Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Kula wali w jednostkę w domku D6 hitów (same budynki są "niezniszczalne").
Do tego przypomnę, że płonące ataki skierowane przeciw jednostce w budynku, mają przerzut rzutu na ranienie.
Do tego przypomnę, że płonące ataki skierowane przeciw jednostce w budynku, mają przerzut rzutu na ranienie.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
jeśli kula trafi w domek to to co w nim jest dostaje d6 hitów. Dokładnie tak jak przy innych templatkach. Nie niszczy ściany/domku.Morsereg pisze:i tutaj jest moje pytanie. czy kula wlatuje do domku? czy rozwala sciane?
jesli druga opcja to czy strzelajac pozniej z czegos innego to czy oddzial ma hard cover?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
tak mi sie zdawalo ale wolalem zapytac, w koncu murek jest niszczony.
--- edit ---
ok, to moje polowiczne czytanie :/
na 122 stronie sa wypisane przeszkody ktore niszczy kula armatnia i sa to po prostu murki wszelakiego rodzaju.
--- edit ---
ok, to moje polowiczne czytanie :/
na 122 stronie sa wypisane przeszkody ktore niszczy kula armatnia i sa to po prostu murki wszelakiego rodzaju.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Dzięki Morsereg za sprostowanie. Moja wizja była raczej wzięta z doświadczenia i niepoparta RB ;] Nie byłem w stanie po niego sięgać (cięzki jest) ;Dz kuli armatniej trzeba zabic monstrous infantry/cavalry/beast by pocisk polecial dalej
Dobrze wiedzieć ;] Tylko one są niszczone "z bazy" czy trzeba jakoś kulać?niszczy kula armatnia i sa to po prostu murki wszelakiego rodzaju.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
znalazłem taka odpowiedz na nurtujące mnie pytanie czyli jak obecnie działają mistrzowie run ale w podręczniku 8 ed jest napisane że za czarodzieja rzucasz i kostkę rozproszenia dostajesz na 6. Czy nie ma tak że za mistrzów run też wykonujesz rzut k6??Mongrim pisze:Dostajemy bazowe +2 do każdego rzutu na dispell
Kowal run dodaje +1 kość do naszej puli kości w fazie magii przeciwnika
Mistrz run dodaje +2 kości do naszej puli kości w fazie magii przeciwnika
Kowadło dodaje +1 kość do naszej puli kości w fazie magii przeciwnika
Jeśli dostaje za nich z automatu kostki to prosił bym o jakiś namiar gdzie to jest napisane w zasadach czy uściśleniach.
Pozdrawiam
krasnoludzki RB s.30 - dzial o kowalach a dokladniej zasada domena run
"kowal run daje graczowi krasnoludow dodatkowa kostke rozproszenia w fazie magii przeciwnika. mistrz run daje graczowi krasnoludow dwie kostki rozproszenia w fazie magii przeciwnika."
i troche dalej - kostka rozproszenia
"poki mistrz run zyje, kowadlo dodaje dodatkowa kostke do puli kostek rozproszenia krasnoludow"
to o tym, ze dostajemy kosci magii.
co jest potwierdzone przez erraty gdzie przy zmienionych zasadach kowadla jest napisane, ze to dodaje 1DD w fazie magii przeciwnika. czyli analogicznie runiarze tez dodaja.
o tym, ze mamy +2 do rzutow na dispel mowi nowy RB s.35 ramka na dole po prawej stronie.
jednak tej nie chce mi sie przepisywac
ale jest tam napisane, ze mamy +2 do dispella chyba, ze gramy w parze i nasz partner ma maga w armii. wtedy dispellujemy bez bonusa.
co do tego czy kosci sa z automatu - tak. nie rzucamy na 6 bo nie jestesmy magami, a tylko ci moga channelowac. my dostajemy je z od razu, co zreszta potwierdzaja napisane przezemnie cytaty.
"kowal run daje graczowi krasnoludow dodatkowa kostke rozproszenia w fazie magii przeciwnika. mistrz run daje graczowi krasnoludow dwie kostki rozproszenia w fazie magii przeciwnika."
i troche dalej - kostka rozproszenia
"poki mistrz run zyje, kowadlo dodaje dodatkowa kostke do puli kostek rozproszenia krasnoludow"
to o tym, ze dostajemy kosci magii.
co jest potwierdzone przez erraty gdzie przy zmienionych zasadach kowadla jest napisane, ze to dodaje 1DD w fazie magii przeciwnika. czyli analogicznie runiarze tez dodaja.
o tym, ze mamy +2 do rzutow na dispel mowi nowy RB s.35 ramka na dole po prawej stronie.
jednak tej nie chce mi sie przepisywac

ale jest tam napisane, ze mamy +2 do dispella chyba, ze gramy w parze i nasz partner ma maga w armii. wtedy dispellujemy bez bonusa.
co do tego czy kosci sa z automatu - tak. nie rzucamy na 6 bo nie jestesmy magami, a tylko ci moga channelowac. my dostajemy je z od razu, co zreszta potwierdzaja napisane przezemnie cytaty.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Mam pytanko, niedługo chcemy z kolegami zagrać bitwę na 7 edycję.
Powie mi ktoś, gdzie jest zapis, że z drugiego i dalszych szeregów można wykonać maksymalnie 1 atak?
Z góry dziękuje.
Powie mi ktoś, gdzie jest zapis, że z drugiego i dalszych szeregów można wykonać maksymalnie 1 atak?
Z góry dziękuje.

