8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

Dmtrij pisze:a ja mam pytanie o bestie.
Heros/lord minotaur gdy ma frenzy i jest do oddziału minotaurów dołączony daje im frenzy.
powiedzmy ze minosy wygrały 3 combaty mają +3Ataki
Character minos ma mieczyk, że dostaje i nigdy nie traci frenzy.
ten oddział koksów przegrywa combat
opcje:
a)Unit traci frenzy i natychmiast je odzyskuje (traci bonusy)
b)unit nie traci frenzy i nie traci +3 A
c)jeszcze inaczej

i najważniejsze pytanie be względu na odpowiedź: DLACZEGO?
Uprzedzam, że będzie to jedynie opinia, a nie podane rozwiązanie problemu.

Skoro Doombull/Gorebull nigdy nie stracili swojego Frenzy, oddział cały czas był pod wpływem rozszalałego byka i zasada Slaughterer's Call ani na chwile nie przestała działać. Tym samym uważam, że oddział ani na chwilę nie stracił Frenzy jako tako (obecność bohatera z odpowiednią zasadą i bronią uchroniła oddział, spowodowała że oddział sam stał się odporny na utratę Frenzy), a więc i zakumulowane bonusy również nie zostały utracone.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Mac +1

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Kolejne pytanko....

Obrazek

Oddział A szarzuje na B i C. Czy po domknieciu szarzy monster (B) musi sie przesunac
by walczylo jak najwiecej jednostek (walczylby z 12ma) ? Czy musi tylko domknac drzwi i walczyc z 6cioma wojownikami?

Czyli prosciej - czy punkt 4. jest potrzebny czy nie :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

@up
Według zasad nie można deklarować szarży na dwa oddziały jeśli da się tego uniknąć, a w tym wypadku można w bardzo łatwy sposób uniknąć włączania do walki obu oddziałów wroga - albo przesuwając oddział szarżujący w stroną prawo-górnego rogu obrazka (już po dostawieniu do oddziału C) albo dostawieniu oddziału C w momencie gdy oddział A zetknie się z jego prawo-górnym rogiem.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jednak jakbyś chciał szarżować na B i nie uda Ci się "ominąć" C to maksymalizujesz się do obu, żadnego teleportowania potem oddziału C.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

ok - dziekowaja...

Zaraz... czyli moge zaszarzowac wrogi oddział 2ma swoimi ale juz nie moge 1dnym zaszarzowac dwoch? :shock:

Nie mage nawet zdecydowac czy chce szarzowac 2 oddzialy czy nie jesli jest mozliwosc unikniecia wali z 2ma na raz?

Mogłbys jeszcze podac mi strone i wers na ktorej to info znajde?

A co w przypadku gdyby walczyl oddzial ze smokiem a podczas szarzy bylaby mozliwa tylko szarza tak by smok stykal sie z 2ma lub 3ma wojownikami? czy przesuwanie jednostek jest dozwolone by zwiekszyc ilosc walczacych juz po domknieciu drzwi?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Szarżowanie na dwa oddziały jest możliwe tylko wtedy jeśli nie da się dostawić tylko do 1. Czyli jeżeli oddział B można szarżować osobno a oddział C nie to można robić szarżę na obydwa. strona 18.

Nigdy nie jest dozwolone przesuwanie jednostek w bok przy dostawianiu, taka zasada nie istnieje. Żeby przesunąć się w bok trzeba wygrać combat i się reformować, smokiem jest to awykonalne, oddziałem możliwe.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@kudłaty

Dlaczego przesunięcie w bok smokiem (czy innym monsterem) nie jest możliwe, a oddziałem już tak?

