TK Euro - faraony w rajtuzach.

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Re: TK na format euro

Post autor: Domino »

Co chcesz zrobić ta 3 Ushabti? Kloca nie rozkręcisz, od boku jak się wbijesz to szeregów też nie kasujesz. Wg mnie 6 lepsza :)

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

6stka i tak nie skasuje szeregów bo nie wierzę, żeby dotarła nienaruszona, ofc ma większe pierdolnięcie, ale daje mniej opcji

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Mniej opcji na wygranie bitwy chyba.
2 x 3 może i faktycznie mobilniejsze ale to nic nie zrobi. A jak sie wbijesz nawet obydwoma oddziałami w jeden klocek to po przegranym kombacie sypie ci sie 2x więcej niż miał byś je w jednym oddziale
6 IMO lepsza

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Żeby to miało sens powinno się wbić w bok. Jeden kloc łatwiej wrzucić na bok niż dwa, do tego prawdopodobnie różne.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

1x6
większe pierdzielnięcie

2x3
tak naprawdę oznacza dwa kolejne nic niemówiące wystawienia. Wystawiam 1x6 i juz mozna sie domyslać gdzie będą herosi i klopy, przy 2x3 to nic pewnego,
więcej przeszkód w dojsciu do punktów dla przeciwnika
nie mam zadnego unitu droższego niż 199pkt
jesli mogę dokleic 3 na bok to i na drugi mogę dokleić następne 3
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

śmieszne jest to że jak się ma armię gdzie średnio oddział kosztuje 150 pkt, to nie wiadomo co zatrzymuje co ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ale założ sobie, że masz klocek warriorów Khorna. Typowe. I zamiast 12 ataków w jeden bok dostajesz 24, bo z każdego boku strzał. Do tego tym bardziej skoncentruje się strzelanie na jednym z tych oddziałów. Co do ładowania się w bok oboma oddziałami to i tak trudniejsze, a nuż zdispellują jedną z popychaczek. Dalej uważam, że 6 zdecydowanie lepsza, to jest to, co daje Ci impet.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Tak sobie myślę że moc rozpy Kalesonera kryje się raczej w możliwości wymanewrowania niż w "pierdolnięciu" bo trzeba sobie powiedzieć ze jeżeli chodzi o TK to trzeba ten zwrot dać w cudzysłów^^ więcej wystawień więcej możliwości więcej oszczędzonych bo niestraconych/wystrzelanych/wybitych punktów (za dużo celów). A kaszkiet faktycznie zamiast 3 uszat to chyba lepsze wyjście

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Dobrze myślisz. Do tego chwilowo jestem bardziej zadowolony z dodatkowych 2 wystawień jakie dało mi zdjęcie kaszkietu niz z kaszkietu samego w sobie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

nawet i fajna rozpiska...

tylko wszyscy chyba zapomnieliście, że nawet Woch ma przynajmniej 2 śmiecie które wam też utrudniają życie

ma standardowa rozpa WoChu i nie macie opcji żeby złapać jaki kol wiek klocek od boku ( 2 / 4 zależy od humoru hordy :twisted:Dominik wie o czym mówię :wink: ), oki inne armie mają zazwyczaj 2 / 3 więc też średnio to widzę, chcesz grać na remis, małe zwycięstwo?

jak tak to rozpa na pewno się sprawdzi, ale by coś więcej nie sądzę

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Khumanor pisze: chcesz grać na remis, małe zwycięstwo?
Wszystko zależy od rozpiski, terenu i przeciwnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Kalesoner pisze:
Khumanor pisze: chcesz grać na remis, małe zwycięstwo?
Wszystko zależy od rozpiski, terenu i przeciwnika.
wszystko zależy od założenia rozpiski, teren czy różnorodność armii to tylko urozmaicenia na które trzeba się przygotować już wcześniej, w rozpisce musisz ustalić jak chcesz wygrywać, jak kim sposobem do tego będziesz zmierzał, wiadomo każda armia ma mocne i słabe strony i że nie można mieć odpowiedzi na wszystko, ale warto przemyśleć wszystkie aspekty własnej armii

