Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gooffy
Falubaz
Posty: 1166
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Gooffy »

Podobnie jest z Doomwheel'em. Też nie można spalić szarży. Jak ma zasięg to mozna nim dojść do walki.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

takie sprostowanie:
doomwhell musi widzieć cel, aby nań zaszarżować ?

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Nie, ale musi deklarować szarże...

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

doomłel i abotka szarżują 360

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Virgo pisze:Nie, ale musi deklarować szarże...
od kiedy random movement deklaruje szarze? ;)

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Sorka, tak było chyba przed 8 edycją.
Przynajmniej tak mi to tłumaczył Cosmo.
Więc jak coś to wasn't me :mrgreen:

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

tak wiec szczuras mnie wałował mówiąc, że ma randoma, ale porusza się jak rydwan :roll:

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Właśnie z kólkiem jest dziwnie bo jest napisane, że porusza się jak rydwan tylko, że ma losowy ruch i co teraz? Rzucam na zasięg np 12" i teraz mogę sobie zmierzyć zasięg i zadeklarować szarże w coś co na pewno mam w zasięgu? Czy też mogę się ruszyć jak rydwan czyli np 6" w przód, piwot, 6" w tył, piwot i w rezultacie jestem tam gdzie byłem? Jak to teraz jest bo kurcze rydwany nie mogą szarżować czegoś czego nie widzą, kółko może a rusza się jak rydwan więc ja nie wiem jak z tym wreszcie jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jorge
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jorge »

To że jest rydwanem tyczy sie do zasad terenu.
Tak mi sie wydaje :wink:

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

kółko rusza się jak rydwan, ale nie jest rydwanem, nad czym się tutaj zastanawiać? ;) Nie musisz widzieć, bo jako, że masz random movement nie deklarujesz szarży.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

koło rusza się jak abotka tj. pierw piwot potem idziesz we wcześniej wskazanym kierunku jak coś stoi po drodze to jest szarża, wydaje mi się że żadnych piwotów w trakcie ruchu nie może robić...

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

pivotów nie może (mogło w 7ed. bo wtedy rydwany miały inne zasady) ale może wheele.
Ruch abomki i DW to dwie różne sprawy.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

kur*wa FAQ-i panowie:
Page 67 – Rolling Doom
Replace this special rule with the following:
“The Doomwheel has the Random Movement special rule,
with the following exceptions.
• If the move takes it into a friendly unit, the creature will
inflict D6+1 S6 Hits, distributed in the same manner as
shooting attacks, and then stop 1" away from the unit (or flee
through it if it is fleeing).”
• The Doomwheel treats terrain in the same manner as a
Chariot.”
Note that the ‘Loss of Control’ rule remains unchanged.
kółko porusza się RM, teren traktuje jak chariot (1 na test= d6 wounds)

więc "pivot" (ktory w RB istnieje po prostu jako obrot, juz nie zasada) i zadnych wheelow

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Pardonsik, faktycznie FaQ zupełnie zmienia poruszanie kółka (swoją drogą, mocną je osłabia :roll: )
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Stary, gdyby kółko działało jak wstarej edycji ze wszystkimi wheelami to gralbym na dwóch, tak przekozacka to była jednostka :D

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

No to się wszystko wyjaśniło. Faq-ów nie czytam bo mi religia zabrania :lol2:
Obrazek

Awatar użytkownika
koral
Mudżahedin
Posty: 297
Lokalizacja: Tawerna - Płock

Post autor: koral »

Morrok pisze:więc "pivot" (ktory w RB istnieje po prostu jako obrot, juz nie zasada) i zadnych wheelow
dlaczego zadnych wheelow? wracam do gry po ponad roku przerwy i nowa edycje tak naprawde wciaz odkrywam. przejzałem glowny rulebook i jedyna zasada pozwalajaca skrecic jednostce jest wlasnie wheel. faktycznie pivot przestal istniec wiec wg tego co wyczytalem (same charioty nie maja zadnych dodatkowych zasad dotyczacych movementu) wheel jest jedynym sposobem na skrecanie kolem.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Pivot też jest ale na początku tury ruchu i fazy strzelania
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

koral pisze:
Morrok pisze:więc "pivot" (ktory w RB istnieje po prostu jako obrot, juz nie zasada) i zadnych wheelow
dlaczego zadnych wheelow? wracam do gry po ponad roku przerwy i nowa edycje tak naprawde wciaz odkrywam. przejzałem glowny rulebook i jedyna zasada pozwalajaca skrecic jednostce jest wlasnie wheel. faktycznie pivot przestal istniec wiec wg tego co wyczytalem (same charioty nie maja zadnych dodatkowych zasad dotyczacych movementu) wheel jest jedynym sposobem na skrecanie kolem.
nie ma skręcania kółkiem.

Jak dopiero co wróciłeś to proponuję poczytać na nowo zasady AB armii + RB + FAQ'i bo w niektórych przypadkach to bardzo duzo zmienia

Awatar użytkownika
koral
Mudżahedin
Posty: 297
Lokalizacja: Tawerna - Płock

Post autor: koral »

Być może jestem uparty ale w AB jest napisane, że DW "porusza się i wykonuje manewry jak rydwan" za wyjątkiem kilku wyłączeń dotyczących trudnego terenu, budynków i najazdu na jednostkę. W RB na stronie 86 dotyczącej chariotów nie ma nic na temat tego, że nie mogą one skręcać. Na stronie 14 oraz 15 RB dotyczących ruchu i manewrów też nie widzę jakichś specjalnych wykluczeń dotyczących braku manewrów wheel u chariotu. Byłbym zobowiązany otrzymując konkretną odpowiedź

ODPOWIEDZ