w 7ed nie ma takiego zapisu dla zwykłych jednostek. Wyjątkiem są te uzbrojone w włócznie + 1 szereg i HE uzbrojone w włócznie która mają jeszcze jeden szereg więcej, czyli 3 łącznie.
EDIT: chyba że gdzieś jakieś specjalne zasady odnośnie innych jednostek. teraz przyszły mi do głowy bretońskie lance które też biją troszkę inaczej niż zwykłe jednostki.
EDIT: chyba że gdzieś jakieś specjalne zasady odnośnie innych jednostek. teraz przyszły mi do głowy bretońskie lance które też biją troszkę inaczej niż zwykłe jednostki.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2011, o 22:01 przez Gremli, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja tu tylko sprzątam.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Chodzi własnie o jednostkę saurusów z włóczniami, kolega mówi, ze ma prawo do 20 ataków, a w RB do 7 edycji nigdzie nie pisze, ze z drugiego szeregu dzięki włóczniom można wykonać max 1 atak, lecz czytałem o tym, że nie można wykonać więcej niż 1 ataku z drugiego szeregu, tylko nie wiem gdzie to dokładnie może być zapisane :/
Ostatnio zmieniony 6 sty 2011, o 22:10 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.

1 atak z tylniego szeregu to już 8. edycja (supporting attacks). W 7. jeśli saurusy mają włocznię to przysługuje im atak w normalnym trybie - czyli 2.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
Panowie chcielibyśmy z kumplami rozegrać bitwę krasnoludzko-imperialny sojusz vs vampiry. Czy mógłby mi ktoś napisać jak się do tego zabrać ewentualnie wskazać miejsce gdzie jest to wyjaśnione? Bitwa będzie na 1999 pkt chodzi głównie o kości dispel (gramy na zasady 7 ed) jak ze slotami specjal, rare, jak z bohaterami, napiszcie jakbyście taką bitwę widzieli.
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"
W 7ed w podręczniku nie ma żadnych zasad dotyczących bitew parowych.
Więc proponuje zagrać na 2000 wtedy dwa razy po 1000 na parę, sloty jak na 1000 pkt
Magia normalnie, tylko że macie dwie kostki armijne tylko raz.
Edit i każdy ma swojego Generała i Bsb
Edit 2 Rakso mnie ubiegł
Więc proponuje zagrać na 2000 wtedy dwa razy po 1000 na parę, sloty jak na 1000 pkt
Magia normalnie, tylko że macie dwie kostki armijne tylko raz.
Edit i każdy ma swojego Generała i Bsb
Edit 2 Rakso mnie ubiegł

Ostatnio zmieniony 8 sty 2011, o 17:06 przez eddie, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
zasady 7 ed parówek były takie (dla przykładu parówka 1k+1k):
- każda armia ma swoje normalne restrykcje względem slotów (tak jak przy normalnej armii na 1k)
- każda armia ma swojego generała, swojego bsb, działają oni tylko na jednostki z własnej armii.
- bohaterowie nie mogą dołączać się do jednostek z sojuszniczej armii.
- co do PD/DD. Pula jest wspólna (czyli 2PD), każdy generuje swoje kości normalnie. Pula DD jest wspólna (jeśli gra się z dwarfami w sojuszu to ma się krasnoludzkie 4 DD na starcie).
- każda armia ma swoje normalne restrykcje względem slotów (tak jak przy normalnej armii na 1k)
- każda armia ma swojego generała, swojego bsb, działają oni tylko na jednostki z własnej armii.
- bohaterowie nie mogą dołączać się do jednostek z sojuszniczej armii.
- co do PD/DD. Pula jest wspólna (czyli 2PD), każdy generuje swoje kości normalnie. Pula DD jest wspólna (jeśli gra się z dwarfami w sojuszu to ma się krasnoludzkie 4 DD na starcie).
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Jak to było w 7 edycji, jeżeli cannon trafił np. stegadona z herosem? 1-4 dostaje stedzio, 5 obsluga, 6 heros? Czy każdy obrywa?

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
losowało się:
steg: tak jak napisałeś
maszyna: 1-4 maszyna 5-6 obsługant
hero na monsterze: 1-4 mount, 5-6 hero
hero na rydwanie: 1-5 rydwan 6 hero
steg: tak jak napisałeś
maszyna: 1-4 maszyna 5-6 obsługant
hero na monsterze: 1-4 mount, 5-6 hero
hero na rydwanie: 1-5 rydwan 6 hero
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Mam prośbę, napisze mi ktoś, jak zaczyna się grę na turniejach? Tzn. najpierw się rzuca kostką, kto uzyska większy wynik to coś tam... Proszę o napisanie co i jak 


pytanko o stolraza... czy noszący też może użyć jego mocy jeśli stoi sam / jest w oddziale?
wg mnie pierwsze nie / drugie tak, ale wole poczekać na inne głosy
wg mnie pierwsze nie / drugie tak, ale wole poczekać na inne głosy
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Zapis głosi, że strollaz pozwala na ruch sprzymierzonej jednostki w zasięgu 12". Właściciel niewątpliwie jest w zasięgu. Możesz więc to zrobić, ponieważ nigdzie nie napisano, że nie możesz. Poza tym, BSB ze strollazem to niewątpliwie sprzymierzona jednostka.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Jakie są zasady sojuszu w 7ed.? Chcemy z kolegami zagrać 3vs2 i nie wiemy jak rozwiązać sprawę z kostkami mocy i dispella, oprócz tego jest jakaś maksymalna liczba kostek mocy na armie?
