Kila pytan poczatkujacego :P

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Re: Kila pytan poczatkujacego :P

Post autor: Laik »

1. W normalnej sytuacji nie pojawiają się takie duże klocki bo nie mają racji bytu. Najlepszym sposobem jest uniknąć takiego oddziału – postawić orła cal przed nimi tak żeby nie mogli go ominąć a jednocześnie musieli gonić gdzieś na bok – to prawie 900 punktów w jednym klocu które zabije w ciągu gry 2 orły…
2. Szarżować kiedy przeciwnik nie odda, albo odda małą ilością ataków - czyli od frontu tylko przy jakiejś wielkiej kanapce.
3. W WE to Ty musisz decydować gdzie będzie walka – i tam mieć BSBka, nie możesz liczyć że WE wytrzymają normalną walkę z jakąkolwiek armią
4. Z nim jest ciężko – w zasadzie nie widzę niczego co by sobie z nim u nas poradziło. Kiedyś można go było zastrzelić – teraz musiałby dostać 144 strzały z GG na bliskim i nie być leczony po drodze… -innymi słowy dołączam się do tego pytania:)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Adurell
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Adurell »

Hmm, to może i ja się dołacze do pytań p.t "A jak zabić to..."

Chaos WoCh. Bije jak szatan, zwłaszcza w 8ed. , z lataczami na dysku sobie nie pouciekam, magia boli a pancernych puszek w sporej (piechota, mimo wszystko) ilości nie zabiję... zazwyczaj przeciwko koledze grającemu chaosem gram na 1500 lub 2000.

Jak z tym grać? W sensie- jak to wybić przy tej ilosci pancerza i kloców piechoty, zwłaszcza z Lordem którego zabicie z tym jego wardem na 3+ nie jest raczej łatwe i dyskowcami, którzy dolatują w te 2 tury...

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Na warriorów wbrer pozorom gra się dobrze.

Dyskowcy nie są tacy straszni - mają mało atkaów, przy LD genereła i BSBku praktycznie każda jednostka powinna ich bez problemu przyjąć(samych) i skontrować. Najlepiej im sprzedać KB - czy to z wayów czy tancerzy. Na wszystkie klocki przepis jest identyczny:
- ostrzelać
- skanapkować

nie zapominając o blokowaniu kontry.
Jeżeli coś jest za twarde - olać.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Dzięki Wam śliczne .. :)
O orłach faktycznie kompletnie nie pomyślałem .. Takie rozwiązanie mogłoby pomóc związać siły
główne niewielkim kosztem ..
Pozdrówka
Obrazek

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

To ja mam kolejne pytanie do Was, widzę że bardzo często w rozpiskach pojawiają się WD.. U mnie zwykle też
- tyle że u mnie wyłącznie ze względu na dopasowanie do klimatu, i ładne figurki :mrgreen: ..
Porównując je do driad w zasadzie ciężko mi znaleźć cokolwiek coby przemawiało na ich korzyść,
i poniżej moje małe zielone przemyślenia, poprawcie mnie jeśli się mylę:
- Skirmish - i driady i WD
- Ataki - po 2 (tancerze w związku z bronią tancerzy)
- WS - Driady 4 vs WD 6
- S i T - Driady 4 i 4 vs WD 3 i 3
- WS - Driady 5+ vs WD 6+
- Inicjatywa - po 6
- Koszt - Driady 12pkt vs WD 18pkt
Sam nie wiem co o tym myśleć ..
Zrobiłem małą symulację - 180 punktów - to 15 driad i 10 WD .. Wszystkie wyniki rzutów założyłem coby było
w miarę sprawiedliwie że wyjdą dokładnie tak jak powinno z statystyki, zaokrąglałem wszystkie wyniki w dół.
Aby dać nieco więcej szans WD, pozwoliłem im zaszarżować - więc w pierwszej rundzie starcia mieli S=4 i 3 ataki (Taniec Burza ostrzy),
w drugim starciu wzięli taniec Wstęga cieni czyli WS +4.. Efekty :
1runda - 7 tancerzy dostaje w czapę, 7 driad dostaje w czapę - zostało - 3 WD i 8 driad
2runda - mniej driad może atakować ze względu na dostęp do niedobitków WD, WD mają +4 - 2 WD dostaje w dynie, 1 driada dostaje w dynie
3runda - Został 1 WD i 7 driad ... Dalej nie liczyłem, wynik starcia oczywisty ..
Może ja coś źle robię .. Ale jak w takim razie korzystne ma być wzięcie ich do armii ?
Czyli co zrobić żeby się spłacali, i czy komuś w ostatnich starciach się spłacili i jak to zrobił ?? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Każdy oddział ma swoje zastosowania, nie można na wszystko patrzeć przez pryzmat punktów.

Ogólnie driady i tancerze mają inne zastosowania.
Driady są twarde jednak nie radzą sobie np. z ciężką kawalerią, kowbojami z wysokim savem. Nie mają jakiejś wielkiej siły przebicia.

