Marsz Heleny

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Marsz Heleny

Post autor: swieta_barbara »

Helena teraz maszeruje 12", bo handlersi sa "ignored for most gaming purposes"? Czy po staremu lazi 6 na ture?

I przy okazji, jak z cannona albo z klopy walne w M&H, to hit na 5-6 przenosi sie na zaloge, tak??

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Trochę to kłopotliwe. Podobnie jak ze sprawą Ld, gdy jednostka M&H musi wykonać test używamy najwyższego współczynnika w jednostce. Handlersi są jej częścią (mimo, że nie ma ich na stole). Podobnie bym do tego podszedł w kwestii ruchu. Jednostka porusza się jak najwolniejszy model w niej. Konsekwentnie uznałbym, że musisz używać ruchu krasnalów.

Tak, ranisz na T/Sv potwora a następnie sprawdzasz co dostało i ewentualnie multiplikujesz.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

[-X Krasnale sąignorowane dla potrzeb ruchu i szarży, dlatego też Hela szarżuje na 2d6 + 6 a nie + 3

zresztą było nawet coś w erracie o tym, muszę poszukać
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Lidder pisze:Tak, ranisz na T/Sv potwora a następnie sprawdzasz co dostało i ewentualnie multiplikujesz.
No dobra - przy czym w zapisie M&H jest napisane suffers an unsaved wound. Jak w tym przypadku dzieje sie z multiple woundami? Przykladowo wali dzialo, trafilo, zranilo. I teraz:
1. na 5+ kula leci w krasnoludka?
2. kulamy ile ran i za kazda rane na 5+ zdejmujemy obsluganta, a reszta leci w monstera?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Baśka
1.

@Durin
szukaj, szukaj :) ja nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Page 66 – Hellcannon, Rampage
Change to “Rampage: At the beginning of the turn, if the
Hellcannon is not in combat, take a Leadership test for the
unit. If it passes the test, the unit may behave as normal. If it
fails the test, it may not fire and becomes subject to the
Random Movement (3D6) special rule. When it moves it must
pivot to face the closest enemy unit before it makes its move.”


Q: When a Monster and Handlers unit suffers a Wound from an
attack that causes Multiple Wounds, is the multiplier applied after
rolling to see who is wounded? (p73)
A: Yes.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jedy - dzieki. Drugi cytat nie ma zwiazku?

Co smieszniejsze, pytalem o to Kotleta i mowil mi, ze zarowno w Lodzi, jak i na Silesianie, sedziowane bylo, ze Hela zasuwa marszem po 12 cali.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

a co jesli nie jest w stanie wykonac pivota bo jest blokowana przez inna jednostke?
czy wtedy idzie do przodu?

i co sie dzieje jak m&h dostana z katapulty? dostaja wszyscy i sie losuje kto dostal hita z wieksza sila czy tez jest tylko jeden hit ktorego na 5+ dostaje jeden obslugant?

a drugi cytat ma zwiazek. w koncu pytales sie o multiplikacje ran na M&H.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morsereg pisze:a co jesli nie jest w stanie wykonac pivota bo jest blokowana przez inna jednostke?
czy wtedy idzie do przodu?
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=27521
Morsereg pisze:i co sie dzieje jak m&h dostana z katapulty? dostaja wszyscy i sie losuje kto dostal hita z wieksza sila czy tez jest tylko jeden hit ktorego na 5+ dostaje jeden obslugant?
1 Hit
Morsereg pisze:a drugi cytat ma zwiazek. w koncu pytales sie o multiplikacje ran na M&H.
:lol2: chodziło o cytat dot. Rampage

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

może niech LS przegłosuje coś w tej sprawie bo ja np cały czas gram z marszem 12calowym,tak mi sędziowano m.in w Łodzi
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

co tu głosować ? monster and handlers marszuje- inaczej hydra też człapałaby 6'' zawsze
Obrazek
T

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie, obsluganci od hydry maja 6 ruchu.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Bump.

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Czyli jak jest z ruchem heleny (poza rempejdżem rzecz jasna- to jest jasne).
Idzie 6 a marszuje 12 cali, tak?
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Mauler pisze:Czyli jak jest z ruchem heleny (poza rempejdżem rzecz jasna- to jest jasne).
Idzie 6 a marszuje 12 cali, tak?
Tak.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

RB p. 13 pisze:Remember that individual models are not permited to leave their units and so a unit effectively moves as a single entity. If, for whatever reason, there is more than one Move characteristic in the unit, then the entire unit is treated as having the same Move value as the slowest model.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Lidder pisze:
RB p. 13 pisze:Remember that individual models are not permited to leave their units and so a unit effectively moves as a single entity. If, for whatever reason, there is more than one Move characteristic in the unit, then the entire unit is treated as having the same Move value as the slowest model.
wydaje sie być jasne;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Str. 73:
The handlers aren't really a combat unit per se, so we ignore them for most gaming purposes, treating the monster itself as the extent of the unit.

Obojetne mi jak to zostanie rozstrzygniete, ale chcialbym zeby bylo.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ale helena to jest jeden model. Biorąc pod uwagę ten cytat kawaleria musiałaby biegać z Mv kawalerzysty a nie konia ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Lord na smoku nie może latać. Przecież lord ma move 4 i nie ma lotu. Do tego dojdziemy w tej edycji... Jakże świetnej i pozbawionej idiotyzmów...

ODPOWIEDZ