Hydra - potwory siejące groze

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Re: Hydra - potwory siejące groze

Post autor: cobra651 »

Witam

Mam takie pytanie, czy hydra bedąc w kombacie może plunąć ogniem w jednostkę z którą walczy?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Gdyby mogła to prawdopodobnie przeciwnik napluł by Ci w twarz :lol2:
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

No to zostałem ładnie zwałowany :evil:

Awatar użytkownika
Andronicus
Chuck Norris
Posty: 566
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andronicus »

Ma ktoś może jeszcze na kompie PDF-a z typami hydr ( królewska, weteran i coś tam jeszcze... ) z 6ed?? Był link na początku tematu, ale już nie działa :( Jak macie to był bym wdzięczny za podesłanie na: gbialczak@wp.pl

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Proosszzze
Oprócz standardowej hydry, opisanej w podręczniku do Mrocznych Elfów, istnieją też trzy inne rodzaje tego potwora. Każda z nich posiada unikatowe zdolności, i warto się zastanowić nad użyciem którejś z tych bestii w armii Druchii.

Królewska Hydra - Wybraniec Malekitha (Royal War Hydra - Malekith's Chosen)

Punkty 255

Statystyki:
M 6 WS 4 BS 0 S 5 T 5 W 6 I 2 A 5 Ld 6

Zasady specjalne:

Płytkowy pancerz (Plate Armour) - zapewnia ochronę pancerza na 3+

Kwasowy oddech (Acidic Breath) - broń oddechowa o sile 2 pomijająca ochronę pancerza

Opryskanie (Splashback) - każda niewybroniona rana, którą otrzymuje hydra w walce wręcz, powoduje zadanie atakującemu automatycznego trafienia z siłą 2 pomijającego ochronę pancerza

(Mentally Scared) - gdy liczba ran hydry spadnie do 3 lub mniej zaczyna działać na nią zasada głupoty (stupidity), w testach można posłużyć się zdolnościami przywódczymi (Ld) Poskramiaczy Bestii.

Łaknąca mocy - zemsta Rakartha (The Spellthirster - Rakarth's Vendetta)

Punkty: 240

Statystyki
M 6 WS 3 BS 0 S 4 T 5 W 6 I 2 A 4 Ld 6

Zasady specjalne:

Aura Daerlythe (Daerlythe's Aura) - obdarzone tą zdolnością hydry posiadają magiczną odporność (2), dodatkowo sojusznicze jednostki Mrocznych Elfów w promieniu 6 cali mają magiczną odporność (1). Wszystkie zaklęcia Szlachetnej Magii rozproszone za pomocą Aury Daerlythe są niszczone przy wyrzuceniu 4+ w dodatkowym rzucie K6.

Fizyczne osłabienie (Physically Weakened) - niestety zaklęcie Morathi, które uczyniło hydrę odporną na magię, spowodowało jej osłabienie. Zobacz w statystykach.

Wybranka Konwentów (Chosen of the Convents) - hydry te są tak rzadkie i tak powiązane z Mroczną Sztuką, że mogą używać ich tylko te armie Mrocznych Elfów, które posiadają przynajmniej Czarodziejkę drugiego poziomu.

Hydra-Weteran - Szpon Khaine'a (Veteran War Hydras - The Claws of Khaine)

Punkty: 245

Statystyki
M 6 WS 4 BS 0 S 5 T 5 W 6 I 2 A 5 Ld 6

Zasady specjalne:

Przyzwyczajenie do bitwy - gdy hydra-weteran zdaje test reakcji potwora (Monster Reaction) otrzymuje +1 do swoich zdolności przywódczych (Ld)

Weteran - rzuć K6 na początku każdej bitwy, aby sprawdzić, jaką specjalną umiejętnośc posiada hydra

1.Sprowadź go! (Fetch!) - po rozstawieniu armii, wybierz postać wroga (lorda lub bohatera). Hydra będzie starała się jak najszybciej dotrzeć do tej postaci. Będzie ona wykonywać jak najdłuższe ruchy w stronę tego modelu, i jeżeli będzie w stanie - szarżować. Może też zignorować zwyczajne zasady strzelania, i wybrać tą postać za cel ataku oddechowego, jeżeli będzie ona w zasięgu. Jeżeli hydra zadeklaruje szarżę w daną postać, może dodać wynik rzutu K6 do dystansu szarży. Gdy dany model znajduje się w regimencie, a dochodzi do walki wręcz, rozpocznie się pojedynek między hydrą a postacią. Działają wszystkie normalne zasady pojedynku. Hydra ignoruje ewentualnego wierzchowca postaci, i skupia się na niej samej, ale prowadzący ją Poskramiacze mogą atakować dowolny model. W pojedynku Hydra otrzymuje +1 S i +1 A.

