Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Kubcio »

Grazbird pisze: flame cannony mile widziane
Sic #-o !
Grazbird pisze:Potem dobić klockiem np 45 hamków.
Sic :-8 !
Grazbird pisze: w kategorii masowego morderstwa to flame cannon wygrywa.
Sic ](*,) !


=;
Obrazek

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Grazbird napisał(a):
flame cannony mile widziane


Sic !
No a czemu nie? Zadają sporo ran, S10, są dokładne, a burningi zdejmują regenkę.
Grazbird napisał(a):
Potem dobić klockiem np 45 hamków.


Sic !
I znowu nie rozumiem... A czym dobić? Thundami? Kuszolami? A może Runesmithem? A na to, żeby sobie Gwardia latała po stole pozwolić za bardzo nie wolno, zwłaszcza, gdy nadarza się okazja, by ten klok uwalić.
Grazbird napisał(a):
w kategorii masowego morderstwa to flame cannon wygrywa.
No tu się nie zgodzę - IMO klopa z burningiem robi większe spustoszenie. Szkoda, że na organy nie można run dawać... :twisted:
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

FC ssie niestety.
Strzeli może raz, a jego templatka maksymalnie obejmie tyle samo modeli co centralny hit z klopy (zakładamy ustawienie 10x3 czyli tak jak się najczęściej widuje GG). katapą latwiej trafić, ma większy zasięg, od biedy można strzelać indirectem a kosztuje mniej więcej podobnie. Podsumowując na GG, jak i ogólnie klopa>FC. Dla klimatu czasami można wystawić, ale turniejowo odpada.
cahir pisze:S10
od kiedy to FC ma s10?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Sorki, pomyliło mi się z Cannonen z Rune of Burning, o którym wcześniej była mowa. ;]
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tak jak arbiter powiedzial. FC to sobie raz wystrzeli a krasnoludzcy generalowie beda sie modlili by templatka odpowiednio daleko poleciala.
mimo flaming atakow, multipilkacji W oraz auto hitow pod templatka FC zostal baaardzo oslabiony tym, ze zabrano mu poczatkowy zasieg. imho mozna bylo go zmniejszyc do 5" i bylby juz duzo grywalniejszy.

jedyne zastosowanie jakie dla niego znalazlem to ustawic go z boku stolu, wysunietego do przodu wzgledem innych jednostek i jednoczesnie troche od nich oddalony (pierwsza ture mozna nawet podejsc do przodu bo i tak nie wystrzeli).
liczymy na to, ze przeciwnik sie nie polakomi o 140pkt i przejdzie sie na cos innego :P w tym momencie ostrzeliwujemy z FC przeciwnika z flanki :D
jako, ze nie mozna go orunowac to nie mozna mu dac runy niewidzialnosci :/
tak wiec liczymy na to, ze przeciwnik po prostu o nim zapomni :D

@cahir i grazbird
kubciowi zapewne chodzilo o sama liczbe hammererow. 45 to strasznie duzo.
to tak, jak by nosic tarcze strzelnicza, mowiaca: tu jestesmy, strzelaj w nas. caly ten oddzial skupi po prostu na sobie uwage wszystkiech magow i jednostek strzelajacych przeciwnika. do tego pochlonie wieksza liczbe punktow.
jak dla mnie to za duza liczba, choc nie powiem: kozacko taka liczba hammererow musi wygladac na stole oraz jestem pewny, ze na bank taki oddzial budzi respekt :)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Kubcio, jak każdy skurwiel gra na euro i tam 45-ciu nie wejdzie.

z tych samych powodów inne maszyny niż klopy, armaty i kowadło to gówno


cahir da best egejn

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

cahir pisze:
Grazbird napisał(a):
flame cannony mile widziane


Sic !
No a czemu nie? Zadają sporo ran, S10, są dokładne, a burningi zdejmują regenkę.
Grazbird napisał(a):
Potem dobić klockiem np 45 hamków.


