Skaven 2400 Euro - mutacja na całego

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Re: Skaven 2400 Euro - mutacja na całego

Post autor: Myth »

Jak dla mnie bardzo słaby deal ten sztandar, kicha totalna...

Gdzie w RB jest to o punktach za cały model, a nie za części?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

To chyba ogólna zasada, że trzeba zdjąć cały model – nie ma znaczenia czy to jest furmanka z priestem czy lord ze smokiem.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Myth pisze:Jak dla mnie bardzo słaby deal ten sztandar, kicha totalna...

Gdzie w RB jest to o punktach za cały model, a nie za części?
Tam gdzie liczenie punktów, nie ma wprost "jak zginie mount to nie ma za niego punktów", ale jest napisane co jest liczone i nie da się pod to podciągnąć części modeli.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Reanimuję temat, kolejny test miałem przeciwko WE Laika, który ponoć wcześniej konsultował się z runepriestem, który bardzo podobną rozpiską gromi ostatnio co lepszych użytkowników tego forum ;-) Dzięki Tomku za super grę, dużo się nauczyłem, warto grać domówki i w sumie wskazywać sobie błędy podczas bitwy :-)

Mag lord z różdżką przerzutu dispela i lore of beast (0,2?,4,5)
Lord wardancer z jakimiś bajerami
Alter z hodą
BSB z FA

14 i 15 łuków
2x10 driad

2x10 wardancerów
2x3 warhlaki

2x5 wayów
2x kurczak

Moja rozpiska bez zmian. Wiadomo, mam mało wystawień, więc trzeba kombinować jak tu się nie dać okrążyć i odizolować poszczególnych oddziałów.

Laik wystawił się agresywnie do przodu, licząc, że ogarnie moją armię jedną falą nie do powstrzymania. Zacząłem, gutterzy trochę poblokowali ruchy warhlaków przed bitwą, zaczęło się polowanie na jego wayów i kurczaki. Oczywiście nie wszedł żaden poison, działo misfire, więc support nie zginął. Z magii scorch zgarnął 3 wayów i udało mi się wepchnąć 13 w oddział tancerzy z lordem wojem, Laik nie zdał już LoS, ale kulnąłem za mało, żeby ściągnąć cały oddział (7 na 4 kościach...). Wchodzi też howling warpgale, będzie często nękać elfiaki.

Z combem -3 do strzelania nawet elfy niewiele robią, praktycznie nic nie trafiło. Jedyne co to dwójka wayów szarżuje na slavy licząc, że nie zginą od razu i zablokują oddział na turę, a warhlaki szarżują GR, którzy w ucieczce panikują (sic) abomkę, która w ucieczce panikuje ( :shock: ) oddział slavów z LD 10, który to oddział ucieka za stół.

Lord wardancer uciekł do drugich tancerzy, którzy w mojej drugiej turze giną z drugiej 13 :-D Ginie też mój inżynier z rakietą (miscast+1 na ilość hitów z błyskawicy w poprzedniej turze). Zbieram abomkę i gutterów, drudzy waye walczą z drugimi GR (nie ma jak poison, który nie wchodzi...). Ogólnie to po drugiej turze myślałem, że pakuję figurki, bo sztormówa przestała działać i nie bardzo mi szło, a przeciwnik był blisko. Ustawiłem dzwon tyłkiem do nadciągających herosów wroga, żeby nie zebrać szarż kamikadze na seera.

W dalszych turach WE latacze blokują mi slavów i piec, driady zaczynają rozkręcać pierwszych slavów (nie wyjdą z nich prawie do końca bitwy ;-) ) z pomocą warhlaków, którzy giną od ataków slavów. Tomek doczłapał do dzwonu alterem i wardancerem, zginą obaj pomimo dobrego złożenia przedmiotów ochronnych i czarów dających +3 do T, gdy doszarżuję tam furmanką koło 4-5 tury, nawet jeśli dojdą szczątki jednego oddziału wardancerów. Abomka skryła się za domkiem, piec spadł dopiero w 6 turze ze strzelania razem z priestem, a sami mnisi złamali i nie złapali jednych driad. Udało mi się też w ostatnim momencie wcisnąć 13 w maga lorda, który nawet przerzucając hity na 4+ na inny oddział piechoty zdechł.

Laikowi został bsb, łuki i driady, mi stormy, seer, monki, oba oddziały GR i abomka. Wygrałem 16:4. Maksymalne dozwolone Euro lekkie strzelanie z mocną kontrą nie dało rady.