chciałbym zobaczyć TK na kombacie:
2x6 ushabty
klocek rydwanów z jakimś fajnym BSB
klocek rydwanu z tkingiem
cascet, DS i ten drugi wasz scroll
swarmy
scorpiony

i nie wiem na co więcej pkt. będzie

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Nie zgodzę się, że WoChu nie da się złapać od boku, z reguły na tym polega wygrywanie z taką armią, od frontu nie przeciśniesz. Z taką ilością popychaczek jest to jak najbardziej do zrobienia. Z Tobą się nie udało, gdyż od drugiej tury byłem pozbawiony głównego dawcy magii i kloca TG. Słabo.
Kalesoner- wg mnie wymanewrowanie i taktyczne manewry brzmią bardzo fajnie, ale w praktyce 3 dostaną wpierdol.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Domino pisze:Nie zgodzę się, że WoChu nie da się złapać od boku, z reguły na tym polega wygrywanie z taką armią, od frontu nie przeciśniesz. Z taką ilością popychaczek jest to jak najbardziej do zrobienia. Z Tobą się nie udało, gdyż od drugiej tury byłem pozbawiony głównego dawcy magii i kloca TG. Słabo.
myślę że to i tak nie aż tak bardzo zaważyło bo gościu był w środku armii a jego popych ma 6" zasięgu, więc nie przesadzaj, i tak by wybuch i tak :wink: ale przynajmniej miałeś brzytwę na szkieletach :P

ale zgadzam się co do teorii 3 ushabti to mało, to już nie chodzi że jedna zginie i ciężki zmasowany atak się nie powiedzie... ale chodzi o to że nie mas regimęru do łamania, więcej ich większe pierdolnięcie więcej czarów możesz skupić na ten oddział nie tylko popychy ale i wskrzeszając by ich podratować w razie czego

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

jakiego łamania, jakiego kombatu, ludziska...
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Masz założenie, że w takiej bitwie nie dojdzie do combatu? Niestety niemal niemożliwe, z katap czy magii klocków się nie wciągnie. I tak kończy się na tym, że trzeba wpierniczyć wrogowi w combacie i tak, nie uciekniesz od tego.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

wcale niekoniecznie zawsze dochodzi do combatów, a przynajmniej nie do wielu
np. w ostatniej mojej bitwie tylko rydwany walczyły w cc. ciężko do tego doprowadzić i nie zawsze się da, ale jak już jakiś niechciany combat, tylko kreski, kreski i uszaty/rydwany z boku
po odpowiednim zmiękczeniu z dystansu na małe zwycięstwo powinno dawać radę :)

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Rydwan z boku nie wiem po kiego, ale właśnie Ushabti z boku kasują oddział i można grać. Niekoniecznie małe zwycięstwa. Jasne, kmina polega na tym, by nie wpadł w określone oddziały, ale do walki dojdzie i tak i tak i ktoś kogoś jednak tam zamorduje :mrgreen:

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Euro jest drużynówką, w założeniu to ma być rozpiska, która na takim euro by zatrzymała wszystko. Większość z mniej wiecej 40 bitew na 8ed tą armią wygrałem w okolicach 14 punktów, wklepałem parę masek, jesli przegrywałem to też nie za ostro. Generalnie ciężko tym wygyrywać turnieje, ale wygrywać bitwy się da, a przyjemność z grania jest o wiele większa niż demonami vc czy wochem na 5 unitach. Zdecydowanie najtrudniejszy paring to VC, nie trafiłem jeszcze na bestie i lizaki jakoś tą rozpą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Wydaje mi się, że rozpiska powinna też być trochę dopasowana do stylu gry danej osoby. Ta rozpiska moim zdaniem zajebiście pasuje do Kalesonera.
To nie jest typowa 8 edycyjna rozpiska na 2-3 turbo mocnych oddziałach hth, tylko rozpiska polegająca na kombinatorstwie. 2x3 ushabti dają znacznie więcej możliwości taktycznych.
I też jak Kalesoner podkreślił, ona nie ma w założeniu robić masek, tylko wygrywać bitwy (nie przegrywać bitew w głupi sposób)

Na moje demony ta rozpiska jest iMO bardzo dobra, ale chętnie zagram z tym w wolnej chwilii ;)
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

ODPOWIEDZ