Sic !
I znowu nie rozumiem... A czym dobić? Thundami? Kuszolami? A może Runesmithem? A na to, żeby sobie Gwardia latała po stole pozwolić za bardzo nie wolno, zwłaszcza, gdy nadarza się okazja, by ten klok uwalić.
Grazbird napisał(a):
w kategorii masowego morderstwa to flame cannon wygrywa.
No tu się nie zgodzę - IMO klopa z burningiem robi większe spustoszenie. Szkoda, że na organy nie można run dawać... :twisted:
Chłopaki wyjaśnili ci wszystko dość jasno także wybacz, ale nie czuję się zobligowany do odpowiedzi na twoje wątpliwości.
Morsereg pisze:jedyne zastosowanie jakie dla niego znalazlem to ustawic go z boku stolu, wysunietego do przodu wzgledem innych jednostek i jednoczesnie troche od nich oddalony (pierwsza ture mozna nawet podejsc do przodu bo i tak nie wystrzeli).
liczymy na to, ze przeciwnik sie nie polakomi o 140pkt i przejdzie sie na cos innego :P w tym momencie ostrzeliwujemy z FC przeciwnika z flanki :D
Stary, to nie wh40k z szybkim przemieszczaniem artylerii na dogodne pozycje do ostrzału :wink: !
Morsereg pisze: @cahir i grazbird
kubciowi zapewne chodzilo o sama liczbe hammererow. 45 to strasznie duzo.
to tak, jak by nosic tarcze strzelnicza, mowiaca: tu jestesmy, strzelaj w nas. caly ten oddzial skupi po prostu na sobie uwage wszystkiech magow i jednostek strzelajacych przeciwnika. do tego pochlonie wieksza liczbe punktow.
Cieszę się, że niektórzy jednak zrozumieli mój symboliczno-metaforyczny przekaz =D>
Aron_Banalny pisze:Kubcio, jak każdy skurwiel gra na euro
Właśnie :badgrin: .
Obrazek

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

cahir da best egejn
Bardzo się cieszę, nieomylne guru ludzkości.

Skąd mam wiedzieć, że Kubcio gra na Euro? Zresztą ilu ludzi (a zwłaszcza Polaków) tyle pomysłów na cokolwiek...
A Hamkowie, choćbyś nie wiem ilu ich wystawił 15-20-25-30 czy nawet tych 45 to i tak zawsze będą priorytetem do odstrzału.
W sumie można postawić Długobrodych Rangerów w 12' od przeciwnika i wtedy to na nich skupi się ogień, a Hamkami popylać sobie spokojnie od boku...
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

cahir.
nie zgodze sie z toba.
imho longbeardsi sa duzo lepsi od hammererow.
a czemu? statystyki maja dokladnie takie same a z dwurakami kosztuja tylko o jeden kunkt wiecej.
ale, nie trzeba wrzucac do nich lorda klepaka by zyskali odpornosc na fear i terror. w tej edycji zasady sa tak dziwnie napisane, ze odpornosc na panike daje rowniez odpornosc na fear i terror. do tego sami z siebie daja przerzut na panike pobliskim jednostka. calkiem spory plus dla longow :)
imho wiec sa lepsi a kosztuja tylko jeden punkt mniej za model (ale FCG kosztuje mniej o 5 :) )
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

ale nie mają wbudowanego stubborna.
Trudno powiedzieć że któryś z tych oddziałów jest lepszy. Wszystko zależy do rozpy.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

Arbiter Elegancji pisze: Trudno powiedzieć że któryś z tych oddziałów jest lepszy. Wszystko zależy do rozpy.
Hammererzy są lepsi, nie ma o czym dyskutować.
mają wbudowanego stubborna.
Właśnie dlatego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

a ja wole Dziadków. Core ze statami speciala, odporność na paniki i uodparnianie pobliskich jednostek, super modele. Ogólnie same pozytywy i więcej punktów na maszynki, slayerów i górników. A w nowej edycji stubborn na klockach nieco stracił jednak.
Nie mówię, że są lepsi. Mówię, że ich wolę.
Morsereg pisze: w tej edycji zasady sa tak dziwnie napisane, ze odpornosc na panike daje rowniez odpornosc na fear i terror.
eee... sporo nie grałem więc może się coś zmieniło. Fear z paniką nie ma nic wspólnego więc Dziadki tu bonusów nie mają. Ale przy braku FO i Ld 9/10 brak odporności jest marginalny. Terror teraz wzbudza panikę więc tylko tu się przydaje ich skill (a to już bardzo dużo). Chociaż z drugiej strony nie wiem czy nie uściślono inaczej. Uściśleń nie czytałem od daaawna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

