Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: Smh »

wczoraj zagrałem bitwę na 2700 vs VC... podsumowując nienawidzę regenki i nienawidzę wskrzeszania pond stan... ;P

O dziwo organki sprawowały się wyśmienicie, katapy już mniej...

Podsumowując bo nie ma co opowiadać... zostałem rozjechany przez 3 hordy ghouli + hordę GG i kilku wampów ukrytych w małym oddziale rycerzy...

Pytanie, macie jakieś sprawdzone sposoby na regenkę i wskrzeszanie?

Demotywujące było wybicie hordy ghouli (został ostatni) tura VC, wskrzeszanie... i od nowa zabawa...
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Na regenkę i wskrzeszanie jedynym wyjściem są burning ataki. Dajesz Rune of Burning na wszystkich maszynach (raptem 5 pkt) i na sztandarach, broniach Herosów. I jedziesz z koksem ;]
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

dawanie flamingów na wszystkich maszynach jest kiepskim pomysłem. jedna katapa + jedna armata wystarczą. za dużo jest bohaterów z wardem 2+ od flamingów. na sztandarach nie można mieć flammingów, ale herosi rzeczywiście mogą je mieć. ogólnie to mnie się zdaje że w przypadku dwarfów regena jest problemem marginalnym

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

Aron_Banalny pisze:dawanie flamingów na wszystkich maszynach jest kiepskim pomysłem. jedna katapa + jedna armata wystarczą. za dużo jest bohaterów z wardem 2+ od flamingów. na sztandarach nie można mieć flammingów, ale herosi rzeczywiście mogą je mieć. ogólnie to mnie się zdaje że w przypadku dwarfów regena jest problemem marginalnym
Halo, kolego! Dział Orcs&Goblins cztery piętra niżej :wink: !
Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Arbiter Elegancji pisze:moja rozpa na EURO:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=27242
antonio pisze:http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=27357
moja rozpiszcza na jutrzejszy tur ojro :wink:
Nie jestem szczególnym fanem AoD głównie z uwagi na fakt, że statystycznie (w rzeczywistości z resztą też) w 1/6 bitew oddaje punkty. Niemniej z tego co zauważyłem kowadło zrobiło się bardzo popularne zwłaszcza na Euro. Czy ktoś mi może wyjaśnić dlaczego?

Abstrahując od problemu wybuchania, kowadło stosunkowo łatwo zniszczyć (pitki i inne paskudztwa) lub zablokować (fasty, latacze, wskrzeszane/wykopujące się jednostki).

Dodatkowy ruch nie ma aż takiego znaczenia, skoro ataki są wyprowadzane po inicjatywie i wjazd od boku nie niweluje steadfasta (bo nie niweluje, prawda?). Wyjątkiem będzie na przykład szarża minersów na wrogi park maszyn jeszcze w tej samej turze gdy wyjdą, ale też trudno spodziewać się, że w każdej bitwie będzie to ruch na wagę zwycięstwa.

Pocisk/spowalnianie - fajna przeszkadzajka ale z niewielkim wpływem na zasięg szarży (oddział, który oberwał pociskiem szarżuje na 1/2 wartości M + pełny zakres 2d6/3d6, prawda?).

Zatem w czym rzecz? Płacimy 175 pkt za kilka przydatnych rzeczy (nie smakujących jednakże tak jak np hydra, prawda?) opatrzonych dodatkowo wielkim napisem "HIT ME", a mimo to AoD pojawia się stosunkowo często w rozpiskach turniejowych. Czy ktoś mi może - jak nie przymierzając sołtys krowie na miedzy - wytłumaczyć ten fenomen?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

bo w zaleznosci czy ktos lubi grac ofensywnie czy defensywnie, kowadlo to usprawnia.
majac rozpe na strzelanie, spowalniamy przeciwnika, co daje jedna ture wiecej strzelania.
grajac zas ofensywnie, kowadlo sprawia, ze dwarfy staja sie mobilniejsze: 12 cali marszu (6 w fazie ruchu i 6 w fazie strzelania) albo 9 cali + 2d6 to wcale nie jest tak malo.
do tego kowadlo dodaje 3DD.

czyli tbh nic nowego, bo wszystko to juz bylo w poprzedniej edycji.
nowoscia zas jest pewnie to, ze nie potrzebna jest rozpa na 2k by wstawic lorda z kowadlem. to moze byc sprawka tego, ze czesciej kowadelo sie widzi w rozpiskach i na stolach.

i na koniec jeszcze jedna sprawa.
fasty jestes w stanie wystrzelac w jedna ture.
na wykopywaczki nic nie jestes w stanie zrobic ale gdzies kolo war-maszynek powinienes miec samotnego zabojce demonow do obrony kowadla.
a na czary nic sie nie poradzi. ale dzieki dodatkowym DD i mozliwoscia brania wielu dispell scrolli jestesmy w stanie rozproszyc wszystko poza IF'kami.

ja osobiscie i tak wole miec w rozpisce lorda tarczownika z mocnym uderzeniem. a od 3k wstawic i kowadlo i tarczownika :)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Dodatkowo jeszcze można na BSB przykitranym gdzieś z tyłu dać Strollaz'a i wtedy to masz dopiero raj.
W rozpie Rangerzy i Minerzy - a BSB daje darmowy ruch na początku w 18' od niego.
I nagle okazuje się, że Kraśki przelazły 6' (Strollaz), 6' (move phase) i niektóre oddziały kolejne 6' (z kowadła). Bardzo fajna sprawa na Breakthrough i ogromne zaskoczenie dla przeciwnika, który nagle widzi Krasie w 1. turze na swojej połowie. 8)
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Witam, szykuje mi się mały turniej na 1000pktow - nie przywykłem do tak małej ilości pktów i nie wiem czy moja rozpa sobie poradzi, w grze DE, WE, HE (ile tego pedalstwa się zlazło... ;) ), Lizaki i Skaveny, jeśli można to prosiłbym o jakieś rady/opinie/zmiany


Runesmith 122
dispell rune 25, dispell rune 25, shield 2

Tan BSB 115
bsb 25, mr of gromril 25

Thunders x14 215
shields 14, musican 5

Thunders x14 215
shields 14, musican 5

Warriors x17 212
FCG 25, shields 17, GW 34

Organki 120


Suma 999

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, o 23:58 przez TomashWwl, łącznie zmieniany 1 raz.
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

1. organki nie mogą być orunowane!
2. spokojnie możesz zamienić runelorda na runesmitha
3. nie masz nic do CC
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

EDIT rozpy

heh, czytać AB tyle razy, a jedna linijka przy runach inżynierskich mnie przerosła ;) dzięki za naprowadzenie

fakt, za zaoszczędzone pkty z nielegalnych organ i runmastera zrobimy warriorow, pytanie najważniejsze - gromowładni czy mniej celni za to dalekosiężni (WE, HE) kusznicy?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, o 23:58 przez TomashWwl, łącznie zmieniany 1 raz.
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

kwestia gustu, przy dwóch klockach strzelców osobiście bym brał jednych thundów i jednych kuszoli.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Thundzi w najlepszym wypadku trafiają na 4+, na dalekim na 5+, nie mogą strzelać po ruchu. Ale siła strzelby to 4 i AP
Elfy mają głównie BS 4, więc na 3+ trafiają, ale WE mają Łejłoczersów, którzy nawet po ruchu, na daleki trafiają na 4+ a normalnie na 2+. Tylko siła tego ich drewnianego badziewia to 3 ;D... Więc się wyrównuje.

Na te punkty fajnie mi się wczoraj grało czymś takim:
Master Engineer 124
General, GW, Rune of Shielding, MR of Gromril
10 Quarrellers, GW 130
10 Quarrellers, GW 130
20 Hammerers shields, FCG 290
20 Warriors GW. FCG 225
Grudge Thrower, Reloading, Burning 95
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

cahir pisze:Thundzi w najlepszym wypadku trafiają na 4+, na dalekim na 5+, nie mogą strzelać po ruchu. Ale siła strzelby to 4 i AP
Zapomniałeś że Thunderersi mają +1 do Hita za Dwarf Handgun :) Więc na dalekim trafiają na 4+ :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Thundzi w najlepszym wypadku trafiają na 4+, na dalekim na 5+, nie mogą strzelać po ruchu. Ale siła strzelby to 4 i AP
thundzi - trafiaja na 3+/4+, nie strzelaja po ruchu, S4 i AP, zasieg 24"
kusznicy - trafiaja na 4+/5+, nie strzelaja po ruchu, S4, zasieg 30"

jak dla mnie taki wybor, to zaden wybor wiec u mnie w rozpach zawsze sa thundzi.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Tez wole Thundow w moich rozpiskach,obawiam sie jednak ze jak dojdzie do bitwy z HE/WE to zobacze po drugiej stronie multum 30" lucznikow,a ja zostane z 2 paczkami thundow,organkami i warriorami :/ tym raczej nie zmusze elfiakow do ofensywnej gry