W pewnym momencie miałem szansę furmanką z potrójnym marszem wpaść między jego wojsko i biegających luzem herosów, plan był taki, żeby odpalić cloud of corruption i posprzątać pół armii za jednym zamachem, ale cholerne orły przeszkodziły, chociaż jak się później okazało słusznie (zajechałem to, co doszło do dzwonu). W armii myślę na zmianą przedmiotów na prieście na shadow magnet trinket, scrying stone i ironcurse icon (jeśli tak można złożyć).

W piątek test z VC.


W ogóle to mam pytanie: czy piec/dzwon może zrobić make way? W końcu do tego nie doszło, ale warto wiedzieć czy się da.

Drugie pytanie: dzwon ma na plecach dwóch osobnyh herosów i obok nich oddział. Szarżuję piecem na bok jednego herosa, rozjeżdżam go. Jest overrun w drugiego herosa? I jeśli jest, to czy normalnie jeszcze raz rozliczam impacty i całą resztę.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Myth pisze:W pewnym momencie miałem szansę furmanką z potrójnym marszem
Chyba potrójnym ruchem :P
Myth pisze:W ogóle to mam pytanie: czy piec/dzwon może zrobić make way? W końcu do tego nie doszło, ale warto wiedzieć czy się da.
Q. What types of movement within their own unit can the Screaming
Bell/Plague Furnace execute during a game? For example, can it
move within the ranks to reach a fighting position? (p43 & p48)
A. When the unit reforms, the Bell/Furnace is immediately
moved to the centre of the front rank. If this is impossible (it is
engaged in combat and in base contact with an enemy model,
for example) then the unit may not reform.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dzięki za odpowiedź ;-) No i wiadomo, z potrojonym ruchem, na poprzedniej stronie już mnie wyleczyli z tego błędu w rozumieniu ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

NIe rozumiem dlaczego chciałeś pakować figurki - w pierwsze dwie tury weszły Ci dwie 13, nie miałem praktycznie tancerzy a to sporo zmieniało. W dodatku driady z warhawkami nie dały rady przebić się przez jedynych slavów osłaniających dzwonek (nie wyszły mi czary wspomagające), z HODy spadło 2 stormverminów... no i tak jak już Ci pisałem nie możesz pogonić więc miałbym okazję uderzać lordem w seera(który miał w tym momencie 1 ranę zadaną - nawet bez KB była szansa)

a co do czaru priesta - mimo wszysko musiałeś liczyć na IFkę, bo miałeś 1 poziomowego maga przeciw 4 z wandem, no i moi bohaterowie mieli po 6T. I nie przestawia się unitu żeby była maksymalizacja, jeżeli byłem w stanie domknąć szarżę to jest ok. innymi słowy orzeł powinien przeżyć swoją szarżę w a moi bohaterowie skroić Twojego seera.
Śmieszna sprawa jak 1 rzecz zmienia bieg całej bitwy :wink:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

W takim razie tym lepiej, że to była bitwa domowa a nie turniejowa, bo było dziko, dobrze, że takie rzeczy klarują się w luźniejszych sytuacjach.

A w drugiej turze bałem się właśnie, że dostanę na papę Twoich bohaterów na dzwonek i będzie po sprawie.

No i wiadomo, liczyłem na ifkę, nic więcej z tym czarem.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

OK, kombinując różne opcje stworzyłem coś takiego:

Unnamed2400 Pts - Skaven Army

1 Grey Seer @ 265.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]

1 Grey Seer @ 270.0 Pts
Magic Level 4
Skalm [30.0]

1 Chieftain @ 70.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard

1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

36 Clanrats @ 186.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

36 Clanrats @ 186.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

36 Clanrats @ 186.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

39 Skavenslaves @ 80.0 Pts
Slave Musician

5 Gutter Runners @ 60.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 60.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars

10 Plague Censer Bearers @ 160.0 Pts

10 Plague Censer Bearers @ 160.0 Pts

1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

Models in Army: 260


Total Army Cost: 2398.5


Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że euro strasznie ograniczyło możliwości złożenia rozpiski, nie to żeby w ogóle było w tej kwestii jakieś niewiadomo jakie pole manewru. Cóż, trochę większa horda, dużo rzeczy do trzymania wroga na dystans. Jeśli obetnę jeszcze po kilka clanratów, to znalazłyby się punkty na śmieciuchy w stylu 5+1 giant rats. Boli oczywiście brak sztormówy. Co sądzicie?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

