BAZYLISZEK 19-20.02.2011 Łomianki wyniki str 50
Re: BAZYLISZEK 19-20.02.2011 Łomianki
Czy bohaterowie mogą dołączać do Bazyliszków?
Nie mogą.
Czy czar Pandemonium działa na maga wybranego przez Janusza Janusza?
Tak, nawet jeśli ten mag rzuci 2x6. Działa też na niego efekt misfire z Hellcanona, czy przenoszenie miscasta przez Slanna.
Czy Janusz Janusz jest magiem?
Nie, Janusz Janusz nie jest magiem.
Kiedy dokładnie rozpatrujemy miscast Janusza Janusza?
Jest to ostatnia czynność w ostatniej fazie gracza kontrolującego Janusza Janusza, jest to rozgrywane jeszcze w czasie bitwy i może spowodować panikę, np z powodu zniszczonej jednostki lub 25% strat oddziału objętego miscastem.
Jak dokładnie działa Eternal Whine Ż-34?
Ż-34 wybiera co turę swoją i przeciwnika jeden oddział będący w 6 calach od niego i ten oddział otrzymuje -1 do LD. Ż-34 robi to w dowolnym momencie tury.
Czy Eternal Whine utrzymuje się jeśli oddział odejdzie ponad 6 cali od Ż-34?
Tak, Eternal Whine utrzymuje się do końca tury, jeśli w momencie skierowania na niego Eternal Whine był w 6 calach.
Czy Eternal Whine można rzucać na oddział w walce wręcz lub uciekający?
Tak, można.
Czy zasada Cham śniętego_rabarbara zdejmuje też stubborn?
Tak, zdejmuje także stubborn.
Czy strzały z działa MałegoPeszka są magiczne?
Tak.
Czy regeneracja chroni Peszka przed raną z misfire?
Tak.
Czy Żarli i Kulus muszą zostać przy krawędzi przeciwnika, żeby uzyskać dodatkowe punkty?
Nie muszą. Zdobywają Moskwę i mogą wracać do Białegostoku.
Czy Niebieski jest magiem?
Nie.
Czy Niebieski sypie się z CR?
Nie.
Jeśli wszystkie bądź ostatnia rana zostaną zadane Niebieskiemu w wyniku pojedynku z championem, czy champion otrzymuje punkty zwycięstwa za underdog challenge?
Tak, otrzymuje punkty zwycięstwa. Analogicznie jeśli Niebieski zginie w wyniku pojedynku z bohaterem WoCh, bohater ten może otrzymać bonus z Eye of the Gods (w tym przypadku interpretacja jest niezgodna z FAQ WoCh, ale jest świadomym wyborem).
Zanim wrzucę to na pierwszą stronę, czy są jakieś dodatkowe kwestie związane z Bazyliszkami, które powinny zostać wyjaśnione?
Nie mogą.
Czy czar Pandemonium działa na maga wybranego przez Janusza Janusza?
Tak, nawet jeśli ten mag rzuci 2x6. Działa też na niego efekt misfire z Hellcanona, czy przenoszenie miscasta przez Slanna.
Czy Janusz Janusz jest magiem?
Nie, Janusz Janusz nie jest magiem.
Kiedy dokładnie rozpatrujemy miscast Janusza Janusza?
Jest to ostatnia czynność w ostatniej fazie gracza kontrolującego Janusza Janusza, jest to rozgrywane jeszcze w czasie bitwy i może spowodować panikę, np z powodu zniszczonej jednostki lub 25% strat oddziału objętego miscastem.
Jak dokładnie działa Eternal Whine Ż-34?
Ż-34 wybiera co turę swoją i przeciwnika jeden oddział będący w 6 calach od niego i ten oddział otrzymuje -1 do LD. Ż-34 robi to w dowolnym momencie tury.
Czy Eternal Whine utrzymuje się jeśli oddział odejdzie ponad 6 cali od Ż-34?
Tak, Eternal Whine utrzymuje się do końca tury, jeśli w momencie skierowania na niego Eternal Whine był w 6 calach.
Czy Eternal Whine można rzucać na oddział w walce wręcz lub uciekający?
Tak, można.
Czy zasada Cham śniętego_rabarbara zdejmuje też stubborn?
Tak, zdejmuje także stubborn.
Czy strzały z działa MałegoPeszka są magiczne?
Tak.
Czy regeneracja chroni Peszka przed raną z misfire?
Tak.
Czy Żarli i Kulus muszą zostać przy krawędzi przeciwnika, żeby uzyskać dodatkowe punkty?
Nie muszą. Zdobywają Moskwę i mogą wracać do Białegostoku.
Czy Niebieski jest magiem?
Nie.
Czy Niebieski sypie się z CR?
Nie.
Jeśli wszystkie bądź ostatnia rana zostaną zadane Niebieskiemu w wyniku pojedynku z championem, czy champion otrzymuje punkty zwycięstwa za underdog challenge?
Tak, otrzymuje punkty zwycięstwa. Analogicznie jeśli Niebieski zginie w wyniku pojedynku z bohaterem WoCh, bohater ten może otrzymać bonus z Eye of the Gods (w tym przypadku interpretacja jest niezgodna z FAQ WoCh, ale jest świadomym wyborem).
Zanim wrzucę to na pierwszą stronę, czy są jakieś dodatkowe kwestie związane z Bazyliszkami, które powinny zostać wyjaśnione?
Drodzy gracze, oto najważniejsze przecieki z uściśleń(wypuścimy przed bazylem, nie ma dużych zmian więc nie martwice się), które mogą wpłynąć na budowę waszych rozpisek:
-Można recastować bound spells, jeśli oryginalną wersję czaru można.
-Zasady* z 31 str RB dotyczące czarów ograniczają czary z AB(chyba, że ich opis stanowi inaczej).
I przy okazji pytanie, które mi się nasunęło. W wydarzeniu na FB jest informacja, że rozpiski są tajne, jednak chyba nie ma tego w regulaminie. Możecie to wyjaśnić?
Pozdrawiam,
L.
-Można recastować bound spells, jeśli oryginalną wersję czaru można.
-Zasady* z 31 str RB dotyczące czarów ograniczają czary z AB(chyba, że ich opis stanowi inaczej).
I przy okazji pytanie, które mi się nasunęło. W wydarzeniu na FB jest informacja, że rozpiski są tajne, jednak chyba nie ma tego w regulaminie. Możecie to wyjaśnić?

Pozdrawiam,
L.
*Targeting restrictions vary from spell to
spell. However, unless stated otherwise the
following rules apply:
- The target must lie withing the Wizard's
forward arc.
- The Wizard does not need line of sight to
his target.
- The target must lie withing the spell's range.
- Wizards cannot target spells at unit engaged
in close combat.
Więc banner of undying legion jest recastowalny? Zrobi się nieśmiertelny oddział przy średniej ilości kostek mocy.Lidder pisze:Drodzy gracze, oto najważniejsze przecieki z uściśleń(wypuścimy przed bazylem, nie ma dużych zmian więc nie martwice się), które mogą wpłynąć na budowę waszych rozpisek:
-Można recastować bound spells, jeśli oryginalną wersję czaru można.
-Zasady* z 31 str RB dotyczące czarów ograniczają czary z AB(chyba, że ich opis stanowi inaczej).
I przy okazji pytanie, które mi się nasunęło. W wydarzeniu na FB jest informacja, że rozpiski są tajne, jednak chyba nie ma tego w regulaminie. Możecie to wyjaśnić?
Pozdrawiam,
L.
*Targeting restrictions vary from spell to
spell. However, unless stated otherwise the
following rules apply:
- The target must lie withing the Wizard's
forward arc.
- The Wizard does not need line of sight to
his target.
- The target must lie withing the spell's range.
- Wizards cannot target spells at unit engaged
in close combat.
@domino inkantacji nie recastujesz (w rynsztoku wszystko masz). Shino to ładnie wyjaśnił 

W związku z tym, ze pojawia sie wiele pytań odnośnie oceny malowania na Bazyliszku, postanowiłem zebrać kilka bardziej charakterystycznych pytań, jakie trafiły na moja skrzynkę, oraz pokazać odpowiedzi na nie.
Myślę ze tak lektura da Wam pojecie, czego sie spodziewać.
Uspokajam. Nie jestem takim rzeźnikiem, jak sobie niektórzy chyba wyobrażają. Wiele rzeczy wybaczam, na niektóre przymknę oko.
Czego zdecydowanie nie toleruję:
- niepomalowane modele
- proxy, po ktorych nie widać, co proksują (lub skojarzenie jest zbyt odległe)
- za dużo lekkich (dopuszczalnych, jak widać w FAQ poniżej) proksów
Negatywnie na ocenie malowania może się odbić wystawienie modeli częściowo niekompletnych (np. nieprzyklejone tarcze). Zwracam tez uwagę, że nie interesuje mnie, co kto ma w walizkach, kieszeniach, u kolegi, albo w domu. Oceniam to, co widzę na stole. Zadbajcie więc, by Wasze Fell Baty, Terradony, Warhawki, Pegasi Knights (i inne) były zamocowane do podstawek.
Jestem przekonany, ze każdy jest w stanie doprowadzić swoją armie do takiego stanu, bym nie miał żadnych zastrzeżeń. Chodzi o to, żeby wszystkim było miło - Wam, ze macie spoko armię, a przeciwnikowi, ze gra przeciwko spoko armii.

Logika jest prosta. Oceniam to, co jest na stole. Ze wszelkimi tego konsekwencjami.
Jesli tarcz nie ma a modele są niepodokańczane, to moze byc obcięcie na WYSYWIGU, moze być niższa ocena za pomalowanie, może być niższa ocena przy wyborze best army.
Myślę ze tak lektura da Wam pojecie, czego sie spodziewać.