I inne pytanie: czy jest gdzieś opisany piwot pojedynczego modelu (monster,samotny bohater)? Czy też taki model porusza się jak każdy inny unit (wheele, jeden reform itp..)?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bo jest mowa o reformie po wygranej walce celem zwiększenia ilości walczących ble ble,
a w jaki sposób smok czy monster ma się zreformować jak jest na kwadratowej podstawce? przesuwanie w bok to nie reform

swoją drogą, jak hydra, smok czy cokolwiek pojedynczego na nie kwadratowej podstawce dostaje szarże od boku i zreformuje się by być od przodu to zmniejsza liczbę modeli walczących, aczkolwiek moim zdaniem jest to dozwolone :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Modyfikacja tego w jakim zakresie jedna jednostka będzie walczyć z drugą przebiega w momencie ruchu szarży (kiedy to można wykonać maksymalnie 90-stopniowy wheel). Maksymalizacja walczących przebiega w momencie domknięcia (wheela) jednostki szarżującej do jednostki szarżowanej (lub na odwrót jeśli jednostka szarżująca nie może domknąć, a udało jej się dotknąć wrogiego oddziału szarżowanego). To tyle jeśli chodzi o wprowadzanie w walkę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no właśnie, a nie, że skoro moja kawaleria jest w 15 calach od wroga to jak rzucę M+rzut=17 to się dostawiam maksymalną ilością, jednostka musi normalnie wykonać ruch szarży z tym jednym wheelem omijając przeszkody.

ten jeden wheel może spowodować, że zużyję kilka cali i szarża będzie spalona bo nie uda mi się dotknąć przeciwnika, mimo, że pierwotnie rezultat M+rzut był większy niż odległość między jednostkami. dobrze rozumiem?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

misha pisze:no właśnie, a nie, że skoro moja kawaleria jest w 15 calach od wroga to jak rzucę M+rzut=17 to się dostawiam maksymalną ilością, jednostka musi normalnie wykonać ruch szarży z tym jednym wheelem omijając przeszkody.

ten jeden wheel może spowodować, że zużyję kilka cali i szarża będzie spalona bo nie uda mi się dotknąć przeciwnika, mimo, że pierwotnie rezultat M+rzut był większy niż odległość między jednostkami. dobrze rozumiem?
Nie, jak masz zasieg szarzy (kostki+ruch) to juz sie takimi rzeczami nie przejmujesz. Jedziesz prostu z jednym wheelem i domykasz za darmo.
misha pisze:a w jaki sposób smok czy monster ma się zreformować jak jest na kwadratowej podstawce? przesuwanie w bok to nie reform
w walce mozesz tak zrobic

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

dzieki za odpowiedz (zwlaszcza Tobie Mac)

pozdro

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Smok i inne monstery mające kwadratową podstawkę jak dostaną szarżę na bok mogą się obrócić bo nie zmniejszą ilości modeli walczących.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

czyli abomka/hydra/czołg nie mogą nawet po wygraniu obrócić się przodem?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

nie możesz zrobić reforma, który wyciąga modele z walki.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

w takim razie pytanie dodatkowe ;) granie na większych podstawkach jest legalne, czy w takim razie mogę zrobić podstawkę pod abomkę rozmiaru 10x10 (długości dłuższego boku aktualnej podstawki) i czy takie coś będzie dopuszczone do gry? :twisted:
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Wydano już właściwy model abominacji i jest ona dostarczana z podstawką 60x100mm, a więc na takiej się gra. Rozumiem tradycyjne rozumowanie - pomniejszanie rozmiaru podstawki jest bee, powiększanie ok - ale nie przesadzajmy skoro rozmiary mamy podane i nie różnią się one między modelami (tak jak np. przy smokach, gdzie właśnie dowolność między 50x50 a 50x100 nikogo nie karze i wprowadza równowagę zakłóconą przez GW). Poza tym, niech każdy ma takie same szanse, szczególnie w grze turniejowej gdzie to od planu i myśli taktycznej gracza zależy wygrana - wykiwanie kogoś na rozmiarze podstawki jest po prostu kiepskie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

No ale nie uważacie że debilizmem jest to że potwory się nie mogą obrócić do wroga bo są dłuższe niż szersze?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jest to głupie, niestety zgodne z obecną formą zasad. To była przewaga zapisku 7 edycyjnego , że taki obrót był zwyczajnie wyszczególniony jako dozwolony manewr (acz, tylko po wygranym combacie), a teraz wrzucono go do worka z combat reformem i dotyczą go ograniczenia tegoż.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany