High Elves - 1500
High Elves - 1500
Witam wszystkich. Rozpiska podyktowana złożeniem armii z IoB, z racji relatywnie niskiej ceny do ilości figurek (jak łatwo się domyśleć, to moja pierwsza rozpiska w życiu, grałem jedną bitwę). Ale ew. sugestie innych jednostek przyjmę chętnie, kiwając głową, ale skoncentruje się na uwagach dotyczących : jakie zalety i wady posiada ta armia, czego się wystrzegać, a co np. zmienić (za relatywnie niewielkie pieniądze i figurki z 8'mej edycji. Wcześniejsze High Elfy mnie odstaraszają wyglądem. I tak tym połowę tych durnych hełmów poucinam bo w mojej armii nikt z czopkiem na głowie latać ni biegać nie będzie...).
Ale wracając do mechaniki.... z założenia raczej ofensywna armia, dwóch magów i dużo Power Dice by ci magowie cośtam porobili, z zabezpieczeniem przeciwko Miscastom. W zależności od przeciwnika, Lore High Magic + Lore of Cośtam (na mało magiczną armię, Lor'y ofensywne, na dużo: 2x High Magic, by korzystać z Drain'a).
Prince on Griffon, bo duże, lata, gryzie i dobrą kawę robi.
Reavers bo myślę, że parę zastosowań dla "strzelaj i uciekaj" w młotku się znajdzie.
Łączna suma pkt: 1441 (ew. parę jednostek dołożę random).
(20x) LOTHERN SEA GUARD (285pt) - do obrony przeciwko kawalerii, do ostrzału wroga by też sie ruszył.
Weapon & Armor
• Shield (+1 pt)
Command:
• Sea Master (10)
• Musician (5)
• Bearer (10)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH I (155pt) - do manewrów ofensywnych, gdy wróg związany przez seaguard'ów
Command:
• Bladelord (12)
• Musician (6)
• Bearer (12)
Commander Items: Dispel Scroll
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH II (155)
jw.
Commander Items: Armor of Caledor (2+ armor save (max!), 2+ ward save against Breath Weapons and Flaming Attacks)
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice)
(5) ELLYRIAN REAVERS (133)
Weapon & Armor
• Bow (+4pt)
Command:
• Harbringer (7)
• Musician (7)
• Bearer (14)
(1) MAGE I (175)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
The SeerStaff of Saphery – choose your spells (30)
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) MAGE II
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Silver Wand – +1 spell (10)
Jewel of the Dusk – +1 Power Dice in each of his own Magic Phases. (15)
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) PRINCE ON GRIFFON
Weapon & Armor
• Lance (6)
• Dragon Armor (9)
• Shield (3)
Griffon:
Items:
Talisman of Loec – One use only. Used at start of any CC. The berer may re roll all rolls to hit and wound until end of the phase. Any model wounded by his attacks this phase must re-roll any successful saves of any kind. At the end of the phase berer suffers one wound with no saves of any kind allowed. (10)
Ale wracając do mechaniki.... z założenia raczej ofensywna armia, dwóch magów i dużo Power Dice by ci magowie cośtam porobili, z zabezpieczeniem przeciwko Miscastom. W zależności od przeciwnika, Lore High Magic + Lore of Cośtam (na mało magiczną armię, Lor'y ofensywne, na dużo: 2x High Magic, by korzystać z Drain'a).
Prince on Griffon, bo duże, lata, gryzie i dobrą kawę robi.
Reavers bo myślę, że parę zastosowań dla "strzelaj i uciekaj" w młotku się znajdzie.
Łączna suma pkt: 1441 (ew. parę jednostek dołożę random).
(20x) LOTHERN SEA GUARD (285pt) - do obrony przeciwko kawalerii, do ostrzału wroga by też sie ruszył.
Weapon & Armor
• Shield (+1 pt)
Command:
• Sea Master (10)
• Musician (5)
• Bearer (10)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH I (155pt) - do manewrów ofensywnych, gdy wróg związany przez seaguard'ów
Command:
• Bladelord (12)
• Musician (6)
• Bearer (12)
Commander Items: Dispel Scroll
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH II (155)
jw.
Commander Items: Armor of Caledor (2+ armor save (max!), 2+ ward save against Breath Weapons and Flaming Attacks)
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice)
(5) ELLYRIAN REAVERS (133)
Weapon & Armor
• Bow (+4pt)
Command:
• Harbringer (7)
• Musician (7)
• Bearer (14)
(1) MAGE I (175)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
The SeerStaff of Saphery – choose your spells (30)
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) MAGE II
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Silver Wand – +1 spell (10)
Jewel of the Dusk – +1 Power Dice in each of his own Magic Phases. (15)
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) PRINCE ON GRIFFON
Weapon & Armor
• Lance (6)
• Dragon Armor (9)
• Shield (3)
Griffon:
Items:
Talisman of Loec – One use only. Used at start of any CC. The berer may re roll all rolls to hit and wound until end of the phase. Any model wounded by his attacks this phase must re-roll any successful saves of any kind. At the end of the phase berer suffers one wound with no saves of any kind allowed. (10)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 21:12 przez Madog, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój awatar to moja dusza.
Uuuuuuu....
Uuuuuuu....
tak dokladny opis ekwipunku mozesz sobie darowac kazdy wie co maja SM czy LSG wpisuj tylko magiczne przedmioty, rozpiska bedzie bardzije czytelna... i nie musisz wypisywac wszsytkich zasad specialnych tych odzialow i magicznych przedmiotow, wiekszosc graczy wiec co one robia...
przyklad:
Prince na gryfie - Leoc
Mage -seerstaf
Mage - silver wand
20 LSG fcg
10 SM fcg z BoS
10 SM fcg
5 fast z lukami
przy okazji znalazlem zastraszajaca liczbe bledow:
kazdy mag moze miec tylko 1 arcane item
champion nie moze miec arcanow, ani 2 pancerzy
nie mozna powtarzac magicznysz przedmiotow
lory musisz wybrac juz teraz a nie w zaleznosci od przeciwnika...
jak poprawisz bledy to bedzie mozna ci doradzac co daje rade a co nie
przyklad:
Prince na gryfie - Leoc
Mage -seerstaf
Mage - silver wand
20 LSG fcg
10 SM fcg z BoS
10 SM fcg
5 fast z lukami
przy okazji znalazlem zastraszajaca liczbe bledow:
kazdy mag moze miec tylko 1 arcane item
champion nie moze miec arcanow, ani 2 pancerzy
nie mozna powtarzac magicznysz przedmiotow
lory musisz wybrac juz teraz a nie w zaleznosci od przeciwnika...
jak poprawisz bledy to bedzie mozna ci doradzac co daje rade a co nie
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 21:13 przez Semi, łącznie zmieniany 1 raz.
Uwaga uwaga, nowa lepsza rozpiska... rzeczywiście bugów było mnogo. Tak to jest jak się nieuważnie czyta instrukcję (do tego zapomniałem doliczyć parę przedmiotów, za długo już nad tym siedzę)... Dziękuję za pomoc i wprowadzenie w więcej szczegółowych zasad.
Punkty: 1494, rezygnacja z Reaverów (waham się między nimi a ew. magiem - proszę o radę). Hoethów raczej nie chcę uszczuplać. Do tego pytanie: Czy dzielić Sea Guardów na 2 oddziały? Elfy niby mogą walczyć nawet z 4 rzędów, ale taki klocek to mniej możliwości manewrowych na bitwie (z drugiej strony przyda się jeden duży oddział jako coś co ma przyjąć na klatę wroga). Prince przejmie rolę zaczepną jaką mieli Reaverzy.
Mam nadzieję, że tym razem zamieściłem tylko czytelne i "zmienne" informacje.
(27) LOTHERN SEA GUARD [ (12+1)x27+10+5+10 = 376]
Weapon & Armor
• Shield (+1 pt)
Command:
• Sea Master (10)
• Musician (5)
• Bearer (10)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH I [ 15x10+12+6+25= 193]
Command:
• Musician (6)
• Bearer (12)
Magic Banner: Banner of Arcane Protection (25)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH II [ 15x10+12+6+12+50 = 230]
Command:
• Bladelord (12)
• Musician (6)
• Bearer (12)
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice) (50pt)
(1) MAGE I (100+35+30=165)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
The SeerStaff of Saphery – choose your spells (30)
(1) MAGE II (100+35+20=155)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) PRINCE ON GRIFFON (150+6+6+3+200+10=375)
Weapon & Armor
• Lance (6)
• Heavy Armor (6)
• Shield (3)
Items: Talisman of Loec
edit: co do Lore'ów to załóżmy że 2x High Magic (bo przyznaję, reszty nie czytałem dokładnie, a podoba mi się możliwość blokowania wrogiej magii Dispel'ami).
Punkty: 1494, rezygnacja z Reaverów (waham się między nimi a ew. magiem - proszę o radę). Hoethów raczej nie chcę uszczuplać. Do tego pytanie: Czy dzielić Sea Guardów na 2 oddziały? Elfy niby mogą walczyć nawet z 4 rzędów, ale taki klocek to mniej możliwości manewrowych na bitwie (z drugiej strony przyda się jeden duży oddział jako coś co ma przyjąć na klatę wroga). Prince przejmie rolę zaczepną jaką mieli Reaverzy.
Mam nadzieję, że tym razem zamieściłem tylko czytelne i "zmienne" informacje.
(27) LOTHERN SEA GUARD [ (12+1)x27+10+5+10 = 376]
Weapon & Armor
• Shield (+1 pt)
Command:
• Sea Master (10)
• Musician (5)
• Bearer (10)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH I [ 15x10+12+6+25= 193]
Command:
• Musician (6)
• Bearer (12)
Magic Banner: Banner of Arcane Protection (25)
(10) SWORD MASTERS OF HOETH II [ 15x10+12+6+12+50 = 230]
Command:
• Bladelord (12)
• Musician (6)
• Bearer (12)
Magic Banner: Banner of Sorcery (+D3 Power Dice) (50pt)
(1) MAGE I (100+35+30=165)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
The SeerStaff of Saphery – choose your spells (30)
(1) MAGE II (100+35+20=155)
Upgrade
• Level 2 Wizard (35)
Items:
Staff of Solidity – First miscast Has no effect. (20)
(1) PRINCE ON GRIFFON (150+6+6+3+200+10=375)
Weapon & Armor
• Lance (6)
• Heavy Armor (6)
• Shield (3)
Items: Talisman of Loec
edit: co do Lore'ów to załóżmy że 2x High Magic (bo przyznaję, reszty nie czytałem dokładnie, a podoba mi się możliwość blokowania wrogiej magii Dispel'ami).
Mój awatar to moja dusza.
Uuuuuuu....
Uuuuuuu....
?...podoba mi się możliwość blokowania wrogiej magii Dispel'ami
przedmioty na magach proponuje takie: annulian crystal, sigil of asuryan nejlepsze co mozesz im dac na te punkty
lory: life, deth, shadow, metal zalezy co lubisz ale metal na 1 to must have...
BoAP zamien na swiftness a najlepiej to zrobic SM w odzialach 7,7,6 tylko wtedy nie ma komu bosa dac...
27 LSG to dobry odzial choc lepiej dac 30 lucznikow z banner of eternal flame
Rozbijać tak drobno Sword Masterów? Nie wiem czy mi punktów starczy by każdy miał Muzyka, lidera i banner... coś by trzeba było uciąć...Semi pisze:?...podoba mi się możliwość blokowania wrogiej magii Dispel'ami
BoAP zamien na swiftness a najlepiej to zrobic SM w odzialach 7,7,6 tylko wtedy nie ma komu bosa dac...
27 LSG to dobry odzial choc lepiej dac 30 lucznikow z banner of eternal flame
Sea Guard też mają łuki, ale nie mają opcji magicznych bannerów. Właściwie to Archers też nie mają więc jak niby im dać ten banner?
Dispel niby daje +3 do trudności wrogiego czaru. Dwóch magów rzucających 2x dispel na koniec rundy daje +6 do trudności czaru. Na moje pierwsze wrażenie, to dość dużo jeśli kto nie ma archmage.
Mój awatar to moja dusza.
Uuuuuuu....
Uuuuuuu....
jeden odzial corowej piechoty moze miec sztandar za 25 pkt z zasady "first among equals"
jak wystawisz takie male odzialy to nie musisz kazdemy dawac pelnych cg, muzyk napewno, sztndar wg uznania a chempioni sa imo zbedni (12pkt za 1 atack... to slaby deal, za 15 masz kolenjego SM)
z magii Drain'a malo kto ci wpusci:) pozatym w obecnej edycji +3 do casta na nikim nie robi wrazenie bo i tak wazne czary rzuca sie z 6 kosci...
edit: a tak powaznie to przeczytaj jeszcze raz kodex i rb
jak wystawisz takie male odzialy to nie musisz kazdemy dawac pelnych cg, muzyk napewno, sztndar wg uznania a chempioni sa imo zbedni (12pkt za 1 atack... to slaby deal, za 15 masz kolenjego SM)
z magii Drain'a malo kto ci wpusci:) pozatym w obecnej edycji +3 do casta na nikim nie robi wrazenie bo i tak wazne czary rzuca sie z 6 kosci...
edit: a tak powaznie to przeczytaj jeszcze raz kodex i rb
A to dopytam się jeszcze jednej rzeczy, którą zauważyłem w innych rozpiskach - dlaczego SM się rozbija na tak małe oddziały? po 6-7 osób. Większe możliwości manewrów? Mniejsza wrażliwość na ostrzał? Jakie to ma wady? Czy nie należy obawiać się zbyt szybkiego rozbicia oddziału?
Mój awatar to moja dusza.
Uuuuuuu....
Uuuuuuu....
chodzi o to ze modele z 2 szeregu daja tylko po 1 ataku wiec traci sie ich potencial dlatego lepiej wystawic taki maly odzial gdzie wszsytkie ataki sa wykorzystywane... a jesli chcesz cos ugrac to wystaw WL lub PG to sa jednostki ktore daja rade w tej edycji SM niestety skladaja sie od ostrzlu lucznikow:(
Duże oddziały SM są dość kosztowne, a mają tylko dwa ataki więcej niż siódemka SM w jednym szeregu, ponadto duża ilość pkt w oddziale podatnym na ostrzał jest ryzykowne. Niedawno grałem na 10 SM można nią nieźle szachować przeciwnika, ale bardzo łatwo ją spanikować.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!