Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Początkujący....

Post autor: Grolshek »

Peroox pisze:Czy dobrze rozumiem. Gdybym atakował zwykłego ducha to go nie mogę zranić bronią, która nie ma magicznych ataków.
Leśne Duchy w WE tracą warda jak zaatakujemy je bronią, która ma magiczny atak, ale można je atakować zwykłą, ale mają warda +5.

To samo w zwykłych duchach czy nie można ich niemagicznie zranić?
Zwykłych nie można w ogóle zranić... Tylko forest spirity...

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Wielkie dzięki za pomoc.

Ostatnie pytania teraz duchy:))
To duchy mogę zranić za pomocą broni atakującej magicznie. Czy czary także będą raniły duchy. Czy Kapłan Bitweny przez modlitwę także będzie ranił? Zwykły broń magiczna nie posiada ataku magicznego więc ducha nie zrani(kto mnie upewni?).
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Peroox pisze:Wielkie dzięki za pomoc.

Ostatnie pytania teraz duchy:))
To duchy mogę zranić za pomocą broni atakującej magicznie. Czy czary także będą raniły duchy. Czy Kapłan Bitweny przez modlitwę także będzie ranił? Zwykły broń magiczna nie posiada ataku magicznego więc ducha nie zrani(kto mnie upewni?).
1. Czary ranią duchy.
2. Czary Kapłana też.
3. Każda broń magiczna rani duchy. Chyba, że jest bronią zasięgową, wtedy tylko niektóre (to jest napisane w faq'ach i AB/RB)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Wlodzimiesz
Warzywo
Posty: 18

Post autor: Wlodzimiesz »

Jaką armię radzilibyście mi wybrać na początek z krasnaludów i wojowników chaosu? Chodzi mi głównie jakie są różnice w koszcie armi, sposobie grania.
Kobiet nie można zrozumieć – trzeba je kochać.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Wybierz przede wszystkim tą, która bardziej Ci się podoba pod względem fluffu i wyglądu modeli. No i do tego w sumie też ważny jest Twój styl gry.
Wojownicy Chaosu grają ofensywnie + maja dobrą magię. Nie mają praktycznie strzelania(poza Hellcanonem). Są twardzi i dobrzy w walce.
Krasnoludy - w tej edycji mają trochę więcej możliwości. Mają zarówno dobre strzelanie(duży wybór w na prawdę mocnych maszynach, a do tego dobrzy strzelcy). Ich piechota do walki jest jest dobra. Są wolniejsi, ale bić się potrafią. Jednak u nich nie ma lekkich oddziałów, lekkiego strzelania.

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Rasti pisze: Nie mają praktycznie strzelania(poza Hellcanonem).
i konnymi maruderami (oszczepy i topory)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Wow, to ktoś im to wykupuje, bo mi się jeszcze nie zdarzyło z kimś takim grać :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

raz grałem z geraldem_tarrant'em, zrobił pionierską rozpiskę 'Chaos na strzelaniu', w której strzelanie nie zrobiło nic, a wszystkich bili lordowie klepeacze :p
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Siegfried Hartmann
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Festung Warschau

Post autor: Siegfried Hartmann »

Witam,
Mam dwa pytania. Pierwsze - jeżeli Olbrzym ma atak głową, który automatycznie zadaje 1 ranę, bez możliwości ochrony pancerza, to czy atakowana jednostka może skorzystać z magicznej ochrony przeciw ciosowi głową?


Pytanie drugie - marszowanie według podręcznika odbywa się z bronią zawieszoną przez plecy/opartą na ramieniu i nie gotową do walki. Co się stanie wówczas, gdy nieprzyjacielska jednostka zaatakuje marszujący oddział?
Za Kompanie, za kompanie! Za Imperium!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Siegfried Hartmann pisze:Witam,
Mam dwa pytania. Pierwsze - jeżeli Olbrzym ma atak głową, który automatycznie zadaje 1 ranę, bez możliwości ochrony pancerza, to czy atakowana jednostka może skorzystać z magicznej ochrony przeciw ciosowi głową?
Może skorzystać z Ochrony Magicznej (Ward Save) lub regeneracji.
Siegfried Hartmann pisze: Pytanie drugie - marszowanie według podręcznika odbywa się z bronią zawieszoną przez plecy/opartą na ramieniu i nie gotową do walki. Co się stanie wówczas, gdy nieprzyjacielska jednostka zaatakuje marszujący oddział?
To tylko opis fluffowy. Taka jednostka walczy najzupełniej normalnie :)

Awatar użytkownika
krusk
Chuck Norris
Posty: 545
Lokalizacja: Nikt się nie spodziewa...