Uspokajam. Nie jestem takim rzeźnikiem, jak sobie niektórzy chyba wyobrażają. Wiele rzeczy wybaczam, na niektóre przymknę oko.
Czego zdecydowanie nie toleruję:
- niepomalowane modele
- proxy, po ktorych nie widać, co proksują (lub skojarzenie jest zbyt odległe)
- za dużo lekkich (dopuszczalnych, jak widać w FAQ poniżej) proksów
Negatywnie na ocenie malowania może się odbić wystawienie modeli częściowo niekompletnych (np. nieprzyklejone tarcze). Zwracam tez uwagę, że nie interesuje mnie, co kto ma w walizkach, kieszeniach, u kolegi, albo w domu. Oceniam to, co widzę na stole. Zadbajcie więc, by Wasze Fell Baty, Terradony, Warhawki, Pegasi Knights (i inne) były zamocowane do podstawek.
Jestem przekonany, ze każdy jest w stanie doprowadzić swoją armie do takiego stanu, bym nie miał żadnych zastrzeżeń. Chodzi o to, żeby wszystkim było miło - Wam, ze macie spoko armię, a przeciwnikowi, ze gra przeciwko spoko armii.
Nie ma sprawy.Czy nie będzie problemów jak w ramach Longbeard Rangers wystawię oddział w połowie złożony z oryginalnych 6ed. Longbeardów i w połowie z oryginalnych bugman rangersów?
(). W rozpie nie mam "zwyklych" longów.
Nie ma problemu jesli chodzi o modele zastepcze, jesli sa one w miare bliskie oryginalom. Modele odstajace uzbrojeniem od tego, co jest w rozpie, sa dopuszczalne, ale dwie uwagi: po pierwsze, niech to beda wyjatki a nie wiekszosc (czy nawet polowa) oddzialu, po drugie, modele mimo wszystko nie powinny zbyt daleko odstawac w kwestiach uzbrojenia (sama rasa, jako punkt wspolny, to za mało).-czy kusznicy i warriorzy z dwurakami wymieszani 50-50 przejdą jako kusznicy z dwurakami, na innych masterach nie było problemu, ale edycja trwa i taryfa ulgowa się kończy.
Tak, nie ma problemu. Sam mam cały oddział Treekinów zrobiony ze starych Treemanów.Drugie pytanie - czy moge uzyc 5edycyjnego treemena (te niskie treemeny) na podstawce 40x40 jako Pasiaka?

Nie ma problemu.Mam w rozpie 20tu kuszników i 33ech warriorów. 25ciu ma speary, 7miu, z tyłu, crossbowy. Polecą za to głowy?![]()
Nie ma problemu.Planuję wystawić dwa oddziały Ghuli po 38 modeli. Czy mógłbym w każdym z nich wstawić 8 modeli zombich pomalowanych w takiej samej kolorystyce? Samych zombiasów nie wystawiam.
Modele, lub ich elementy, przenoszone w pudelkach i wyjmowane tylko do pokazania sedziom to dla mnie patologia. Bo ocena malowania ma oceniac, jak armia wyglada na stole, czy wyglada przyjemnie dla oka. Elementy noszone w pudelkach nic do realnego wygladu modeli nie wnoszą, bo... nie ma ich na stole. Nie interesuje mnie, co ludzie maja w pudelkach, plecakach, szafach i piwnicach.Moich 25 saurusow i 25 TG nie maja przyklejnoych tarcz, ale zawsze je woze ze soba (sa niepomalowane), zeby pokazac sedziemu oceniajacemu malowanie, ze je mam (chodzi o to, ze nie chce ich przyklejac dopoki nie pomaluje na tip top calych modeli, bo np. tarcze TG sa razem z ich rekoma i jakbym je przykleil to malowanie calego modelu byloby dla mnie katorga) Do tej pory nigdy nie mialem problemu z zadnym sedziom, ale wole sie spytac i byc pewnym.
W zwiazku z tym, czy w takim jakim podalem Ci przypadku dostane maxa za wysiwyg czy nie?
Logika jest prosta. Oceniam to, co jest na stole. Ze wszelkimi tego konsekwencjami.
Jesli tarcz nie ma a modele są niepodokańczane, to moze byc obcięcie na WYSYWIGU, moze być niższa ocena za pomalowanie, może być niższa ocena przy wyborze best army.
Zaluje, ale goblin to nie ork. Jest miedzy nimi znaczaca roznica. Nie rozumiem, czemu nikt Ci na to nie zwracal uwagi, ale dla mnie to prox.Czy mój sztandarowy BO BSB pod postacią gobbosa przejdzie na Bazyliszku? nie jest to prox czy coś w ten deseń, grałem juz nim przedtem w ligach i nikt nie miał problemu
Rzezniku Blazeju juz pomalowalem tarcze i przykleilem, przez Ciebie bede musial je pozniej odrywac - bezlitosna kreaturo 
