8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Rabsp »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



mrgreen'y zaatakowały :D od przodu i od tylu. :mrgreen: bija pierwsi, wybijają cały szereg z tylu i z przodu(10 poległych :D ). Teraz pytanie ile modeli oddaje w tył, a ile w przód? Skad sie sciaga poległych w takim wypadku? Ściągamy 10 modeli z tyłu i w tylnych :mrgreen: nie odda nikt, a w przód odda 10 :D ? czy to jakos inaczej sie rozpatruje?

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@Rabsp

Poległych ściąga się z tyłu, po czym należy dosunąć oddział " :mrgreen: ", który zaatakował z tyłu.
Oddaje 5 modeli w przód i 5 modeli w tył.



@minosso

Dokładnie tak.
Jeśli nie jest napisane inaczej czaru nie można rzucać na jednostki zaangażowane w walkę wręcz.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Romendakil pisze:@Rabsp

Poległych ściąga się z tyłu, po czym należy dosunąć oddział " :mrgreen: ", który zaatakował z tyłu.
Oddaje 5 modeli w przód i 5 modeli w tył.
Albo 10 w przód.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

zembol pisze:
Romendakil pisze:@Rabsp

Poległych ściąga się z tyłu, po czym należy dosunąć oddział " :mrgreen: ", który zaatakował z tyłu.
Oddaje 5 modeli w przód i 5 modeli w tył.
Albo 10 w przód.
Modele z drugiego szeregu nie mogą wykonać Supporting Attacks ponieważ stykają się z przeciwnikiem (str. 49 RB).
Dlatego możliwy jest tylko układ "5 w przód, 5 w tył".

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

A jak jest w przypadku lorda ktory jezdzi na smoku? Takze uzywamy jego I przy tescie ze sloneczka?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jakaś analogia? :) nie?
stegadon to monster skinki jadą na stegadonie i używasz najwyższego I
smok to monster Lord jedzie na smoku zatem...
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

Lord i smok są rozpatrywane jako osobne jednostki wiec moim zdaniem każda z nich rzuca test I za siebie używając swojego współczynnika.
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a zdaniem Rule Booka str 10
"Where a model (or unit) has more than one value for the same characteristic, as is the case with cavalary, for example, a characteristic test is always taken against the highest of the values"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

Lord na smoku podlega zasdą Ridden Monsters (RB str. 105-106) więc przytoczony fragment się do tego nie odnośi.
misha pisze:a zdaniem Rule Booka str 10
"Where a model (or unit) has more than one value for the same characteristic, as is the case with cavalary, for example, a characteristic test is always taken against the highest of the values"
Z tym mamy do czynienia w przypadku modeli cavalry, monstrous cav itd, które są liczone jako jeden model.
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

DOC pisze:Lord na smoku podlega zasdą Ridden Monsters (RB str. 105-106) więc przytoczony fragment się do tego nie odnośi.
a to dlaczego?
To nadal jest jeden model.

Rozpatrujemy ich osobno => są dwa rzuty, jeden za smoka, drugi za lorda, oba na najwyższej I w modelu (czyli pewnie I lorda).
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jeśli model bohatera na potworze jest poddany efektowi wywołującemu podjęcie testu statystyki, to zarówno bohater jak i potwór zdają test (osobny dla każdej części modelu) na najwyższej statystyce całego modelu (czy to będzie statystyka bohatera czy potwora). Efektowi niezdanego testu statystyki podlega tylko ta część modelu, która oblała test.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mac, czym możesz to poprzeć? Nie zrozum mnie źle, nie twierdzę, że tak nie jest, ale sam nic nie znalazłem na ten temat.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Początek rulebooka - testy charakterystyk
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

Czyli jednak smok, jako ridden monster, jest w miarę odporny na słoneczko. :D Dla mnie to że się używa najwyższego współczynnika jest trochę nie logiczne ale to w końcu GW pisało zasady.
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Czy oddział, który w fazie ruchu wszedł do domku nie może go opuścić w fazie magii?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jankiel pisze:Początek rulebooka - testy charakterystyk
Chodziło mi raczej o to, że obie części modelu testują, a nie na przykład jak to było wg 7ed faq do szczurków (gdzie kazano testować na najwyższej i w razie oblania wylosować, która część modelu obrywa).
Bo to, że test jest na najwyższej cesze jest jakby jasne, to, że i góra i dół testują i to obie na najwyższej, już dla mnie tak jasne nie jest...
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

Czyli rozumiem ze mamy 2 testy na najwyzszej Inicjatywie z obydwoch postaci. A jesli stegadon jest ujezdzany przez same skinki to czy za skinki tez rzucamy osobno kazdego jednego czy to liczy sie jako caly model i jest jeden rzut?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

+1 Byro
Jakby się dało to ogarnąć sensownie to by było git :) chyba, że LS coś ustaliła, ale nic nie widziałem w uściśleniach o tym.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Byro, zasady wzorników. Każda część modelu dostaje hit, potem postępujesz wg. zasad testów. Tyle :)

@Karli, moje stanowisko wciąż się w tej kwestii nie zmieniło. Nie możesz.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Nie mówię o wzornikach. Raczej myślę o czarach typu model musi zdać test tego czy owego, albo kadzidełka cenzorów.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany