8 ed steam tank a reakcja na szarżę Flee!

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

8 ed steam tank a reakcja na szarżę Flee!

Post autor: scoutmaster »

w najnowszym FAQ do Empire jest napisane:
Steam Tank, Movement phase
Change to “Each SP allows you to move the Steam Tank 3".
To charge with a Steam Tank, first declare the charge as
normal, and then specify how many SP you are using to charge
with. The charge range of the Steam Tank is equal to 3" per SP
that is spent. In addition, each SP spent on the charge adds D3
to the number of Impact Hits inflicted by the Steam Tank in
the Close Combat phase. Note that you do not add the roll of
2D6 to the charge range when a Steam Tank charges, and that
the target unit may make a charge reaction as normal.”
W związku z tym mam pytanie:
jeżeli przeciwnik zwiewa z zasięgu szarży to steamtank może zadeklarować szarżę na inny cel
ale jeśli takiego celu nie ma to stoi w miejscu czy może jechać max do przodu ( było tak napisane w podręczniku do empire ale cały zapis został zmieniony przez FAQ)?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Możesz przekierować, stoi jak pali szarżę.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

dzięki za odpowiedź.
na innym forum http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=284195

znalazłem inną interpretację zasad
If you notice the FAQ'd paragraph has the following added text which wasn't in the army book:
"Note that you do not add the roll of 2D6 to the charge range when a Steam Tank charges"

This I think means that you DO roll 2D6. not adding the result does not mean that you don't roll them normally.

So the reason you roll them is incase of a failed charge. So.. you have to move the Steamtank a number of inches equal to the highest of the 2 dice rolled.

dobrze by było gdyby znalazło się to w uściśleniach sędziowskich

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Highest z 0 i 0 jest? 0?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

scoutmaster pisze:If you notice the FAQ'd paragraph has the following added text which wasn't in the army book:
"Note that you do not add the roll of 2D6 to the charge range when a Steam Tank charges"

This I think means that you DO roll 2D6. not adding the result does not mean that you don't roll them normally..
Jest w tym sens

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Kurde, teraz dopiero się wczytałem.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

To ma sens.... jednak nie jestem pewien czy STank nie powinien palić szarży jak w poprzedniej edycji - czyli jedzie na maksa...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No ten fragment akurat usunięto, czy celowo, czy nie, trudno dociekać. Ale rzeczywiście, jeśli się wczytać to spalona szarża równa jest wyższemu z dwóch d6.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Czy w związku z tym, że Steam Tank jest rydwanem ma zasadę Swiftstride? Jeśli tak to oznacza że jeśli już mowa o jakimkolwiek rzucaniu to powinno być 3D6 a nie 2D6.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Haha, dobre. Rydwanem jest.
Swoją drogą, czy to może doprowadzić do abstrakcyjnej sytuacji:
Czołg szarżuje na 3 cale (1 SP).
Wróg stoi cal od niego i ucieka na np 3 cale.
Szarża spalona. Rzucamy 2d6 (czy tam 3d6 jeśli swiftstride działa). Kulamy np. szósteczkę i co, szarża nie dochodzi, ale ruch z pościgu dochodzi do wroga :P (jak sądzę, zatrzyma się cal przed, ale przypadek i tak ciekawy).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

sory za offtop

czy czolg (jako ze jest rydwanem) taranujac murek zdaje dangerusa czy nie?
Obrazek
Highborn Elves Only!

ODPOWIEDZ