Rakso_The_Slayer pisze:Ogólnie same pozytywy i więcej punktów na maszynki, slayerów
A już zaczynałeś pisać sensownie :cry: ...
Nie mówię, że są lepsi. Mówię, że ich wolę.
Słowa godne moderatora =D>
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Kubcio pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:Ogólnie same pozytywy i więcej punktów na maszynki, slayerów
A już zaczynałeś pisać sensownie :cry: ...
Widzisz, ja slayerów wystawiam od 6 edycji. Pancury, Dziadki i Górnicy to moim zdaniem 100% klimatu i bardzo lubię grać tymi jednostkami. Wiem, że slayerzy nie są super ekstra i że giną jak muchy, i że rozwala ich byle horda ghuli ale i tak ich lubię i wystawiam. Taki krasnoludzki stubborn ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

jeżeli chodzi o slayerów to Kubcio jest ultra-twardogłowym i nie dam mu się nic wyperswadować. ale w tej edycji rudzielcy to kiepski wybór.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Morsereg pisze:w tej edycji zasady sa tak dziwnie napisane, ze odpornosc na panike daje rowniez odpornosc na fear i terror.
Odpornośc na panikę sprawi, że nie uciekniemy od szarżującego terrorysty, ale rzucać liderkę na strach (i ewentualne obniżenie WS'a) ciągle trzeba. [-X

Wyższość Dziadków nad Hamkami (albo na odwrót) to temat na długą dyskusję.. Trzeba pamiętać min. o tym, że Longbeardzi pomagają nam wypełnić wymagane 25% Core'ów - za to z drugiej strony wystawienie hordy Hammererów nie grozi nam utratą steadfasta ;) itd itp bla bla bla...
Na ostatnim turnieju stwierdziłem, że w core'ach wystawię dwa klocki Warriorów (zamiast zwyklaków i dziadków) ale w każdej z czterech bitew odczułem na tym jednym klocku brak 6 sily :twisted: (trafianie mnie na 3 a nie 4 w paru przypadkach także)

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

Aron_Banalny pisze:jeżeli chodzi o slayerów to Kubcio jest ultra-twardogłowym i nie dam mu się nic wyperswadować. ale w tej edycji rudzielcy to kiepski wybór.
Jak w każdej inne :roll: . Stary ja po prostu nie wierze w kolesi z siłą 3, tafem 4 bez save'a i za 11 punktów od modelu!
Quaki pisze: za to z drugiej strony wystawienie hordy Hammererów nie grozi nam utratą steadfasta ;) itd itp bla bla bla...
:shock:

:lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Kubcio pisze:
Quaki pisze: za to z drugiej strony wystawienie hordy Hammererów nie grozi nam utratą steadfasta ;) itd itp bla bla bla...
:shock:

:lol:
O co ci chodzi mistrzuniu? Hamki ze Stubbornem steadfasta na 9/10 mają zawsze, nawet wystawione po 10 w szeregu (bez przewagi w liczbie szeregów, bo to i tak max3 szeregi).. Wystawienie Longów w takiej opcji jest już trochę ryzykowne - nie pójdzie parę rzutów i ty zamiast przeciwnika rzucasz break'a a na tych trzech (a możliwe, że mniej niż trzech) szeregach steadfasta juz raczej nie będzie..

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

Quaki pisze:
Kubcio pisze:
Quaki pisze: za to z drugiej strony wystawienie hordy Hammererów nie grozi nam utratą steadfasta ;) itd itp bla bla bla...
:shock:

:lol:
O co ci chodzi mistrzuniu? Hamki ze Stubbornem steadfasta na 9/10 mają zawsze, nawet wystawione po 10 w szeregu (bez przewagi w liczbie szeregów, bo to i tak max3 szeregi).. Wystawienie Longów w takiej opcji jest już trochę ryzykowne - nie pójdzie parę rzutów i ty zamiast przeciwnika rzucasz break'a a na tych trzech (a możliwe, że mniej niż trzech) szeregach steadfasta juz raczej nie będzie..
O to, że Hammererzy mają stubborna z bazy i nie jest im potrzebny żaden steadfast :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Kubcio pisze:
O to, że Hammererzy mają stubborna z bazy i nie jest im potrzebny żaden steadfast :roll:
I właśnie dlatego można ich bez ryzyka utraty steadfasta wystawić w hordzie! I właśnie o tym pisałem... Kłania się czytanie ze zrozumieniem =D>

ODPOWIEDZ