Post autor: krusk »

Rozpa deathstarowa polega na tym, że wsadzamy sporo Lords&Heros do 1 klocka i pchamy do CC(sam sie nie orientuje)?
Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą :wink: .

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

UP.
No tak. Oczywiści bohaterowie muszą być odpowiednio złożeni (uzupełniać się nawzajem)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie koniecznie - są deathstary które działają nieźle i bez herosów ( choć lepiej z nimi o czywiscie ).
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Czarek podaj chociaż jeden pomijając WoCh :?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

White lainosi, bloodletterzy, i tp. Jasne, ze z charecherami działają lepiej ( taki jest koncept bohaterów w końcu ) ale i bez nich można grać.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Gorgiasz
Plankton
Posty: 1

Post autor: Gorgiasz »

Cześć
Jest to mój pierwszy post tutaj więc witam wszystkich serdecznie.
Mam bardzo ogólne pytania początkującego, a nawet nie początkującego- kogoś kto chce być początkującym ;)
Nie zacząłem jeszcze grać, nie mam pomysłu na moją armię, świat Warhammera znam bardzo dobrze, grałem w niego RPG jakieś 15 lat (od pierwszej polskiej wersji).
Oczywiście najłatwiej zacząć kupując podstawkę i tu moje pytanie:
- 8 edycja- armie skayweny/ wysokie elfy średnio mi leży, natomiast bardzo fajnie prezentuje się według mnie deck do 7 edycji- krasnoludy/ gobosy i teraz:
- czy w 7 edycji są instrukce po Polsku?
- czy grając kupując 7 wersję będę musiał znać zasady z 8 ? czy dużo się zmienia ?
- które wersje obowiązują generalnie w środowisku graczy WFB w Polsce?
- jaką frakcję polecacie dla początkujących dwóch graczy (czy np.: gobosy/ krasnale będą oki?)
- czy jest w sieci jakiś krótki przewodnik opisujący w skrócie specyfikę poszczególnych armi?
Z góry dziekuję za odpowiedzi
pozdrawiam
Gorgi

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Jest starter do 7 edycji po polsku. Jednak są tam zasady do 7 edycji/
Zależy na jakich zasadach chcesz grać/ Mimo wszystko spora większość z naszego środowiska gra już na 8edycji. Turnieje to samo - większość 8 edycja.
Poza starterem w sumie potrzebujecie jeszcze księgi armii. Gra bez ich zasad specjalnych nie jest zbyt sycąca.
Nie ma jakiś takich frakcji dla początkujących. Poprzeglądajcie modele, poczytajcie fluff i wybierzcie coś co najbardziej Wam się podoba. BfSP w sumie może być dobra, jednak modele stamtąd są... ohydne moim zdaniem.

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Witam. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi. Wyleciało mi z głowy jakiego plastiku, używa GW do swoich figurek. Chyba pisało to w głównym podręczniku. Pamiętam, że chwalili się, że metalowe są zrobione z "wysokiej jakości" stopów cyny. Nie wiedziałem, gdzie to dać, więc daje tutaj.
For Sigmar and the Empire!

Wieszkto
Chuck Norris
Posty: 588
Lokalizacja: Piekło

Post autor: Wieszkto »

Wiesz oni raczej nie zdradzą ci nazwy tego tworzywa . :shock:
Metal to stop ołowiu ,cyny oraz w niewielkich ilościach miedzi i niklu.
-Qc- pisze:Sie naucz - to jest TROLL. Ja jestem ARTYSTĄ (artystOM dla groszka - ogladasz fulham w niedzielę nie?)

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

A po cholere Ci to wiedzieć :lol2: ?
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

ODPOWIEDZ