Tanerze mają kilka opcji – mogą przyjąć przeciwnika w lesie(używając warda i stubborna i wysokiego WS),
Są świetnymi straszakami na kowbojów, praktycznie żadna kawaleria nie może sobie pozwolić na ustawienie się do nich bokiem – ze względu na KB.
Dzięki tańcowi +1 ataków mogą wypłacić mnóstwo ataków, co w połączeniu z wysoką trafialnością i szarżami kombinowanymi może zniszczyć regiment wroga nie dając mu szansy na oddanie.

Kolejna sprawa – do tancerzy mogą dołączać bohaterowie, do driad nie.

WFB jest trochę jak papier, nożyce, kamień.

Wybierz się na jakiś turniej, tam zobaczysz jak wygląda ta gra w „profesjonalnym” wydaniu.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
slouch
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: slouch »

harcerze chyba lepiej przyjmują strzały....

i pytanie: jak wygląda stawianie lasów na planszy na początku tury? (chodzi mi o ten jeden lasek stawiany przez WE na początku gry)

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Laik:
Dzięki wielkie .. O coś takiego właśnie mi chodziło .. :wink:
I od razu do tego dwa pytania:
- Tancerze mają stubborna ?? Wiem że mają Imunne to psychology, ale to podobno nie to samo ..
- No i ten KB, gdyby tak było to faktycznie nie miałbym rzadnych pytań, ale podczas ostatniego starcia
znajomi mówili że KB w VIII edycji, działa wyłącznie na podobny "rozmiar", piechota na piechote,
kawa na kawe ...
Będę wdzieczny za dalsze wskazówki ..
Obrazek

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Narsik pisze:Laik:
I od razu do tego dwa pytania:
- Tancerze mają stubborna ?? Wiem że mają Imunne to psychology, ale to podobno nie to samo ..
Oddziały WE mają Determinację jeżeli znajdują się w lesie, o tym pisał Laik :)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Stubborn ma każdy skirmish w lesie.

KB działa na piechotę i kawalerię(a także kowbojów na pegazach/orłach)
Heroic KB działa na wszystko.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Dalsze pytania do odpowiedzi: :mrgreen:
Przeczytałem właśnie wszystko w RB odnośnie skirmisha i stubborna,
oraz wszystkie zasady specjalne WE w AB - mam wersję polską i może stąd
problem - niemniej jednak nigdzie nie znalazłem niczego co by mówiło o
determinacji u harcownikach w lesie ..
Napiszcie gdzie to znaleźć proszę..
Obrazek

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

wydaje mi się, że w rulebooku przy opisie lasu..
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

dodatkowo jeżeli większośc szeregów danego oddziału znajduje się w lesie to nie ma steadfasta(warto o tym pamiętać)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

i ze skirmiszem też tak jest, żeby miec stubborn wiekszosc oddzialu musi byc w lesie? nie jestem pewien w 100%, ale chyba tak jest..
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

tak, w obu przypadkach większość musi być w lesie
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Adurell
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Adurell »

Pytanie byc może nie dotyczące stricte mechaniki, ale z braku laku (czyt. odpowiedniego tematu)...

Czy wiadomo coś o postaci Daitha? Szukam informacji o tymże, ale nawet wujcio Google milczy i nie udało mi się znalezc nic konkretnego. Może w starszych ksiazkach/którymś White Dwarfie?

Z góry dziękuje za pomoc,

Adurell

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Zdaje się, że tylko szczątkowe informacje o nim są dostępne.
Wiadomo że był master craftsmanem w Loren i tworzył bardzo mocne itemy.
Może coś znajdzie się więcej w starym booku do WE ale na razie mam go gdzieś indziej...
Jak będę miał go w rękach to zobaczę czy coś jest tam wspomniane.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3731
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

W AB z 5 ed. jest tylko wspomnienie o włóczni Daitha

Obrazek
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Siemano, mam kilka pytań dotyczących Warhawkriders i Eternal fighting style. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi:
1. Jeśli WHR wszarżują z overruna, albo po gonieniu wroga, czy mogą korzystać z Hit'n'Run? Jeśli walka odbywa się w kolejnej turze walki (nie tej w której gonili, albo overrunowali).
2. Co się dzieje jeśli otrzymają szarżę od detachmenta imperialnego w swojej turze, gdy szarżowali? Mogą skorzystać z H'n'R?
3. Wg erraty bohater z Eternal FS ma normalne bonusy wynikające z posiadania tego rozwinięcia pomimo posiadanych przedmiotów. Czy jeśli bierze zwykłą zbroję, czy AS 5+ (za EFS) sumuje się z kupionym pancerzem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

Ok to może być durne pytanie ale czy banner of eternal flames sprawia, że ataki są magiczne i czy te ataki zdejmują save'a na forest spirits'ach?
Jeśli tak to prosiłbym o źródło.
Pzdr

ODPOWIEDZ