"Look out sir !"- jak działa

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

"Look out sir !"- jak działa

Post autor: SaperHeart »

Witam. Mam pytanie odnośnie działania w tej edycji "look out sir!" ? Kiedy go ma nasz bohater (w jakich sytuacjach) ? Czy bohater na hellsteedzie (hellsteed=warbeast) ma "look out sir!" jak jest w 3" od fellbatów (fellbat=warbearst) ? I Jeżeli jest to możliwe to proszę o podanie dokładnie strony gdzie jest napisane, że bohater w 3" od oddziału posiada "look out sir"...
p.s. strona 93 w małym RB za wiele mi nie wyjaśnia...
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

nie, bo wtedy bohater jest juz kawalerią

str 97

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Pytanie
Oddział w liczbie 4 modele,champion,bohater
Ostrzelany przez łuczników, powiedzmy że został trafiony 3 raz.... czy mogę przydzielić 1 trafienie w bohatera, 1 w championa i 1 zwykłego ziomka ?
Jeśli nie gdzie jest zasad/faq precyzująca te zagadnienie (w RB nie znalazłem na ten temat wzmianki, jedynie jest napisane i "player" decyduje ale nie wiadomo czy chodzi o gracza który strzelał czy ofiarę ostrzału).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Właściciel jednostki ostrzeliwanej wybiera kto został trafiony (oczywiście wg zasad opisanych na str. 99)

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czyli dopiero przy 6 trafieniach przeciwniki każdemu modelowi musi przydzielić trafienie ?

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Jeśli jest ich 4, to przy 4 trafieniach a jeśli 6ciu to wszystko idzie w oddzial.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Raamiel pisze:Czyli dopiero przy 6 trafieniach przeciwniki każdemu modelowi musi przydzielić trafienie ?
Tak, rozdziela po równo. wtedy masz 1 heros, 1 champion, 4 w oddział.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

W 7 edycji grało się tak, że gdy cały oddział dostał placka to nie było modeli do zrobienia look-out sir i wówczas ten rzut nie przysługiwał. Obecnie chyba czegoś takiego nie ma i wówczas zawsze można brać look-out gdy tylko jest 5 zwykłych żołnierzy?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Pytanie dotyczy broni z BS a nie placków i pytam o 8 edycję.

Zatem pytam Was, gdzie jest konkretnie odpowiedź na moje pierwotne pytanie (zależy mi na cytacie i źródła).

Druga wersja pytania....
Oddział w liczbie 4 modele,champion,bohater
Ostrzelany przez łuczników, powiedzmy że został trafiony 5 raz
Kto przydziela trafienie strzelający czy ostrzelany ?
I jakie są zasady przydzielania trafień i kto oberwał ?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Str 99
akapit Shooting, drugi paragraf:
"the controlling player decides who is hit"
Czyli gracz kontrolujący oddział decyduje kto obrywa, przy czym, musi być po 1 trafieniu na model zanim jakikolwiek model dostanie drugie trafienie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Raamiel pisze:Pytanie dotyczy broni z BS a nie placków i pytam o 8 edycję.

Zatem pytam Was, gdzie jest konkretnie odpowiedź na moje pierwotne pytanie (zależy mi na cytacie i źródła).

Druga wersja pytania....
Oddział w liczbie 4 modele,champion,bohater
Ostrzelany przez łuczników, powiedzmy że został trafiony 5 raz
Kto przydziela trafienie strzelający czy ostrzelany ?
I jakie są zasady przydzielania trafień i kto oberwał ?
Lidder pisze:Właściciel jednostki ostrzeliwanej wybiera kto został trafiony (oczywiście wg zasad opisanych na str. 99)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Karli pisze:W 7 edycji grało się tak, że gdy cały oddział dostał placka to nie było modeli do zrobienia look-out sir i wówczas ten rzut nie przysługiwał. Obecnie chyba czegoś takiego nie ma i wówczas zawsze można brać look-out gdy tylko jest 5 zwykłych żołnierzy?
Nie przypominam sobie by w 7ed. tak się grało. LoS! przysługiwał zawsze (gdy było co najmniej 5 modeli RnF) niezależnie od tego czy wszystkie modele w oddziale były przykryte czy nie. Przy zdanym LoSie! po prostu jeden model w oddziale obrywa dwukrotnie. Tak samo gra się teraz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

W 7 musiał być wolny model aby uchronić herosa.
Ktoś kto wskakiwał na jego miejsce i sam nie był zahitowany.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:W 7 musiał być wolny model aby uchronić herosa.
Ktoś kto wskakiwał na jego miejsce i sam nie był zahitowany.
Nie ma tego w RB do 7ed. i nie przypominam sobie, żeby był taki zapis w FAQ. Co widzę w RB z 7ed., to wymóg:
- bycia częścią jednostki, składającej się z co najmniej 5 modeli RnF
- posiadania odpowiedniego niskiego US
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Widocznie było w jakimś FAQ, erracie, dire wolfie, uscisleniach. W kazdym badz razie tak sie gralo i skoro pasiak to potwierdza to (na szczeście;p) sobie tego nie uroiłem :)

Tak czy inaczej nie tylko ja nie widzę tej zasady w 8ed?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Karli pisze:Tak czy inaczej nie tylko ja nie widzę tej zasady w 8ed?
Jak dla mnie nigdy jej nie było i po prostu było to przekonanie nie znajdujące potwierdzenia w zasadach.

W każdym bądź razie, pomijając kwestie mało ważne i przechodząc do kwestii 8ed. jest tak jak powiedziałem. Masz LoS! niezależnie od tego czy wszystkie modele w oddziale są pod wpływem ataku templatkowego czy też nie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