jaj nie gniecie. Po co Ci tyle clanratów? Bez sztormówy Censerzy zdechną błyskawicznie a to w tej rozpisce jedyna obok Abomki rzecz do nabicia jakichś punktów i to niezbyt szałowa. Nad 2 Seerami sam się zastanawiałem ale doszedłem do wniosku, że jednak to słaba opcja. Spłacają się tylko wtedy kiedy na wiatry wyrzucisz 11-12 bo tylko wtedy jest realna szansa na rzucenie 2x 13-tki, normalnie brakuje kostek nawet na czary dla jednego Seera. Zdjęcie Serka z dzwonu do przemyślenia, za te 200 punktów można już coś dobrać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Bohaterowie imo słabi, bez żadnego warda na seerach nie poszalejesz. Skalm lepiej już chyba w takim wypadku dać generałowi :) I tak jak lazur powiedział, niby jest Ciebie dużo, ale nie ma siły przebicia.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No macie obaj rację, ale tak naprawdę co innego zrobić? Mam tyle clanratów, żeby jakoś mieć czym zatrzymać w miejscu napór przeciwnika, wiadomo. Bez sensu to euro, ani dużo slavów, ani mocnego strzelania (bo zakaz dublowania rarów), ani walki (bo wiadomo, piec i abomka mają ciężko, a censerzy szybko giną). To niby jak cholera grać :?:
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Myth pisze:Mam tyle clanratów, żeby jakoś mieć czym zatrzymać w miejscu napór przeciwnika
Dziwna taktyka. Tak jakbyś napisał że przeciwnik wygra ale nie maską :mrgreen:
Ja bym wsadził jakichś Stormverminów, Plague Monków coś co chociaż udaje, że walczy :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Lazur pisze:co chociaż udaje, że walczy :D
Hmmmm a mi się wydawało, że wszystkie szczury udają, że walczą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Przemcio251 pisze:
Lazur pisze:co chociaż udaje, że walczy :D
Hmmmm a mi się wydawało, że wszystkie szczury udają, że walczą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tak, ale tylko w walce z niektórymi przeciwnicy udają, że umierają
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

OK, w ramach dalszych prac nad rozpiską i treningu przed turniejem zagrałem z big bossem i jego VC (dzięki za bitwę :-) ):

Mag lord z hełmem i summon ghouls

Lord klepacz z hatem, FA i red fury i coś tam jeszcze

Wampir z forbidden lore (beast)

Wampir mały klepacz ze scrollem

wight king z regenką

2x30 ghouli

25 ghouli

11 black knights z barrowsem

2x3 fell baty


Ja grałem swoją pierwszą rozpiską, jedynie sztandar na monkach zmieniłem na FA (i tak zostanie myślę).

Sama bitwa ciekawa, udało mi się ogarnąć jedne baty, z drugiego oddziału został jeden, który później blokował mi furmankę (zapomniałem włączyć w kluczowym momencie sztormówę). Naprzemienne szczęście i pech. U przeciwnika mag lord szedł w ghoulach, reszta w BK. Udało mi strzelić centralnie w BK działem z S6, zabiłem jednego rycerza i zero herosów... Abomka padła od poisonów ghouli, które wygrzebały się z ruin zawalonego na nich domu. Oczywiście inżynier dwa razy miał pałę na ilość błyskawic. Grunt, że udało mi się ochronić dzwonek przed szarżą defstara, który rozjechał slavy i polował na monków z piecem. Mag lord przeciwnika miał miscast przy próbie rzucenia dużego wskrzeszenia, wskrzesił... 3 rany :lol2: i zabił 15 ghouli, resztka dostała na twarz piec i spadła. Ostatnie dwie tury to walka pieca z defstarem, udało mi się wybić rycerzy i małego wampira, niestety, king, lord i jeden wampir przeżyli, każdy na ostatniej ranie, a piec w ostatniej fazie po raz drugi miał misfire i po raz drugi wbił sobie 3 rany.

12:8 do przodu, mi został seer, bsb, stormy i działo, przeciwnikowi trzech herosów.

Pytanie: czy testy T w walce z piecem i wrecker attacks kulki bujanej przez załogę pieca mają FA dzięki sztandarowi? Zapis mówi, że nie korzystają z niego magical weapons, ale żaden z tych ataków nie używa takowych.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

już się pytałem kiedyś o to maca i stwierdził, że flaming attacks działają tylko na usual attacks (czy jakos tak- moje pytanie brzmialo czy dzialaja na gazy z censerow, odp. ze nie)

ODPOWIEDZ