży oddział.- innym wyjściem jest zlikwidowanie detachmentów i wstawienie kolejnego klocka piechoty - oczywiście swordsmenów
generalnie mam doświadczenie z fastem ale tu mi nie weszli po prostu- pistolierzy powinni być, lecz nie każdy potrafi grać lekką kawalerią, stąd moje zrozumienie dla jej braku.
wg nowych zasad 8ed moździerz jest bardzo dobry. Duży placek, zasady trafiań i brak partiali a to czego dotknie to hit pozwala na wiele w stosunku do tego co było. Zostanie działo i mortar. W 7ed nie wachałbym siędwóch dział.- z mojego doświadczenia wynika, że moździeż jest trochę mniej użyteczny niż działo, dlatego proponuję grać na dwóch działach - stanowią one dobrą osłonę dla kawalerii (która niestety jest podatna na ostrzał z machin wojennych przeciwnika) no i zdejmujesz szybciej potworki. No chyba że robisz armię typowo pod jakiegoś przeciwnika (np skaveny lub zombie).
[/quote]- bez steam tanka imperium nie wyjeżdża z koszar - genialna jednostka. Uniwersalna wobec większości jednostek przeciwnika.(nawet po zmianach)
ba to prawda, po to go zabrałem i mam nadzieje że się sprawdzi.
wywaliłem sztandar i muzyka czyniąc go detką, gdyby byłscenariusz B&G w tym turnieju to sztandar byłby koniecznością by im dać.-ostatnia moja uwaga do tej rozpiski - do jednostek strzelających nie dawaj sztandaru (muzyka a i owszem ale sztandar olej strata punktów)
dzięki i postaram się coś ugrać tymPoza tym rozpiska jest zarąbista
Pozdrawiam
W takim razie siadam już do lektury podręcznika na 8 ed. i uzupełniam braki w wiedzy. Biorąc pod uwagę twoje wyjaśnienia oraz dokonane zmiany w rozpie to teraz wygląda ona bardziej uniwersalnie.
Zastanawiam się nad powrotem do battla. Może któregoś pięknego dnia skrzyżujemy miecze na jakimś turnieju. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
ps. a nie myślałeś o Orb of Thunder? to było kiedyś bardzo przydatne na wszelkiej maści latacze - dodatkowy bound spell by ci się przydał (chociaż do tego przydałby się dodatkowy mag). No i jest jeszcze ten bannerek co nadaje oddziałowi feara w szarży - na twój duży klocek kawalerii jak znalazł a moze mały oddział flagellantów (z 15 sztuk, zeby zatrzymać jakieś dziadostwo na 1 lub 2 tury) - skoro masz priesta liczą się jako core - chyba, że i ta zasada się zmieniła.
Zastanawiam się nad powrotem do battla. Może któregoś pięknego dnia skrzyżujemy miecze na jakimś turnieju. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
ps. a nie myślałeś o Orb of Thunder? to było kiedyś bardzo przydatne na wszelkiej maści latacze - dodatkowy bound spell by ci się przydał (chociaż do tego przydałby się dodatkowy mag). No i jest jeszcze ten bannerek co nadaje oddziałowi feara w szarży - na twój duży klocek kawalerii jak znalazł a moze mały oddział flagellantów (z 15 sztuk, zeby zatrzymać jakieś dziadostwo na 1 lub 2 tury) - skoro masz priesta liczą się jako core - chyba, że i ta zasada się zmieniła.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.