Co sądzicie o Skavenach po ograniczeniach Euro

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co sądzicie o Skavenach po ograniczeniach Euro

Post autor: Grolshek »

Asgard pisze:Dokładnie pojechali ostro po skavenach, mogę się zgodzić na 0-1 na Abominacji i powiedzmy WLC ale katapa i Kółko ??? pogieło kogoś... a może ograniczmy gwardię i White Lionów do 25 modeli... bo niestety szczury nie mają żadnej porządnej piechoty do combatu...
Ja chciałem WL i GG nawet do 20 tak jak gwardię emoelfów... I tak powinno być że elity śmigają w dwudziestkach do 500 pkt.

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

Grolshek pisze:
Asgard pisze:Dokładnie pojechali ostro po skavenach, mogę się zgodzić na 0-1 na Abominacji i powiedzmy WLC ale katapa i Kółko ??? pogieło kogoś... a może ograniczmy gwardię i White Lionów do 25 modeli... bo niestety szczury nie mają żadnej porządnej piechoty do combatu...
Ja chciałem WL i GG nawet do 20 tak jak gwardię emoelfów... I tak powinno być że elity śmigają w dwudziestkach do 500 pkt.
Jestem za!

Co do Skavenów to pojechanie po całych rare-ach jest co najmniej dziwne... W moim odczuciu tylko Abo zasługuje na 0-1 i na WLC mogę się zgodzić ale kółko katapa? Mogę tylko powiedzieć po co...

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Nie mowiac juz o ograniczeniu liczebnosci ktora jest podstawa tej armii :P
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

ograniczenie do 40 dotyka chyba tylko slavy ;) ale jak się robi ograniczenia to jednak coś musi być przycięte :( Dziwi mnie natomiast to, że dotyka się średnio używalnego kółka a np Gwardii się nie rusza...

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Damy rade i bez kola ;p
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

dać damy ale po co obcinaja armie która za czesto nie jest na 1 miejscu a nie obetna np. takiego klocka WL tylko jeszcze dają HE wiecej o 50 pkt ??
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Dear AR,

Mr. Scissors is unfair overpowered. Please, restrict him.
Mrs.Stone is ok!

Greetings
Mr. Paper
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

sorry ale jak coś robić to niech to ma jakieś sensowne uzasadnienie... a nie lecimy rare skavenów po całości...

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Kogoś trzeba bylo zaorać tym razem dostalo sie szczurom najbardziej i trzeba sie pogodzic
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

albo kupić sobie HE/VC :wink:

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Asgard pisze:ale katapa i Kółko ???
Asgard pisze:ale kółko katapa?
Asgard pisze:dotyka się średnio używalnego kółka
Co się tak zaciąłeś na tym kółku? :mrgreen:
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

bo mam super rozpiskę na dwóch kółkach która gniecie system :wink:

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Witam!
BTW Euro, skąd można pobrać te zasady?
U nas w klubie chcą przejść na nie i wolę wiedzieć co mnie czeka :)
Let the River of Blood flow...

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Prosze bardzo :


Ograniczenia ETC:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army with grave guard using great weapons may not have Drakenhoff Banner.
TK: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit


Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.

Progi:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Virtual Line of Sight
Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Dzięki serdeczne =D> :mrgreen:
Let the River of Blood flow...

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Spoko, gdzie powstal klub nowy?
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Nie taki nowy, już dłuższy czas istnieje :) Ale dopiero otwieramy się poza Tarnów, także raczej szerzej nieznany. Poza tym, niestety, tylko kilku graczy ma całe armie w figurkach, proxy siłą rzeczy są w powszechnym użyciu :oops:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

da się grać, nie jest źle

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

ożywiam trochę temat :) jak Panowie wyglądają przemyślenia po ograniu z Euro?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Trochę boli ograniczenie innych rarów poza abomką do 0-1, ale tak poza tym naprawdę da się pograć. Z moich doświadczeń wynika, że nie mamy co zrobić tylko z kilkoma specyficznymi jednostkami, pośród nich wliczam DE lorda na koniu z pendantem, ale takich kolesi się bierze na slavów i trzyma do końca gry. Poza tym, to raczej my stanowimy wyzwanie dla przeciwników, oczywiście w różnym stopniu, bo trafić na pułk artyleryjski krasi albo imperium nikt nie chce...

No i jak się okazało z moich doświadczeń, skaveni są naprawdę dobrą armią na VC, z czym inni mają często problem (a przynajmniej narzekają na forach :-P ).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

ODPOWIEDZ