2.Eskortuj (Escort) - przed bitwą wybierz jedną sojuszniczą jednostkę Mrocznych Elfów, której Hydra będzie bronić. Do końca gry, o ile hydra nie znajduje się w walce wręcz, musi pozostać w odległości 6 cali od danej jednostki, jeżeli to możliwe. Bestia może zaszarżować na wrogi oddział znajdujący się poza obrębem 6 cali od chronionej jednostki, ale po skończeniu walki musi jak najszybciej wrócić do odległości 6 cali od bronionego regimentu. Hydra będzie też starała się powstrzymać od gonienia przeciwnika. Może ona dodać +1 do swoich zdolności przywódczych (Ld) przy tych testach (można użyć zdolności przywódczych Poskramiaczy). Jeżeli hydra znajduje się w promieniu 6 cali od osłanianego oddziału, a wroga jednostka deklaruje na nich szarżę, hydra może wykonać natychmiast normalny ruch. Jeżeli po tym ruchu przeciwnik nie jest w stanie wykonać szarżę, musi ją przerwać, a dany regiment nie będzie mógł zrobić nic w ciągu tury, lub zaszarżować na hydrę.

3.Wielbicielka bitwy (Battle lover) - po rozstawieniu armii, ale przed rozpoczęciem bitwy hydra musi wykonać darmowy ruch o długości 2K6 w stronę najbliższego, widzialnego przeciwnika
.
4.Skóra kameleona (Chameleon skinned) - wrogowie strzelający do hydry i jej Poskramiaczy otrzymują modyfikator -1 do trafienia.Kiedy przeciwnik używa machiny wojennej korzystającej z kości artyleryjskiej, gracz Mrocznych Elfów może rzucić swoją. Może też użyć tej kości w miejsce rzuconej przez przeciwnika. Jeżeli gracz Druchii wyrzuci Misfire, używa się rzutu przeciwnika.

5.Łaknąca krwi (Bloodthirsty) - gdy tylko to możliwe, hydra będzie maszerować w stronę najbliższego oddziału wroga i szarżować na najbliższą jednostkę znajdującą się w zasięgu szarży r11; obojętnie czy wrogą, czy przyjazną. Poza tym otrzymuje +K6 ataków w turze, w której szarżuje.

6.Khaine uśmiecha się do ciebie! (Khaine smiles upon you!) - możesz wybrać dowolną ze specjalnych zdolności hydry-weterana.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Poszło.

Awatar użytkownika
Andronicus
Chuck Norris
Posty: 566
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andronicus »

Dzięki, niech Khaine prowadzi wasze ostrza :wink:

Awatar użytkownika
Rafał_Pękala
Mudżahedin
Posty: 236

Post autor: Rafał_Pękala »

to mi też tego pdfa podrzućcie:
RaV.PL.92@gmail.com

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

przeciez to byl , zdaje sie, white dwarf dotyczacy hydry na 6 ed....teraz to nie ma racji bytu

Awatar użytkownika
Rafał_Pękala
Mudżahedin
Posty: 236

Post autor: Rafał_Pękala »

oczywiście, ale zawsze można sobie zagrać na 6ed lub tylko sobie poczytać ;)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Rafał_Pękala pisze:to mi też tego pdfa podrzućcie:
RaV.PL.92@gmail.com
Done.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Witam.
Korzystam z zasad RB edycja 8 na stronie 74 - monster and handlers, oraz z erraty
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... esV1_2.pdf

i mam problem z hydrantem a w zasadzie z poganiaczami.

Ogólnie z tego co zrozumiałem, wszystko, niezależnie czy to ostrzał czy cc wchodzi w hydre. (co wynika z Erraty)
i NIE ma zastosowania tutaj dzielenie woundów z RB (1-4) (5-6).

Obrazek
i sytuacje:
1. modele przeciwnika stykające się TYLKO z poganiaczami trafiają poganiaczy? (WW, wytrzymałość, as poganiaczy?) czy wszystko od początku do końca leci po statystykach hydry?
(wg erraty wszystko leci w hydrę, kwestia czy model stykający się TYLKO z poganiaczem może uderzyć w hydrę?)

2. czy możliwe jest zaszarżowanie hydrą i ustawienie poganiaczy w ten sposób? bo w sumie i tak poganiacze wg RB mogą walnąć każdemu kto styka się z hydrą, nawet jeśli poganiacze są z tyłu.
3. gdzie w takiej sytuacji ustawić poganiaczy?

dopiero w zasadzie zaczynam przygodę z de. więc proszę o wyrozumiałość :)
thx

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Wszystkie rysunki są złe :D w tej edycji podstawka poganiacza nie istnieje na polu bitwy, w praktyce są traktowani jakby stali na podstawce hydry.
Wszystkie ataki idą w hydre, poganiacze nie mogą zginąć bo nie ma randomowanie woundów (FaQ).

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

czy w takim razie istnieje jakaś możliwość zabicia poganiaczy i tym samym rzucanie na reakcje potwora?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Nie.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A niby czemu nie można ich ściągnąć ze snajperek?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Jak chcesz to zrobić skoro hydra to jeden model? :P

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ale poganiacze biją?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Biją
Młody Pajak pisze:Jak chcesz to zrobić skoro hydra to jeden model? :P
No niby tak.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