Co myslicie o jednej paczce thundow a druga to kuszole rangersi? Ta sama cena,a zawsze moge ich ulokowac na dogodnej pozycji (tak na 14" cali od elfa)-bliski zasieg,jakas zaslona ustawiona z terenu,moga zrobic zamieszanie po stronie elfiakow,a jak nie to mam dalekosieznych strzelcow
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Pomysł z Kuszolami-Rangerami jest IMO dobrą opcją. Sam grając z HE doświadczyłem, że te małpy ruszają się jak chcą, bo i tak mogą po ruchu strzelać. A Thundzi mają śmiesznie mały zasięg i nieźle się musiałem nadreptać, coby oddać jedną salwę tym co zostało.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Lords & Heroes:

Runelord: Anvil+175, Shield+3, R.of Stone+5 = 323
BSB =90

Core:

29 Warriors: FCG+25, GW+2 =315
29 Warriors: FCG+25, GW+2 =315

Special:

34 Hammerers: FCG+30 =438
20 Miners: FCG+25, Drill+25 =275
Cannon: R.of Forging+35, R.of Burning+5 =130
Cannon: R.of Forging+35 =125


Łącznie 2011 pkt - odejmujemy 1 hamka i jest 1999 na turniej
Rozpiska jest na gre domową, dlatego nietypowa punktacja, bitwa jaką nią toczyłem była na 2k. W walce ze skavenami okazała sie znacznie skuteczniejsza niż pluton egzekucyjny ze wsparciem wojowników. Ogólnie wydaje mi się że jest to dobry krok w stronę rozpiski turniejowej na 2250. Dlatego daje ją tu do oceny.

Oczywistymi wadami tej armi jest brak kilku kluczowych run. Większa ilość DS jest bezsensowna, bo jak przeciwnik będzie miał 20 PD to jedna w te czy w drugą stronę nie zrobi różnicy, zastanawiam się tylko czy nie dać Runelordowi Spelleater Rune do kasowania kluczowego czaru wroga.
BSB mógłby dostać R.of Stone i Preservation albo Save na 1+, przerzuty i Preservation, tlyko że to już sporo pkt.
Hamerrersom potrzeba R.of Determination, co by doczekali się posiłków przed złamaniem w 2 turze...
Reszte pkt przydałoby się wpakować w modele, zastanawiam się czy opłaca się dać np. Bolca albo dwa (z inzynierami i na jednym Burning)

Po podliczeniu pkt wyszło to:

Lords & Heroes:

Runelord: Anvil+175, Spelleater rune+50, Shield+3, R.of Stone+5 = 373
BSB: stone+5, Preservation+15 = 110

Core:

30 Warriors: FCG+25, GW+2 = 325
30 Warriors: FCG+25, GW+2 =325

Special:

39 Hammerers: FCG+30, R.of Determination+20 = 518
20 Miners: FCG+25, Drill+25 =275
Cannon: R.of Forging+35, R.of Burning+5 =130
Cannon: R.of Forging+35 =125
Bolt Thrower- Engineer+15,Burning+5 =65

Razem 2246

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Hmm, na Runiarzu zwykle daję MR of Balance i dwa Scrolle. Zjadaczka jest fajna, o ile Ci wyjdzie, tzn jeśli wyrzucisz to 4+. Jeśli nie (co mnie się parę razy zdarzyło) to jest to tylko dwa razy droższy scroll. ;/ A tak - kradnięcie 1 kostki w turze magii przeciwnika to baaardzo dużo ;]

No i ja się pytam - gdzie jest klopa?? Bardzo fajna sprawa, szczególnie przeciwko dużym klockom piechoty, jakimi grają Skaveni... Daj ją zamiast jednego działa, z dodatkiem siły, Accuracy i Burningiem.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Właśnie, nie lepiej wywalić n2 Canona i może balca a za to wstawić klope :D Bo chyba teraz ludzie boja sie wystawiać duzych Monsterów bo i to utyka w kjażdym klocku a i D6 ran z canonów to nie mało :D
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Robo gra już szmat czasu więc nie pytam się czemu nie ma klop, działo to samo zło:D, a już dwa to masakra no ale ja lubię 3 i bez klop
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

ODPOWIEDZ